/spanien/barcelona/forum/16412.aspx/spanien/barcelona/forum/16412.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2009-12-15 18:12
Dani Alves./

Matchen börjar kl. 17 imorgon och så vitt jag vet så finns det ingen svensk TV-kanal som sänder matchen.
Dani Alves.
2009-12-15 18:08

Någon som vet vilken tid matchen spelas imon och vilken kanal? Tv4 sport sänder matchen lr?
Barcelona ★Barca★
2009-12-15 17:54
Hoppas verkligen Henry kommer igång imorn. Viktigt!
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-15 17:48
Den andra semifinalen spelas just nu, om någon är intresserad.
Pohang Steelers - Estudiantes La Plata.
Och givetvis leder Estudiantes med 1 -0.
Barcelonistas
2009-12-15 17:41
Problemet med cl studion är Mr Bosse som leker varje gång.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-15 17:29
Ämne: Över till något roli....Jag tror inte att det finns något roligare än när Inzaghi firar, han visar verkligen hur mycket Milan och fotbollen betyder för honom när han firar, och han håller sin tröja på också. De flesta sliter av sig sin tröja vid ett par målfiranden, men det är något unikt med Inzaghi.

Jag tittade på CL-studion för ett par månader sen, då visa de när Inzaghi fira ett mål som ett odjur.
Då öppnade Ola Wenström sin mun och sa "det där är bara på träningen, ni ska se han under en match"
Studion har lite humor de också, skönt till skillnad från Tv4 :)

Edit: Tar tillbaks de jag sa om att han inte tar av sig tröjan, klippet har ett par scener då han tar av sig den haha, my bad.

* Länk!

Messidinho_10

Nej.
Barcelona Messidinho_10
2009-12-15 17:28
Någon som vet om tv4sport eller någon annan kanal kommer visa vår match imorgon?
Canaletes
2009-12-15 16:56
Barcelonito

Dani Alves e så jäkla skön!!
Bara höra han på videoklippet ;)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-15 16:48
Över till något roligare, Zlatan och Dani Alves ser man på varenda bild tillsammans skrattande. De har verkligen hittat varandra. Det ser man inte minst när Zlatan gör mål. Dani och Zlatan är mycket glada tillsammans.
Canaletes
2009-12-15 16:40
Vi har iaf inte misslyckat lika grovt som Madrid.

Dem behåller priset för Faubert!!! :D
Barcelona tarrak
2009-12-15 16:28
Hetfield

För det första så är det inte frågan om att det är 53 miljoner i sjön. Samtliga spelare är fortfarande under kontrakt och åtminstone K9 kan nog ha en framtid i klubben även om det ser mörkt ut för tillfället. De övriga kommer inte släppas gratis, om Juve köper Cáceres så är det för minst 10 exempelvis. Men visst kommer flertalet av dessa spelare att summeras som misslyckanden.

Vad du saknar förståelse för är att det är väldigt svårt att veta vilka spelare som är tillräckligt bra för att spela i de absoluta topplagen. Istället för att jämföra oss med Roma och Sevilla kan du väl jämföra oss med lag som Madrid, Man U och Chelsea. Då kanske du inser att 53 miljoner i misslyckade värningar inte är något onormalt, snarare tvärtom.

Jag tycker att du hänger upp dig något våldsamt på varenda litet fel som med bästa vilja kan tillskrivas Txiki, men jag har aldrig sett dig spontanhylla för allt det fantatiska som han till stor del har gett oss. Nästa gång du ligger vaken och mår dåligt över alla bortslösade pengar, så kan du ju tänka på att vi bara på tränarlönen tjänar in 8 miljoner euro per år (i jämförelse med om vi fått Mourinho) och då har vi inte ens kommit till alla fynd från La Masia.
2009-12-15 16:26
Hetfield

Roma och Sevilla har inte statusen, pengarna, fansen eller ambitionerna som Barcelona har. En storklubb med Barcas ekonomi har möjligheterna och lyxen att kunna slösa en summa som kan gå åt skogen. Men det är bara så det funkar i storklubbar.

Exempel? Chelsea: Shevchenko, Kalou, S.R. Phillips. Liverpool: Morientes, Bellamy, Keane, Babel, Voronin........ Madrids: VdV, Huntelaar, Drenthe, Garcia, Gravesen, Metzelder, listan är för lång.

Och Barca har inte ens en tiondel av deras skulder.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-15 16:23
Hetfield

Lägg ner, om du tror att du kan göra ett bättre jobb och köpa spelare som du vet kan tillföra något gott till klubben, varsågod.
Txiki är ingen Gud, utan honom så skulle vi vara utan titlarna som vi har vunnit de senaste åren, det är hans nyförvärv som har sett till att förstärka klubben.
När vi har pengar så köper vi ett par spelare, vi köper inte hela Ikea som Madrid.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-12-15 16:22
Roberto Carlos tillbaka till Real Madrid? Gärna! Messi har saknat dig Roberto. :D
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-15 16:20
Txiki har gjort många bra värvningar också, så som Marquez, Pique, Dani Alves, Yaya Toure, Keita, Zlatan.
Alla dom har kanske inte Txiki gjort men jag räknade bara upp våra lyckade köp de senaste åren.

Sen en fråga, vilka kommer Barca att möta i finalen om vi vinner i morgon? Och när går finalen?

Det är så roligt att vi kan vinna en trippel redan nu.
Barcelona el Flaco
2009-12-15 16:18
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Det har ryktats om att Rosell tänker ge Pep en mer manager-liknande roll ifall han blir vald till president och därmed kommer Guardiola vara mer involverad i spelarvärvningarna. Låter som en sund idé, men som du själv är inne på tycker jag att Laporta och Txiki förtjänar all eloge i världen för sina insatser de senaste åren.
Barcelona Hetfield
2009-12-15 16:15
Tarrak

Några värvningar? Tycker du att 53 miljoner är bra?
Jag vet inte hur du tänker nu, men om man skulle ge de pengarna till lag som Roma, Sevilla osv. så skulle de kunna värva för 5 år

Jag är väldigt hård mot Txiki trots att vi har vunnit det mesta, men jag är bara besviken på Txiki's sista period
2009-12-15 16:11
Återstår att se vem som blir nästa sportchef när Laporta och hans gäng slutar. Med Rosell som president så blir inte Txiki sportchef. Det är helt klart.

Txiki och Laporta ska ha all världens beröm för deras arbete i Barcelona. Aldrig någonsin har det funnits så bra harmoni i klubben.
Barcelona tarrak
2009-12-15 16:06
Hetfield

Men det är ju du som inte kan skilja på sak och person. Jag vet inte hur många gånger du skrivit att Txiki är kass, istället för att säga att vissa av hans värvningar är dåliga. Jag har inga problem att kritisera vissa affärer, men det är orealistiskt att tro att alla värvningar ska lyckas. Någon sådan sportchef har inte funnits och kommer aldrig att finnas.

Om klubben vinner titlar i samma omfattning samtidigt som man gör ekonomisk vinst är jag nöjd. Punkt.
Barcelona Asahina
2009-12-15 16:01
Eftersom det icke går att skriva nå inlägg vid Valencias forum, passar jag här på att gratulera för ert senaste nyförvärv (gratis). Alejandro 'Chori' Dominguez, herrn som bland annat va farlig i matcherna mot vårt kära barca ! Välkommen till Spanien.

Finns här om du vill prata ut Yaya : )
Barcelona Hetfield
2009-12-15 15:59
Tarrak

Jag bad om ursäkt för det jag sa om honom, men du kan inte bara blunda för hans senaste misslyckade köp, och bara höja allt han har gjort innan eller hur?

Det är allt jag försöker säga, jag kan se allt bra han har gjort, jag ville bara påpeka att man måste ifrågasätta hans sätt att resonera kring köpet av spelare (senaste tiden)
Barcelona tarrak
2009-12-15 15:59
Vad det gäller Víctor Sánchez så är han inte utlånad, utan gick på fri transfer. Barcelona har dock en klausul som gör att man kan ta tillbaka honom gratis nästa sommar.
Barcelona tarrak
2009-12-15 15:56
Att såga Txiki och kalla honom för en massa öknamn bara för att vissa värvningar inte lyckats, är i mina ögon lika begåvat som att säga att Messi är kass för att han gjort några dåliga matcher.

Om vi ser till den stora bilden så har Txiki & co fört oss in i klubbens mest framgångsrika era, samtidigt som de katastrofala finanserna sanerats.
Sedan Txiki tillträdde som sportchef har Barcelona vunnit mer än dubbelt så många titlar som Madrid, för hälften så mycket spenderade pengar. Fortsätter det så här kunde jag inte bry mig mindre om några misslyckade värvningar, för den dagen Txiki försvinner är jag rädd att vi kommer få bra mycket större problem att gnälla över.

Txiki Begiristaín har varit, är och kommer alltid att vara en hjälte!
Real Madrid Alfredo di Zidano
2009-12-15 15:49
Tja, jag bor i Kuwait och Fc Barcelona kommer hit i de lilla landet för att mata Kathma en fotbollsklubb från Kuwait, jag kommer vara på plats och på deras träning dagen innan, sen kommer jag vara på plats för autograf utdelningar och massa annat, jag ska ta så många autografer från olika spelare och så ska jag be zlatan om hans tröja på svenska. Jag tänker sälja allt jag får med mig därifrån så som Autografer och tröjor, hör av er om ni är intresserade.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-15 15:42
Heywood Jablome - Piquénbauer

Messi gör 3000 situps om dagen.
2009-12-15 15:41
Det finns alltid plats för förbättringar. Klart man aldrig ska vara nöjd. Men vad jag vill komma fram till är att om Pep vill ha en mittback som ska utvecklas till en storspelare så säger han inte det direkt till Txiki. Det är Pappa Bojan o co. som har hand om den biten. Txikis jobb är inte att gå och leta efter spelare.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-15 15:41
Ämne: Trots om jag själv b....
Det är ungefär så jag också känner i dagsläget. Irrationen går till slut över och man ser istället till helheten.
Barcelona Hetfield
2009-12-15 15:39
Heywood

Det enda som fattas nu är att Messi börjar jaga en kyckling , lite "a la Rocky"

Barcelonito

Köpet av Villa var fiasko

Men lägg till kontaktförlängningen med Eto'o som slutade på kaos, lägg till köpet av Filipe, lägg till utlåning till Benfica (K9) osv
Barcelona el Flaco
2009-12-15 15:39
Trots att jag själv blev irriterrad på Txiki och styrelsen under den gångna sommarens Silly Season måste jag dock säga att jag är nöjd med deras insatser under Laportas mandatperiod. Trots ett par Fail här och där har Txiki & Co gjort ett bra jobb i helhet sedan 2003.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-15 15:35
Ämne: Allt ska inte skylla....
Delvis sant, men vissa värvningar är ju han och Pep bevisligen inte överens om. Där måste väl det ändå ske en förbättring? Kommunicerar de ens med varandra kan man ju undra.
Annons: