/spanien/barcelona/forum/16408.aspx/spanien/barcelona/forum/16408.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2010-03-22 00:40
Att ni ens bryr er om vad hon har skrivit efter denna seger är makalöst. Fira istället va glada!!!
Barcelona un crack
2010-03-22 00:38
Messi? Makalös.

Men det är otroligt skönt att ha en spelare som Milito tillbaka. Mer än välkommen!
Barcelona Hetfield
2010-03-22 00:37
Jag tänker avsluta kvällen med att lägga upp det legendariska bråket mellan Fabiano vs Diogo

Bona Nit
Las Palmas Pio pio
2010-03-22 00:36
Hetfield

En? Det var fler än en. "Sen yeaaaaaaaa va skönt att Messi får ha lekstuga mot Ninas favorit lag. Den där Nina går mig på nerverna, efter Zragoza håller hon på madrid säkert." Men sånt här ska vi kanske nu acceptera? Och det finns så mkt mer. Och det pekades fortfarande inte på alla. Det som tar åt sig får göra de, i längden så vet man vilka som är det och inte.

Den vise

De är jävligt fult att förenkla en text till en relationsfråga om snygga och fula också.

Nu ska jag sova och hoppas att nivån höjs till det som ska här inne och inte annat påhitt.
Barcelona Smogen
2010-03-22 00:36
och nu släpper vi fånerierna om vem som provocerat vem...god natt
Barcelona Hetfield
2010-03-22 00:34
Gourmet

Läs om , läs rätt. Jag säger att folk har provocerat Nina
Barcelona Gourmet
2010-03-22 00:34
Jag tycker inte ens Nina verkar va "provocerad" fattar inte riktigt vad du menar hetfield. Snacka om att missförstå. Nina kan iaf diskutera. vad du försöker göra vet jag inte riktigt...

Bedi bosa / Läckra klipp!
Barcelona Den vise
2010-03-22 00:29
Jag skrev ifall de anser sig vara modiga om de håller på dessa smålag. Dra inte ur orden ur sitt sammanhang.

Det är jävligt fult att göra så.
Barcelona Hetfield
2010-03-22 00:27
Pio Pio

Nu råkade en IQ befriad person provocera Nina, men hon behöver inte stå på piedestalen och peka på oss alla

Det finns en tid och plats för allt här i världen, du kan inte börjar dansa salsa när du är i biblioteket, men det kan du mer än gärna när du är ute och festar

Om hon har problem med en person, varför peka på oss alla? Det stör mig att många tror att bara för att man hejar på Barcelona så är man per automatik medgångssupporter? Vart var de när vi gick igenom stålbadet? Är de så naiva att de tror att vi har varit så här bra i all evighet?

Jag ber om ursäkt för att folk har provocerat Nina, men det är lika fult att dra alla över samma stereotypiska kam
Barcelona Bedi bosa
2010-03-22 00:27
Länktips för höjdpunkter :D MESSSII SHOOOOOOOW
Barcelona Barcanist
2010-03-22 00:26
Nina

"EDIT: Ett tillägg - man kan alltså (menar ni) bara hålla på exempelivis Zaragoza om man "vill vara unik och hävda överlägsenhet" eller om man bor där?"
Nu missförstod du mig. Jag menade att om man skryter om att man hejar på sämre lag, så som du gjorde i ditt första inlägg så hejar man på Zaragoza just för att vara unik och hävda överlägsenhet.
Hade du kommit in och bara skrivit visst, whatever, vi torska, grattis för vinsten (inte nödvändigt att gratta) så hade bl.a. jag tänkt okej, fine, hon är en bra förlorare.
Men nu kom du in och kastade skit på alla som hejar på Barcelona genom att säga att det är fegt att hålla på storlag.
Det kanske inte var det du menade, men så tolkade jag det. Om jag misstolkade ditt inlägg så ber jag om ursäkt, men det var just därför jag startade denna diskussion.

Nu ska jag sova, på riktigt!

Bona nit!
Barcelona Smogen
2010-03-22 00:26
Nina (Red.)

Var faktiskt riktigt förvånad över hur dålig Edmilson var, jösses, han var en av mina favoritspelare under sin tid i Barca. Antar att åldern har tagit ut sin rätt på honom...

I övrigt, till försvar av mitt "enkla" val, är jag också GAISare (måste väl vara minst i klass med Zaragoza), samt började hålla på Barca för ca 10 år sedan när dom gjorde sin sämsta höst i la liga på över 20 år. Men man kan ju säga att det är rätt skönt att kuna luta sig tillbaka på Barca efter alla bedrövelser med GAIS. Förlust idag med 3-0 mot Mjällby tex. vad fan är det liksom!
Barcelona Rambla~
2010-03-22 00:24
Äh, Colunga fick göra mål för att Pep var bussig och bytte ut Milito och Piqué. Colunga hade inte varit nära ett mål annars.
Las Palmas Pio pio
2010-03-22 00:23
Den vise

Ja, det var ju en jävla förenkling och naivt sätt att se det på. Ok, så alla som hejar på smålag ska sluta se på fotboll? Det var en intressant tanke på det hela...ZaragoZa är för övrigt inget litet lag utan en av Spaniens största lag. Bara att kolla historieböckerna.
Las Palmas Pio pio
2010-03-22 00:20
Hetfield

Men tycker du det är korrekt/rätt när folk gläjder sig mer för att sätta någon skribent/person på plats än för själva vinsten? Då anser jag att något har gått snett nånstans i den s.k. kärleken för sitt lag.

Klart som fan man reagerar. Hur hade du reagerat då? Oftast vet man själv om man ska ta åt sig för vissa saker eller inte. Jag tar definitivt inte åt mig när sådant skrivs.

Och sen är jag trött på alla som snackar om seny hit och dit, vad som gör klubben speciell och bla bla och sen när första bästa tillfälle ges så ska man sparka på alla som ligger ner. Det är min poäng med de hela.
Barcelona Den vise
2010-03-22 00:19
Pio pio

Med ditt resonemang så kan man förenklat säga att det är modigare att vara kär i en ful tjej än en snygg dam.

Det handlar om val i livet. Tycker att det lika gärna kan vara givande att lida med sitt lag när det går dåligt och sedan få njuta av segerns sötma. De som hejar på Zaragosa och små lag för att de anser det vara modigt kan lika gärna sluta titta på fotboll. Allt handlar om vad man vill fokusera på . Vill man jubla och vara glad varje vecka eller ofta ska man väl säga då hejar man på ett lag som har vinnarmentalitet. Vill man lida i 33 omgångar och sedan klara kontraktet och jubla som "there is no tomorrow" Fine by me. Ser inget problem med det.
Zaragoza Nina (Red.)
2010-03-22 00:18
Barcanist -

vissa ja.
Men inte alla.
Tog du åt dig?

Inte kan du väl förneka att lag som Barcelona och Real madrid får en massa medgångssupportrar? Gör det varenda en till det?
Nej. Det gör det naturligtvis inte.

Dagis? Whatever.
Kanske borde ge mig dit jag med, vem vet. Vi kan kasta sand på varandra och slåss om spadar och sånt.

Smogen - nej jag dummade mig lite bara.
Syftade på det enkla med att hålla på lag som Barcelona kontra Zaragoza för att driva lite med hela den uppstådda "diskussionen", som jag är rätt säker på grundar sig på två saker i huvudsak:
1.) Mig - den usla förloraren och min tvungenhet att se vad folk skrev här inne efter segern, och upptäckten av Jay-z:s smickrande inlägg och det nödvändiga i att kommentera det.
2.) De culés som är sämre vinnare än vad jag är förlorare och deras ofta ganska förutfattade meningar om mig och den vilja som därför finns att förvandla kritik och ifrågasättanden till förakt.

Och ja. Vi borde, och kunde ha varit bättre. Om Gay gjort som jag (experten...) sa och startade med Colunga.
Nu blev det inte så.

Grattis till välförtjänta poäng.

EDIT: Ett tillägg - man kan alltså (menar ni) bara hålla på exempelivis Zaragoza om man "vill vara unik och hävda överlägsenhet" eller om man bor där?
Ah.
Barcelona Barcanist
2010-03-22 00:18
Pio pio

Visst är det modigare, men det har väl ingenting med hjärta för klubben att göra. Det är bara det att man vill visa sig vara lite modigare än alla andra, och väljer därför att hålla på lag som Las Palmas, Zaragoza osv.. (om man inte är bosatt i lagets stad så klart).

Hetfield

Det var just det jag menade, att Nina försöker visa att hon är "unik" för att hon håller på ett lag som Zaragoza.
Creuss
2010-03-22 00:16
Skönt att Keita är tillbaka nu. Har saknat hans fina djupledslöpningar :)
Barcelona Hetfield
2010-03-22 00:15
Pio Pio

Det finns två sidor till varje berättelse, lika många väljer att heja på "stor" lagen, som det finns folk som vill vara "unika" genom att heja på underdogs

Visst, ända sen Barcelona började vinna titlar så har det rullat in medgångssupportrar som skulle försvinna om vi slutade vinna titlar på ett par år

Jag är bara allergisk mot folk som sitter på höga hästen och pekar på oss culés bara för att vi hejar på ett lag som är framgångsrik, vart var vissa av er som kritiserar oss när vi var under Gaspart järngrepp? Det var knappast ros hela tiden, det var ständigt ris

Lika mycket som Nina väljer att peka ut många som medgångssupportrar, så kan man väl lika gärna kalla henne för "har ett ständigt behov av att gå emot strömmen bara för att vara unik", sen om det är sant eller inte, det vet jag inte. Men som sagt, det finns två sidor till varje mynt

(syftar inte på dig, du verkar vara en trevlig prick)
Barcelona Messidinho_10
2010-03-22 00:13
Det vattnas i munnen när jag tänker på el clasico är snart här och att Messi har hittat den här magiska formen igen.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-03-22 00:13
Nu är vi Messilona, igår var vi Barzelona, och för en månad sen, va vi Bajselona. Madridistas har ni bestämmt ett namn till FC Barcelona ?
Hrvatska91
2010-03-22 00:11
Vilka var det som skrev att Messi skulle få problem för att han hade ont i tänderna..? Aftonbladet kanske?

Vad kan man säga? Messi eller Rooney lär väl bli årets bästa spelare, handlar väl om CL och VM dessutom.
Las Palmas Pio pio
2010-03-22 00:11
Barcanist

Inte för att någons parti här. Men själv håller jag på Barcelona och kan ändå anse att det är modigare att hålla på lag som Zaragoza, Las Palmas osv. osv. Av den enkla anledningen att media/resurser och en miljontals andra faktorer inte gör gör många lag rättvisa. Vilket gör det lättare att hålla på lag som Barcelona, Real Madrid, Man Utd, Chelsea osv osv.

Och som culé själv så anser jag att många är medgångssupportrar här inne. De kan man inte komma ifrån.

Smogen det är kanske lite ett svar till ditt inlägg oxå! ;-)
Atlético addeh
2010-03-22 00:09
Messi ångar på som aldrig förr. Piqué ser oerhört säker ut. Alves är världens bästa ytterback. Touré spelar riktigt bra i Xavis frånvaro & Busquets växer i sin pivoteroll.

Vad ska man då nämna om Ibra, bränner 3 bra lägen där han i alla fall ska sätta minst en. Tror han kan pusta ut lite ikväll ändå efter som vår gud Leo gav bort ett straffmål till honom. Var otroligt nervös att han skulle bomma den också.

Visca el Barca!
Barcelona ★Barca★
2010-03-22 00:08
Messi ÄGER!!
Las Palmas Pio pio
2010-03-22 00:06
Hetfield

Det som känner sig träffade får väl avgöra. Man ska glädjas åt sitt lags framgångar och inget annat. När man klankar ner på andra så är det respektslöst.

Canaletes

Ja, det var ett tag sen. Men iblan måste man. Vart jag har varit? Hemma. ;-)
Barcelona Smogen
2010-03-22 00:05
Pio Pio

Det kom in lite nytt ungt hett blod hit efter att Barca vann allt som gick att vinna förra året, samt en hel del annat glatt (och ibland argt) folk när Zlatan köptes. Menar du att det märks i vårt fina forum? :)
Barcelona Barcanist
2010-03-22 00:05
Nina

Du måste skoja? Har du redan glömt bort vad du skrev i det första inlägget som jag startade denna diskussion? Du skrev mer eller mindre att vissa här inne är Culés p.g.a. att Barcelona är bäst i världen. Det visar ju bara att du försöker leka unik genom att visa att du hejar på ett mycket sämre lag.
Du skrev att det är "fegt" att hålla på ett lag som Barcelona. Alltså är du modig som håller på ett lag som Zaragoza, var det det du försökte förmedla till oss andra? Eller vad var det?

Edit: Nu ska jag sova, har nämligen dagis imorgon, eller hur Nina? ;-)
Bona nit!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2010-03-22 00:04
Det är fan synd om Zlatan, det stämmer inte alls mellan honom och spelarna, hans löpningar blir fel om och om igen. Inte nog med det så missar han lägen han normalt sätt sätter, den dära "killer instinkt" är som bortblåst.

Såg matchen med en kompis och hans kommentar löd, "varför passar inte spelarna ZLatan?"

-Hans passar inte in i spelet alls, springer inte som de vill därmed går passningarna till de som gör det.

Svårare än så är det inte, han passar inte in just nu, hoppas det släpper för honom måste vara jobbigt psykiskt.

Pep får ta på sig byten som resultera i mål, vilket hönsgård det blev på slutet.

Marques håller inte längre, inte nog med det så springer Puyol runt helt vilsen på plan.

Aja Bendtner hade en liknande match där han brände mer lägen än Zlatan idag, precis som zlatan skapade han lägen vilket var aningen okej. Blir det en "Bendtner" effekt, med det menar jag såklart att han stänker dit ett par baljor i nästa match efter ha missat massa idag?

=)

Annons: