/spanien/barcelona/forum/16402.aspx/spanien/barcelona/forum/16402.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2010-03-22 15:23
Barcelonistas

Maradona fick antagligen ta ännu mer stryk än Messi tar idag. Spelet var betydligt fulare då. Han blev ju mer eller mindre nedsparkad varje match.
Barcelona ★Barca★
2010-03-22 15:16
Messi är kung finns ingen som honom!
Barcelonistas
2010-03-22 15:16
el Flaco - Fuerza Chile!

ja men de är mycket svårare att spela fotboll nu än på maradonas tid. de är sjukt mer taktisk fotboll nu, än för 20,30 årsen. de är alltid 2-3 spelare som markerar messi varje match så messi är bäst.

ursäkta maradona men du har aldrig varit närheten av Messi fotbollsguden.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-22 15:12
westinho & el Flaco

Messi har inte passerat 25 års åldern ännu, ta det lite lugnt med bedömningarna än så länge. Att jämföra honom med Maradona är fel, åtminstone vad jag tycker. Maradona bärde Napoli på sina axlar vilket resulterade sig med att Napoli vann Scudetton.

Messi är Messi, Guds son. Fotbollsmässigt alltså. Kan man då säga att Maradona är fotbollsguden?

När Messi bestämmer sig för att lägga av med fotbollen, det är då man kan börja jämföra Maradona och Messi.

Jag syftar alltså på Maradonas prestationer, och inte hur han fintade bort 3-4 man per match.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-22 15:12
Det måste vara 200 matcher och inte mål.
Använd annars soccernet för statistik om laget och spelarna.
Det finns där också tidigare säsonger.
Kanon bra sida om sånt.

Länken är om t ex Messi.

el Flaco/

Slarv av mig pga bråttom.
Valdes förre Iniesta.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-22 15:04
Westinho: "Diego Maradona släng dig i väggen. Lionel Messi är bäst."

Whoa, nu tar vi det lite lugnt här, hehe.

Låt oss vänta med att sammanfatta Messis karriär först efter han lagt skorna på hyllan. Visst, man kan dra likheter hit och dit, men jag tycker inte det är rättvisst att jämföra honom med legender än.

I mina ögon kommer nog Maradona alltid att förbli the G.O.A.T.
Barcelona Pedrito
2010-03-22 15:01
Ämne: Ni som klagar på Zla....
Klokt inlägg, Håller med helt och hållet.

Vad tror ni nu när Canal+ släpper Premier League, tar de tillbaka la liga till canal+ bort från gratiskanalen TV4sport?
Kan nog tyvärr bli så.
Barcelona westinho
2010-03-22 14:59
el Flaco

But then again, Messi har gjort en hel del mål på sistone...

Nä skämt åsido, finns ingen som kan jämföras med Messi idag. De som säger att Rooney eller Ronaldo är bättre är bara blinda. Jag är bara väldigt glad över att ha fått se Ronaldinho och Messi i deras absoluta toppform. Ännu bättre att båda två spelat i mitt favoritlag.

Diego Maradona släng dig i väggen. Lionel Messi är bäst.
Barcelona Stoor85
2010-03-22 14:58
Tror han gjort 114 mål på 199 matcher. Står fel på sidan.
2010-03-22 14:48
Sersari/

De måste ha översatt det fel i såna fall. Finns ingen chans att han redan nu har nått upp till 200 mål. Som du själv säger så gjorde Messi sitt 100:e mål för inte så längesen. Det ska vara 200 matcher som Messi kan komma upp till om han spelar mot Osasuna nu på onsdag.
Barcelona Sersari
2010-03-22 14:45
el Flaco - Fuerza Chile!

Vad konstigt, hemsidan (engelska) har ju skrivit att det blir 200 mål? Kan det stämma att han är uppe i så många mål? Har för mig att han passerade 100 mål för inte så lång tid tillbaks.

Se länktips.
Barcelona Messidinho_10
2010-03-22 14:43
Att jämnföra Messi med Rooney är det som att jämnföra en Ferrari med en gamal rostig Ford. Alla målen Messi gör är solo raider medans Rooneys mål är bara att peta in dem. När fan såg man Rooney dribbla 4 spelare??
Delarocha
2010-03-22 14:36
Koeman!!

Ja Milito var galet bra igår. Ruggit stabil.
Barcelona Mujki
2010-03-22 14:35
Bosnian - Sevilla. Skäm inte ut dig med sådana uttalanden. Att jämföra Messi med någon spelare just nu är fel. Finns en världens bäste och han heter Messi. Min kusin skrev igår att vi ska vara glada som får se Messi prestera en sådan fotboll. Njut och va glada. En som inte gillar barca så mycket...
Barcelona Koeman!!
2010-03-22 14:35
Jag är glad att Barca äntligen har fått ett stabilt mittbackspar i Pique och Milito. Dem var helt enorma igår och när dem byttes ut blev det kaos med Marquez och Puyol. Förövrigt är jag glad över att Zlatan fick göra mål och förhoppningsvis är på väg till sin vanliga nivå. Tycker det är mycket hat mot Zlatan, var glada istället att en svensk spelar i Barca och att det är Sveriges bästa spelare.
2010-03-22 14:27
Piqué och Milito gick igenom en kort läkarundersökning imorse för att ta reda på hur pass allvarliga deras respektive skadekänningar var från gårdagens match.

Gabi Milito var helt återhämtad och kunde träna utan problem, men Piqué har fortfarande ont i sitt vänstra knä och tränade inte med resten av laget. Istället hade han en enskild behandling med rehabtränarna.
Barcelona Omarboy
2010-03-22 14:21
Ämne: Hade han gjort mål p....
Ja, haha, tänk vad frustrerande det måste vara att inte kunna göra något. Z behöver i princip bara blåsa på en motståndare för att bli avblåst.
Delarocha
2010-03-22 14:07
Jag sa tidigare, liksom du Albin, hade Zlatan gjort mål på 1-2 av sina lägen hade INGEN klagat på han spel igår. Tycker han spelare rätt bra, kom till lägen, tog avslut men det tryter sig framför mål. Tror personligen det var oroligt viktigt att han fick ta straffen. Nu kanske han får en känsla att han kan göra mål igen.
Barcelona Albiin
2010-03-22 14:05
Ni som klagar på Zlatan. Gjorde han verkligen en så dålig match igår? Personligen så tycker jag att han gjorde en bra match bortsett ifrån att han brände ett par lägen men för första gången på länge visade han ändå att han var där och ville. Sen om man håller ett extra öga på ZLatan när våra mittbackar har bollen så ser man att han ofta tar djupledslöpningar men sällen får bollen också. Men snart vänder det och alla blir glada igen :)
2010-03-22 14:02
Anton Lindqvist/

En liten rättning bara i din artikel. Du skrev att "I onsdagens match mot Osasuna har Messi chans att skapa ytterligare historia. Ett mål gör att han passerar 200 mål i Barcelonatröjan."

Istället för 200 mål ska det vara 200 matcher. Bra text annars.
Delarocha
2010-03-22 13:57
Zlatan har förövrigt 8 assist och 16 mål totalt den här säsongen. Inte så bedrövliga siffror som vissa vill få det till.
Delarocha
2010-03-22 13:53
Härligt att du ändå försöker hitta något problem med att Messi gör 8 mål på 3 matcher. Han gör för många mål och borde passa mer. Som Rooney. Som Messi har fler assist än. Intressanta åsikter.
Bosnian-Sevilla
2010-03-22 13:51
Ämne: Bosnian-Sevilla

M....
Ja det kanske han gör. Men vissa anfall så har han valt att gå mellan 2-3 spelare för att göra mål på egen hand när han kunde med en simpel passning ge bort bollen till en fristående Barcelona spelare.

Du hade säkerligen klagat ifall han gjorde så ifall Barcelona håller på att slås ut av Arsenal och han försöker dribbla istället för att ge en enkel passning som säkert har större %-chans att resultera i mål än hans uppdrag att ta sig förbi en mur.
Delarocha
2010-03-22 13:51
Bosnian Sevilla

Intressant att du nämner det.

Rooney har 6 assist i år. Messi 9. Skumma siffror va.
Barcelonistas
2010-03-22 13:47
Bosnian-Sevilla

Messi leder ju assist ligan ochså så vafan ska man klaga för?
Bosnian-Sevilla
2010-03-22 13:45
Ämne: Messi gick ifrån att....Messi i all ära. Han är duktig, explosiv, hotar ständigt och är förmodligen världens bästa just nu med Rooney.

MEN den stora skillnaden mellan dessa två herrar är att den sistnämnde vet när man ska passa. Messi tycks glömma bort det ibland och vill göra precis allting själv. Han hade sluppit ge bort straffen ifall han sökte Ibra mer.

Alla vet att Ibra inte ens använder 50% av sin kapacitet. Bortsett från målchanser han missar.
2010-03-22 13:39
Ämne: På tal om hierarkin ....
Valdés är faktiskt lagets tredje kapten medan Iniesta är fjärde valet.
Delarocha
2010-03-22 13:39
Kritiken mot Zlatan får gärna vara konstruktiv istället för att bara skriva "han suger" eller "Zlatan = fail".

Generellt har jag svårt att ta folk på allvar som använder sig av ordet fail.
husis666
2010-03-22 13:35
Jävla mycket ägghuvuden som skriver på detta forum! tror fan det är fler här för att klanka på Z än att heja på Barca. Blir fan äcklad av att läsa vad vissa av er skriver. Tack ni andra (ni vet vilka ni är) som skriver vettiga texter och analyser.

Pep the king, snälla byt namn! tror du hade åkt på en lavett av Pep om han såg vad du skriver och står för under hans namn :P

/Väl mött :P
Barcelona westinho
2010-03-22 13:24
Ehlers

Tror inte El Cásico kommer att påverka något. Förra säsongen trycktes El Clásico in mellan Chelsea matcherna. Så tyvärr, för eran del, tror jag alla kommer köra 110% i CL ändå ;).
Annons: