/spanien/barcelona/forum/16395.aspx/spanien/barcelona/forum/16395.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
4/3/2010 19:17
Hah det var en konstig, men intressant, elva. Tack för infon dock :)
PEP.
4/3/2010 19:16
Kelkoo

Är det ett skämt eller?
Barcelona BOJAN-170-200-170cm
4/3/2010 19:15
Valdes - Puyol Chygrynskiy Abidal Maxwell - Toure Pique Busquets - Messi Ibrahimovic Jeffren

Startelvan! Offeciell. Hämtad från TotalBarca :D

Äntligen Chygg igen vill se vad han går för!
Barcelona Kelkoo
4/3/2010 19:14
STARTELVAN

Valdes - Puyol Chygrynskiy Abidal Maxwell - Toure Pique Busquets - Messi Ibrahimovic Jeffren
Barcelonistas
4/3/2010 19:13
Viva la real y espana

ja tar det väldigt provocerande när du kallar mig medgångare. mannen barca är mitt liv, så sluta upp o kalla andra medgångare bara för man har andra åsikter!
Barcelona Barca4eva
4/3/2010 19:13
Viva la real y espana

På vilket sätt har han visat sig vara en medgångare? Hur har han förstört för oss :O? Hur vet du att han inte är ett riktigt fan?

Och vart fan kom du ifrån?
Real Madrid Viva la real y espana
4/3/2010 19:09
barcelonista

lägg ner kaxigheten förfan arsenal är bra de blir itne lätt mannen

du 'r ingen riktig fan, bara medgångare som förstör för andra här inne
Barcelona Barca4eva
4/3/2010 19:06
BOJAN-170-200-170cm

Som Barcelonistas skrev eller så kan du bara ladda ner Sopcast elr något annat program...de har nästan alltid bra streams :P
Barcelona haeger
4/3/2010 19:05
Grymt bra Inför rapport!! Väldigt lång och intressant..
Barcelonistas
4/3/2010 19:05
BOJAN-170-200-170cm

bli medlem på bet365 så kan du se matchen grattis. bra kvalite!
Barcelona Barca4eva
4/3/2010 19:04
Bashir

Jo det kan faktiskt vara så...men fortfarande är det jobbigt utan Puyol och Pique...Jag ser bara en person som kan ersätta en av de, Milito. Chyg får ej spela CL och Marquez har inte spelat så bra under den tid han fått spela.

Men ja eftersom vi har fördelar, borta mål och hemmaplan, så borde det inte vara så negativt och samtidigt blir det positivt...

Co-sign alltså =)
Barcelonistas
4/3/2010 19:03
Bashir

ok vi saknar pique o puyol, men vi kan fortfarande spela me milito,yaya,marquez på dom positionerna.De är Arsenal som ska vara riktigt oroliga fabregas, vem i helvete ska ta hans plats nu när han är skadad? arshavin?. att puyol o pique missar matchen gör absolut inget då vi komer ha 90% boll på mäktiga camp nou!
Barcelona BOJAN-170-200-170cm
4/3/2010 19:02
Tja, begär inte att nån av er ska ha det men har nån en stream till Barca Atletic matchen?

Tack På Förhand!
Barcelona Bashir
4/3/2010 18:57
Är det bara jag som ser, avstängningen av Pique och Puyol kan i längden vara positiv.

Som alla vet va de båda en gul från avstängning.
Hellre att de missar kvartsfinal retur hemma
där vi har råd att släppa in 2 mål än Semifinal 1 borta . ELLER?

Arsenal spelare, engelsk media och fans prata om 2 avstängningarna vi har med glömmer bort att de saknar kapten, viktige GALLAS samt Arshavin i borta match.
Barcelona DM1982
4/3/2010 18:41
6 minuter och ManC leder med 3-0, helt galet effektivt lag.
Real Madrid Viva la real y espana
4/3/2010 18:38
har ni nåra skador idag,

tror bilboa vinner idag faktis de blir skräll de vinner 2.1
Barcelona Hetfield
4/3/2010 18:37
Bra skämt!
Barcelonistas
4/3/2010 18:31
shit hoppas bara inte vi får skador, men me bilbaos fula spel så vet man aldrig.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
4/3/2010 18:30
Förhoppningsvis spelar Milito tillsammans med Marquez/Yaya som mittbackar ikväll. De måste få speltid innan Arsenalmatchen. De bör klara sig mot Athletic på hemmaplan.

Inga skador.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
4/3/2010 18:27
Kilkos

Inga.
Real Madrid Kilkos
4/3/2010 18:26
Vilka i Barça riskerar att missa El Classico vid ett eventuellt gul kort ikväll?
Barcelona sabit
4/3/2010 18:06
hhhh
Barcelona DM1982
4/3/2010 17:58
Kikade precis på Arsenalmatchen, maken till uselhet har jag knappt sett. De hade en kille mer hur länge som helst men lyckades inte avgöra förens sista minuten.

Lyckas vi inte tvåla dit dem riktigt ordentligt på tisdag så kommer jag bli riktigt överraskad. Det finns inte en chans att de klarar sig mot oss med det där spelet.

Nåväl, hoppas på tre tunga poäng ikväll utan skador.
Barcelona Hetfield
4/3/2010 17:54
Vampiro

Jag vill personligen inte se Marquez, jag ser hellre Abidal eller Toure som mittback bredvid Milito mot Arsenal

Zlatan var glödhet mot Arsenal, vi får se om han håller nivån mot Atl.Bilbao, hoppas att han inte låter sig få bli provocerad av Amorbieta som är en riktigt tuff person
Barcelona Vampíro
4/3/2010 17:20
Angående startelvan ikväll så bör ju Pep ge Rafa Márquez chansen ikväll om han ska starta på tisdag. Han behöver all speltid han kan få för att komma upp i matchtempo, Athletic är ett starkt lag men jag tror Pep kommer vila iaf ett par nyckelspelare och ge någon av Henry, Bojan, Jeffren och Yaya chansen från start. Även Abidal lär få göra comeback ikväll.

Resultatet är dock viktigare än spelet ikväll och jag hoppas bara att vi lyckas trycka in en tidig boll och att Ibra får fortsätta göra mål.
Barcelona el Maestro!
4/3/2010 17:18
Ämne: Vill bidra med mina ....Den spanska landslagstränaren har en Casilla som är numero uno, med all rätt. De andra tva är egentligen bara med i truppen da det ä alltid Casilla som kommer att sta i mal.

Skulle han välja Valdes skulle det rubba den dynamik som finns i truppen sedan tidigare. Alla han nu sina roller. Andra och tredje malvakten har sina roller pa bänken.
Träneren behöver inte motivera det för dem.
Skulle han ta in Valdes sa skulle inte minst media lägga sig in och ställa fragor om Varför Valdes aldrig far spela o.s.v.
Valdes kommer därför inte att väljas som tredje malvakt om inte nagon av de aktuella skadas.

Ursäkta, är i utomlands...
PEP.
4/3/2010 17:17
KUNG MESSI

Han är avstängd, och inte skadad.
Barcelona westinho
4/3/2010 17:11
Alves är inte skadad, han är avstängd.
Barcelona KUNG MESSI
4/3/2010 17:08
när blev Alves skadad ?
eller är de så att han vilas bara ?
Barcelona Hyder
4/3/2010 16:34
Vill bidra med mina åsikter i diskussionen angående Victor Valdés. Under mötet mot Stuttgart pratade Glenn Strömberg om vår målvakt och sa sig ha sett honom ett tiotal gånger live under träningar i Barcelona. Han passade på att hylla katalanen genom att mena på att han är helt komplett som målvakt. Jag är beredd att hålla med till fullo.

Han är spänstig som få, numera väldigt säker med fötterna, har inga som helst problem med bollar längst marken, riktigt bra reflexer längs linjen och förstklassig i en-mot-en situationer. Då har jag inte nämnt att han möjligtvis kan vara en av dem snabbaste målvakterna i toppskiktet av världsfotbollen. Med snabb menar jag att "springa snabbt" så att säga. Sedan att han har ledaregenskaper är bara ett enda stort plus. Han skriker på sina medspelare för att hålla dem på tårna och är inte rädd för att säga vad han tycker på planen. Därav har han belönats med att bli fjärdekapten i laget.

Valdés svaghet har under en period varit att han har gjort tabbar som varit avgörande i respektive matcher. Valencia x2 och Osasuna borta för ett par år sedan är två exempel. Under den tiden blev man lite smått nervös när Victor fick bollen på fötterna. Idag är han lite av en mittback i uppspelsfasen i den bemärkelsen att han har väldigt mycket boll på fötterna. Jag är numera mer nervös när andra spelare i laget har bollen än när Valdés har den. Inga namn nämnda men ni förstår poängen.

EDIT: Den största katastrofen av dem alla är ju ändå att Victor inte ens är 3 målvakt i landslaget. Enligt mig är han klasser bättre än både Palop och Reina. Att peta Iker blir svårt för att inte säga omöjligt. Mycket på grund av att han är kapten och har en mäktig historia bakom sig. Dagsformen kommer då inte spela någon roll.

Visca el Barça y visca Valdés!
Annons: