/spanien/barcelona/forum/16420.aspx/spanien/barcelona/forum/16420.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2010-03-16 10:13
El Corazon

Jag förstår inte varför man ska bli sur på Hleb över det uttalandet..? Förväntar du dig att han ska säga "Nej, jag vill inte slå ut Barcelona eftersom jag tillhör klubben."

Det är väl klart att han och Stuttgart vill gå vidare i CL.
El Corazon
2010-03-16 09:49
Är det bara jag som börjar hata Hleb mer o mer? Äckeln är bara förbannad på Barca känns det som, han sög ju under sina månader här.

*Länk
El Corazon
2010-03-16 09:27
Varför loggas man ut så fort medan skriver man ett inlägg! Störande..

Jag läste lite om Zlatans tid i Barca, "experterna" tror att Zlatan KANSKE lämnar Barca i sommar och han ersätts av en annan anfallare men det tror jag inte en sekund på! En klubb säljer inte spelare som är i formsvacka.
Vad kan hans långa formsvacka beror på? Passar inte Barcas spelsystem Ibra men det gjorde ju innan juluppehållet!
Är det pga att Ibra inte är Barcas största stjärna som han var i Ajax, Juve och Inter? Är det problem i omklädningsrummet bakom stängda dörrar? Relationen med Messi, men där ser jag inga problem för Zlatan är alltid på fel plats vid fel tillfälle och hur fan ska Messi passa honom när han inte tar löpningar som Eto'o gjorde!
Hur länge fansen visar tålamod innan busvisslingarna kommer!!

Vad tycker/tror ni om dessa frågor?
Barcelona la_arnesson
2010-03-16 07:35
kanon att vi klassade ut valencia
Barcelona ★Barca★
2010-03-16 01:53
Trippeln

Hahahaah det där va dagens. Eller ska vi säga kvällens:)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-16 01:50
BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA

Fattade knappt något av det du skrev. Det va nog världens längsta mening någonsin.
Barcelona Trippeln
2010-03-16 01:43
Hahahahahaah xD Jag dör av skratt,kolla på Messi och Geten!
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-03-16 01:41
Joan Gamper 1899//

Drömmer om Busquets? njaaa, tror inte de, men Yaya skulle nog många tränare gilla.

Hur bedömmer du målvaktslrankingen? form för tillfället eller under säsongen?

Jag måste säga att efter nyår så har dessa målvakter varit bäst.

Palop
shay Given
Valdes

Jag tycker att dessa målvakter har varit grymma och nästan omöjliga att passera. Sedan tycker jag Casillas inte alls ser pigg ut, ser ganska trött ut och utger inte den pondusen han är känd för, formsvacka? kanske. Men han har ett 2009 som många målvakter kan drömma om, men just nu är han i formsvackaoch trots det så är han säkerheten själv och inga extrema tabbar gör han ej.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-03-16 01:36
alltså jag vill reda ut några saker :D

Angående Y.Toure vs Busi
en matchtränad Y.Toure är ingen tvekan 10 ggr bättre än Busi jo vet ni värför för att han har RUTINEN ! självklart har busi gjort ett fint jobb senaste jag som hellre vill se yaya alla 7 dagar i veckan så måste jag erkänna att de bättre ha busi nu som är i form o däremot få yaya in oo låta han spela 20-30 min så han kommer i form sen i CL så vet alla att toure som striker/back/pivote gör det fantastiskt hehe men annars punkt slut toure är bättre men pep har sagt sitt och just nu är det busi men såklart är busi framtidens man och om gud vill att om toure blir såld då ska jag fan i mej bli så jävla förbannad på pep !!

annars är det väl HENRYs fantastiska inhopp som me like just nu och messis form hoppas Z nätar mot stuttgart och sist men inte minst VICSA EL BARCA och när ni för diskussion please alla vi är cules håll er till laget och inte till en spelare och börja bråka i slut ändan är de båda fcb spelare o vi alla cules tack för mej !!
Barcelona Pep the King
2010-03-16 00:58
Messi får beröm av David Villa.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-16 00:25
Crackóvia = G.O.A.T.

*Länktips.
Barcelona Barca4eva
2010-03-16 00:06
nån som kan länka HELA Valencia matchen?
Barcelona ElTriplete
2010-03-16 00:02
Joan Gamper 1899 & BlueRed

Håller med om att Palop har varit riktigt bra. Men, som sagt, Lloris på femte plats istället för Sanchez. Och kanske är Valdes och Julio Cesar bättre än Casillas för tillfället.
Tro mig, jag har ingenting emot Casillas utan har tyckt under en lång tid att han varit världens bäste men just nu är Valdes, utan tvekan, bättre.

De som spelar i Real och som jag har respekt för är följande:

Raul
Casillas
Higuain
Kaka
Barcelona BlueRed
2010-03-15 23:59
Joan Gamper 1899

Signar din lista, förutom 5.e platsen där jag lägger Lyons målvakt Lloris.

Palop har varit otroligt bra, spektakulär målvakt. 'Overall' så hade jag lagt Casillas som etta, men sett till dagsform så toppar Palop.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-03-15 23:44
Snälla lägg ner den här diskussion, Busquets vs Toure. Vi ska vara glada att båda spelar i Barcelona. Många topp klubbar drömmer om Busquets och Toure.

Kalla mig dum om ni vill, men helt ärligt så tycker jag att Palop är världens bästa målvakt för tillfället. Han är stor matchernas man. Top 5 målvakter..

1. Palop (man får orgasm av hans räddningar. Säger bara Barcelona och Real Madrid så fattar ni säkert)

2. Casillas (inget snack om killen vi vet vad han kan prestera)

3. Julio Cesar (en av dom orsaker som gjort Inter så dominanta i Serie A)

4. Valdes (hans statistik talar för sig)

5. Cesar Sanchez (har varit fenomenal den här säsongen trots åldern)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-03-15 23:40
Weligton borta resten av säsongen som ni ser till höger, man ska inte glädjas åt någons skada men om det är någon så är det han. Riktig ful spelare i de matcher jag har sett honom spela i, glömmer inte stämplingen på Messi.
Barcelona Qvirre
2010-03-15 23:31
Tack för tipset!
Ktoor^,^
2010-03-15 23:22
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-15 23:20
Sen Yaya kom tillbaka från African Nations Cup så har han spelat 4 av 7 senaste matcherna från start. Han har knappast imponerat men han har ändå fått bra med speltid sen han kom tillbaka. I början av säsongen spelade han rätt mycket också. Men som sagt, det är inte den Toure vi minns från förra säsongen.
elbraco
2010-03-15 23:12
Håller med Pedrito, jag skulle säga typ:

1. Cesar
2. Cech
3. Buffon
4. Van der Sar
5. Valdes
Palop, Casillas,
(har inte orkat analysera direkt, så ta det med en nypa salt)

Angående Busquets vs Yaya Toure måste jag nog hålle med Yaya-sidan. Han känns mycket mer stabil, slår inte bort bollar lika snabbt och ogenomtänkt som Sergio gör. Dessutom är han mer tuff och har en härlig kämparstil... Sergio faller ju ihop så fort det blåser lite över Camp Nou.

ÄR det någon som vet lite fakta om vare sig Henrique/Keirrison/Caceres kommer tillbaka eller om lagen de är utlånade till har köpoption?
Barcelona Pedrito
2010-03-15 23:06
Casillas känns överskattad.. Tabbar sig mer än Cech och Valdes, Inte de stora matcherns man. Jag skulle känt mig tryggare med Petr Cech som målvakt i en CL final framför Iker.
Barcelona Hetfield
2010-03-15 23:00
Cech måste vara världens mest överskattade målvakt, hans (sällan) bra räddningar väger knappt mer än alla tabbar han gör

För mig är nr.1 mellan Casillas och Buffon

Mojito

Det med att man släpper bollen är inte alltid bra, Busquets stressar försvaret genom att skicka bollen direkt åt deras håll, Yaya vågar hålla i bollen så att mittfältet och försvaret för andas ut lite, vilket behövs
Barcelona tarrak
2010-03-15 22:59
Ämne: Hejsan alla cúles!
....
Såvida det inte är en direkt avgörande guldmatch, så kommer det att vara långt ifrån fullsatt. Därför finns det ingen anledning att gå via återförsäljare, utan det billigaste och säkraste alternativet är att köpa från klubbens hemsida eller på plats.

Se länktips för mer info.
Barcelona Pedrito
2010-03-15 22:57
Ämne: Petr Cech förtjänar ....
Jag håller honom fortfarande som världsbäst.
Han må ha världens bästa försvar framför sig men vilken klass han visar gång på gång.
Shay Given tycker jag borde vara med bland topp 5-6 med tanke på det han presterar i framförallt landslaget. Sen är ju CIty enormt beroende av honom
Barcelona The Reporter
2010-03-15 22:54
1,Ceasar
2,Casillas
3,Cech
4,Van der sar
5, Valdes,Given,Loris Palop m.m
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-03-15 22:53
Petr Cech förtjänar inte att vara med så högt på den listan. En fantastisk målvakt, men efter huvudsmällen så har han dalnat. Han blandar fantastiska räddningar, med märkliga ingripanden.

Barcelona Pep.G
2010-03-15 22:52
Mojito

Hur många kontringar mot oss har vi inte fått tack vare att Busquets inte vågar hålla i bollen ? Han bara slår den i mitten och så blir det kontringar direkt.

Fine, låt Busquets spela men låt Yaya spela mer. Han var bland dem allra viktigaste kuggarna förra året och ändå får han ruttna i bänken till förmån för Busquets. Det låter inte bra i mina öron. Yaya är ett djur, han behövs i ett lag som Barcelona där medellängden i laget är under 150 cm.
Barcelona Pedrito
2010-03-15 22:51
Ämne: Pedrito

Var inte ....
Nemen det är säkert. OK Cesar kanske ska vara med där men jag tror valdes håller den nivån.
Lloris har varit fruktansvärt bra nu i framför allt Cl de 2 senaste säsongerna. Förmodligen världens mest lovande Målvakt tillsamans med Neuer.
Neuer förresten tror jag kommer att ta över efter Van der Sar I united.. Känns som en Sir alex värvning.
Barcelona Trippeln
2010-03-15 22:47
Pedrito

Var inte enögd nu.
Barcelona Mojito
2010-03-15 22:46
Pep.G

"Yaya Toure ger en helt annan dimension till laget. Xavi & Iniesta trivs mycket mer med Yaya på plan än med Sergi för den bjässen vågar hålla i bollen tills dem har hittat en annan position, medan Busquets vågar inte i hålla bollen i mer än 2 sekunder, utan han bara slår den."

Den dimensionen är att han stannar upp spelet och låter motståndarna komma in i press.

Att Busi släpper bollen efter 2 sekunder är en fördel om man som tränare (Pep G.) vill ha ett snabbare mittfältsspel.

Jag är förblindad av Busi därför att Pep insett att han tillför en dimension som behövs då laget i nuläget saknar samma typ av presspel som förra säsongen. Ett taktiskt val helt enkelt.

Med Yayas form hade vi kanske legat 4 poäng efter Real i stället? Vem vet, bara onödiga spekulationer.

Du är mer förblindad av vad Yaya HAR presterat än det Busi GÖR för laget.

"egne-produkt" grejen har faktiskt en liten inverkan, Busi har lättare för tiki-taka spelet då han har det i blodet. Ger åter ett snabbare mittfältsspel.

Till slut:
Missförstå mig inte, jag skulle aldrig förlåta Pep om han väljer att låta Yaya ruttna på bänken eller om han säljs. Nästa år då laget är inspelat med Zlatan i en mer bestämd roll tror jag Yaya kommer kunna vara nummer ett igen.

Barca behöver två fungerande pivotes. Så visst ska Yaya åter ges en ärlig chans igen.
Kanske redan på onsdag?
Annons: