/spanien/barcelona/forum/16391.aspx/spanien/barcelona/forum/16391.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 00:37
Ämne: Maestro -generation ....
Ronaldo bryter antagligen benet av den tröjdragningen. Inte precis någon rättvis jämförelse.
Real Madrid Sherko
2009-12-13 00:37
Ska inte påstå att det är straff eller inte, men jag tycker att det är riktigt dåligt av försvararen att dra i tröjan så där.

Real Madrid Neuthon
2009-12-13 00:36
Rambla - K9 //

Haha, den där sista meningen vill jag ha en källa på :P
Barcelonistas
2009-12-13 00:36
Neuthon

tom backen erkände att de var straff vet dock ej va espanyol backen heter.
Real Madrid Neuthon
2009-12-13 00:35
Maestro -generation 87 //

Kolla på reprisen igen och föreställ dig att det är Cristiano Ronaldo i en vit tröja som faller...
Hur mycket straff är det nu? :)
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 00:34
Ämne: "När det gäller....
Jag vet inte om det är straff eller inte men du ska ju inte sitta här och påstå att Xavi inte ska falla så "lätt" när du inte har en aning om han tappar balansen pga tröjdragningen. När syndaren dessutom efter matchen, Baena, själv säger att straffen är klar.
Barcelonistas
Neuthon

som ja sa förut så tycker jag ochså att xavi faller lätt men de är inte ens de som dommarn blåser straff för.tröjdragningen i straffområdet är straff jag kollade på de klippet du länkade och jag vill inte vara enögd om du tror de men den är ganska solklar faktiskt.
Real Madrid Neuthon
#Luiz Nazario de Lima# //

Varför så sur? Vi vann precis, skutta tillbaka till Puertan nu, eller när jag tänker efter, gå och smutsa ner forumet i nått PL lag istället.
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2009-12-13 00:31
Ämne: #Luiz Nazario de Lim....
Du vet inte vad fotboll handlar om pysen!
Gå och spela pro evolution 2 på ditt gamla playstation 1 adjö med dig!
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-13 00:31
Ämne: "När det gäller....
Det var nog tröjdragningen som var avgörande. Xavi tappade balansen just på gurnd av att backen drog i honom. Det hade kunnat blivit mål annars, troligen.
Sen dömer domaren och det var rätt.
Real Madrid Neuthon
2009-12-13 00:29
#Luiz Nazario de Lima# //

Skriver väl på vilket forum jag vill... Att jag har en vit tröja bredvid mitt namn borde inte göra någon skillnad i detta jämnlika (haha!) värld.
Real Madrid Neuthon
2009-12-13 00:27
"När det gäller Xavi. Hur kan du veta hur mycket han tappar balansen av tröjdragningen? Är du så jävla säker på att du vet exakt hur det ligger till framför din tv-apparat?"

Det vet jag lika lite som du men det är inte tillräckligt för att få straff i mitt tycke. Backen kommer först till bollen och han håller ut armen för att täcka Xavi, något som inte ens ger frispark på mittplan också faller Xavi.
Det faktum att många culés håller med om att det inte är straff säger väll en hel del? Ifall det är en lite missänkt straff så skulle (nästan) alla påstå att det borde vara straff.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 00:27
Ämne: lameG^ //

Tycker ....
Valencia får skylla sig själva. Spelar man med tomtar som Navarro och Daelbart får man räkna med pisk när spelare som Hiquain släpps lös.
Real Madrid Neuthon
2009-12-13 00:24
lameG^ //

Tycker det är ganska bra stämning här inne, vi har alla fått tre poäng, gå in på Valenicas forum så får du nog se (känna) på dålig stämning.
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2009-12-13 00:24
Ämne: Alcoron
Ber om ursä....
Alla Madristas som skriver hära:

Sluta sök sympati hur vi vinner våra matcher. Det spelar ingen roll om vi vinner med 5-0 eller 4-3 det kommer alltid att vara motståndarlagets försvar, målvakt, tandborste gud vet vad antagonisterna kommer att klaga över.

Tillbaka till Puertan med er allihop
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 00:23
Mot Espanyol tar jag alla felaktiga straffar vi kan få. Känns bara extra skönt då. :D
Barcelona lameG^
2009-12-13 00:22
vi fick en straff vi inte skulle få. Dem hade tur. Båda fick 3p varför är alla så sura för??
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 00:21
Ämne: "Jag antar att ....
Ni vann med 4-2. Straffen tog er tillbaka in i matchen. Hade den dömts bort så kan du inte vara säker på hur resten av matchen slutat.

När det gäller Xavi. Hur kan du veta hur mycket han tappar balansen av tröjdragningen? Är du så jävla säker på att du vet exakt hur det ligger till framför din tv-apparat?
Real Madrid Neuthon
2009-12-13 00:19
"Jag antar att det var roligare att vinna när Benzema fuskar till sig 2m på en straffretur, eller vad anser du?"

Vi vann väl med 3-1? Räkna bort Benzemas mål och vi har fortfarande tre poäng.
Barcelona Barcadinho.
2009-12-13 00:19
Jag tycker att Valencia visade en dålig inställning under hela matchen samt fansen.

Jag menar, det är ju ett prestige möte och då kan man åtminstone kämpa med allt man kan.
Marchena springer omkring och ler till halva världen när man ligger under. Men, hallå. Är du på en rolig teater. Du ska vara hungrig att vinna.

Och fansen är lika loja. Att folk klagar på Camp Nou. Det är bättre tryck från läktarna när Gijon möter Real. Är det verkligen högsta stunden under säsongen för Valencia att möta Real eller är det ett medialt skitsnack? Fansen kände kanske redan från start att de är underlägsna, men då är det lika bra och stanna hemma om man inte tror på sitt lag.

Sömnpill, trots alla mål.

Real Madrid Neuthon
2009-12-13 00:18
"Varför spelar Valencia mot Barca så j*vla bra... men när dom möter Real så är dom kassa ?"

Kanske för att Real har ett mer kompakt försvarsspel som får Valenicas spel att se sämre ut?
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 00:17
Ämne: Tråkigt att vinna på....
Jag antar att det var roligare att vinna när Benzema fuskar till sig 2m på en straffretur, eller vad anser du?
Real Madrid Neuthon
2009-12-13 00:17
Barcelonistas //

Klart det spelar roll, måste vara mer än en oväsentlig tröjdragning för att bli straff, som sen dessutom avgör matchen. Jag menar Xavi hindras ju inte från att nå fram till bollen.

"Ingen av Villa eller Mata var offside när dom gjorde sina mål!"

Detta däremot är jag nästan beredd att hålla med om, väldigt svåra situationer och i alla fall en av dem, tror det var Villas offside borde inte varit offside.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-13 00:15
Jag har bara en fråga.

Varför spelar Valencia mot Barca så j*vla bra....

...men när dom möter Real så är dom kassa ?
Barcelona Barcaholic
2009-12-13 00:13
Valencia-Real Madrid + linjedomaren: 2-3
Valencia-Real Madrid: 4-3

Vi kanske inte spela lika pga domarens misstag men ni förlora inte pga linjedomaren. Ingen av Villa eller Mata var offside när dom gjorde sina mål!

Alttså borde vi fått 1 poäng idag och ni 0 men så är fotbollen.
Barcelonistas
2009-12-13 00:12
Neuthon

xavi faller lätt men spelar la fan ingen roll eftersom tröjdragningen är solklar?
Real Madrid Alfredo di Zidano
2009-12-13 00:08
PepGuardíola

Hehe, alfredo respekterar jag väldigt mycket och zidane är en favorit så jag mixade ihop det haha men tack iallafall och tack detsamma.
Barcelona DM1982
2009-12-13 00:07
Ämne: DM1982/

Barcas ma....
Jo, jag vet men jag menade på hemmaplan. : )

(Även om det är fördel Real i dessa möten eftersom de trots allt vann på bortaplan)
Real Madrid Alfredo di Zidano
PepGuardíola

Jo det är typiskt ramos, tuff och hård, sånt kan riskera. Jo precis du har helt rätt, men när det är barcamatch direkt efter en real match så brukar jag inte bry mig om hur det ser ut i matchen då när jag alltid får känna vid en Madridiskt vinst njuter jag hela natten ut och ingen kan stoppa mig, men det är bara jag det, tur att alla inte är som mig :)
Real Madrid Neuthon
Tråkigt att vinna på detta sättet, väldigt oväntat från Xavis sida.

"Ramos var inte usel men borde fått sitt andra gula så fult som han spelade."
Han borde inte fått sitt första gula, så det jämnar väll ut sig?
Annons: