/spanien/barcelona/forum/16419.aspx/spanien/barcelona/forum/16419.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-12-10 14:19
Joan Gamper 1899//
Håller md dig att Kun vore en helt perfekt spelare till vänster i anfallet. Precis som du säger har han många egenskaper som hade passat perfekt i Barcelona. Sen ska man även komma ihåg att han kan La Liga, språket samt att han är bra kompis med Messi. Dock så tror jag INTE att €35m räcker för att få loss honom. Tror man måste över €50m för att få A. Madrid att lyssna. Kun är trots allt deras viktigaste spelare tillsammans med Forlán men Kun är ung (-88) och ses ju som A. Madrids framtid. Tror han blir mycket svår att få loss. Men visst, Kun-Zlatan-Messi känns ju helt OK. =)
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-10 13:20
Tänk er Agüero på vänster kanten ? Henry är slut och han ska bort tycker jag, men han är en LEGEND får man sig top 10 genom tiderna.

Önskar mig mest av alla en Kun Agüero vilken lirare. Han har snabbhet, Teknik, Bollkontroll, och framför allt avsluten. Om Atl Madrid får bra betalt så tror jag att dom släpper honom och vi får en guld spelare. Kun är hungrig och han vill vinna titlar och han är mycket varmt välkommen till FC Barcelona nästa säsongen, men hur mycket tror ni han skulle kosta ? jag skulle vilja gissa på runt 30-35 M.

Njut av kanske den nya Culén *länk*
Barcelona DM1982
2009-12-10 13:18
Ursäkta om jag kommer med vad som säkert är den tjatigaste frågan här men är det någon som har fått sin Barcatröja från Expekt? Har väntat rätt så länge på den nu.
barcarobin
2009-12-10 12:48
A. Gaudi.
klart det ska vara lite hat, men larvigt när ett gäng svenssons håller på och sitter hemma framför datorn. vill man känna och vara delaktig i detta hat bör man bo där och på något sätt vara delaktig i historian på något sätt, klart ska det vara lite hat förtusan, men jag menar sitta hemma framför datorn och säga att man hatar barcelan eller real madrid, av vilken anledning? att han spelar i en annan tröja? vad har real madrid gjort en real madrid hatare t ex eller var har barcelona gjort en barcelona hatare? dödat familjen eller vadå? :S
Juhanie
2009-12-10 12:47
Tråkigt om inte Messi kan lira på lördag när man är på plats för att se derbyt.
Barcelona A.Gaudi
2009-12-10 12:44
jag håller med dig helt och hållet om alla löjliga kommentarer mellan grupperna. och visst det sänker nivån till ofta väldigt pinsamma nivåer när forumen som dagisbarn kastar skit på varandra men däremot vill jag att det ska vara hat mellan lagen.

historiskt sett har det alltid varit hat mellan barca och real och det vore tråkigt ifall lagen bara blev vänner helt plötsligt. det är en stor del av charmen att det är såna morbo känslor mellan lagen, det hela blir mer personligt och det är lättare att tända till. euforin att klå real och den vedervärdiga skammen att förlora mot real är underbara grejer. vad hade el clasico varit ifall det inte var såna känslor lagen emellan?

men visst kommentarer som "real suger och cristiano suger k*k" ger inte direkt något till forumet utan sänker bara kvaliteten. den enda reaktionen på såna kommentarer är väl att en i puertan gör ett likadant svar fast om messi och barca.
barcarobin
2009-12-10 12:31
måste bara säga en sak. någon över 20 med mognad får gärna svara.

jag har läst detta forum i många år nu och förstår inte all dessa hat mot madrid egentligen jag har inget emot real madrid ett bra lag med många bra spelare. barca lika så, men varför detta agg mod real vad har spelarna gjort vissa hör inne på forumet man blir så äcklad av vissa folks betende och omognad.
ta C ronaldo grym jävla lirare men han är inte bättre än messi det vet alla varför inte visa mognad då och lägga ner dessa jämnförelser? brukar läsa inne på madrids forum det är så himla illa och läsa där jag älskar verkligen barcelona det bästa lag i världen men jag hatar inte real madrid dom har inte gjort mig något och går inte och spyr skit över klubb och spelare för det.
varför detta hat? dom flesta bor i sveriger här inne och på madrids forum att dom kanske hatar varann där i spanien kan man förstå med den historik men nu är vi ju i sverige mena tror ni sevilla snackar lika mycket skit om madrid som många här inne gör? om man verkligen tycker madrid har 0 bra spelare och hatar spelare och tränare och klubb, då kan man max vara 11 år i huvudet. så hima trött på ert tjafs detta forum är till för sncka om matcher, spelare i klubben, inte om hat till motståndare det är löjligt trodde man var förbi det stadiet när man kunde skriva på tangenter
Barcelona Barcadinho.
2009-12-10 11:52
Ang Valdes tabbe:

Jag tänker inte klanta honom för det, eftersom det händer alla. Vi hoppas bara att det inte kommer att hända alldeles för ofta.
Lite tråkigt att det hände två matcher i rad nu (Deportivo med), eftersom han var riktigt stabil den här hösten.
Men sådana saker påverkar backlinjen. Det är en reaktion per automat av backarna när de ser sådana saker.
Märkte ni hur Pique kändes sig lite i obalans, lite orolig, vågade inte lika mycket och passa till Valdes, och två/tre rensningar a la premiär league. Det satt i hans huvud i många minuter.

Ang Yaya:

Jag var riktigt sur för det igår, eftersom han är en av mina favoriter och det är inte roligt att se en favör börjar vissna framför ögonen på en. Men sådant med känslor går över eftersom man gillar alla.

Men vad jag egentligen vill skriva är att Busquets har gjort ett riktigt bra jobb igår. Det känns som att han verkligen växt in i den roll som Pep vill ge honom. Det går inte att ta ifrån honom att han är duktig och blir bättre med tiden. Det är förstås naturligt att han utvecklar sig, eftersom han får mycket speltid och han vet innerst inne att han har tränarens stöd. Men han levererar och inte gör bort sig för mycket (ibland här och där men det gör alla). Det känns som att vi kan leta på honom under AM.

Ang eventuella motstånd:

Bayern är en riktigt svår lottning. En kant med Ribery och den andra med Arjen Robben, hmm, det vill jag slippa gärna.

2009-12-10 10:01
Längar till derby Barcelona.

Vet nån när kungen (Messi) är tillbaka ?
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-12-10 10:00
Pep Guardiola nöjd med Kiev-matchen
Barcelona HugoBoss
2009-12-10 09:46
Inför semifinalen i klubbmästerskapen kommer Barcelona att möta antingen Auckland City eller Atlante.

*Länktips
Barcelona ocbgb
2009-12-10 09:09
alla som skriver att valdes suger har ju bara sett ett par matcher, han på egen hand har ju smällt på avgörande räddning efter avgörande räddning, i synnerhet förra säsongen men också denna, kan nog räkna till 9-12 poäng han räddat med fantastiska räddningar, bara denna säsongen. Synd att Casillas också är spansk ^^
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-10 01:08
Robert Enke var alltid avundsjuk för att Valdes hade så stark mentalitet. Båda var "petade" och slogs om samma sak och Valdes hade den där jäkla vinnarskallen som gjorde att han är där han är.
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-12-10 01:06
Canalates:

Haha, skulle jag också göra om jag gjorde så att klubben får in ett ex antal miljoner extra på europaspel i 95 minuten :D
Canaletes
2009-12-10 01:02
Jag kan framstå som en tuffing men den attityden hjälper mig...

För att kritiken jag får går in i ena örat och ut från den andra

;)
Barcelona ¡Barça!
2009-12-10 00:56
canateles

vissa förstår inte spanska du vet.. =)
Canaletes
2009-12-10 00:48
Kolla bilden på länken

Så reagerar Valdés åt all kritik mot honom.. ;)
Barcelona Rambla - K9
2009-12-10 00:42
Ämne: Pep.G-Z9

Andoni....
Ändå är det hans jättetavla mot Nigeria i ett Vm som gjorde att Spanien åkte ut, det som de flesta kommer ihåg.

Han räknas verkligen inte till en av världens bästa genom tiderna. En legend och bra målvakt helt klart, men knappast en av de bästa.
2009-12-10 00:40
Pep.G-Z9

Andoni Zubizarreta flest landskamper i spanska landslaget spelade för Barca i över 400 matcher och räknas som en av världens bästa målvakter genom tiderna.
Dani Alves.
2009-12-10 00:38

Pep.G-Z9 /

Okej men vi får se när han gör en sådan tabbe t.ex mot Chelsea lr Man U. Då kommer du inte vara lika glad när Barca inte lyckas vända matchen och åker ut CL på grund av en tabbe som inte ens min bror någonsin i sitt liv gjort som spelar i div 1 och är 17 år gammal. Valdes är en bra målvakt men detta gör han usel att man aldrig kan lita på honom !
Barcelona Rambla - K9
2009-12-10 00:36
Äh, Valdes gör en och annan tavla per säsong, vilket de flesta målvakter också gör. Det fina med Valdes är att han bara skakar av sig de där tavlorna. De bekommer honom inte tack vara hans starka psyke.

Det som alla vill ha till en tavla var faktiskt en svår boll när den ändrade riktning på Milevskis skalle. Dessutom var det blött och glatt i gräset framför målet. Visst ska han ta den bollen men det kan hända den bäste.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-12-10 00:33
Dani Alves.

Har du sneat eller ? Fc Barcelona har aldrig haft en lika bra målvakt som Valdes så länge jag kan minnas, och ändå vill du hellre ha Alves från Almeria. Jag skulle inte ens byta ut han mot J.Cesar, eller dagens Buffon. V.V har räddat oss så många gånger att han har nog en stämplad plats i startelvan.
Canaletes
2009-12-10 00:27
hahha kolla in hur glad Bolat blir (Liege's målvakt)
Barcelona Barcanist
2009-12-10 00:26
Rubin Kazans och Dynamo Kievs målvakter var också grymma.
Men, Valdés är given i Barcelona så länge inte Buffon eller Julio Ceasar anländer..

Bona nit Culés
Dani Alves.
2009-12-10 00:24

Helt seriöst fattar inte vad Valdes håller på med vid målet idag och det förra mot Deportivo. Han skämmer ju ut sig sådär och gör det jobbigt för laget att vända 1-0 ledningen som dom hade. Hoppas Barca kan köpa ny målvakt snart. T.ex Diego Alves från Almeria.
Canaletes
2009-12-10 00:24
Ur Barcelona synvinkel så är det skönt att Pontus Wernbloom var syndabock för AZ
efter att ha missat en nickduell i sista minuten som Liege's MÅLVAKT nickade in

Snacka om hero :D
skönaste känslan asså
Barcelona Rambla - K9
2009-12-10 00:23
Ämne: Varför vägrar Pep sp....
Kanske för att Yayas höst inte varit så övertygande?
Barcelona C.Andrés
2009-12-10 00:22
Varför vägrar Pep spela med Touré.....
Barcelona Rambla - K9
2009-12-10 00:15
Grande Messi!

Nej, tyvärr så nollställs de inte. Tre varningar ger avstängning. Nästa avstängning blir sen vid 5 kort. Du blir alltså inte av med dina 3 kort efter en avstängning.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-12-10 00:15
Rambla - K9

Jo det irriterar jag mig också på ibland, men sen när man tänker efter lite så kanske han inte vore den fantastiske managern han är om det inte var en del av hans karaktär. Ibland gynnar det laget och ibland blir det såhär.
Annons: