/spanien/barcelona/forum/16394.aspx/spanien/barcelona/forum/16394.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-15 16:11
Återstår att se vem som blir nästa sportchef när Laporta och hans gäng slutar. Med Rosell som president så blir inte Txiki sportchef. Det är helt klart.

Txiki och Laporta ska ha all världens beröm för deras arbete i Barcelona. Aldrig någonsin har det funnits så bra harmoni i klubben.
Barcelona tarrak
2009-12-15 16:06
Hetfield

Men det är ju du som inte kan skilja på sak och person. Jag vet inte hur många gånger du skrivit att Txiki är kass, istället för att säga att vissa av hans värvningar är dåliga. Jag har inga problem att kritisera vissa affärer, men det är orealistiskt att tro att alla värvningar ska lyckas. Någon sådan sportchef har inte funnits och kommer aldrig att finnas.

Om klubben vinner titlar i samma omfattning samtidigt som man gör ekonomisk vinst är jag nöjd. Punkt.
Barcelona Asahina
2009-12-15 16:01
Eftersom det icke går att skriva nå inlägg vid Valencias forum, passar jag här på att gratulera för ert senaste nyförvärv (gratis). Alejandro 'Chori' Dominguez, herrn som bland annat va farlig i matcherna mot vårt kära barca ! Välkommen till Spanien.

Finns här om du vill prata ut Yaya : )
Barcelona Hetfield
2009-12-15 15:59
Tarrak

Jag bad om ursäkt för det jag sa om honom, men du kan inte bara blunda för hans senaste misslyckade köp, och bara höja allt han har gjort innan eller hur?

Det är allt jag försöker säga, jag kan se allt bra han har gjort, jag ville bara påpeka att man måste ifrågasätta hans sätt att resonera kring köpet av spelare (senaste tiden)
Barcelona tarrak
2009-12-15 15:59
Vad det gäller Víctor Sánchez så är han inte utlånad, utan gick på fri transfer. Barcelona har dock en klausul som gör att man kan ta tillbaka honom gratis nästa sommar.
Barcelona tarrak
2009-12-15 15:56
Att såga Txiki och kalla honom för en massa öknamn bara för att vissa värvningar inte lyckats, är i mina ögon lika begåvat som att säga att Messi är kass för att han gjort några dåliga matcher.

Om vi ser till den stora bilden så har Txiki & co fört oss in i klubbens mest framgångsrika era, samtidigt som de katastrofala finanserna sanerats.
Sedan Txiki tillträdde som sportchef har Barcelona vunnit mer än dubbelt så många titlar som Madrid, för hälften så mycket spenderade pengar. Fortsätter det så här kunde jag inte bry mig mindre om några misslyckade värvningar, för den dagen Txiki försvinner är jag rädd att vi kommer få bra mycket större problem att gnälla över.

Txiki Begiristaín har varit, är och kommer alltid att vara en hjälte!
Real Madrid Alfredo di Zidano
2009-12-15 15:49
Tja, jag bor i Kuwait och Fc Barcelona kommer hit i de lilla landet för att mata Kathma en fotbollsklubb från Kuwait, jag kommer vara på plats och på deras träning dagen innan, sen kommer jag vara på plats för autograf utdelningar och massa annat, jag ska ta så många autografer från olika spelare och så ska jag be zlatan om hans tröja på svenska. Jag tänker sälja allt jag får med mig därifrån så som Autografer och tröjor, hör av er om ni är intresserade.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-15 15:42
Heywood Jablome - Piquénbauer

Messi gör 3000 situps om dagen.
2009-12-15 15:41
Det finns alltid plats för förbättringar. Klart man aldrig ska vara nöjd. Men vad jag vill komma fram till är att om Pep vill ha en mittback som ska utvecklas till en storspelare så säger han inte det direkt till Txiki. Det är Pappa Bojan o co. som har hand om den biten. Txikis jobb är inte att gå och leta efter spelare.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-15 15:41
Ämne: Trots om jag själv b....
Det är ungefär så jag också känner i dagsläget. Irrationen går till slut över och man ser istället till helheten.
Barcelona Hetfield
2009-12-15 15:39
Heywood

Det enda som fattas nu är att Messi börjar jaga en kyckling , lite "a la Rocky"

Barcelonito

Köpet av Villa var fiasko

Men lägg till kontaktförlängningen med Eto'o som slutade på kaos, lägg till köpet av Filipe, lägg till utlåning till Benfica (K9) osv
Barcelona el Flaco
2009-12-15 15:39
Trots att jag själv blev irriterrad på Txiki och styrelsen under den gångna sommarens Silly Season måste jag dock säga att jag är nöjd med deras insatser under Laportas mandatperiod. Trots ett par Fail här och där har Txiki & Co gjort ett bra jobb i helhet sedan 2003.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-15 15:35
Ämne: Allt ska inte skylla....
Delvis sant, men vissa värvningar är ju han och Pep bevisligen inte överens om. Där måste väl det ändå ske en förbättring? Kommunicerar de ens med varandra kan man ju undra.
2009-12-15 15:33
Allt ska inte skyllas på Txiki säger jag bara. Innan någon köps så har man ett möte. Först säger talangscouterna sitt, sen bestämmer man om spelaren är värt priset, där sitter t. ex. Ekonomivicepresidenten, Joan Boix i Sans och säger sitt. TXIKIS JOBB ÄR ENDAST FÖRHANDLING MELLAN KLUBBARNA OCH SPELARENS AGENT OCH ADVOKATER. Till sist godkänner Laporta det hela.

Egentligen har Txiki inte mycket att säga till om när spelare ska köpas. Han hör vad klubben behöver, vad tränaren vill ha, hur mycket pengar han ska bjuda och vad scouterna säger om spelaren. Då agerar han.

Hade varit en annan sak att kritisera honom för att vi inte fick Villa. Det ska han ha kritik för.
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2009-12-15 15:30
Är det någon mer än som får Rocky-känslan?

Fan, Messi. Jobba på brännen nu också.
Barcelona Hetfield
2009-12-15 15:29
Barcelonito

Jo, det är klart! Jag pissar inte på allt den mannen har gjort, men man måste ifrågsätta hans sätt att resonera kring köpet av spelare (senaste tiden), det är där jag blir irriterad på honom

Tänk om vi hade haft Sevillas sportchef, då hade vi inte haft floppköp efter floppköp
Barcelona Rambla - K9
2009-12-15 15:25
Barcelonito

Av de 53 miljonerna (vi snackar euro nu) så satt faktiskt bara Hleb och Cáceres på bänken. De anda spelarna fick inte ens chansen utan lånades ut. Visst, de kan ju ses som spelare för framtiden men när Pep inte ens är intresserad av spelarna kan man ju hålla med om att de var lite ogenomtänkta värvningar.

Fast som jag tidigare nämnde, i en storklubb får räkna med att det blir några floppvärningar genom åren. Jag har också varit irriterade på Txiki just vid tillfället fast nu har jag släppt det och accepterat att nu är det som det är.
2009-12-15 15:20
Men du kan inte mena allvar att man ska lägga de "53 miljonerna" på en enda spelare? En trupp behöver spelare som sitter på bänken.

Perez tänkte som dig sist, Köp en dyr spelare varje år. Vi vet hur det gick när de inte hade ett skit mer i truppen.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-15 15:19
Rambla - K9

Ja, det är nog sant.
Barcelona Rambla - K9
Åhhh, namnet Christanval ger mig nästan magsår.
Det är väl imorgon Barca spelar mot mexikanska Atlante ?

Edit: Atlantes anfallare heter Rafael Marquez och våran back har samma namn. Värt att nämna är, förre detta marängen Santiago Solari spelar också i Atlante.
2009-12-15 15:17
Hetfield

Belletti, Henke, Eto'o, Sylvinho, Edmilson, Yaya, Keita, Zlatan, Giuly, Deco, Dani Alves, Abidal, Pique, Henry. Ganska bra spelare som har vunnit massvis med titlar med Barcelona. Inte alla pinkat av "råttan" o co va?
Barcelona Hetfield
2009-12-15 15:15
Rivaldo_gudarnas gud

Du kan alltid använda : www.google.se, där hittar du det mesta

Barcelonito

Det var en åsikt, jag säger inte alla ska tycka samma sak. Bara föratt förra sportchefen värvade dåligt så kan man inte förlåta allt Txiki gör.
Jag kan inte förlåta "53 miljonerna" , när jag tänker på vilka spelare vi kunde ha köpt istället
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-15 15:07
Ämne: Angåeende Hleb. Så ä....
Ska man locka hem Cesc så är det nog inte via Hleb man ska gå utan via andra. Cesc är god vän med Piqué,Messi, Xavi och Iniesta men han står närmast Piqué som kan vara bästa lockbetet.

Hleb hade en attityd som jag tror Pep inte gillade. Det tog inte lång tid innan han började gnälla om speltid istället för att visa det på plan att han är att räkna med. Det är fel ända att börja på.
2009-12-15 15:06
Hetfield

Han står nog inte o hoppas på att du förlåter honom.

Så alla flopp är hans fel men så fort det händer något bra så är han inte delaktig? Haha, skärp dig nu...

Du kanske vill ha en sportchef som köper, Christanval, Patrik Anderson, Rochemback, Riquelme, Petit, Bogarde, gud jag har glömt alla skitspelare som tur är. Man kan väl säga att bara Rivaldo, Lucho och Cocu höll Barca på bra nivå.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-12-15 15:00
Hetfield///

Förlåter honom? Vem har sagt att dom inte kommer platsa? Och vart får du koplingen Chyg/Zlatan ifrån?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-12-15 14:57
Angåeende Hleb. Så är han mer eller mindre bästa kompis med Cesc. Dom killarna va som piff och puff i arsenal. Så Hleb hade mycket väl kunnat användas som ett lockbete i sommar för att locka över Fabregas! Så helt omöjligt skulle jag inte påstå att en comebakc är för vitryssen. Enda anledningen till att Maxvell spelar i barca är ju att han är bästa vän med Zlatan t:ex. Det fanns ju annnars 4/5 intresssantare alternativ annars under sommaren på vänsterbacken.
Barcelona Hetfield
2009-12-15 14:56
Barcelonito

Du är kanske inte medveten om att det är inte BARA Txiki som har gjort det?

Köpet av Zlatan var bara "tur", man var ute efter Chyg, men så tänkte Laporta och Co "Äh, när vi endå är här, varför inte försöka en sista gång med Zlatan", så det var knappast Txiki's stora förtjänst

Köpet av Pique gick ut på att LAPORTA pratade med Piques mamma som klagade på att sonen ville komma tillbaka till Barcelona, and the rest is history

Sen är det klart att köpet av Toure var bra, men fyfan, ska man verkligen spendera 53 miljoner euro på en hel del spelare som inte ens passar in i laget?

Nej, i mina ögon så har Txiki mycket kvar innan jag förlåter honom, även om han har gjort bra saker för klubben (givetvis!), men jag gick nog över gränsen med hela "råtta" grejen

Där ber jag om ursäkt för , men ni kan förstå att man blir irriterad på honom ibland

Barcelona Rambla - K9
2009-12-15 14:54
L.A.M. Nr 10

Var tacksam för det. Det var spelare som klubben betalade dyra pengar för, till skillnad mot Victor Sanchez som nog knappt kostade något alls.
2009-12-15 14:53
Den sämsta spelaren i Barcelonas historia är....

Lionel Andrés Messi.
Annons: