/spanien/barcelona/forum/16397.aspx/spanien/barcelona/forum/16397.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sempre Culé
2010-02-06 15:21
Ribery är inget dåligt köp. Men kan mamn inte investera pengarna bättre? Vi tenderar att bli fartblinda och tror att alla stjärnor är Ok att ha. Visst vore Ribery en tillgång, men till vilket pris? Förmodligen mer än Henry!
Barcelona Barca4eva
2010-02-06 14:56
kul att Alves e tillbaka :D, men tror dock inte att han spelar ikväll
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-06 14:54
Fantastisk video av vår maestro Xavi Hernandez.
Vilken spelare han är.. helt otroligt

Visca_Barca
Med största sannolikhet spelar Alves då han fått "green light" av läkarteamet.
Barcelona Visca_Barca
2010-02-06 14:42
Tjenna grabbar

Spelar alves ikväll eller är han fortfarande skadad?

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-02-06 14:40
Grymt Liverpoolderby. Inte så bra spel men intensivt och hårt och fult. Precis som en engelsk derby ska vara.

1 rött kort, borde va minst 1 till och mer röda i andra garanteras. Engelskt skönspel.
Barcelona Xaviii
2010-02-06 14:39
Ser att ni diskuterar om Ribery och Silva till nästa säsong. Vill bara påminna er att Silva är ganska skadebenägen spelare.

Silva hade platsat in perfekt i Barca men Ribery hade gett Barca nåt dem saknar i vänsterkanten. Ni som säger man kan flytta upp Iniesta så säger jag bara Iniesta är ingen vänsterytter. Han gör det bra men det ska inte vara hans plats.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-06 14:24
Goda nyheter. Klubbens hemsida skriver nu att Dani Alves har friskförklarats av läkarteamet efter träningspasset imorse. Brassen är därmed tillgänglig för spel ikväll.

Albert Dalmau har däremot, trots att han har tränat med A-laget under merparten av veckan, rest idag med Juvenil A laget för att spela sin match imorgon i Menorca.
2010-02-06 13:35
Sentuary

Så överdrivet bra är inte Ribery. Han är inte ens bäst i Bayern Munchen och det säger en del. Robben har tagit all uppmärksamhet sen han flyttade.

När Mata har utvecklats färdigt så blir han en mycket bättre spelare än vad Ribery är nu.
Barcelona Lokmaninho ( Namnet säger allt )
2010-02-06 13:30
Barcelonito / Lucho Enrique 21

aa Han e dyrr!!

Silva skulle vara en dröm!!
Barcelona Sentuary
2010-02-06 13:27
Ämne: "Jag tror att b....
Självklart att dom är billigare ju, när Ribery är klasser bättre än de du nämnde precis. Ni kan inte förlita er på att Pedro ska bara gå och ta över platsen bara sådär, visst har han ju gjort det bra, men han behöver lite mer tid för det.
2010-02-06 13:22
"Jag tror att både Henry och Pedro gör det jobbet galant och till ett billigare pris."

Det han glömmer är att Henry tjänar mest i laget efter Messi och Zlatan. Hans lön ligger på ca. 9 milj. Euro per år. Så billigare pris är rent skitsnack.

Men jag vill ändå inte ha Ribery i Barca. Har alltid tyckt att han är aningen överskattad och senaste året bara skadad.

Finns flera andra spelare som skulle passa in bättre. Mata, David Silva, Pablo Hernandez, Luis Suarez och flera andra. Där pratar vi billigare allternativ än både Henry och Ribery och ännu mer lovande.
Barcelona The Reporter
2010-02-06 13:17
En fråga, Är det billigare om man köper matchbiljetter på plats under arenan?
2010-02-06 13:09
asså vad ska vi göra med cece?

Cece ,Iniesta och Xavi kan inte spela samtidigt! det blir inte bra balans i laget. om han nu kommer, Vem ska va bänken`?
Xavi?
Iniesta?
Cece?

Man kan ju flytta iniesta upp till vänsterkanten men ändå han e inte lika bra som han e i mitten!
2010-02-06 13:07
Sempre Culé¨

Killen på euorpsport, driver han?

Om vi får rebery för 32 är det jävlit bra säger jag!!
Barcelona Sempre Culé
2010-02-06 13:03
Ang. Ribery...

Se länktips.
Barcelona Sempre Culé
2010-02-06 12:51
H. Alvi

Den enda anledning till att jag kan tänka mig att lägga bud på honom är för att fördyra det för marängerna!
Barcelona el Maestro!
2010-02-06 12:50
Ämne: Sport skriver att Je....Juste det, Jeffren är numera registerad som A-lagsspelare med tröjnummer 20.

"Jeffren Suárez has been registered as a first team player and from the Getafe match onwards will be wearing number 20 in all domestic competitions".

En bra "back up" för ytterpositionen. Får se om han är lika brilliant som hans näst senaste match när han byttes in.
Jag får en känsla av att han har samma inställning som Pedro. Att ta vara på de chanser han får och därigenom övertyga Pep att han är att räkna med.

Kul att höra att hans far kommer på måndag för att förhandla om kontraktet med klubben. Det löser sig nog.

Det blir många canteranos i truppen om man jämför det med köpelaget från Madrid.
Lägg därtill att även Cesc kan komma i nästa sommar - om Wenger släpper honom.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-06 12:15
Allan14

Äh, han skadar sig mer än vad jag byter underkläder. Han kommer kosta så himla mycket pengar för FCB. Jag är säker på att flera kandidater för president valet i sommar kommer att använda Ribery som en stor biljett in i posten.

Om han fortsätter med att skada sig den här säsongen, så är jag mer nöjd med Pedro och Henry på den kanten.

Vet inte om ni såg det, för några månader sen då Viasat teamet bestämde sig för att visa upp röntgenbilder på Riberys skador, det såg inte vackert ut.
Barcelona Sempre Culé
2010-02-06 12:04
Ämne: Har ni hört att enli....
Allan 14,

Jag såg det och är helt emot det med tanke på de spelare vi har som kan göra det jobbet. Pedro, Iniesta, Keita kan samtliga ta den rollen med glans. Men visst är det bra med en bra trupp och en "ren" ytter... Frågan är om hans lön är värt det...
Barcelona Allan14
2010-02-06 11:59
Har ni hört att enligt Franck Ribery's agent så vill han spela tsm med Messi.

Kolla länktips.
Barcelona Barca4eva
2010-02-06 11:55
enligt Statistiken här har Zlatan gjort 7 assist totalt
Barcelona Sempre Culé
2010-02-06 11:52
Ämne: hur många assist har....
Roomaa27;

Vet inte, men han har definitivt öppna upp för både Messi och Pedro i många matcher. Och även när det inte blivit mål har Ibra haft ett rörelsemönster som bara en världsspelare har!

Om du mot förmodan skulle ha missat det, så står det en del i länktipset om hur Pep tacklar "problemet".

VISCA!
Roomaa27
2010-02-06 11:11
hur många assist har zlatan gjort? vart ligger han i den ligan...
Barcelona el Maestro!
2010-02-06 10:25
Ja, det har varit, och är fortfarande, väldigt mycket snack om Ibras måltorka både i Sverige och i Spanien.

Personligen är jag inte orolig för att han ska hitta målformen igen. Det gör han förr eller senare.
Eftersom Barça vinner sina matcher och plockar in poäng är det inte så alarmerande om Ibra inte gör mål - såsom media verkar göra det till. Barça har en trupp där flera spelare kan göra mål vilket är skillnaden mellan det Inter som Ibra spelade innan och Barça.

Jag hade varit mer orolig, måste jag säga, om Messi hade hamnat i en formsvacka. Messi som är världens bästa spelare ska helt inte gå mållöst i ett par matcher i rad. Gör han det då kan man säga att någonting är fel. Messi är moralen i truppen. Som tur är så gör han sina mål och assist och än så länge så leder han skytteligan till och med.

Det blir tre pinnar ikväll och nionde hemma vinsten, sjuttonde vinsten totalt. Kanske äter jag upp mina ord men jag kan stå för min tro!
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-06 10:23
Sport skriver att Jeffrens pappa, som även är spelarens representant, ska komma förbi klubbens kontor nu på måndag för att förhandla sin sons kontrakt.

Angående Jeffrens nya tröjnummer så kommer det bara gälla i ligaspelet (till skillnad från vad jag skrev igår). I Champions League kommer han fortsätta med nr 35 och i det inhemska ligaspelet kommer han köra med Decos gamla nummer, 20.
Barcelona Sempre Culé
2010-02-06 05:01
Ju mer jag funderar och läser om matchen, desto tveksammare blir jag till att vi vinner... Vi måste nog göra ett tidigt mål (jag vet att det är en tråkig klyscha)... Getafe känns så jäkla opålitliga. Framförallt med Michel på bänken som har ett stort Madridhjärta. Naglerna kommer inte att behöva klippas imorgon kväll i alla fall!

Förresten Dalmau ser ju mycket intressant ut! Det hade smakat gott med ännu en Catalá i truppen!

Se länktips.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-06 01:43
God natt blåröda bröder och jag längtar tills matchen.
2010-02-06 01:29
Bra inför-rapport vill jag även påpeka.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-02-06 01:20
Sempre Culé

Ja det finns ju många anledningar och orsaker. En annan orsak är ju faktiskt att man inte lär sig engelska i skolan i vissa länder.
2010-02-06 01:10
Glömde även nämna att vi hade lite tur i den förra matchen mot Getafe då de fick både ribbträff OCH stolpe i första halvleken.

Vårat spel var inte alls bra och man kände definitivt inte igen Barcelona men när Messi och Iniesta kom in i 58:e minuten, ändrades allting och först då kände man igen Barcelona.

Zlatan gjorde 1-0 efter att ha fått en tå på bollen och serverade även Messi som gjorde 2-0.

Vi borde besegra Getafe och jag tror att det blir samma resultat som när vi mötte ett annat Madrid-lag den 29:e November då en viss Ibrahimovic avgjorde. 1-0...

Framåt Blårött – ett mäktigt jubel
har ett namn som alla kan
Barça, Barça, Barça!
Annons: