/spanien/barcelona/forum/16413.aspx/spanien/barcelona/forum/16413.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sevilla AhmedBulle
2009-12-14 01:45
Lyckliga dagar har sitt slut mina vänner, tiden har då kommit då vi ska utföra och forma vårat eget spelsystem baserat på våra krav av fansen, till er medgångare och Zlatan fans så ska ni veta att 50 år efter att FC Barcelona grundades så utförde man en spelide som var Tysklands landslags sätt att utföra "vacker" fotboll.

Det är dags för Pep och Laporta att forma sin egen spelide samt spelare vilket kan på enklast möjligaste sätt hitta det spelsystem som ska få fans att tänka "Wow, det är barca". Bort med handbollsfotbollen, vilket Tyskland blev kritiserade för tillvisso.

Ut med Sidleds-herrar och in med vilda djur, dem som skulle blöda för laget, ut med divor a l a Zlatan, Alves etc, in med Schweinsteiger's och Ballack's. Den här klubben verkar få folk att inombords få tanken att det är vackert, vilket är fel, vi vill ha defensiv erotik, in med maskiner som mittbackar ut med Pique och Gandalf the grey (Chygrinsky), in med Terry Butcher's.

Domedagen kommer komma, då vi står där och ser tillbaka till gulddagarna då Overmars sprang runt sin kant jagad av en viss Roy Keane.

Ladies, im out and out
Barcelona Saman.
2009-12-14 00:12
Aha, okey tackar alla för svaren. Han har så rätt så.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-12-14 00:08
Saman.

Hussfelt tog upp det här med att alla kritiserar Valdes när han gör 1 tabbe per halv år, men när Casillas gör 2 st på en match så glöms det bort veckan efter. Skönt att han tog upp det, jag är så less på hur folk orättvist kritiserar målvakter på olika sätt bara pga dennes status.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-14 00:07
Ämne: Hussfelt sa nåt vett....
Fast Kåmark är lika dum i huvudet som vanligt.
Canaletes
2009-12-14 00:07
Han sa:

Gör Casillas två grova tabbar så glömemr man lätt (de sant för man knappt hört om hans tabbar från igår)

Men gör Valdés en tabbe snackar man om de i flera månader.

Det är olika männsikor
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-14 00:05
Kolla på Fotbollskanalen, så sant av Hussfelt de han säger om Valdes.

Visst är Casillas bästa målvakten i Spanien, men när han gör två grova tabbar så glömmer man det dagen efter och när Valdes gör de samma så snackar man i 4 år om honom.
Barcelona Saman.
2009-12-14 00:04
Vad hände?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-12-14 00:04
Tack Hussfelt! Nu börjar du äntligen tänka. :)
Canaletes
2009-12-13 23:58
Hussfelt sa nåt vettigt!!! :D

CHAMPAGNE!!! Wihoo!!
Barcelona Hetfield
2009-12-13 23:54
Rambla

Suarez? Nja...
Efter att ha sett Huntelaar och Benzema så är jag ytterst tveksam till spelare som dominerar i holländska/franska ligan och ska komma till Spanien..men men

Det blir VÄLDIGT knepigt för styrelsen att hitta en ersättare till Henry när tiden är mogen

A.Gaudi

Den skadan som Pepe fick lär knappast "fixa" sig inom loppet av 6 månader, det är en väldigt äcklig skada som kan ta en evighet att reparera
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2009-12-13 23:52
Kan hända vilken person som helst när man är arg.

A.Gaudi

Ja jag tycker också att han ser ut att vara som en god kille.
Barcelonistas
2009-12-13 23:45
A.Gaudi

"pepe känns ändå som en good guy"

du skojar? han sparka på en getafe spelare föra säsongen good guy my ass!
Barcelona A.Gaudi
2009-12-13 23:42
tråkigt att pepe är borta 6 månader, läste det precis. Ronaldo hade jag inte haft något emot att vara borta resten av säsongen, då jag ogillar honom personligen, men pepe känns ändå som en good guy och det är trist när det är såna där karriärshämmande skador.

vilka spelare finns det förutom Garay i truppen som får rycka in? blir det kanske sergio ramos som får hoppa in i mitten eller har jag glömt någon spelare nu?
Barcelona foooball master
2009-12-13 23:36
bry er inte om real fansen de har inget att komma med. TRIPLETE!
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2009-12-13 23:34
Ronaldinhoism

Han är Loserfool fan.

Och han snackar om vårat spelidé haha :P

Innan du klagar på andras spelidé ska du nog checka in ditt egna, ta det som ett gott råd.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-12-13 23:29
AhmedBulle

"Vi behöver ett nytt spelsystem"

Eftersom du har en marängtröja bredvid ditt namn antar jag att du är ett fan av Real?

Eftersom du skriver "vi" behöver ett nytt spelsystem måste jag rätta dig.

Ni BEHÖVER ett spelsystem rättare sagt en spelidé. Ingen med en marängtröja bör ens ha mage till att komma in till ett Barca forum och säga till dem att de ska ändra spelsystem.

Ironi i hela ditt inlägg.
-------------------------------------------

Det pratades nyförvärv här nedan tidigare. Silva, Ribery, Gourcouff (Stavning?).

Är det bara jag som tycker att man skulle kunna spela Iniesta som vänsterytter på heltid och kanske köpa in Cesc till mitten? Kan bara hålla med Rivaldo_gudarnas gud "Tror aldrig så många spelare med sådana överlägsna spelsinnen samverkat på en fotbollsplan förut."

Agree !
Barcelonistas
2009-12-13 23:29
lokmaniinhoo

efterblivna supportrar.casillas är en spelare som man måste respektera. han o raul är dom enda som jag har stor respekt för i real madrid!
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-12-13 23:15
ahhaha tkr synd om casilias
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-12-13 23:06
Ämne: Njut av världens bäs....
Riktig grym video!

Vad heter låten ?
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 23:04
Ämne: Jag tycker att Guard....
15 matcher

12-3-0

Var det något mer?
Barcelonistas
2009-12-13 22:54
AhmedBulle

vi leder ligan är vidare i cl o tro mig hittar barca den magiska formen runt januari/februari så vinner barcelona cl iår igen. ligan är jag 100% säker på att vi tar hem.
Barcelona BlueRed
2009-12-13 22:51
AhmedBulle

Vad menar du med spelidé och ett nytt spel? Ändra om helt och spela som ett annat lag? För det kommer inte hända, Barça är trogna sin spelstil - Tikitaka. Den funkade bra under Cruyff, Rijkaard och den funkar bättre än någonsin nu under Pep.

Man kan se ganska tydligt att vissa av spelarna inte är 100%, Iniesta, Messi och speciellt Henry är dem som visar det som mest.

Med tanke på att laget gav allt förra säsongen och har ett ganska tätt spelschema nu så är det förståeligt. Spelet kanske inte flyter på som förra säsongen, men faktum kvarstår att Barça inte har förlorat någon match ligan. Vann dessutom CL gruppen.
Barcelona la_arnesson
2009-12-13 22:46
härlig seger igår!
Barcelona Klint
2009-12-13 22:45
AhmedBulle

Varför? Vi leder ligan, vann vår grupp i Champions League och har dessutom inkasserat två titlar. Det är svårt att åstadkomma mycket mer på en halv säsong.

I darwinistisk anda bör väl snarare fler lag försöka spela som Barcelona för det har på senare tid visat sig vara tämligen framgångsrikt, med spanska landslaget som ett praktexempel.
Sevilla AhmedBulle
2009-12-13 22:38
Jag tycker att Guardiola nu borde dra slutsatsen att något verkligen är fel med laget & spelet. Spelarna är bra, men laget spelare dåligt. Något måste ske med laget. Fler spelare, tom med bättre kvalitet, kommer inte att hjälpa. Det handlar snarare om att utveckla ett nytt spel och en ny spelidé. I darwinistisk anda handlar det om att förändra sig i en föränderlig värld.

Vi behöver ett nytt spelsystem
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 22:21
Botía briljerar ibland med krossbollar som de Piqué slår.
Barcelona Klint
2009-12-13 22:09
Kul att se Valiente. Än roligare är det med Botía. Lirar som ordinarie mittback i ett hyfsat Sporting. Ser faktiskt honom som en potentiell truppspelare i ett framtida Barcelona. I min mening är han en bättre spelare än Henrique.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-13 21:59
Njut av världens bäste Lionel Andrés Messi!

En av dom bästa fotbolls videon jag sett *länk*
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 21:31
La Masia-produkten Marc Valiente fick just göra ett inhopp för Sevilla i matchen mot Sporting. Kul att det framåt för honom.
MF Doom
2009-12-13 21:09
Tv-Matchen hemsidan är ibland sega ute med information kring matcher på svensk-tv. Hoppas verkligen att det sänds på svensk tv, drygt att streama ju.
Annons: