/spanien/barcelona/forum/16399.aspx/spanien/barcelona/forum/16399.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
New kid on the block
2009-12-17 08:46
visst är det skumt att ingen kanal köpt in matchen på lördag? eller är jag fel ute? vill inte sitta på ännu en obskyr japansk stream...
New kid on the block
2009-12-17 08:44
Ämne: Det sant ju

Nu va....
vad är det som är tragiskt med detta? vad ger nya supportrar mindre rätt än gamla att glädjas med vårt lag? sluta bete dig som en tolvåring och välkomna istället alla nya vänner vi kan få i vår stora cùle-familj.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-17 08:16
Bra skrivet Armin!

Kan ni tänka er ? Ronaldo (riktiga) Rivaldo, Ronaldinho, Kluivert, Van Nistelrooy med flera stjärnanfallare som inte lyckats med de som PEDRO har gjort. Till och med Messias.

Som Armin säger.......

..."Kungen Pedro Rodriguez Ledesma" Så sant
Real Madrid Alfredo di Zidano
2009-12-17 07:58
Sen är det ingen idee och påstå att Lass lever på sin erfarenhet, för grabben har ingen erfarenhet fastän han spelar erfaret och rutinerad, men det är pga hans extremt grymma talang, Lass är 23 år gammel, har förmesta dels tillbringad sin tid på bänken i Arsenal och Chelsea tills han skippades iväg till Porthmunts och gjorde succe på sina första säsong, det är nu i hans 1½ säsong i real madrid där han har gjort sig ett namn som man respekterar.
2009-12-17 07:38
Criff

Nej nej, Lass är världens bästa def.mit tillsammans med Essien, det vet många fotbollskunniga. Jag känner en sportdirektör, en viktig man för fotbollslaget Katma i Kuwait, som möter Fc Barcelona slutet av månaden, han är stor barcafan och hade mycket tala till att Barcelona kommer hit till Kuwait snart, även han tycker och säger hade Lass spelat i Barcelona så hade Barcelona vart 3 gånger bättre än vad dem är idag. Barcelona är ett lag som många få lag klarar av att spela som stilen barca spelar dvs kort passningspel, klura sig ut ur små ytor och utnyttja alla vinklar genom planen, varken Yaya eller Busquet är sånna spelartyper, dem lever på Iniesta och Xavi, men Lass är gjord för sånt spel han skulle även få den offensiva kraften från Fc Barcelona spara på energin som dem ibland kan slösa ionödan.

Att säga lass inte skulle kunna klara av, är absolut felaktigt, lika felaktigt som att säga George Bush gillar fred. Lass klarar av allt. Han har en passningspel som heter Barcelona och ett spelsinne som heter duga.
2009-12-17 07:32
Criff

Mellan Pedro och Benzema är smaksak medans Pedro vs Higuain är fakta, det är fakta att Higuain är bättre än Pedro på alla vinkar.

Benzema får inte uppmärksamheten den han förtjänar pga mål, han gör inte mål men det man blundar för det är han prestationer som ligger bakom alla mål som Higuain gör.
Barcelona Criff
2009-12-17 07:28
Alfredo di Zidano, Vem som är bättre är ganska svårt att avgöra nu, en sak är säker. Pedro presterar 10 gånger mer än vad Benzema gör förtillfället.
Så just nu är Pedro lätt bättre än Benzema.

Däremot Higuain är bättre än Pedro, anser Higuain vara Reals bästa spelare.

Busquets är bättre än Lass på det han gör, tror aldrig i hela mitt liv Lass hade kunnat axla Busquets roll. Lass bara springer o springer, och kladdar alldeles för mycket med bollen.
Busquets spelar enkelt och oftast med en touch.

Därmed sagt hade aldrig Busquets kunnat göra Lass jobb.

Anser ändå Lass vara den mer erfarne av dessa 2 och självklart också den bättre defensiva mittfältaren.

Busquets har dock en del år kvar att utvecklas :)
2009-12-17 06:58
Barcelonistas

Pedro är inte bättre än Benzema eller Higuain, det vet du.

Jag även som Madridista har lätt för mig och se vem som är bäst och vem som är bättre än den andra, jag kan som exempel säga Alves är bättre än ramos som högerback me inga problem, det är faktum.

Men att du påstår Busquet är bättre än Lass, Pedro bättre än Higuain och Benzema, det är fööööör mycket enögd och skämtsamt för både du och jag vet att det inte stämmer, även om du vet det innerstinne men i utsidan vill du få det låta som om dem verkligen är det, så vet du att det inte stämmer så det är onödigt av dig ;)
Barcelona Mrfaariis
2009-12-17 01:48
KOllla längst ner på den länken!!!!:D
Barcelonistas
2009-12-17 01:38
Sen vill jag hylla pedro vilken spelare han är.jag tycker redan nu han är bättre än benzema o hugain.han har det där lila extra som kan vända en hel match de har inte benzema och hugain.
Canaletes
2009-12-17 01:33
Har försökt o hitta video när Butrageño drar bollarna med hittar inte

Om ni har ge länk :)
Barcelona BlueRed
2009-12-17 01:23
Jo, Butragueno var ju för upptagen med att ge Barça en svår grupp, istället för att göra det enklare för Real...

Alla dem lag som vi hamnade med var ligamästare. Och jag vågar lova att Rubin Kazan är betydligt svårare motstånd än FC Zürich.
Barcelonistas
2009-12-17 01:21
Heywood Jablome - Piquénbauer

ja me, ursäkta språket men jag vill bara att de ska gå åt ******* för real.
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2009-12-17 01:18
Jag hoppas att Sevilla och Barcelona går till kvartsfinal. :-)

Bona nit!
Canaletes
2009-12-17 01:17
Barcelonistas

Kallas avundsjuka
Barcelonistas
2009-12-17 01:15
fan hoppas alla dom spanska lagen går vidare till kvarten o sen till semi så vi kan vissa en gång för alla att la liga är bäst!
2009-12-17 01:07
Busquets är en perfekt spelare för Barcelona. Spelar enkelt, väldigt enkelt som också är det svåraste sättet att spela på. Kan han bara finslipa hjärnsläppen som han får då och då så kommer han bli viktig.

Jag vill också se Yaya starta, men med tanke på hur det har sett ut under hösten så kan jag inte heller klaga på Guardiola.
Barcelonistas
2009-12-17 01:06
ha nu klagar dom i puertan att barca får "lätt" motstånd i cl.Dom senaste 4 åren har barcelona fått chelsea,chelsea,liverpool,celtic,lyon i åttondelen. ha är de lätt motstånd? undantag celtic då.

medans real har fått arsenal,bayern,roma,pool haha vi har tom fått svårare än real o ändå klagar dom jesus...
2009-12-17 01:05
Canaletes.

Jo, jag kollade igenom truppen en gång till, men orkade inte ändra. Klockan är så mycket och trodde inte att någon skulle läsa nu.

Du har helt rätt. Men Pedro borde gå före Navas och Hernández. Mata är duktig. Riktigt duktig.
Barcelonistas
2009-12-17 01:01
för mig är Busquets bättre än lass på precis allt.dessutom kan busi spela mot storlag!
Canaletes
2009-12-17 00:58
Heywood Jablome

Jesus Navas, Mata och Pablo Hernández.
Det kan ju också spela som anfallare om man räknar in dem.. ??
Barcelona el Flaco
2009-12-17 00:57
Sillyseason/

Ditt inlägg förtjänar en co-sign!
Barcelona tano
2009-12-17 00:48
Dem som skriver att Zlatan var osynlig, såg vi samma match?

Zlatan var enligt mitt tycke en av dem bättre på plan. Han var garanterat inte osynlig. Han var delaktig i dem flesta anfallen vi gjorde, antingen då han kom ner och hämtade boll och var med i tidigt skede eller i slutfasen. Han gick ner helt lagom många gånger, mer ska han antagligen inte göra då han ändå spelar på topp positionen. Ibra hade några halv misslyckade avslut och två riktigt farliga (frisparken och långskottet). Däurtöver några grymma passningar.

Känner att jag måste skriva detta eftersom jag själv kände det som Zlatan gjorde en bra prestation i dagens match och inte förtjänar någon negativ kritik. Bra prestation gjorde i princip hela laget, utom möjligtvis Marques och Iniesta. Iniesta gjorde grymt förarbete till 3-1 målet, men i övrigt var det förvånande vilka bolltapp han gjorde.
Sillyseason
2009-12-17 00:48
Innan ni börjar trashtalka sönder de såkallade "medgångssupportrarna" så bör ni ta er en funderare.

Vad fick er att börja hålla på barcelona som lag? Ingen föds att älska ett lag, det är alltid någon som gör att man faller för en klubb. Det kan vara en spelare, en tränare, en tröja, en förälder osv. Vi är alla är nykära i början, men det behöver inte betyda att man slutar älska eller hålla på en klubb när den första orsaken slutar existera.

Att Zlatan i detta fallet fått fler svenska fotbollsfans att heja på barcelona ser jag inte som ett problem, snarare tvärt om!

På vissa fans i dagens fotboll låter det som att deras lag inte borde få nya supportrar, för då skall de stämplas med "medgångssupporter" i pannan, de började ju bara gilla laget av en anledning.. Snacka om att skjuta sig själv i foten..
2009-12-17 00:42
Lägg in Pedro i VM-truppen till Sydafrika så han kan bli ännu mer historisk. :-)

Fortsätter han så här så förtjänar han en VM-plats.

De senaste tolv månaderna så har bara Llorente kallats upp av anfallarna. Villa, Torres, Güiza, och Negredo har varit där innan.

Fortsätter han sina fina säsong med fler starter och mål så förtjänar han, om någon, en plats i Spaniens VM-trupp.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-12-17 00:34
Jag skulle faktiskt föredra om Iniesta inte spelar finalen. För Estudiantes spelar riktigt hårt och det är nog inte optimalt för en lirare som Iniesta när han dessutom är halvskadad. Vi borde slå Estudiantes ändå bara spelarna inte underskattar dem och går in och kör på från början.
Canaletes
2009-12-17 00:17
Det sant ju

Nu varje gång Zlatan gör mål så läser man alla status-uppdateringar på facebook o ser

IBRAAA, ZLAAATAN eller ännu värre FC BARCELONAA!!! (L)

magiskt men tragiskt
Barcelona Blaugraunejonte
2009-12-17 00:15
Intressant idag hur alla älskar världens bästa lag Fc Barcelona. Enda jag undrar på såhär på natten är hur många medgångsupporters det är och zlatan supporters ni andra som har varit med ett tag själv har jag varit barca fan sen 1998 (egentligen inget speciellt med det) men för den som undrar var Patrick kluivert den stora anledning till att jag börja hålla på barca.hur många är det som kommer ihåg den "mörka" tiden med Juan Gaspart (2000-2004) när vi inte vann en enda titel hade misslyckade insatser i CL samt komplett misslyckade värvningar och helt oförlåtlig försäljning av Luis"traitor" Figo då var det minsann inte många som var barca supportrar och man fick försvara sin klubb en och annan gång. Vad vill jag med den här texten? Absolut inget bara kul hur det är med fotboll och den klubb man älskar.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-16 23:54
Messi hade lite smärtor i sin ankel i slutet av matchen, men var ganska säker själv över att han kunde spela på lördag. Han sa att det nu fanns några dagar att läka ankeln. Jag är ganska så säker på att han spelar finalen.

När det gäller Iniesta så gjorde man ett byte för att inte ta några risker. Han hade känningar i sin bakre lårmuskel. De närmaste dagarna får avgöra hur allvarligt det är. Kom ihåg, ingenting är definitivt ännu.
Barcelona Yaya24
2009-12-16 23:34
Busquet kan bara drömma om att bli lika bra som Yaya Toure. Yaya har för bred register.
Annons: