/spanien/barcelona/forum/16398.aspx/spanien/barcelona/forum/16398.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Olguer
2009-12-17 12:55
Essien tycker inte jag är en defensiv mittfältare, han har en liknande spelstil som Keita tycker jag, en så kallad box to box mittfältare, John obi mikel är Defensiva mittfältare i Chelsea.
barcarobin
barcarobin
tänkt på en sak. på real madrids lilla skithål (forumet) så är barcelona detta
1: ett lag med dåliga spelare som är överskattade real madrids alla spelare är bättre osv, osv
2:vi har ständigt tur med domare i ligan cl och andra cup sammanhang,
3:vi spelar dåligt fult och filmar hela tiden.
4: zlatan, messi, henry, inesta, xavi, keita, valdes, ingen av dessa platsar i real för dom är dåliga och spelare som gago, higuain, lass, ronaldo, kaka är alla dubbelt så bättre.
men undrar då om vi är allt detta, vinner vi cl tack vare domarn? vinner vi ligan tack vare domarn? mena om spelare som xavi, messi, inesta zlatan är överskattade då borde ju real vinna liga och leda den nu men just ja, deras spelare är ständigt skadade dom har otur med domarn som inte dömer det dom vill osv. tyckerman borde sopa igen deras lilla skithål till forum eller plocka in killar som fyllda lite över 20 och ser sanning och kan svälja stolthet.
Barcelona Mojito
2009-12-17 12:54
Ämne: Varför pratar inte L....
De har ju pratat i nån timme, men affären kommer inte bli av. Schejken begär nog för hög summa, eller så har Laporta insett att det räcker med Henry och Pedro...
Kanske satsas det på Cesc fullt ut till sommaren i stället?
Barcelona Hyder
2009-12-17 12:53
Håller med om att Lass har en hel del att lära vad det gäller kyla och att kontrollera sin aggressivitet lite. Men jag anser att han är en bra spelare med många goda egenskaper som passar i Real Madrid. Sedan är han väl lite överskattad om man hör till hur Madridfansen hyllar honom till skyarna. Han är inte på Yayas nivå än i alla fall och tror inte att han kommer nå den heller.
Barcelonistas
2009-12-17 12:45
tarrak,hyder

ok ni vinner lol de stämmer de ni säger.Men jag tycker fortfarande att lass är överskattad, kan utvecklas självklart men just nu tycker ja han har en hel del att lära sig från spelare som essien yaya, busi me många fler.
Barcelona ★Barca★
2009-12-17 12:44
Varför pratar inte Laporta med City?
Barcelona tarrak
2009-12-17 12:40
Barcelonistas

Det var värst vad du slingrar dig, men visst jag kan ge dig fler exempel på korta pivotes av yttersta världsklass. Edgar Davids och Didier Deschamps borde vara tillräckligt för att du ska inse att du inte har något case.
Barcelona Hyder
2009-12-17 12:37
Barcelonistas

Makelele och Essien är två spelare som bevisar eller har bevisat att längden inte spelar någon roll som pivote. Oavsett om man kan gå upp i en nickduell med Zlatan eller inte.
Barcelonistas
2009-12-17 12:35
tarrak

nej maka var kung på sin tid men hur ofta ser man en sådan spelare med sån kort längd och ändå vara så bra? tro mig vi kommer inte se någon maka mer, och för er som jämfär lass me maka det är totalt idiotiskt är som att jämföra ett lejon med en padda..
Barcelona tarrak
2009-12-17 12:29
Ämne: Tarrak

jag menar....Ok, så du förnekar att Makélélé skulle vara en av 2000-talets främsta pivotes?
Real Madrid Alfredo di Zidano
2009-12-17 12:27
Rambla

Det su påstår är inte viktigt, för det är meningslöst det får mig inte och må sämre, jag har inte hellet önskat mig en diskussion med dig så du kan sitta kvar där du sitter och gärna sluta läsa mina inlägg om dem inte intresserar dig, och storlag eller ej, jag har aldrig påstått att Kathma är ett stortlag men det är ett lag man uppskattar i lilla kuwait, tyvärr är inte sporten uppskattad här men man har bra koll på fotbollen i europa fastän 90% av befolkning lider av fetma, hånigt av dig att du ska håna Kathma för "storlaget" vad är din poäng alltså? Så du kan fortsätta gapskratta det uppmärksammar jag inte dig för och helst gärna säg, inte "snälla" till mig för jag kommer aldrig vara snäll mot dig :)

Barcelonistas, du överraskar mig gång på gång, hehe sen när blev längden viktig för att vara världens bästa spelare, vad jag vet så är messi, xavi, maradona, iniesta korta spelare ;) tänk på det innan du påstår något om längden.

Barcelonistas
2009-12-17 12:16
i pray to god att real får chelsea då får vi se hur bra lass är mot BRA motstånd. ok nu kanske många tänker men xavi o iniesta då? dom är ju korta.ja men milde skapare xavi o iniesta är ju inga defensiva mittfältare på den offensiva sidan spelar det absolut ingen roll hur lång du är men på den defensiva så bör du vara ganska lång och stark.Som ett exp kan ja ta Torue yaya da monster.
Barcelonistas
2009-12-17 12:09
Tarrak

jag menar defensiva mittfältare. exp han har ju ingen chans i luftrummet mot zlatan som är 2 meter lång.
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2009-12-17 11:15
I fotboll handlar det att omvandla sina svagheter till styrkor.

Är du liten har du alla förutsättningar att bli lite kvickare än de längre och större spelarna.
Barcelona Hyder
2009-12-17 11:11
F7 Zizou~™ Orgulloso del Real Madrid.

Det här med längden på en pivote är ganska intressant tycker jag. Har man spelare som Xavi, Iniesta, Messi, Alves och Pedro runtomkring sig är det kanske viktigare att ha en stark eller åtminstone lång pivote då alla dessa små spelare tillför tillsammans mycket av det en mindre spelare skulle göra. Alltså att vara aggressiv och pressa motståndaren hela tiden. Precis som Lass gör för er. Han passar väldigt bra i Madrid eftersom att spelarna runt omkring honom inte har samma aggresivitet eller pressar motståndarna lika mycket.

För oss passar det bättre med en lång pivote som spelar enkelt och kan gå upp i nickdueller medan det för er passar med en kort pivote som kan tillföra aggressivitet och press. Olika lag, olika begär.

Därmed även konstaterat att längden på en pivote inte spelar någon roll. Det viktigaste är att varje individs egenskaper kan komma väl till hands i respektive lagbygge.

Sedan att jag tycker att Lass ibland är en säkerhetsrisk för er Madristas är en annan femma. Men en riktigt bra spelare, det är han :-)
Real Madrid F7 Zizou~™ Orgulloso del Real Madrid.
2009-12-17 11:02
@ Rambla - K9

Med risk av att joina någon beundrarklubb oss emellan. Onekligen så har Busquets vart lyckad för er, passar som handsken. Att Del bosque sedan sedan kallat upp honom till the big guys tyder ju på att han gör allt rätt just nu.

Barcelonistas @

Kommer förmodligen ångra detta men är längd en såpass viktig faktor? Makélélé var ju t.o.m. kortare än den gode Lass.
Barcelona tarrak
2009-12-17 11:02
Barcelonistas

Gäller det Iniesta och Xavi också?
Barcelonistas
2009-12-17 10:55
Alfredo di Zidano

Busquets är helt komplett på sin position tycker lass saknar längden för att konkurera om världens bästa på mittfältet.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-17 10:38
F7 Zizou~

Jag kanske borde ha tillagt, att Lass är en fantastisk spelare med en fysik och ork som aldrig verkar ta slut. Han har imponerat oerhört i Priméran sen kan kom från Portsmouth. Det var nog inte många som trodde på en sådan succé så omgående.
Real Madrid F7 Zizou~™ Orgulloso del Real Madrid.
2009-12-17 10:24
Visst han har ett taskigt postionspel men det kompenserar han med sitt outtröttliga löpande. Sedan är han definitivt en bra passningspelare, huruvida han hanterar tiki-taka är irrelevant då han aldrig(?) lär utöva just det spelet.

Han har varit hur viktig som helst för oss, punkt. K*ukmätar-tävlingar har sällan en vinnare.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-17 10:12
Snälla Alfredo di Zidano, jag tänker inte ge mig in i en diskussion om vem som är bättre. Fåniga diskussioner enligt mig då olika spelare fungerar olika beroende på i vilket lag de spelar i och framför allt vilka instruktioner och taktiska dispositioner de fått av tränaren.

Men när du påstår att Lass har ett passningsspel som heter Barcelona och ett spelsinne som heter duga, kan jag inte annat än gapskratta. Allt det du så vackert beskriver är just tvärtemot Lass egenskaper. Varför tror du han springer så mycket? Kan det bero på att hans positionsspel är uppåt väggarna? Någon vidare passningspelare är han heller inte, absolut inte Barcas tiki-taka.

En viktig man? Sportdirektör för "storlaget" Katma. Hehe, jag har tidigare aldrig hört talas om laget innan det blev klart att Barcelona skulle spela en vänskapsmatch mot dem. :D
Barcelona IniestaFTW
2009-12-17 09:56
Var är det man röstar för man of the match?
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-12-17 09:41
Se målen som tog Barca vidare till finalen
Barcelona Abbe.
2009-12-17 09:26
Ämne: Criff

Nej nej, L....
Nu är du ute och cyklar. Hinner tyvärr inte argumentera nu, men jag fick åtminstone det viktigaste sagt.
New kid on the block
2009-12-17 08:46
visst är det skumt att ingen kanal köpt in matchen på lördag? eller är jag fel ute? vill inte sitta på ännu en obskyr japansk stream...
New kid on the block
2009-12-17 08:44
Ämne: Det sant ju

Nu va....
vad är det som är tragiskt med detta? vad ger nya supportrar mindre rätt än gamla att glädjas med vårt lag? sluta bete dig som en tolvåring och välkomna istället alla nya vänner vi kan få i vår stora cùle-familj.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-17 08:16
Bra skrivet Armin!

Kan ni tänka er ? Ronaldo (riktiga) Rivaldo, Ronaldinho, Kluivert, Van Nistelrooy med flera stjärnanfallare som inte lyckats med de som PEDRO har gjort. Till och med Messias.

Som Armin säger.......

..."Kungen Pedro Rodriguez Ledesma" Så sant
2009-12-17 07:58
Sen är det ingen idee och påstå att Lass lever på sin erfarenhet, för grabben har ingen erfarenhet fastän han spelar erfaret och rutinerad, men det är pga hans extremt grymma talang, Lass är 23 år gammel, har förmesta dels tillbringad sin tid på bänken i Arsenal och Chelsea tills han skippades iväg till Porthmunts och gjorde succe på sina första säsong, det är nu i hans 1½ säsong i real madrid där han har gjort sig ett namn som man respekterar.
2009-12-17 07:38
Criff

Nej nej, Lass är världens bästa def.mit tillsammans med Essien, det vet många fotbollskunniga. Jag känner en sportdirektör, en viktig man för fotbollslaget Katma i Kuwait, som möter Fc Barcelona slutet av månaden, han är stor barcafan och hade mycket tala till att Barcelona kommer hit till Kuwait snart, även han tycker och säger hade Lass spelat i Barcelona så hade Barcelona vart 3 gånger bättre än vad dem är idag. Barcelona är ett lag som många få lag klarar av att spela som stilen barca spelar dvs kort passningspel, klura sig ut ur små ytor och utnyttja alla vinklar genom planen, varken Yaya eller Busquet är sånna spelartyper, dem lever på Iniesta och Xavi, men Lass är gjord för sånt spel han skulle även få den offensiva kraften från Fc Barcelona spara på energin som dem ibland kan slösa ionödan.

Att säga lass inte skulle kunna klara av, är absolut felaktigt, lika felaktigt som att säga George Bush gillar fred. Lass klarar av allt. Han har en passningspel som heter Barcelona och ett spelsinne som heter duga.
Annons: