/spanien/barcelona/forum/164.aspx/spanien/barcelona/forum/164.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2017-02-15 14:47
SEto

Verkligen pinsamt att MSN misslyckades att göra ett enda mål mot ett League 1 lag .
Barcelona Soko
2017-02-15 14:46
Vem är då bäst anfallare för er ? Suarez ska alla säga ser väl. Vem mer ? Pep El Mister Det är mycket lättare att göra mål i La Liga än Franska ligan. Det borde du väl förstå!
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-15 14:36
Busquets had said a series “of tactical errors and planning” were to blame for the defeat, even adding that “PSG surprised us because we didn’t expect them to play like that.” “I don’t know what Busquets is referring to,” Luis Enrique said, visibly annoyed at the midfielders comments.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mecum
2017-02-15 14:31
Alla i PSG såg ut att vara världens bästa på sin position. Jag skulle kunna nämna 7-8 anfallare som är bättre än Cavani. P andra sidan har jag aldrig skämts så mycket efter en förlust. Sitter än med skämskudden och funderar på hur man ska kunna lösa detta till sommaren.
Barcelona S.Eto'o
2017-02-15 14:30
@Soko:

Barcelona Pep - El Míster
2017-02-15 14:24
Soko

Fakta på vilket sätt? Vetenskaplig? Bestämmer du vad som är fakta?

Ingen fotbollskunnig person skulle anse att Cavani är världens bästa anfallare för ett gäng mål i Ligue 1.

För att inte tala om det oerhört utvattnade uttrycket "bäst just nu".

Förlåt, kunde inte hålla mig...
Barcelona S.Eto'o
2017-02-15 14:23
Soko Hahahah är du seriös?? När varna du oss om psg. Var det inte du som skrev att MSN kommer göra minns två mål
Barcelona S.Eto'o
2017-02-15 14:22
Med den logiken är lacazette världens andra bästa anfallare eller??
Barcelona Soko
2017-02-15 14:19
Franska ligan ger 1.5 poäng och övriga topp ger 2. Det ändras från nästa år då Frankrike går om Portugal igen.
i cl har han gjort 7 mål !!
Barcelona Pep - El Míster
2017-02-15 14:19
Ingen idé att ens svara och fortsätta diskussionen om Cavani. Ren nonsens att han skulle vara nr 1.

Barcelonistas

Ja, verkligen. Tänk om Lucho slåtts med en journalist och således den vägen lämnat klubben idag efter 4-0 i Paris och vilt slagsmål. Kittlande tanke ändå va? hehehe.
Barcelona Soko
2017-02-15 14:17
Jag pratar nu om världens bästa anfallare och inte spelare.
Just nu är Cavani absolut bäst av alla. Acceptera det eller inte det är fakta!
Ni skrattade också åt mig när jag varnade för honom och för PSG. Se hur de massakretade de oss. Argument att de spelar i League 1 faller i vatten !
Barcelona NJ111
2017-02-15 14:13
@grande jw:

Inte speciellt konstigt då Messi sprang lika mycket som Ter Stegen
Barcelona Barcelonistas
2017-02-15 14:11
Jag undrar vad Jordi Grau har sagt som fått Lucho att tappa det helt.
Barcelona CRset
2017-02-15 14:08
Soko Snälla? Cavani har gjort en bra säsong hittills men du behöver ju inte ta i och påstå att han är världens bäste anfallare. Du får ha i åtanke att han spelar i Franska ligan. Så vitt jag vet så får franska spelare 0,5 per poäng per mål av Uefa. Vilket säger att Cavani's mål inte kan väga lika tungt som någon i PL eller La liga. Det finns säkert någon i Litauen som redan har gjort 50 mål, men de säger inte att den personen helt plötsligt är världens bäste. Cavani tillhör topp 6-7 anfallare i världen. Jag rankar Suarez som rätt solklar etta fortfarande.
Barcelona Mecum
2017-02-15 14:06
Cavani världens bästa anfallare? Skämtar du? Killen spelar i leauge 1. Han kommer aldrig vinna guldskon fast han gör flest. Han var inte särskilt märkvärdig igår förutom målet där man kan ifrågasätta Piques agerande
Barcelona Den vise mannen
2017-02-15 14:00
Oj oj oj....Det svider idag!! Jag kom på mig innan idag att jag inte ens blev arg en enda gång under matchen igår. Annars har det hänt att både det ena och andra har blivit luftburet hemma i tv-rummet + ett par rejäla barnförbjudna ramsor. Jag kände inget alls...bara tomt. Har följt detta lag i 20 år och har ju sett vart vi har varit/är på väg så det hela kom ju inte som en chock. Vår kock hade inte ngt recept. Smakerna satt inte. Fel råvaror. Grötig textur. I desperation försöker han rädda upp hela anrättning med en fin garnering längst upp. Inte ens det hjälpte. Emery med sin sin hungriga vargar satt beredda med sina vässade bestick. De sa knappt tack utan åt upp allt metodiskt utan ens lämna en smula kvar. Men vad kan förvänta sig då kocken själv och ägaren har en förkärlek till snabbmat och alla de förädlade halvfabrikat som finns på marknaden. Det finns Inget som helst intresse i att ta vara på eller titta på det när- och kravodlade som växer på sin egna gård. De plantorna som tagits fram under många år och aktsamt gallrats för att få fram en extra prima vara, de låter man helt sonika vissna och ruttna bort. Lucho, bon apetit!!
Barcelona grande jw
2017-02-15 13:58
Vet inte om det nämnts tidigare men igår sprang PSG tillsammans 113 km. Barcelona sprang 105 km. PSG sprang alltså 8km längre. Talar sitt tydliga språk.
Barcelona Soko
2017-02-15 13:58
@papillon:

25 mål i ligan. Överlägsen alla andra i alla ligor . Näst bäst på 18!
7 mål i CL.
Utan tvekan värdens bästa anfallare !!!
Och vilken pondus han har . Wow.
Barcelona Barcelonistas
2017-02-15 13:52
Skulle någon kunna citera Cruyffs citat på engelska för mig. Letar efter det citatet där hans säger typ mou är en vinnande tränare men han står inte för underhållning. Hittade inte det jag letade efter.
Barcelona papillon
2017-02-15 13:05
Soko

You lost me at "Cavani, världens bästa anfallare".
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonistas
2017-02-15 13:01
Angående om att förnya kontraktet med Luis Enrique, så är det endast upp till honom. Klubben kommer inte vilja avskeda honom. (beIN SPORTS) Visa att du har någon heder kvar Lucho!
Barcelona Barclasico
2017-02-15 12:49
@neymar JR || Cillessen #1:

En "Conte" tränare behöver vi!
Barcelona ElRaval
2017-02-15 12:46
är mer irriterad på spelarna än lucho idag. ingen förutom ev. neymar visade kämparvilja!
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-02-15 12:40
Själv vill jag ha en tränare som kan pumpa ut så mycket som möjligt av laget i 2 säsonger efter det borde xavi vara redo att bygga upp sitt projekt. Någon old school italienare som kan sätta sin prägel (defensiv och passion) tillsammans med vår egna stil.
Barcelona DM1982
2017-02-15 12:32
Självklart så ska Lucho inte sparkas mitt i säsongen, ingen tjänar något på det. Han får vara kvar till sommaren men jobbet att hitta ny tränare hoppas jag påbörjades redan under första halvlek igår. Svårt att säga vem som ska ta över men jag hoppas att det är en tränare med mycket taktiskt kunnande. Inga feelings och tränare som ledningen hoppas kan funka, helst en gammal räv som redan har visat vad han kan. Sampaoli verkar vara ett populärt namn och jag kan bara hålla med där. Killen visar känslor och verkar vara taktiskt duktig. Annars finns det inte hur många som helst tillgängliga.
Barcelona Barcelonistas
2017-02-15 12:24
"Även om vi går för ett spel likt Lucho fast betydligt bättre och på rätt sätt" Menar att vi även lirat omställningsfotboll även under Lucho så inget nytt där.
Barcelona Barcelonistas
2017-02-15 12:22
S.Eto - förstår vad du menar och jag håller med dig. Men bara för att ta det exemplet som du tog med City så är det dock förståeligt att allt inte sitter för dom just nu. Ett City som spelade med långbollar och omställningar försöker sig på nu världens mest avancerade fotboll. United under Mou, dom spelade risigt i början men nu börjar det sitta mycket tack vare att Mou väljer en mycket enklare fotboll att spela om man jämför med Pep och City. Vi vet ju inte exakt vad för fotboll vi kommer spela under under Luchos efterträdare. Men vill han spela ball possession så bör ju ett sånt spel inte ta allt för lång tid att implementera, då bollinnehav och passningar är ett spel som Barcelona har ända in i benmärgen. Även om vi går för ett spel likt Lucho fast betydligt bättre och på rätt sätt. Sen kommer det ta kanske 1 år tills vi når vår absoluta prime. Men det jag försöker komma fram till är att vi kommer kunna utmana om alla titlar nästa säsong, då jag tror ändå att vi kan nå en tillräckligt högnivå på 6 månader för att kamma hem dom stora titlarna.
Barcelona S.Eto'o
2017-02-15 11:59
Barcelonistas Sorry förklara inte mig perfekt Visst man ser tränarens spelidé efter ett tag i säsongen men den sitter "oftast" perfekt efter en säsong eller slutet utav säsongen. Guardiolas city är ett exempel, vi ser hans spelidé men den sitter inte perfekt framförallt försvarsspelet. Sen har vi klopp som hade en mellan år förra säsongen men spelar betydligt bättre denna säsong. Pochettino kom 5 första säsongen i Tottenham säsongen därpå var han med i titelstriden in i det sista. Mourinhos andra säsong i Chelsea slutade med mord då spelet satt perfekt sen tappade laget respekten för honom men det är en annan femma. Samma sak kan sägas om Lucho enrique då vi början utav säsongen spela uruselt för att på våren spela totalfotboll men säsongen därpå såg vi hans spelidé bättre, när vi förlora bollinnehav och gav bort bollen till lag som celta vigo och Bilbao. Vi alla minns Guardiolas andra säsong i Barcelona där vi var som bäst och skulle också vunnit cl de året. Visst det finns vissa undantag conte och allergi men dessa är två av världens mest taktiska tränare. Hoppas du förstod mig bättre nu.
Barcelona grande jw
2017-02-15 11:52
@StolpeIn:

Du kommer få biljetter hur lätt som helst. Oroa dig inte. Finns inte en chans att det är fullsatt. Köp i någon av FCB-butikerna runt om i stan eller online på den oficiella hemsidan. Lycka till
Barcelona Katalano
2017-02-15 11:48
S.Eto'o

Yngre spelare i truppen som jag ser potential i eller som redan bevisat sig är ju såklart Neymar och Alba som du nämner, men även Umtiti som jag tror att du bara glömde bort i ditt inlägg. Digne ser jag som en fullgod reserv till Alba på vänsterbacken också så de pengarna är inte kastade i sjön.

Denis Suarez och André Gomes har jag inte längre några förhoppningar för, men vem vet, men en ny tränare kanske även de kommer mer rätt i spelet. Rafinha är den jag har mest förtroende för i nuläget, men istället så är han skadebenägen som få.

Paco behöver jag inte motivera mig kring. Det är uppenbart att han inte klarar av att täcka upp när Suarez är skadad/avstängd.

Kvar har vi Sergi Roberto. Jag är fortfarande av åsikten att jag vill se honom kämpa om en plats på mittfältet igen. Han har tiki takan i sig och jag vill se honom få en ärlig chans att visa upp sig. Av alla mittfältare vid sidan av Iniesta och Busquets så tycker jag att han är den som gjort det bäst, han jämfördes dock med Xavi på den tiden så det är klart att det såg bristfälligt ut då. Otacksam uppgift minst sagt.
Annons: