/spanien/barcelona/forum/16411.aspx/spanien/barcelona/forum/16411.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona älskabarcelona
2009-12-14 22:19
Wow vilka offensiva spelare man har nu i Valencia!! Villa , Mata , Silva , Pablo , Dominguez , Vicente , Jouaquin . Haha dom har ju bättre offensiva spelare än Madrid!! Tråkigt att försvaret suger , hoppas på att dom kättrar upp till 2a plats så dom ta en plats i CL å kanske behålla spelarna till nästa säsong . Roligare för ligan om man har 3 lag som slås om titeln. Nu är det bara 2 lag.
Barcelona BlueRed
2009-12-14 22:12
Klint

Kommer han in i laget (vilket jag tror han gör) så blir han en viktig kugge. Men jag tycker fortfarande att det är lite konstigt att dem värvar spelare. Dem har väl knappt råd med att betala ut löner till spelarna, dessutom en arena att bygga klart (står still nu?).

Äsch, förstår mig inte på den där klubben, skumma affärer med skumma företag och en rasande ekonomi sen ett par år tillbaka. Förhoppningsvis så klarar dem sig.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-14 22:09
el Flaco

Tackar! :)
Som sagt, ska bli kul och se om han passar in i La Liga.
Barcelona el Flaco
2009-12-14 22:07
H.Alavi/

Här är länken.
Barcelona Klint
2009-12-14 22:04
Där ser man. Då får man väl gratulera fladdermössen till en riktigt bra värvning i Dominguez, eller El Chori som han tydligen kallas. Han var inte bara bra mot oss två gånger utan även i matcherna som jag såg mot Inter och Dynamo. Kan nog visa sig vara avgörande när Valencia siktar på en CL-plats.
Barcelona HugoBoss
2009-12-14 22:02
Som BlueRed säger så är det på free transfer han kommer till Valencia.
Barcelona BlueRed
2009-12-14 22:00
Klint

Den frågan slog in direkt efter att jag postade inlägget. Tydligen så har hans kontrakt med Rubin gått ut och kommer då gratis till Valencia.
-------
H.Alavi

Glömde länk. Du kan gå in på deras hemsida (Valencia). Edit: Står lite överallt nu, wikipedia och goal bland annat.
2009-12-14 21:56
BlueRed

Jösses! Snacka om att förstärka truppen, Dominguez och Villa är inte dåligt, nu har de en person som kan göra bort flera spelare. Mycket intressant och kul för toppstriden och La Liga.
Ska bli kul och följa fortsättningen :)

Skulle du kunna skicka länken?
Barcelona Klint
2009-12-14 21:54
BlueRed

Var fan fick de pengar ifrån är en synnerligen motiverad fråga i sammanhanget.
Barcelona BlueRed
2009-12-14 21:49
Intressant. Alejandro Dominguez, anfallaren som ställde till problem för oss när vi mötte Rubin, har klarat läkarundersökningen och kommer framöver att spela för Valencia.
Barcelona Abbe.
2009-12-14 21:01
Ämne: Vad är det för match....
Tänkte att det var tisdag idag, tar på mig den.
Barcelona Okkapokka
2009-12-14 20:49
Vad är det för match ni snackar om som spelas imorgon? Senast jag kollade så spelas vår match på onsdag kl 17:00, inte imorgon.
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-14 20:42
Här har ni en klargörande bild av straffet i helgen. Han drar Xavi i tröjan. Det är solklart!
Barcelona Abbe.
2009-12-14 20:34
Jag hoppas verkligen att vi får se Jeffrén onsdag, det har han gjort sig förtjänt av. Jonathan dos Santos hade också varit kul att få se spela lite, och jag ser ingen omöjlighet i att vi får se de imorgon.

Men sedan är det väl ingen högoddsare att Bojan kommer få en del speltid, och förhoppningsvis sätta en balja för att jobba upp självförtroendet efter den begränsade speltiden i Spanien.

Edit: Okkapokkas anmärkning. Jag tänkte att det var tisdag idag, my bad.
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-14 20:05
Jag vill absolut att Pedro ska starta matchen.
Även han som spelare kan skriva historia.
Gör han mål då är han den första spelaren i Barca som har gjort mål i sex olika tävlingar, Super cup x2, CdR, ligan, Champions League och VM för klubblag.
Av den anledningen så tror jag att han kommer att få ta om det blir straff i semin.
Barcelona Pedrito
2009-12-14 19:57
Jonathan kunde ju också få lite speltid.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-14 19:56
Oj, jag skrev nästan exakt samma sak som Bluered om Zlatan. Jag skriver inte så snabbt, det var därför jag inte såg det:)
Barcelona Hetfield
2009-12-14 19:55
Vi får hoppas att Bojan och Jeffren får starta , vi vet att de har fått det väldigt knapert med speltid iår
Barcelona Messidinho_10
2009-12-14 19:51
Till och med Bojan har ett högre status i laget bland fansen, tro mig är galna i honom där nere.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-14 19:51
Kommer vi att spela med den ordinarie startelvan på onsdag eller? Det skulle vara så häftigt om vi vann en trippel redan i december. Även om det absolut inte är i närheten av ligan, cupen och CL så är det ändå häftigt med tanke på att jag nästan är säker på att vi vinner en av dom tre stora i vår. Hehe, tänk att vi kan vinna sex titlar i år!

Angående Zlatan: Han har ju naturligtvis hittils varit en mycket lyckad värvning, med bland annat delad skytteligaledning. Men jag anser ändå att han hos supportrarna aldrig kommer bli lika populär som Messi, Iniesta, Xavi eller Puyol. Men han är definitivt mycket populär.

Sen så är jag så himla trött på snack om värvningar. Jag tycker inte, och det tycker nog inte Pep heller, att vi behöver värva något i januari. Och ni snackar ju om ersättare till Henry! Hur orkar man prata om köp som ska ske på sommaren i december?
Barcelona Pedrito
2009-12-14 19:50
Är det imorrn barca går in i den där ploj turneringen i abu dhabi?
2009-12-14 19:37
BlueRed

Ja! Precis tack :)
Barcelona BlueRed
2009-12-14 19:35
Självklart är Zlatan stor i Barça. Med tanke på att han är en ny storstjärna i laget och gör så bra ifrån sig på plan, så är det inte så konstigt att han är så pass stor som han är nu.

Men det finns inte en chans att folket i Barcelona, eller vi (i alla fall jag) hade valt och behålla Zlatan och kicka Messi, Xavi eller Iniesta. Han kommer aldrig få en status som dem, aldrig.

Canteranos over cracks, simple as that.
Barcelona Pedrito
2009-12-14 19:35
Ämne: Pedrito

Kåmark oc....
Ja har aldrig tänkt på vilken mupp kåmark är innan. Hussfelt med som du säger, Tycke rde borde kunna fixa riktiga experter när de har världens kanske bästa liga för sig själva.
Det där med casillas sstämmer ju faktiskt ja. Folk snackar om casillas som världens bästa men valdes bara tabbar... Valdes barcas svaga punkt. Skitsnack är det ju.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-12-14 19:31
H.alavi// skulle gärna vilja förklara för dig. Skrev nyss ett inlägg som tog en kvart att skriva. Å sen när man skickar så loggas man ut. Suck. Kortfattat dock kan jag ju säga att Zlatan kan nå samma status om han presterar bättre på plan. Dock ej likadan status men likvärdig maldini/ kaka som exempel. Tiki tala i all ära. Men låt oss ej glömma dom stunder klubben närts fram av enskilda spelare. Såsom rivaldo,Ronaldinho, cruyff och Ronaldo.
2009-12-14 19:29
Pedrito

Kåmark och Kåmark, pajasen förtjänar inte ens att vara med i Fotbollskanalen Europa eller att få kommentera La Liga, pinsamt.
Hussfelt sa äntligen något vettigt: Visst är Casillas bästa målvakten i Spanien, men när han gör två grova tabbar så glömmer man det dagen efter och när Valdes gör de samma så snackar man i flera månader om honom.

Och så kommer Kåmark in i bilden och resten får ni klura ut själva, tragiskt, synd för oss fotbollstittare.
Barcelona Pedrito
2009-12-14 19:22
Visst kan Ibra få samma status som ronaldhino en dag men messi kommer alltid vara störst. Vi ser ju allt med svenskvinklade ögon.. Jag menar lyssna på kåmark tex.. Han tror att ibra håller på att bli större än messi och att messi är avundsjuk.. Haha
2009-12-14 19:09
Rivaldo_gudarnas gud

Jo, visst Ronaldinho var en idol/Gud också på den tiden, men vad hände sen?
Han förstörde sin karriär genom att festa och komma sent till träningarna vilket resulterade sig i petning.
Personligen så har ingen favoritspelare i laget och jag går aldrig runt och pratar endast om en person i laget, när jag hör namnet Barca, då tänker jag på tiki taka spel som baseras på vad 11 spelare kan göra där ute på plan.
Puyol kommer alltid att vara El Capitano, Xavi kommer alltid att vara mittfältsmotorn och Messi kommer alltid att vara Guds högra hand (fotbollsmässigt).

"Han har en personlighet och en Aura som dom andra inte ens är nära att matcha."

Det har/hade även Eto´o/Ronaldinho mm.
Barcelona Hetfield
2009-12-14 19:05
H.Alavi

Korrekt! Zlatan är ingen spelare som stannar i en klubb , han är nästan som sin idol (Ronaldo) i den meningen att han byter klubb till där det passar HONOM

Jag kan nästan slå vad om att Chelsea kommer att köpa honom när tiden är mogen
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-12-14 18:59
H.Alavi - Triangulo Magico//

Ronaldinho va även han inköpt. Ändå är han en levande gud i barcelona. Större en Exempelvis Xavi. Ingen har påstått att Zlatan skall stjäla någonting. I omklädningsrummet är det fortfarande dom ingrodda som dominerar. Dock så kan jag mycket väl tänka mig att Zlatan är modeflugan just nu i barca och många ungdomars nya idol. Han har en personlighet och en Aura som dom andra inte ens är nära att matcha.
Annons: