/spanien/barcelona/forum/1643.aspx/spanien/barcelona/forum/1643.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2016-02-18 09:48
När det gäller straffskyttar så tycker jag att Rakitic borde vara nr. 1 och borde ta straffar vid tajta ställningen, är det däremot avgjort så ska Suarez fortsätta då han har bäst chans att vinna skytteligan och har just nu lika många som Higuain 24 var.
Barcelona enkos
2016-02-18 09:44
Real måste vara bäst i världen på kontringar. Igår fick de två och gjorde två mål på just kontringar. . De är skickliga också på att avvakta och sen slå till helt plötsligt och naiva Romas tur var det igår.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-02-18 09:40
Jag håller med Santiago Cazorla. Visst var Salah väldigt pigg och försökte mycket, men inte en enda gång (vad jag minns) blev det något farligt av de situationerna. Han såg ut som Pedro gör ibland när han springer, ser lite klumpigt ut och ingen riktig kontroll på boll eller kropp.

Roma gjorde en okej match igår, men var uddlösa offensivt. Då kommer man inte besegra lag som Real Madrid som inte behöver spela en bra match men ändå gör 1-2 mål med hjälp av individuella prestationer.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-18 07:45
@Liunil Masse:
Hur mycket ledde till farliga lägen? Fanns det någon slutprodukt i något Salah gjorde överhuvudtaget? Höll i bollen för länge flera gånger eller misslyckades med passningarna/avsluten. Då kan man absolut inte vara matchens bästa spelare.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-18 01:24
Liunil Masse - Real släpper till sjukt mycket målchanser även i dom matcher där dom faktiskt vinner med 3-0 elr 4-0 så släpper dom till alldeles för mycket. Som tur är för deras del så är dom lagen inte tillräckligt bra i sista tredjedelen men mot bättre lag så kommer det garanterat straffa sig.

Deras mittfält med Kroos,Isco,Modric är också alldeles för offensivt, samt att alla tre mittfältare är väldigt identiska i sättet dom spelar. Jämför deras mittfält med oss så kan man se att vi har en betydligt bättre balans mellan offensiven samt defensiven. Vi har tre olika typer av spelare på mittfältet, i Rakitic så har vi en box till box spelare som löper fram och tillbaks, Busquets är den som täcker för ytor men även slår diagonala passningar förbi press. Iniesta är vår offensiva mittfältare som bryter mönstret med sin kvickhet, och det är han som även sätter massa genomskärare till våra anfallare.Isco-Kroos-Modric är tre offensiva mittfältare där ingen av dom är bra på att försvara,löpa, elr att ens täcka ytor. Dom har inte den stabila balansen på mittfältet som vi har.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-18 00:39
Exakt samma problem i Real som under Benitez (länktips) där man bjuder på hav av ytor utan boll. Ett bättre lag än Roma hade straffat Real rejält, den saken är säker.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2016-02-18 00:15
B-Guden - Real kom 3a 2014 i ligan ännu ett exempel.

För att jämföra med Barcelona som alltid har varit världens absolut bästa lag när dom vunnit Cl.

06 = ligan, Cl
09 = CdR,ligan,Cl
11 = Cl, ligan
15 = ligan,Cl,CdR
Barcelona B-Guden
2016-02-18 00:07
@Barcelonistas:

och dom slutade väl 3a när dom vann 2014 ? eller 2a ? för vann gjorde dom inte iaf :)
Barcelona B-Guden
2016-02-18 00:06
@Barcelonistas:

Låt Rakitic dunka upp då i nättaket
Barcelona Barcelonistas
2016-02-17 23:44
B-Guden - oroväckande att både Suarez och Neymar också missar en hel del från straffpunkten. Kan inte vara lätt när historiens bästa spelare missat ett par straffar sen ska du komma och göra det bättre än självaste Messi? Mycket psykologi tror jag det handlar om.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-17 23:41
Går inte och räkna ut Real Madrid, visst det finns ett flertal lag som jag faktiskt håller högre så som ( Barca,Bayern,PSG Juve). Men saken med Real är att dom har aldrig varit speciellt bra vid dom tillfällena som dom faktiskt vunnit Cl.

98 vann dom Cl och i ligan slutade dom 4a.
2000 vann dom Cl igen och slutade 5a i ligan.
2002 vann dom Cl igen och slutade 3a i ligan.

1 Barcelona
2 Bayern
3 PSG
4 Juve/Real
5 Atletico

Så tycker jag det ser ut.
Barcelona messiooooxavii
2016-02-17 23:39
Erkano Berör det dig så djupt att du vill döda mig när jag misstänker Perez som korrupt? Ajajaj inte bra min vän inte bra
Barcelona B-Guden
2016-02-17 23:38
Jag är jävligt irriterad på alla straffar vi missar, tänk om det kommet i ett avgörande läge i tex CL, Låt en person slå straffarna, sen skiter jag i om det är Messi, Suarez, Neymar, Rakitic, Iniesta, Busquet, Alba, Pique, Masherano, Alves eller Bravo. Bara vi har en som är bekväm på straffpunkten.
Barcelona Nemesis 10
2016-02-17 23:29
@Yellow cake:

Japp det är fri lottning, det kan bli hur som helst.
Barcelona Yellow cake
2016-02-17 23:28
En fråga: visst lottas kvartsfinalerna också? det är inte förutbestämt slutspelsträd som följs väl?
Barcelona Kröjff
2016-02-17 23:23
@erkano:

Punkt saknas!!
Barcelona Kröjff
2016-02-17 23:17
Zidane har med sin status och smartness redan höjt Ronaldo till skyarna som världens bäste fotbollsspelare och därigenom bidragit till att göra denne bättre. Givetvis mycket väl medveten om portugisens patologiska bekräftelsebehov, På så sätt har fransosen fått Ronaldo att inte bara lyssna utan till och med lyda honom, ja rentav ta första initiativet till att kramas och utanför planen!! Råder väl ingen större tvekan om att Zidane fått egoisten att inse att passningar till medspelare och lite arbete bakåt också, faktiskt kan inbringa bra mycket mer uppskattning från såväl publik som medspelare än blindgångare i tid och otid. Tveklöst en riktigt bra match av allas vårt hatobjekt, sett ur det perspektivet. Åtminstone jämfört med vad han åstadkom innan Zidane tillträdde som tränare. Och som bonus kan Zidane dessutom intala sig själv att han själv är världens bäste någonsin, eftersom han lika tveklöst var en bättre fotbollsspelare än CR 7. För om den senare är bättre än den absolut bäste, d v s Messi, så måste ju han för egen del vara legendernas legend. Voilá!!
Barcelona Barcelonistas
2016-02-17 23:10
Blir la Wolfsburg för Real i kvartsfinalen?
Barcelona erkano
2016-02-17 23:10
messiooooxavii Jag önskar bara att jag kunde få strypa dig. Och ta din Flopp ord och stoppa in den i din R håla
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2016-02-17 23:07
Kung Lasse hahah! Första experten som säger som det är med Ronaldo, att han är en filmare!
Mr. Ivan Rakitic
2016-02-17 22:50
Mycket har inte förändrats sedan vi mosade Roma med 6-1.

Så går det när man avskedar sin coach och anställer en minst lika usel tränare.

Barcelona Reymar
2016-02-17 22:49
Tyvärr vinner domaren matchen åt Real, tycker faktiskt Roma var bättre kändes mycket farligare.

Domaren missar en solklar straff, Ronaldos mål är offside, stoppar Salah från friläge när han stoppar spelet. De var så många misstag att jag trodde domarn var spansk.

UefaMadrid!
Mr. Ivan Rakitic
2016-02-17 22:46
Man måste vara riktigt jävla dålig ifall om man blir grundlurad av Cristianos trick år 2016.

Det finns en anledning till varför han inte gör dessa längre...
Barcelona messiooooxavii
2016-02-17 22:45
Hoppas Fbi tar en titt förbi Perez kontor när dom är klara med fifa för efter fifa kommer perez som den mest korrupta instans inom fotbollen. Allt från la liga till uefa har han förpestat med sitt ideal om att Real ska bli den största och bästa klubben. Han inser att rent sportsligt är dom år efter barca så då får plånboken göra jobbet istället. Flera tydliga tecken bara idag
Barcelona Reymar
2016-02-17 22:45
@Rambla~:

Hahhahah och det är alltid konstiga frågor.
Barcelona Andreas-
2016-02-17 22:44
Tar vi Arsenal, som vi bör göra, är det bara hålla tummarna för att vi får Real. Ingen lång bortamatch o bekväm väg till semi.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-17 22:42
[QUOTE=Santiago Cazorla]Han har ju misslyckats gång på gång i det viktigaste skedet. [/QUOTE] Det enda stora misstaget jag notera var en bollmottagning i straffområdet? Annars skapa han ju oreda i Madrid-försvaret konstant. Något man inte kan säga om övriga Roma-spelare.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-17 22:40
Tycker lite synd om Roma som egentligen gör en perfekt match.
Barcelona nosskirneh1
2016-02-17 22:38
Två saker tar jag med mig från Real Madrids match.

1. Domaren var verkligen riktigt riktigt dålig.

2. Real Madrid kommer inte vinna Champions League iår. Hotet mot oss är Bayern Munchen och möjligen PSG.
Barcelona BARCA-més que un club
2016-02-17 22:38
Då var kvällens 2 lag vidare från idag Wolfsburg och Real inte spännande längre

Nu åter står vår match nästa vecka där vi måste göra en 100% insats av samtliga spelare.

Det blir en tuff match på Emirates.
Annons: