/spanien/barcelona/forum/16416.aspx/spanien/barcelona/forum/16416.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2009-12-13 20:21
någon som vet hur många matcher de spelas i klubblags vm?
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-12-13 20:16
Shiiit det går ba för barca atletico :D 8 raka fan
Barcelona BlueRed
2009-12-13 20:14
Joan Gamper 1899

Nej, såvida dem inte lägger till den 'sista minuten'. Se länk.
Länktips: tvmatchen.se/
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-13 20:12
Kommer svensk TV sända Barcas matcher under klubblags VM ?

Svara snälla!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-13 20:09
Rambla - K9

Jo det var under CL-sändningen som teamet i studion visade upp röntgenbilder på Riberys ben, det var inga vackra bilder, håller med dig.
Jag tycker att det är tråkigt att en spelare som Ribery inte kan spela en lång period utan skador, detsamma gäller Robben, Torres mm.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
Hetfield//

Fabregas hade funkat lika bra som Iniesta brevid Xavi. Likt Iniesta så är han sylvass i djupled och är lika bra på att transportera boll. Han är som en blandning mellan Iniesta och Xavi. Två så inteligenta spelare som Cesc och Xavi som är mångsidiga hade vetat hur man skulle förhålla sig gentemot varandra. Med Messi,Zlatan,Iniesta,Fabrega och Xavi hade vår spelinteligens på plan varit omatchad i fotbollshistorien. Tror aldrig så många spelare med sådana överlägsna spelsinnen samverkat på en fotbollsplan förut. Det är dock ett misstag att jämföra Fabregas/Xavi med dom mer primitiva Gerrard/Lampard.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
Barcelona BlueRed
2009-12-13 20:08
Nu ser det ut som det ska, 1-1 ATM - VLL.
----
Jag vet inte vad ni tycker, men jag har aldrig sett storheten i Rossi. Tappar alldeles för mycket boll och gör det så oerhört svårt för sig själv.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 20:03
Hetfield & H.Alavi

Jag har för mig att det var under CL-sändningarna i veckan (lite osäker) där man i studion visade ett reportage som handlade om Riberys skador. De visade bla en massa röntgenbilder och jag kan ju säga att det var inga trevliga saker som visades. Skadorna kommer snart förstöra hans karriär om det inte blir en bättring. Jag anser att hans höga prislapp inte är berättigad. Det hade jag även tyckt utan alla dessa skador. Den klubb som värvar honom och om det blir en hög summa, tar verkligen en stor risk.

Hetfield, om målfarlighet är det viktigaste kriteriet på spelaren som ska ersätta Henry, är nog Luis Suarez rätt person. Dessutom kan han spela på alla offensiva positioner i ett 4-3-3. Jag säger inte att han är mitt val på något sätt, utan snarare om det handlar om målfarlighet.
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-13 20:01
Ämne: Ett par fantomräddni....Åh, Villarreals försvar har inte heller imponerat mig idag. Det är rena hönsgården, känns det som. Djupledsbollarna glider förbi försvaret gång på gång.
Man får hoppas att de agerar på samma sätt mot Barca i början av januari.
2009-12-13 19:57
petersays

Jösses vilket läge Maxi hade vid slutet, den bollen måste han ha kontroll på.
Barcelona petersays
2009-12-13 19:10
Ett par fantomräddningar av Asenjo redan. Som vanligt går anfallarna rakt igenom Atleticos försvar.
Barcelona petersays
2009-12-13 19:05
Nu ska vi se hur säsongens två mest underpresterande lag sköter sig när de ställs mot varandra. Synd att varken Aguero eller Nilmar finns på planen dock.
Barcelona ★Barca★
2009-12-13 19:00
Synd om Pepe inte bra för Real! Men Garay är ingen dålig back.

Skönt med seger igår.

Ibracadabra!
Barcelona Klint
2009-12-13 18:40
tarriik

På onsdag kl 17.00
Barcelona tarriik#16
2009-12-13 18:33
Nån som vet när Klubblags-VM spelas ?
Är det ikväll ? :)
MF Doom
2009-12-13 18:25
Ämne: H.Alavi

Varför är....
Dagens fotboll bygger mer och mer på lagspel och hela laget allmänt. Förr kunde individualisterna ta sitt lag långt i diverse mästerskap eller t.o.m vinna. Därmed säger jag inte att legenderna från förr i tiden inte var bra.
Barcelona Hetfield
2009-12-13 18:16
H.Alavi

Varför är det fail för? Jag tror inte att du förstår vad ordet "överskattad" betyder...

När jag säger överskattad så menar jag inte "Åh, han suger!", jag menar att han får för mycket cred för det han gör

Såsom folk pratar om honom så är han en supermix av Maradona och Platini, men vad har han gjort föratt få så mycket cred?
Har han tagit laget till CL final/semifinal?
Osv..

Jag gillar faktiskt Silva, men jag ser hellre en målfarligare typ i den positionen
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-12-13 18:09
Synd om Pepe men efter överfallet i våras så börjar man nästan tro på karma...
2009-12-13 18:08
Hetfield

Ribery överskattad?
Visst han är skadebenägen osv, men när han är i sin allra bästa form så flyger han förbi försvararna.
Barcelona Hetfield
2009-12-13 18:04
H.Alavi

Problemet är att vi kan få samma problem som England har, dvs. när Lampard och Gerrard spelar bredvid varandra så brukar det gå åt helvete
Eller när Xabi Alonso och Guti spelar bredvid varandra, de är exakt samma typ av spelare, dvs. båda vill ha bollen föratt sedan skicka iväg den, och det funkar inte

Jag förstår att Xavi kan bli lite ensam ibland, men det löser man inte genom att ta in en Xavi junior som ska göra EXAKT samma uppgift som Xavi har. Du kan räkna med att det lär bli väldigt stillastående i mittfältet med Xavi OCH Fabregas samtidigt, Iniesta hotar iaf genom att gå på djupled då och då.
Så slutsatsen blir att vi behöver ha variation, och det får vi inte genom att ha två "Xavi's" på plan

Ribery? Nej tack, otroligt överskattad spelare, för dyr
Silva är tyvärr alldeles för skadebenägen och är inte särskilt målfarlig

För mig så är det Gourcuff ELLER Aguero som gäller
Barcelonistas
2009-12-13 18:01
Hetfield

det bästa vore silva men han är skadad i stort sett hela tiden..
2009-12-13 18:00
Hetfield

Ronnie vore en dröm, självklart men frågan är om han skulle kunna fylla upp luckorna på vänsterpositionen som i dagens Barca är ett problem.
Dock så vill jag helst ha en kantspringare, en löp villig spelare som Silva,Mata eller Ribery.
Angående Fabregas så tycker jag absolut inte att det är ett "idiotiskt" val att köpa honom, ju mer vi har Xavi typer på mittfältet, desto bättre.

Känns ibland som Xavi blir allt för ensam med alla uppspel och slit från mittfältet, Pep varierar mellan Yaya och Sergio medans Iniesta byter positionen mer än vad jag byter kalsonger.
Det behövs en spelare som Xavi kan fästa sig vid, någon som han vet alltid finns där och den personen, är vad jag tycker, Fabregas.
Barcelona Hetfield
2009-12-13 17:54
lameG

För MIG så är köpet av Fabregas helt idiotiskt, hur ska han och Xavi spela bredvid varandra när de är EXAKT samma typ av spelare?
Jag har en känsla av att det kommer att gå dåligt

H.Alavi

Ja, det kommer knappast att hända, men man får drömma. På tal om Ronnie, jag skulle inte ha någonting emot att låna Ronaldinho i 1 år föratt se om han har någonting kvar i kroppen , men men

Frågan är då vem som ska ersätta Henry, och jag blir magsjuk så fort "Robinho ryktet" dyker upp till höger och vänster, han får gärna stanna kvar i Man C (som han förövrigt inte passar in i)
2009-12-13 17:36
Hetfield

Den enda anledningen till att Gerrard skulle bli såld till Barca är om Liverpool själv satte upp honom på transferlistan, jag tror inte på att han har några planer att lämna Anfield Road.
Men, som sagt, det finns inget rykte om att få hit Gerrard till Barca, så vi lägger ner det här och fokuserar oss på något mer realistiskt :)
Tex som Ronaldinhos återkomst, nej jag skojar bara.
Barcelona lameG^
2009-12-13 17:01
Hetfield

Liverpool har ju problem med ekonomin och det vet vi alla. Men att dem säljer Gerard för att lösa problemen kommer aldrig hända.

Istället är det Cesc som kommer vara barcas crack i sommar. Kommer han och Henry som troligtvis lämnar är vår offensiv klar. Perfekt bredd skulle det varit. Då spelar Iniesta vänsterytter ibland. Dessutom har vi Thiago,JDS,Gai,Rochina mm men spelar Barca Athletic i Segunda så stannar nog dessa herrar kvar. Jeffren vill nog spela A-lags fotboll och kommer nog lämna i sommar.

Vet inte vad ni tycker men om K9 kommer så kommer Bojan verkligen förstöras. Vi har Pedro som är före och Dessutom har vi många från Barca Athletic. Jag vill verkligen se Bojan i framtiden från start men ska detta hända kan ju inte vi värva in ynglingar på samma position.

1 offensiv värvning och resten ska vi koncentrera oss på försvaret.
Barcelonistas
2009-12-13 17:00
Liverpool - Arsenal för er som har tråkigt..
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-12-13 16:41
Vad kan en Joan Gamper-Match kosta? Tacksam för svar.
Barcelona Hetfield
2009-12-13 16:15
H.Alavi

Nej, som sagt, det är inte särskilt troligt, MEN om det är nått jag har lärt mig av alla mina år i fotbollsvärlden, så är det: Säg aldrig, aldrig!

Men visst vore det en dröm att ha Gerrard bredvid Xavi? Snacka om perfekt mittfält! Men det blir nog en dröm....
2009-12-13 15:58
Pierre13#

Vi vet hur lågt han kan sjunka, men det enda du behöver göra är att ignorera, det funkar bra för oss, det borde funka lika bra för dig.

Hetfield

Chelsea ute efter Gerrard? Så fort det händer så ska jag hålla utkik efter Puyols ankomst till Real Madrid. Gerrard har själv gått ut och sagt att han inte vill lämna Liverpool, att dessa tidningar fortsätter att hitta på rykten är oförlåtligt. Vore jag honom eller någon annan som inte har någonting med dessa rykten och göra så skulle jag stämma tidningarna/sajterna. Börjar bli löjligt hur enkelt någon kan starta ett rykte.
Kåmark har "källor" i Spanien, dvs Anna Brolin.
Annons: