/spanien/barcelona/forum/16428.aspx/spanien/barcelona/forum/16428.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2009-12-08 20:13
barca kid

Kaka är fortfarande bättre varför tror du han kostade mer än ibra?
Barcelona barca kid
2009-12-08 20:12
messidinho_10

kanske kaka kan va bätre än zlatan om man ser till
hel kariern

men nu är zlatan mycket bätre än kaka

Barcelona barca kid
2009-12-08 20:04
puyi_5

har faktis set alla tre bucklorna
var på camp nou i sommar

tyvär vet jag inte om dom är kvar men jag tror det
Canaletes
2009-12-08 19:58
Messidinho_10

Du verkar vara en inside madridista som alltid ska skriva negativt om Barca...
Barcelona Barcadinho.
2009-12-08 19:42
Det heter väl “Fifa player of the year”, alltså the year.
Det betyder att det handlar om en individuell prestation av just 2009.

Allt annat som hände 2008 och tidigare är totalt orelevant!

Det fanns inte några internationella mästerskap 2009, varken VM, EM eller Copa Amerika.
Den enda som kan räknas här är den lilla turneringen Conf-cupen.

Men sen finns det flera stora turneringar i klubb nivå (CL, EL), samt inhemska ligor.
Kaka vann inget av dem år 2009.

Varför inte t ex Maicon eller Julio Cesar då som vann båda conf och ligan?

Barcelona Sjutton | Milanista
2009-12-08 19:35
Messidinho_10

Det finns ingen poäng att diskutera om detta med dig när du slänger ur dig saker som Kaká har vunnit allt och så vidare. Låt mig lägga ett exempel:

Spelare X ses som världens bästa anfallare och en top 5 spelare ovanligt nog har ett litet land som Sverige producerat den här fantastiska fotbolls spelaren dock har Sverige knappast lika bra spelare som Spanien, Italien, Brasilien m.fl men den här spelaren kämpar dock på och höjer Sveriges status enormt när det kommer till landskamper. Bara att han finns på plan ger Sverige oerhört mycket respekt men som väntat är Sverige inget fotbollsland som kan gå längre än kvartsfinal (som max) i ett VM eller EM. Hur som helst han ses som VÄRLDENS BÄSTA ANFALLARE men har vunnit en spansk liga titel, en CL titeln.

En annan spelare är dock från Brasilien han är en av världens bästa mittfältare, dock en spelare som är si så där rankad 100:a i världen. Han har vunnit Premier league 2x, CL, 2x VM dock har han inte varit JÄTTE viktig för både landslag och klubblaget då han inte varit given då han inte hade en säker plats i startelvan.

Nu har ju spelare Y tyngre titlar, blir han bättre än spelaren X då som inte kommer från ett lika stort fotbollsland tex?

Nej snälla, dina argument är så dumma Messidinho_10. Kaká är INTE bättre än Zlatan, sett till förra säsongen och om man ska kombinera förra säsongen och DENNA säsong så är det absolut NEJ NEJ NEJ.

Fattar ej vad folk har emot Zlatan seriöst? En lite annorlunda typ men fantastisk fotbolls spelare hur kan man inte uppskatta honom? Jag uppskattar varenda grym jävla fotbolls spelare. C.Ronaldo, Torres, Villa, Kaká, Zlatan, Messi, Xavi, Iniesta vettefan hela skiten. Varför ska man då inte ge en spelare den cred den förtjänar? Vad är grejen, för han är från Sverige eller? Ah men då ska vi ju vara ännu snälla haha? Sjukt att människor i Holland, Tyskland, Italien, Brasilien, Spanien älskar honom och hyllar honom så satans mycket mer än vi i Sverige. Åkte till Spanien, och har kusiner i Italien och de tycker att det är konstigt att vi inte uppskattar Zlatan.. HMM
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-08 19:22
Barcelonistas

Håller med dig. Spanien tar hem allt!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-12-08 19:22
Någon som vet hur länge bucklorna från trippeln står kvar på Barcas museum?

Åker dit i mitten av april och hoppas de är kvar då, är det troligt?
Barcelonistas
2009-12-08 19:20
Messidinho_10

spanien tar hem hela skiten. Iniesta o Xavi kommer mala sönder varje lag som kommer i deras väg!
Barcelona Messidinho_10
2009-12-08 19:13
Barcelonistas

Även om han spelade lite då så va han med och vann VM guld!! Kolla VM nästa år ska du få se när han vinner igen och dominerar på alla sätt o viss.
Barcelona el Flaco
2009-12-08 19:10
Inte för att ge mig in i denna Zlatan vs. Kaká diskussionen, men jag såg att någon skrev att Kaká har vunnit VM och jag ville bara påpeka att han endast spelade 18 minuter i det mästerskapet. Och det var som inhoppare i den betydelselösa sista gruppspelsmatchen mot Costa Rica. Inte direkt någon livsavgörande insats direkt. Sen det faktumet att han vann Confederations Cup i somras är knappast något att hänga över julgranen.
Dani Alves.
2009-12-08 19:09

Kom inte snacka om Kaka här helst seriöst vad fan har Kaka gjort sen 07? Inte ett skit! Kolla på Zlatan förra året i Inter och denna säsong i Barca, han är lätt överlägsen jämnfört med Kaka just nu, Kaka håller på att gå ner nu. Milan sålde han i ett gyllene läge. Kaka har inte gjort något än och den enda som presterat delvis är Ronaldo och Xabi Alonso ingen annan av deras värvningar har imponerat förutom dessa två PUNKT.
Barcelonistas
2009-12-08 19:05
Messidinho_10

kaka spela knappt 2002 då brasilien vann vm.han satt mest på bänken och kollade på ronaldinho och ronaldo.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2009-12-08 19:04
Enligt tutto sport så vill Juve köpa loss Cáceres för 10 mil Euros, Synd jag ser mycket mer i Cáceres än var jag ser i chygrynski, men å andra sidan så är tutto sport källan så man ska ta det med en nypa salt
Barcelona Jax12
2009-12-08 19:01
Att han har vunnit VM är något som jag inte tycker att man kan ta in i diskussionen då Brasilien är det land med mest VM-titlar i historien medan Zlatans Sverige i mångt och mycket bygger sina framgångar kring Zlatans form. Kanske skulle ett avancemang till VM kunna ställas mot ett VM-guld av Brasilien. Sen kommer Zlatan att vinna CL förr eller senare.

Artikeln säger lite om Kakas status i Real Madrid.
Barcelona Barcanist
2009-12-08 19:01
Messidinho_10

"Säger så här Kaka har vunnit mer än vad Zlatan någonsin kommer göra. Han har vunnit VM, CL, Serie A Conf Cup det bevisar allt."..

Det bevisar absolut ingenting. Zlatan spelar i Sveriges landslag och har skapat mirakel i en del matcher. Klacken mot Italien är ett av många exempel. Visst, det var längesen.. Men Zlatan har blivit bättre, Kaká har blivit sämre.
Zlatan har också vunnit Serie A, fler gånger än Kaká faktiskt ;-).
Men har Zlatan ens haft någon chans att vinna VM och CL? Snälla, han spelade i SVERIGEs landslag (SOM ALDRIG VUNNIT VM) och INTER (som aldrig vunnit CHAMPIONS LEAGUE), Confed. Cup är inte direkt någon "wow"-merit om jag säger så.

Hade Zlatan spelat i Brasiliens eller Spaniens landslag så hade han nog vunnit VM med iallafall Brasilien. Du får det att låta som om Kaká var den personen som fixade VM och confed. cup på egen hand. HAN SPELAR JU I BRASILIEN!

Man kan inte jämföra meriter. Då är väl Real Madrid världens bästa lag (?). Och det stämmer ju inte alls, det vet ju både du och jag ;-)
Barcelonistas
2009-12-08 18:59
Joan Gamper 1899

spelar ingen roll om du varit dålig eller bra i ligan. de gäller att vara bra i cl helt enkelt o de var kaka de året. kaka tog milan till en helt annan dimension i cl spelet och avjorde i stort sett alla matcher åt milan.
Barcelona ihefsu
2009-12-08 18:54
Sjukt chockad!

Trodde inte att Kaka var med i VM 2002, sepåtusan!
Barcelona Messidinho_10
2009-12-08 18:52
Sjutton | Milanista

Jag har också följt Kaka länge han är av dem få spelarna i världen som jag uppskattar. Säger så här Kaka har vunnit mer än vad Zlatan någonsin kommer göra. Han har vunnit VM, CL, Serie A Conf Cup det bevisar allt.

Och sen att han inte har varit bra i Milan sista åren så finns det många förklaringar en av dem skador och det andra så hade Milan skit spelare kanske 2-3 till som höll klass dem andra va skräp rent ut sagt. Hur lätt är det att vinna nåt själv??
Barcelona Jax12
2009-12-08 18:48
Peronligen tyckte jag inte att Brasilien visade upp sin bästa fotboll i Confederation Cup även om dom vann. Anledningen till att folk lyfter upp laget efter denna presentation är endast för att Spanien var med i turneringen och de spelade inte mot varandra. Däremot tror jag att de kan få ihop sitt lag till VM även om de har för många individualister som drar åt olika håll och där kan Kaka få en viktig roll då han är en riktig lagspelare.
2009-12-08 18:44
Messidinho_10

Vad gjorde han absolut inget vill inte vara enögd men han va inte bra helt enkelt Brassarna var nära på att torska mot USA tro mig och om USA hade vunnit så hade Kaka blivit vald till den bästa spelaren för då tar dom några YouTube videos och kollar på hans CL matcher 2007.

Kaka år 2007 var bara bra i CL men i ligan var han skit ursäkta språket, men det var han verkligen och vilka var de som vann ligan den säsongen ? JO det var Zlatan Ibrahimovics Inter som vann ligan.
2009-12-08 18:44
Messidinho_12

Kaká har blivit ägd av Zlatan dem senaste två åren, även första året för Zlatan i Inter för Kaká var inte lika magnifik i ligan som i CL då. Kaká vann Confed i år men det var inte han som hade den största handen för den titeln.

Efter att båda har bytt klubb så har Zlatan varit den bästa värvningen för sommaren och man kan väl inte säga detsamma om Kaká? Kaká är en grym spelare, nog kan vara den bästa mittfältaren i världen på hans dag men han måste prestera dock har han tyvärr inte samma driv som han en gång i tiden hade :/ så vakna upp nu och var inte pantad som FIFA som bara tänker aha det är Kaká (namnet) som verkligen inte kollar vad spelaren har åstadkommit. VAKNA!!!!!!! Ska du snart säga att Kaká är bättre än Messi? Hahahaa
2009-12-08 18:40
Messdinho_10

Jag är Milan-fan sen jag vet inte hur länge som helst. Jag tror inte att det finns någon här som har haft bättre koll än mig på mitt eget lag eller Kaká.

Jag kan säga såhär att han var magnifik 2006/2007 i CL. Han var bra i ligan också men inget speciellt sådär om man säger så men hur som helst så var han riktigt grym i CL och bärde ett formtoppat Milan på sina axlar som gjorde bra ifrån sig.

Sedan dess har han faktiskt inte utmärkt sig på något speciellt sätt alls. Han har haft en del problem med skador och sådant men ta förra säsongen som exempel. Vi spelade UEFA-cupen, vi vann inte ens UEFA-titeln okej? Kaká gjorde 16 mål, varav 8 från straffpunkten och så spelade vi inte CL vilket betyder att han inte kunde visa upp sig där. Med landslaget (även om det inte ska väga ett shit i ett år där VM/EM inte spelats) så vann han bara Confed cup, visst han kanske får komma in på top 30 för att han gjorde bra ifrån sig där men top 10? Sedan top 5?

Varför skulle inte Pato isåfall komma med på top 5? Han är redan en etablerad världsspelare och mycket mycket mycket bättre än vad Kaká var vid 18/19 års åldern samt så gjorde han mer mål (17-18 i ligan plus många i Europa). Varför skulle han inte komma top 10 eller top 5 då? Enligt mig skulle Pato höra topp 30, för förra säsongen men inte topp 10 eller topp 5 ännu eftersom att han inte spelade CL och vi inte hade någon höjdar säsong men ni förstår vad jag menar.

Om Pato inte ska vara i top 5, top 10 så ska Kaká ABSOLUT inte vara med där. Jag älskar Ricky men han har inte gjort något på 2 säsonger. Inget med landslaget, på dessa 2 år har han bara vunnit Confed cup men tycker inte att det var han som hade stora handen i att dem vann.

Zlatan på nästan egen hand vann 3:e raka Scudetton, blev skyttekung (29 mål i alla turneringar med ett uselt mittfält), bästa utländska spelare, snyggaste målet, bärde laget på sina axlar tillskillnad från Kaká som inte bärde oss i ligan. Hade han iaf gjort det så hade jag förstått.. Zlatan, Gerrard eller någon annan förtjänar eller Eto'o tex förtjänar att vara där!
Barcelona Messidinho_10
2009-12-08 18:38
Du fattar inget Kaka är bättre än Ibra säger det igen och bara för han inte va bra i Milan förra året så såg man vad han gjorde i Federation cup med Brasilien?
Barcelona ihefsu
2009-12-08 18:38
Sluta sprida trollmat...
2009-12-08 18:26
Messidinho_10

Vad har du druckit ?

Hur kan Kaka var bättre än Zlatan ända året Kaka va bättre ja de va som "Jax12" så år 2007 ända året jag har sett honom göra nåt. SLUT
Barcelona Bmannen
2009-12-08 18:25
Ämne: Kaka är bättre Ibra ....O.o
Det verkar som om jag inte är bland dessa "alla".

Efter att ha läst flera av kommentarerna nedan så verkar Majoriteten inte vara en del av dessa "alla" heller :/
Barcelona Jax12
2009-12-08 18:21
Messidinho_10 - Nja, tyvärr är det inte någonting som jag visste sen innan. Möjligen var han bättre det år han tog AC Milan till en CL-titel men annars tycker jag personligen att Zlatan är mer komplett. Samtidigt har Kaka inte gjort många Madristas glada medan Zlatan har visat att han tillhör toppskiften av fotbollspelare denna säsong. Vad jag vill ha sagt med detta är att man inte kan leva på gamla meriter.
Barcelona Messidinho_10
2009-12-08 18:16
Kaka är bättre Ibra punkt slut det vet alla om.
MF Doom
2009-12-08 18:04
Barca4eva

Ibra blev också utsedd till Serie-A's bästa spelare, fick pris för snyggaste mål och priset som den bästa utlänningen. Han vann Inters skytteliga vilket ingen har gjort på många år om jag minns rätt av det jag läste förr. Var Inters viktigaste spelare. Mest assist i Inter också antar jag?

Kaka gjorde 15 eller 16 mål, varav hälften på straff.
Annons: