/spanien/barcelona/forum/16403.aspx/spanien/barcelona/forum/16403.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
2009-12-13 15:03
Det står att Pepe har dragit på sig en korsbanskada. Vet man om det är främre eller bakre korsband, vilket bakre är mycket lindrigare skada och ta mycket korate tid att komma tillbaka.

JAg tycker verkligen synd om Pepe.
Det verkar som om många har varit med om skadan vilket även jag har drabbas av, främre korsband + mensiken vilket tog drygt 1 år att komma tillbaka.
ma man titty
2009-12-13 14:47
jag tror att vm för klubblag är ett utmärkt tillfälle för henry att få upp självförtroendet. hoppas han sätter dit några bollar sen kommer han tbx i form och känslan för mål kommer vara tbx. får vi gång henry som förra året eller bättre så är vi nästintill ostoppbara. då ibra är i form och messi kommit i gång
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-13 14:31
Är det inte en liknande skada som Milito ådrog sig. Det höll honom borta från träning i 18 månader på grund av att skadan inte ville läka rätt.
Det blir svårt att komma tillbaka och det är väldig synd för Pepe som har varit skadedrabbad rätt så ofta, om man tänker efter.
Killen har ju varit borta i någon perioder i varje säsong. Senast berodde det på psykbrytet i våras. Nu är det korsbandet som bryter sönder.
Ah,,, det är synd.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-13 14:23
Mojito

Är det en vridning i knät så missar han utan tvekan hela säsongen, korsband skada lika så.
Hade själv en precis likadan skada, tog mig 7 månader och komma tillbaks på gräsmattan igen.
Tung skada, mycket rehabilitering kommer det vara nu för honom.
Barcelona Pedrito
2009-12-13 14:20
Ämne: Enligt Marca missar ....
De kan ju behåll Garay istället.
Barcelona Den vise
2009-12-13 14:18
Jag har alltid undrat varför barca sidan inte har spelarbetyg efter matcherna? Är det brist på personal hos RED eller vad handlar det om?
Barcelona Mojito
2009-12-13 14:09
Enligt Marca missar pepe resten av säsongen plus VM.

Nu kommer Perez att behöva ta nya lån i januari...
Barcelona RimuZ
2009-12-13 14:08
Ser ju ut och vara en artikel från förra året. Storvinsterna på Lyon och Bayern nämns ju som aktuella. Är ju också våran gammla CL grupp så.
Barcelona Simon Berglind
2009-12-13 13:56
Gammal Barca-lirare i veckans videoblogg från Fotbollskanalen Holland.
Zero Pulse
2009-12-13 13:52
Någon har kanske hunnit före, men enligt Fifa Club World Cup hemsida så tillhör Eto'o fortfarande Barcelona och är även bland nyckelspelararna i turneringen som börjar om ett par dagar (länk).
2009-12-13 13:34
Juventus förlorade igår i ligan mot Bari och Cacéres spelade som högerback.

Han fick följande betyg av Juventus-redaktionen:

"Martin Cacéres: 6.0
Hamnar snett i defensiven ibland men följer med bra upp i anfallen. Står för flera farliga inlägg och är hela tiden spelbar på sin högerkant. Visar upp en härlig inställning med tufft spel men bör bli mer avvaktande i vissa situationer hellre än att glidtackla på chans."

Vi känner väl igen det här med att han hamnar snett i defensiven ibland, hans härliga inställning, hans riskfyllda glidtacklingar, o.s.v.
Om jag inte minns fel så orsakade han ett straff senast i Champions League mot Bayern.

Nej, Cacéres har en del att lära sig innan han ta plats i Barca, om han nu skulle vända hem i nästa säsong.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 13:20
H.Alavi

Fast å andra sidan, är man så pass bra och starka att man har möjligheten att gå upp till Segundan, ska man självklart satsa på det. Det går ju liksom inte att medvetet spela sämre eller lägga sig bara för att inte gå upp. Fotboll går ju trots allt ut på att vinna. Av det jag har förstått så är satsar Lucho hårt på att åtminstone kvala och sen försöka att gå upp till Segundan. Visst hade det varit intressant att se hur de sen hade lyckats där.
2009-12-13 12:57
Rambla - K9

Jo, självklart hur kunde jag glömma bort det.
Det roteras ju en hel del också i Atletic, dvs att många flyttar upp och ner. Men håller mig fast vid att det vore i alla fall intressant och se hur Atletic skulle klara sig i den högre divisionen, är de bättre än vi tror?
Men du har rätt, tex till nästa säsong så kommer det ske några uppflyttningar till A-laget, nu syftar jag på Jeffren mm.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 12:50
Ämne: Rambla - K9

Det v....
Jag håller inte med. Tempot och spelet är mycket hårdare i Segundan. Med tanke på den omsättning på spelare Atlètic har (spelare lämnar, spelare flyttas upp till a-laget eller lånas ut) så är det väldigt svårt att få en kontinuitet i Barça Atlètic. Det är en plantskola som ska utbilda och förbereda spelare för vad som komma skall. Då känns nivån och tuffheten i Segunda B precis lagom. Du får komma ihåg att tanken med Atlètic precis som med a-laget, är att de ska vara ett spelförande lag och dominera bollinnehavet. Frågan är om de unga spelarna klarar av det i den tuffa Segundan.
2009-12-13 12:41
Rambla - K9

Det vore bra om Atletic spelade i Segundan men var typ som en medelmåtta, dvs att de är i mitten av tabellen. I Segundan är det mer fart, mer rytm och mycket mer press. Jag menar inte nu att Atletic kommer vara konkurrent till ligavinsten men det vore kul och ha dem i Segundan.

Det ger spelarna mer erfarenhet om den tuffa fotbollen bortsett från Segunda B.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 12:34
H.Alavi

Det stämmer, Atlètic får inte spela i samma division som a-laget. Inte för att jag tror att det skulle kunna hända att de skulle kunna gå upp i Priméran. Jag är tveksam till om det verkligen är så bra att ha Atlètic i Segundan. Det finns flera exempel där lag som gått upp inte haft något att hämta i näst högsta serien. Se bara på Sevilla Atletico för någon säsong sen. De kom ohjälpligt sist och var chanslösa. Nivån i Segundan är ganska så hög. Personligen så tycker jag att nivån i Segunda B är precis lagom nivå för de unga talangerna i Atlètic. Dessutom är det ett alltför stort steg för de unga spelarna i Juvenil A att ta när de ska flyttas upp till Atlètic och sen spela i Segundan.

Tanken med Atlètic är att i första hand utveckla unga spelare så att deras övergång till a-laget blir smidigare. Då känns nivån i Segunda B perfekt.
2009-12-13 12:25
Rambla - K9

Jäklar, åttonde raka?
Det går verkligen bra för de just nu, vi får hoppas på avancemang till en högre division nästa säsong :)
A Laget och B laget kan väl inte spela i samma division?
Vad jag har förstått så går det inte och B laget petas neråt, eller är det fel?
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 12:20
Barça Atlètic tog sin åttonde raka seger igår när man besegrade Terrassa med 4-0 på Mini Estadi. Thiago återigen målskytt och assist. Nu leder man serien, åtminstone till idag när resten av omgången avslutas. Det går bra för Luchos grabbar nu.
2009-12-13 11:48
Ämne: vem och när möter ni....
Barca möter ett mexikanskt lag i semifinalen. Det spelas på onsdag.
Real Madrid Juventus FC = Mesta Mästarna★★
2009-12-13 11:46
vem och när möter ni VM för klubblag?
2009-12-13 11:42
Ämne: En kort översikt om ....Framför allt januari blir väldig tuffmånad.
Barca ska spela sju matcher varav man möter Sevilla tre gånger. Mötena med Sevilla blir mycket intressanta och sevärda att titta på men svåra.
Det var väl likadant i förra året. Då spelade Barca Atletico Madrid tre gånger inom en månad. Det gick bra då men Sevilla bjuder på svårare motstånd.
Jag tror att Barca kommer att klara av det men det kan bli skador, om man har otur.

Jag skulle hoppas att Pep fortsätter med att ge unga spelare chans i Copa del Rey. Copa del Rey är inte lika intressant i denna säsong som det var i förra säsongen. Det räcker med att man har vunnit trippeln i förra säsongen. Nu är det ligan och Champions League som är viktigare. Och klubblags VM givetvis för att skriva historia. Sex titlar på ett år, det har inte hänt förut och det låter ljuvligt i mina öron.
Barcelona lameG^
2009-12-13 11:24
oavsett om real vinner nästa match är vi serieledare. Vårsäsongen börjar vi med svåra matcher men jag tror vi klarar av detta. Bara vi fokuserar på en match i taget kan vi vinna alla dem. Det viktigaste av allt är att inte tappa poäng mot mittenlag.

Åttondel i cl,1:a i ligan,Vidare i copa del rey. Det ser bra ut och nu ska vi koncentrera oss på VM för klubblag. Någon som vet ifall dem visar matcherna på tv?
Barcelona DM1982
2009-12-13 10:38
Ämne: En kort översikt om ....
Håller med om att det ser ut som om Barca har svårare vårsäsong men Villarreal borta känns väl inte som en svår match den här säsongen? De här ju helt under isen. Jag säger inte att de är en enkel match men det är inte av samma grad som att möta Real, Valencia, Sevilla eller Bilbao borta.
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-12-13 10:34
Det e lung, Vi Fixar detta. Vi Har pep som trännare.
Barcelona Barcadinho.
2009-12-13 10:23
En kort översikt om fortsättningen.

Det är nu fyra matcher kvar tills returomgångarna startar.
På de fyra matcher som är kvar har Barca att möta Sevilla och Villarreal på CN, vilka kan betraktas som svåra matcher, samt Valladolid borta.
Real Madrid har Osasuna och Bilbao borta, också ganska svåra.

Men sen börjar den andra rundan av ligan och där har Real en fördel.

De kommer att spela de flesta av sina svåra matcher på hemmaplan.
Matcher mot Sevilla, Barca, Valencia. At. Madrid och Villarreal är alla på Bernabeu.

Vi har däremot mer svåra borta matcher mot topplag nästa rundan. Vi behöver möta på bortaplan Sevilla, Villarreal, At.Madrid, Espanyol, samt Real.

Tyvärr ser det ut på pappret att andra rundan av ligan är svårare för oss än Real.

Det kommer att bli extra viktigt som vanligt att plocka trepoängare på bortaplan mot lag som ligger på nedersta delen.

Barcelona Mes Que Un Club R10
2009-12-13 09:58
* La Liga: 2009/2010 *
15-Spelade matcher = 12 Vinster 3 Oavgjorda 0 Förluster (36-9)

* Champions League: 2009/2010 *
6-Spelade matcher = 3 Vinster 2 Oavgjorda 1 Förlust (7-3)

* Copa del Rey: 2009/2010 *
2-Spelade matcher = 2 Vinster (7-0)

* Spanska supercupen: 2009/2010 *
2-Spelade matcher = 2 Vinster (5-1)

* UEFA Super Cup: 2009/2010 *
1-Spelade match = 1 Vinst (1-0)

* Målskillnaden (( 56 Gjorda mål )) (( 13 Insläppta mål )) *

* SKRÄMMANDE STATISTIK *
Barcelona Mes Que Un Club R10
2009-12-13 09:58
* La Liga: 2009/2010 *
15-Spelade matcher = 12 Vinster 3 Oavgjorda 0 Förluster (36-9)

* Champions League: 2009/2010 *
6-Spelade matcher = 3 Vinster 2 Oavgjorda 1 Förlust (7-3)

* Copa del Rey: 2009/2010 *
2-Spelade matcher = 2 Vinster (7-0)

* Spanska supercupen: 2009/2010 *
2-Spelade matcher = 2 Vinster (5-1)

* UEFA Super Cup: 2009/2010 *
1-Spelade match = 1 Vinst (1-0)

* Målskillnaden (( 56 Gjorda mål )) (( 13 Insläppta mål )) *

* SKRÄMMANDE STATISTIK *
Real Madrid haro_
2009-12-13 09:55
Länkar i länktips, dessutom så har ämnet redan diskuterats, lägg ner nu! /Mod
Barcelona transan Cristina och fettot Karim!
2009-12-13 09:32
Så gott med serieledning över uppehållet. Abu Dhiaby och andra titeln för säsongen nästa!

Zlatan har vart kung hitills under säsongen. Klockren värvning av Pep! Man känner sig så trygg med den bjässen längst upp. En riktig jädra vinnarinstink har killen.

Tänk om vi köpt Benzema ist för zlatan hahahah..... Den lata tjockisen måste ju vara århudradets flopp. Så jädra överskattad. Realfansen vill få det till att han är ung och behöver tid. hahaha... Tid? För 400 miljoner!? Det finns gott om talanger som hade gjort bättre en honom redan nu som är 4 år yngre och 4 gånger så billiga! Real fansen vill gärna jämföra honom med Zlatan och pekar på åldern. Jojo. Vi har världens näst bästa centertank. En top 5 spelare i världen. Och ni har en kille som knappt är top 5 i sin egen åldersgrupp! Guldbollen i framtiden? Jo tjena! Fabregas, Higuain och Messi är lika gammla och kolla skillnaden i klass. Pato,Balotelli,Mata, Är yngre och Rooney och C.Ronaldo bara något år äldre och den killen ska konkurera med dom i framtiden? knappast troligt.
Barcelona Pluxen
2009-12-13 04:05
Ämne: Jag tror inte att be....
Gäsp....
Annons: