/spanien/barcelona/forum/16421.aspx/spanien/barcelona/forum/16421.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2009-12-10 21:23
Tarrak

Jag menade inte Gio vs Alves , Ronaldinho vs Messi, utan menade overall, dvs. hela kanten mot den andra kanten
Du har givetvis rätt när du säger att Alves är bättre

Men i mina ögon så var samarbetet mellan Gio och Ronnie bättre, i mina ögon så samarbetar inte Alves och Messi lika bra/lika mycket, det är därför jag håller Ronaldinho "kanten" högre
Barcelona tarrak
2009-12-10 21:02
Hetfield

Jag väljer helt klart Messi och Alves. Gio var bra, men långtifrån en världsspelare av yttersta klass och han var ofta ifrågasatt under sin tid i klubben. Vem minns inte hans katastrofala spel som direkt orsakade förlusten mot Chelsea 04/05 till exempel? Hans defensiv var, i jämförelse med Alves, helt ok, men jag tyckte att Sylvinho samspelade bättre med Dinho´, framför allt i offensiven. Messi och Ronaldinho håller jag som jämbördiga.
Barcelona el Flaco
2009-12-10 20:39
Saman/

Skador.
Barcelona Hetfield
2009-12-10 20:39
Jag och några fotbollsälskare pratade om Barcelona, och då började vi prata om vilken kant som är bättre:

Ronaldinho & Gio
eller
Messi & D.Alves

Personligen så är det nästan omöjligt att välja, MEN i slutändan så skulle jag välja Ronaldinho & Gio, fyfan vad de passade bra ihop! Gio bombade loss på kanterna och Ronnie fick chansen att skapa magi
Barcelona Saman.
2009-12-10 20:37
Hur kommer det sig? Skador, avstängningar?
Barcelona Rambla - K9
2009-12-10 20:22
Inte heller råttan Tamudo eller David Garcia kan spela derbyt.
Canaletes
2009-12-10 20:21
Rambla - K9

Och Tamudo.. eller spelar han?
Barcelona Rambla - K9
2009-12-10 20:20
Vi slipper De la Peña på lördag. Det känns faktiskt skönt. Det aset ska fan inte bli matchhjälte på Camp Nou fler gånger.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-10 20:15
Txiki borce kolla upp vad Santi Ezquerro har för sig dessa dagar. Han hade varit fin som backup till vänstern. :D
Canaletes
2009-12-10 20:14
Alfredo di Zidano

Säg mig nu vilka bra talanger ni har köpt som varit bra...
Barcelona Nesto
2009-12-10 20:11
Gio style,
Han är riktigt bra och besitter en grym teknik men aldrig för för 200!
Vi har Pedro och Gai kommer väl snart in i A truppen.. ska vi köpa någon som ska ta Henrys plats så ska vi köpa en erfaren sådan.
Barcelona Gio Style
2009-12-10 19:59
Kun vore ju en våt dröm!
Men han blir nog jäkligt dyr, som någon nämnde nedanför så känns det som att prislappen lär inte hamna under 500 millar.

Ett annat alternativ vore Alexis Sanchez som lirar i Udine. Han är också född 88. Lyckats slå sig in i anfallet i ett lag där de 3 anfallarna spelade i Italienska landslaget, Di natale, Quagliarella och Pepe.
Kan lira både till vänster och höger och är RUGGIGT snabb. Som en blandning av C Ronaldo och Messi. Med bra förhandlingsteknik borde priset landa under 200 mill.
Tro mig, han är en utav få spelare som framstår som sämre på youtube än i verkligheten.
Real Madrid Alfredo di Zidano
2009-12-10 19:57
Pedrito

Vannistelrooy har gått in i Real historia, han är redan en legend för oss och man behöver inte vara ett geni för att inse att han är slut, han har gjort sitt och det han gjorde kommer alltid vara ihågkommen av alla fotbollsälskare. Men spelare som Vdv och huntelaar kallar jag för Panikköp ala woodgate. Jag tror calderon fick lid av en sort panikångest och handlade spelare som han chansade på, det är fel och det drabbade klubben bara. Sneijder var inget perez ville hålla kvar, han fick chansen och hitta tillbaka, Real gav honom stöd och han var stensäker i start11.an oavsett form i 2 år! han tog inte vara på chansen som vi gav han så det fanns ingen plats för han till slut helt enkelt. Robben försäljningen var riktigt smart av Perez, skadad mer än spela och kostar mycket för vara så skadad så ofta som han är. Så att säga alla holländare har presenterat är fel, Sneijder har inte presterad 2 senaste åren i Real madrid, vdvd likaså, Robben mer skadad än spela boll, likaså Vanistelrooy. Drenthe beöver jag inte uttala mig om man real tror på honom det är därför han har överlevt i klubben dem senaste åren och man vill helst låna ut han än sälja.
Barcelonistas
2009-12-10 19:50
Ronaldinho 2000-talets bästa spelare!

fan va gött ronaldinho blev utsedd till 2000 talets bästa spelare!!
Barcelona Pedrito
2009-12-10 19:49
Ämne: Det Barca har vart b....
Våra talanger fornmas av barcas filosofi och ideer hela deras liv. Era fostras nån annanstans med annat tänkande innan de kommer till real. Fördel barca..
Jag anser fortfarande att rel inte har något tålamod mot sina spelare. Titta bara på alla holländare som kommit in de senaste åren. Nu ska alla helt plötsligt bort och ändå har de presterat. Huntelaar, van der vaart, van nisteltoy, Robben, sneijder osv .
Barcelona HugoBoss
2009-12-10 19:47
Ämne: Det har nu bekräftat....
Kom dock inte som en större chock. Tror knappast Pep vill chansa med Messi mot Espanyol trots att det kommer bli en svår match.
2009-12-10 19:43
Det är lite taskigt om man säger att man inte hade tålamod med Robinho, för det hade vi och vi gav honom all kärle och betalade dyrt för han, 30 miljoner euro om jag minns rätt. Vi gav honom all tid han behövde och me tiden blev han till slut Reals hungrigaste spelare, han blev världstjärnan som vi förväntade oss av. Men alla vet hur det gick sen, Perez älskade Robinho och trodde på honom men Calderon tyckte annat.

Men Higuain och marcelo har utvecklats enormt i Real madrid, även om Higuain har tagit steget högre upp än Marcelo så ser man att marcelo är på godväg.
Barcelona ★Barca★
2009-12-10 19:43
Nej tack till Aguero. David Silva i Barca underbart. Hoppas vi inte får se han i den vita tröjan. Då han kommer förstöra sin karriär.

Visca Barca!
Barcelona el Flaco
2009-12-10 19:41
Det har nu bekräftats från klubbens hemsida att Messi missar derbyt mot Espanyol på lördag.
Barcelonistas
2009-12-10 19:41
Pedrito

Ja fast silva är skadad hela tiden..
2009-12-10 19:40
Det Barca har vart bättre än Madrid på dem senaste 10 åren är att barca utvecklar talanger bättre än Real madrid, men Real madrid hittar bättre Talanger än barca utrikes och utvecklar dem, synd om reals egna talanger men många har fått chansen man dem har inte tagit vara på de, de la red och Granero undantaget men annars Negredo, Portillo och Soldado tar inte vara på sina chansen medans Marcelo har utvecklats enormt som vänsterytter, jag tycker även att Marcelo är en bättre spelare än Pedro som kommer från Barcas egen akademi och även yngre. Jag menar barcas kap på talanger från utrikes har inte vart nån succe alls, förutom messi, men påminn mig om det finns någon annan gärna.

Barca har dem redan (talangerna) medans real hittar dem utomlands, där har ni skillnaden.
Barcelonistas
2009-12-10 19:39
Alfredo di Zidano

nu när jag tänker efter så har du faktiskt rätt! den som man e mest imponerad av i real är higuain. han har utvecklats fort dom senaste 2 årens.
Barcelona Pedrito
2009-12-10 19:37
Ämne: Barcelonistas

Oro....
Sergio ramos fostrades och utvecklades av sevilla, robinho hade ni inte ens tålamod att ha kvar. De enda som ni kan ta åt er äran helt och hållet för är raul och casilla. Enligt mig det bästa spanien fått fram på respektive positioner.
Barcelona Pedrito
2009-12-10 19:33
Bättre att koncentrera sig på Silva ifall man ska värva. Agüero blir för dyr pga av intresset från andra klubbar. Silva är redan ordinarie i världens bästa landslag så HAN är bästa valet.
Själv anser jag att bojan och pedro är redo..
Men jag
2009-12-10 19:32
Barcelonistas

Oroa dig inte vännen, tar inte åt mig i fotbollssnack ;)

Lite orättvist och säga att man inte utvecklas i real, finns fler lag som ger bättre tillgångar att utvecklas än både Real och Barca, men man kan utvecklas i Real också. Se på higuain till exempel. Klart än världsspelare, och det gjorde vi honom till. Sen har du Ramos, som även va redan grym i sevilla men utvecklades mer i real även om han inte har visat sitt forna jag dem senaste 2 åren men som nu ser ljuset i mörkret. Förutom Casillas så finns även Raul men det var många år sen även Robinho utvecklades ett par nivåer i Real Madrid, Higuain är väl den senaste. Men det finns tillgångar att utvecklas i real också jag lovar dig, vi behöver inte vara bäst på det men dem finns där, jag lovar dig ;)
Barcelona Pedrito
2009-12-10 19:30
Hur mycket speltid skulle Agüero få i madrid egentligen?? Vems plats skulle han ta? man har benzema och higuain som ska vara framtiden...
MF Doom
2009-12-10 19:27
Aguero är drömmen just nu. Kun, Ibra, Messi hade varit klockrent och livsfarliga. Viktigt att vänsterkanten fungerar klockrent, annars kan Messi & Ibra lätt bli isolerade/ensamma på topp.

Kun och Messi utmanar från kanterna och Ibra överlistar backarna med styrkan och tekniken.
Barcelonistas
2009-12-10 19:25
Alfredo di Zidano

ta inte ila upp mannen men real är ingen klubb som man utvecklas i. real har inte de tålamodet o vänta tills en spelare ska utvecklas som barca. istället köper man färdiga världstjärnor..
Barcelona Pedrito
2009-12-10 19:24
Espanyol är i kass form.. Men sånt brukar inte spela så stor roll i derbyn.
2009-12-10 19:16
Joan Gamper 1899

Under perez förra era så var Real Madrid det första laget som la märke till Aguero, även Barca men som backade undan då man koncentrerade sig att utveckla messi under den tiden. Real Madrid var ett stenkast ifrån att signa Aguero men man drog sig undan i sista minuten, Aguero uttryckte sig via argentinskt media att det är en Dröm och spela för en storklubb som Real Madrid och det var en ära att Real visade sitt intresse. Men saker och ting förändras och det kan det oftast göra, mer än engång. Aguero kan ha utryckt sig att han aldrig skulle vilja spela för Madrid, men det kan också förändras. Inte för jag hoppas på aguero men jag pratar inom principen.

Jag tror Aguero skulle passa Barca mer än Real, spelmässigt men jag tror han skulle utvecklas mer i Real än barca.
Annons: