/spanien/barcelona/forum/16390.aspx/spanien/barcelona/forum/16390.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2009-12-17 01:21
Heywood Jablome - Piquénbauer

ja me, ursäkta språket men jag vill bara att de ska gå åt ******* för real.
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2009-12-17 01:18
Jag hoppas att Sevilla och Barcelona går till kvartsfinal. :-)

Bona nit!
Canaletes
2009-12-17 01:17
Barcelonistas

Kallas avundsjuka
Barcelonistas
2009-12-17 01:15
fan hoppas alla dom spanska lagen går vidare till kvarten o sen till semi så vi kan vissa en gång för alla att la liga är bäst!
2009-12-17 01:07
Busquets är en perfekt spelare för Barcelona. Spelar enkelt, väldigt enkelt som också är det svåraste sättet att spela på. Kan han bara finslipa hjärnsläppen som han får då och då så kommer han bli viktig.

Jag vill också se Yaya starta, men med tanke på hur det har sett ut under hösten så kan jag inte heller klaga på Guardiola.
Barcelonistas
2009-12-17 01:06
ha nu klagar dom i puertan att barca får "lätt" motstånd i cl.Dom senaste 4 åren har barcelona fått chelsea,chelsea,liverpool,celtic,lyon i åttondelen. ha är de lätt motstånd? undantag celtic då.

medans real har fått arsenal,bayern,roma,pool haha vi har tom fått svårare än real o ändå klagar dom jesus...
2009-12-17 01:05
Canaletes.

Jo, jag kollade igenom truppen en gång till, men orkade inte ändra. Klockan är så mycket och trodde inte att någon skulle läsa nu.

Du har helt rätt. Men Pedro borde gå före Navas och Hernández. Mata är duktig. Riktigt duktig.
Barcelonistas
2009-12-17 01:01
för mig är Busquets bättre än lass på precis allt.dessutom kan busi spela mot storlag!
Canaletes
2009-12-17 00:58
Heywood Jablome

Jesus Navas, Mata och Pablo Hernández.
Det kan ju också spela som anfallare om man räknar in dem.. ??
Barcelona el Flaco
2009-12-17 00:57
Sillyseason/

Ditt inlägg förtjänar en co-sign!
Barcelona tano
2009-12-17 00:48
Dem som skriver att Zlatan var osynlig, såg vi samma match?

Zlatan var enligt mitt tycke en av dem bättre på plan. Han var garanterat inte osynlig. Han var delaktig i dem flesta anfallen vi gjorde, antingen då han kom ner och hämtade boll och var med i tidigt skede eller i slutfasen. Han gick ner helt lagom många gånger, mer ska han antagligen inte göra då han ändå spelar på topp positionen. Ibra hade några halv misslyckade avslut och två riktigt farliga (frisparken och långskottet). Däurtöver några grymma passningar.

Känner att jag måste skriva detta eftersom jag själv kände det som Zlatan gjorde en bra prestation i dagens match och inte förtjänar någon negativ kritik. Bra prestation gjorde i princip hela laget, utom möjligtvis Marques och Iniesta. Iniesta gjorde grymt förarbete till 3-1 målet, men i övrigt var det förvånande vilka bolltapp han gjorde.
Sillyseason
2009-12-17 00:48
Innan ni börjar trashtalka sönder de såkallade "medgångssupportrarna" så bör ni ta er en funderare.

Vad fick er att börja hålla på barcelona som lag? Ingen föds att älska ett lag, det är alltid någon som gör att man faller för en klubb. Det kan vara en spelare, en tränare, en tröja, en förälder osv. Vi är alla är nykära i början, men det behöver inte betyda att man slutar älska eller hålla på en klubb när den första orsaken slutar existera.

Att Zlatan i detta fallet fått fler svenska fotbollsfans att heja på barcelona ser jag inte som ett problem, snarare tvärt om!

På vissa fans i dagens fotboll låter det som att deras lag inte borde få nya supportrar, för då skall de stämplas med "medgångssupporter" i pannan, de började ju bara gilla laget av en anledning.. Snacka om att skjuta sig själv i foten..
2009-12-17 00:42
Lägg in Pedro i VM-truppen till Sydafrika så han kan bli ännu mer historisk. :-)

Fortsätter han så här så förtjänar han en VM-plats.

De senaste tolv månaderna så har bara Llorente kallats upp av anfallarna. Villa, Torres, Güiza, och Negredo har varit där innan.

Fortsätter han sina fina säsong med fler starter och mål så förtjänar han, om någon, en plats i Spaniens VM-trupp.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-12-17 00:34
Jag skulle faktiskt föredra om Iniesta inte spelar finalen. För Estudiantes spelar riktigt hårt och det är nog inte optimalt för en lirare som Iniesta när han dessutom är halvskadad. Vi borde slå Estudiantes ändå bara spelarna inte underskattar dem och går in och kör på från början.
Canaletes
2009-12-17 00:17
Det sant ju

Nu varje gång Zlatan gör mål så läser man alla status-uppdateringar på facebook o ser

IBRAAA, ZLAAATAN eller ännu värre FC BARCELONAA!!! (L)

magiskt men tragiskt
Barcelona Blaugraunejonte
2009-12-17 00:15
Intressant idag hur alla älskar världens bästa lag Fc Barcelona. Enda jag undrar på såhär på natten är hur många medgångsupporters det är och zlatan supporters ni andra som har varit med ett tag själv har jag varit barca fan sen 1998 (egentligen inget speciellt med det) men för den som undrar var Patrick kluivert den stora anledning till att jag börja hålla på barca.hur många är det som kommer ihåg den "mörka" tiden med Juan Gaspart (2000-2004) när vi inte vann en enda titel hade misslyckade insatser i CL samt komplett misslyckade värvningar och helt oförlåtlig försäljning av Luis"traitor" Figo då var det minsann inte många som var barca supportrar och man fick försvara sin klubb en och annan gång. Vad vill jag med den här texten? Absolut inget bara kul hur det är med fotboll och den klubb man älskar.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-16 23:54
Messi hade lite smärtor i sin ankel i slutet av matchen, men var ganska säker själv över att han kunde spela på lördag. Han sa att det nu fanns några dagar att läka ankeln. Jag är ganska så säker på att han spelar finalen.

När det gäller Iniesta så gjorde man ett byte för att inte ta några risker. Han hade känningar i sin bakre lårmuskel. De närmaste dagarna får avgöra hur allvarligt det är. Kom ihåg, ingenting är definitivt ännu.
Barcelona Yaya24
2009-12-16 23:34
Busquet kan bara drömma om att bli lika bra som Yaya Toure. Yaya har för bred register.
Barcelona Hetfield
2009-12-16 23:31
H.Alavi

Du kanske missade att anledningen till att Iniesta gick ut var pga. skadan?

Man såg ju att när han byttes ut så tog han mot låret, han haltade lite
Barcelona Pep.G-Z9
2009-12-16 23:16
Gonzalez_Barca

Haha, det såg iaf för fantastiskt ut.. ojojoj
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-12-16 22:50
Ämne: Jag vet inte om någo....
Det är inget att förvånas över längre.. Händer ju varanan vecka :)
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-16 22:50
The Reporter

Kan bara hålla med, Busquets har chansen och bli en världsspelare, men just nu så är Lass bättre.
Förstår inte ens varför man börjar jämföra honom redan nu med Diarra.
Sergio har inte ens "vuxit" klart än, det kan ta en eller två säsonger till för honom och bli den grymma mittfältaren.
Barcelona The Reporter
2009-12-16 22:38
Asså Lass är bättren Busquets. Den saken är klar det är bara att acceptera. Busquets har mycket att lära sig, och jag tror att han kommer bli en världsspelare i frammtiden.

Jag tycker inte heller att Busquets är bättren Yaya.

Bli inte allt för upprörda nu efter mina åsikter :)
Barcelona Pep.G-Z9
2009-12-16 22:30
Jag vet inte om någon annan har tagit upp det här, men såg ni när Messi gick in på plan hur många La Masia gubbar vi hade i elvan då ? Valdes, Puyol, Pique, Sergi, Xavi, Iniesta, Messi y Pedro. HELA 8 STYCKEN ! Ajajaj 8 egna produkter i en o samma elva ? Det mina damer och herrar är stort !
Barcelona Barcadinho.
2009-12-16 22:30
Shit vad kul för Pedro.
Otroligt. Han gör dessutom den här underbara bedriften som en bänkspelare!

Och jag är riktigt glad att Messi var tillbaka. Det gick mycket snabbare än vad man trodde.

Då är det en final mot Estudiantes från Argentina. Det kommer att bli tufft, men allt är i Barcas händer. Estudiantes är inte en stor klubb a la Boca eller River Plate med vinnartradition och de är inte särskilt bra just nu. De slutade 8 i tabellen i ligans första del som slutade nyss.
Argentinas liga rankas väldigt högt, men trots detta så bör inte en mittentabell lag därifrån vinna över ligaledarna från Spanien på en neutral plan.
En till tio att sånt ska hända, men som vanligt i fotboll så kan det inträffa.

Jag kan tänka mig att deras backlinj spelar tufft på gränsen till fullt som många andra backar från landet (det räcker att titta på landslaget med Heinze och Demichelis för att få någon uppfattning). Men jag tror inte att de kommer att ”saxa” som de brukar, när de ska möta oss. Lite respekt finns det i deras skalar omedvetet (hoppas jag).

Att Barca fick ett tidigt mål emot sig idag kommer att ge en varnings signal till finalen. Det har hänt tillräckligt många gånger på sistone. Skärpning redan från början är ett måste. Pep kommer inte att tåla en nonchalant en gång till och jag förväntar mig en ordentlig fokus.

Förut för tre år sen saknades en motivation. Men det finns inte en stor risk att det upprepas. Spelarna är medvetna om att tränaren, ledningen samt de spelare som var då som Xavi vill jätte gärna ha den här bucklan.
Det var nästan en pinsam känsla för tre år sen och jag tror inte att man vill komma hem med en liten looser stämpling.

Härligt med en sjunde vinst (?) i rad.
Då kan jag lägga mig gott nu.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-16 22:23
Japp, Iniesta kommer nog att missa finalen mot Estudiantes. Messi står det ingenting om än så länge, får avvakta tills den officiella hemsidan kommer ut med det.
Tråkigt med tanke på att vi spelar final på lördag, men man bör klara sig utan honom.

Jag tycker att det är väldigt konstigt att dessa skador kommer fram via tidningar efter matcherna, det syns inga tecken på plan att dessa spelare har dragit på sig en skada, väldigt underligt måste jag säga.

Förra säsongen så var det Iniesta som blev skadad i slutet av säsongen efter en fiasko match på Camp Nou, och sen kom det ut en nyhet efter matchen att han var skadad.
Och samma grej hände Messi och Zlatan den här säsongen, Zlatan fick visserligen ett par smällar under matcherna men Messi spelade som vanligt.
Kanske dyker skadorna upp efter matchen då musklerna stelnar? Jag vet inte, men mycket konstigt i alla fall.

Detta är inte första gången jag läser på nätet att en spelare i Barca har blivit skadade, utan att se några symptom på plan.
Barcelona Mrfaariis
2009-12-16 22:05
CuléAK (F.d Robin.)

Det är sant men messi kommer ändå spela på lördag medans iniesta missar den matchen!!
Barcelonistas
2009-12-16 21:58
CuléAK (F.d Robin.)

vette fan
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2009-12-16 21:53
Kolla :(

Kan detta vara sant?
:/

Hoppas inte!
Barcelonistas
2009-12-16 21:52
lyckas barca hitta den där magiska formen efter uppehållet så kan vi räkna in liga titeln mina damer lol..
Annons: