/spanien/barcelona/forum/16393.aspx/spanien/barcelona/forum/16393.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sjutton | Milanista
2009-12-16 19:45
Vilka jävla skämt marängerna i Puertan är.

Enligt de så är det Messidependencia för Barca som gäller och så har de enligt dem själva visat att de klarar sig utan Ronaldo och även Kaká för den delen. Är det här ett skämt eller?

Jo tjena, det visade de ju inte minst mot Sevilla där dem blev totalt överkörda med Kaká på plan, CRonaldo saknades, torsk mot Milan där Kaká var sämst och Ronaldo saknades, krossad av ALCORCON med 4-0 med Kaká på plan och utan CRonaldo ha ha.

Dessutom var det stort av Messi att göra det där målet så pass fortf men de försöker få det till som om han tog bollen från egen planhalva och dribblade av 5-6 pers, gjorde målet och "räddade" Barca när han egentligen fick en fantastisk passning av Zlatan också. Messi&Ibra vilka lirare men maränger lika roliga som alltid :D
Barcelona tarrak
2009-12-16 19:44
BlueRed

Det förklarar till viss del hans initierade kunskaper om svensk fotboll på både klubb och -landslagsnivå. Brukar sällan streama, men det var väldigt skönt att slippa Perlskog & co. Tror nog att det blir förstavalet i fortsättningen.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-16 19:44
Ämne: Rambla

Ja du mena....
Japp, den var det. En mindre rankad cup antar jag?
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-12-16 19:43
Rambla

Ja du menar nog Copa Sudamericana(Sul-Americana på portugisiska).
2009-12-16 19:41
Ja det är väl Cruz Azul och America man håller bäst koll på med tanke på att dem varit.

Jag visste ju självklart hur stor Libertadores var då jag brukar följa den och nästa är ju mitt Flamengo med ingen:)
Jag undrade mest vilken av CONCACAF o Libertadores som de mexikanska lagen satsade mest. Men jag visste inte att CONCACAF var en sån pajasturnering, jag trodde den var ganska prestigefylld för mexikanska lag.
Vilket lag håller du på i Mexiko?

el Flaco//

Estudiantes spelar inte särskillt rent och mysigt.
Deras backlinje består av några riktiga skogshuggare som inte tvekar i närkamperna. De flesta matcher jag sett dem spela så blir det slagsmål(som iofs är ganska vanligt i sydamerika).
Men spelare som Angeleri är inte särkilt mysiga att möta.
Det är bara att hoppas att våra spelare inte drar på sig några skador. Jag påstår inte nu att dem är likadana som på 60-talet men nån walk in the park lär det inte bli för oss.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-16 19:41
Andreas och rawkus

Det finns en cup till som spelas i Sydamerika om jag har förstått det rätt? Jag minns bara inte vad den heter. Vad är det för cup? Kan den liknas vid Europa League/Uefa-Cup?
Atlético rawkus
2009-12-16 19:31
Andreas: Alla vill ju vinna den forsta Copa Lib trofeen gallande Mexikanska lagen. Cruz Azul var narmast da man torskade mot Boca pa straffar i finalen for flera ar sedan...

Dock faller man ofta mot de basta Sydameikanska lagen ganska tidigt.

America var nara for ett par ar sedan, men orkade inte riktigt hela vagen.

Libertadores ses ju som regionens CH L, sa den ar hogt rankad.

Egna ligan foljer sedan.

CONCACAF ar dock en riktig pajasturnering...Skillanderna ar sa offantligt stora mellan de ovriga landernas bidrag och Mexicos :/
Barcelona el Flaco
2009-12-16 19:28
Rambla/

Jag kan tänka mig att Esudiantes tränarstabb har specialstuderat Barcelonas spel grundligt under de senaste veckorna. De kommer förmodligen köra ett väldigt fysiskt spel, men jag hoppas verkligen inte de spelar lika fult som laget gjorde under 60-talet. Det kan bli stökigt det...

Men å andra sidan är jag lika säker på att Pep har gjort sin hemläxa och studerat Estudiantes även han. Guardiola brukar sällan missa några detaljer om sina motståndare. Minns när Marca skulle hålla sin gala och dela ut priser till den gångna säsongens bästa tränare och spelare. Alla från Barcelona var närvarande för att få sina priser. Alla utom en: Pep. Anledningen? Han satt i träningsanläggningen för att kolla igenom ett par videoband om laget från Segunda B som man skulle möta i spanska cupen någon dag senare. Jag förväntar mig inte en sämmre förberedning mot Estudiantes.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-16 19:28
Ladda ner El Clasico. Med idioten Kåmark i spetsen.
2009-12-16 19:25
rawkus

Hehe ok. Jag tycker också det är kul att mexikanska lag är med i Libertadores då det finns många bra lag från Mexico. Vilken av turneringarna rankar lagen högst?
Atlético rawkus
2009-12-16 19:21
Andreas: Bra fraga... Har ej fatt klarhet i svaret sjalv :/

Det enda jag vet ar att Mexikanska lag blivit inbjudna sedan 1998.

Tycker det ar kul da det blir en skon atmosfar mellan de Sydamerikanska och Mexikanska lagen :)
Barcelona el Flaco
2009-12-16 19:20
Xavi gjorde förresten idag sitt 500:e match för Barcelona totalt. Mäktigt. Den enda titeln som han ännu inte har vunnit på klubblagsnivå är just VM för klubblag.

Migueli, som leder maratontabbellen, spelade 548 matcher för blaugrana. Därmed kommer Xavi med största sannolikheten gå förbi även honom innan killen från Terassa pensionerar sig.
Barcelona 9kluivert
2009-12-16 19:19
Ämne: Ämne: kan någ....
ja, det är ju skrämmande isf.
Syns ju t.o.m på spelarna... dom gör allt för att inte passa honom, och är livrädda att sätta honom i svåra positioner.
Tittar man noga så ser man att det Sergio gör i Barca... det hade vilken mittfältare som helst klarat av som spelar på elitnivå.

Jag är nog 100% säker på att om han skulle spelat i malmö (och om ingen visste vem han var) så skulle han varje match varit bänkad av Daniel Andersson...
2009-12-16 19:18
Förresten nu när du ändå är här inne Rawkus kan jag passa på o fråga dig en sak.

Varför spelar vissa mexikanska lag i Copa Libertadores o vissa CONCAF-Champions League?

Jag har hört lite olika saker men det verkar inte finnas någon klar anledning.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-16 19:17
Det kommer att bli tufft på lördag det är jag medveten om men vi bara ska slå ett lag som Estudianters. Spelarna kan inte skylla på att de är omotiverade. Den här titeln är något klubben och speciellt Pep verkligen vill ha.

Det jag stör mig på är att man idag startar matchen så förbannat slappt och ofokuserat. Koncentration från start för h-e. :D
Barcelona Rambla - K9
2009-12-16 19:15
Ämne: Rambla/

En av anl....
Det stämmer nog väldigt bra. Esstudiantes tex har förberett sig i flera månader för den här matchen. Tror du att de har studerat Barcelonas spel under lupp eller? Barcelona däremot, har en 11 tim lång flygning i söndags, får två dagar på sig att förbereda sig för matchen i kväll.
Atlético rawkus
2009-12-16 19:14
Atlante kom 9a i Aperturan har i Mexico iar...

Barcelona el Flaco
2009-12-16 19:12
Rambla/

En av anledningarna till varför de sydamerikanska lagen känns fräschare än de europeiska under VM för klubblag beror på att de brukar anlända till värdnationen ett par dagar eller veckor tidigare. Så var fallet med Internacional för tre år sen bland annat. Sen tror jag motivationen är en annan faktor. Kan tänka mig att de sydamerikanska lagen är taggade till max, medan det kan förekomma en viss mått av underskattning från Champions League-vinnarens sida.
Atlético rawkus
2009-12-16 19:12
Fran FIFA.com:

19/12 20:00 Abu Dhabi Estudiantes de La Plata Estudiantes de La Plata - W5 (Barca)

Sa det bor vara samma tid som idag eftersom det ar samma stadion som finalen spelas pa :)
Barcelona BlueRed
2009-12-16 19:11
tarrak

Såg även att han (Christopher Sullivan) spelat i Landskrona BoIS.
2009-12-16 19:10
Estudiantes är betydligt bättre än Atlante. Atlante är inte ens bland de bästa lagen i Mexiko just nu.
Estudiantes är egentligen inte heller något jättebra lag engligt mig men argentinska lag är alltid tuffa o jobbiga.
Synd att det inte var något annat lag från Sydamerika då det finns betydligt bättre lag. Men det är ju bra för oss :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-12-16 19:08
Ämne: kan någon på ett BRA....
Guardiola föredrar Busquers.. Så enkelt är det
Canaletes
2009-12-16 19:07
Ska Busquets bli pappa?? :)

Spanna in målfirandet (länk)
Andreas-
2009-12-16 19:07
Vad jag förstått är finalen 17:00 på Lördag!
Barcelona 9kluivert
2009-12-16 19:05
kan någon på ett BRA sätt förklara varför Yaya blir utbytt istället för Sergio?
Barcelona ★Barca★
2009-12-16 19:04
Pedro
Pedro
Pedro!

Underbart.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-16 19:03
el Flaco

Av någon anledning så har europeiska lag alltid så förbannat svårt i klubblags-vm. Lag som Estudiantes och speciellt Atlante ska vanligtvis köras över. Men när det väl är dags att spela dessa matcher så blir det jämt och sydamerikanska lag tar oftast hem det. Kolla bara förra gången vi försökte och åkte på däng av Internacional. Vi spelade gåfotboll hela matchen medans de bara försvarade sig utan problem efter sitt mål.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-16 19:03
Rambla - K9

Håller med dig. Piqué är inte i sin gamla form, han var brytnings säker markerade bort varenda spelare bland annat Drogba.
Atlético rawkus
2009-12-16 19:01
Rambla: Nope, endast Atlante har i Cancun :)

Atlante var baserat i Mex City tidigare...

Gillar K9 och hoppas han kan fa en battre inslussning i ett lag som varderar hans talang.

Benfica kopte val aven en ny Brasse till anfallet..? :/

Nu dags att jobba.

Lycka till i finalen - den enda ni behover halla koll pa borde vara Veron.

Carrusca kan blixtra till lite da och da, men ar osaker om han ar aterstalld efter den svara skadan fran fjolarets La Liga Mexicana aventyr med Cruz Azul.
Barcelona BlueRed
2009-12-16 19:01
tarrak

Christopher Sullivan heter han. Amerikansk ex-fotbollsspelare. Han andra heter Max Bretos.
Annons: