/spanien/barcelona/forum/1639.aspx/spanien/barcelona/forum/1639.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2015-11-22 12:38
Fantastiskt match igår och lika fantastiskt att läsa att det återigen är kaos i Real Madrid till följd av vår förnedring av dem. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2015-11-22 12:32
Har verkligen inte börjar bra för sporting, underläge 2-0 och uselt spel. Halilovic hittills knappt involverad i spelet.
Barcelona Rambla~
2015-11-22 12:27
När Barca senast vann på Bernabeu var väl i den där 4-3 matchen? Även då gjorde Iniesta mål. Han väljer då verkligen med omsorg när han väl nätar vår bleke kapten. :)
Barcelona DM1982
2015-11-22 12:14
Official: Mascherano, who was subbed off yesterday, gor a knock on his thigh, but does not have a muscle injury #fcblive Skönt.
Barcelona Andresito
2015-11-22 12:12
"Iniesta's passes were so sexy Benzema is going to get a tape of this game and blackmail him"
Barcelona Deulofeu
2015-11-22 12:12
Ni som inte bara vill sitta och gotta er och läsa om matchen igår kan jag rekommendera att kolla på Halilovic som spelar nu!

Heja lill Messi!
#10FCBarcelona
2015-11-22 12:00
Det sägs att Benitez har fått sparken, kul att se parasitklubben är i fullständig kaos efter utskåpningen igår.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-11-22 11:59
Någon som vet varför Genom tidernas bästa spelare penaldo inte spelade igår? Ryktas om den spökande knäskadan igen. Måste vara därför världens bäste tränare benitez valde att lämna portugisen hemma. Stackarn.

Btw låt oss inte heller luras av resultatet, dom slaktade oss spelmässigt hahahaha. Madridistas logiken.

Visca barcaaaaa!!!!
Barcelona Skurhink
2015-11-22 11:39
Så man mår idag :) Fantastisk insats av laget igår! Jag vill verkligen hylla Multi-Roberto, vilken jävla krigare!
Barcelona LeoMessi
2015-11-22 11:38
Snackade med en kompis förut som är madridfan. Enligt honom så spelade dom ut oss förra säsongen när vi möttes, båda gångerna tydligen. Ja, även den matchen dom förlorade så spelade dom ut. Det är ändå lite sorgligt när dom tycker att deras 3-1 vinst på bernabeu förra säsongen är lika imponerande som barcas 0-4 vinst på bernabeu... I övrigt så undvek jag att ta upp gårdagens match då jag själv hade hatat om Barca förlorade och någon sedan vill prata om det!
Barcelona enkos
2015-11-22 11:20
Fabio Capello går till hård attack mot Penaldo och hans krav på Benitez avgång. "Ingen spelare inte ens Ronaldo får komma med sådana krav och ställa ultimatum, jag skulle aldrig accepterar det" Det är bara ren hyckleri av en så osynlig spelare som inte kan hjälpa sitt lag att kräva andras avgång och skylla på andra för sitt eget misslyckande
Barcelona DM1982
2015-11-22 10:59
[QUOTE=Vampíro]Tänkte direkt på detta målet under matchen. Då var det Andrés som spelade fram. Ca 2:24. [/QUOTE] Min första tanke var Iniesta mål mot Chelsea. Han får till en rökare med några års mellanrum.
Barcelona Vampíro
2015-11-22 10:48
Tänkte direkt på detta målet under matchen. Då var det Andrés som spelade fram. Ca 2:24.
Barcelona neymar JR
2015-11-22 10:47
Det är väl tro fan att det är skönt för oss fans att spelarna inte blir handlingsförlamade när inte Messi spelar?! Till stora delar har det gått alldeles utmärkt och det är något positivt inte negativt Vi har ju varit för Messi beroende det kan ingen ha missat. Visst är det inte fantastisk fotboll utan Messi men det är självklart när man saknar världens bäste Med Messi är världens bästa lag Utan Messi är vi ett av världens bästa lag! Bayern och psg tror jag är dom enda som kan hota oss i år. Ja om inte vi förstör det för oss själva
Barcelona neymar JR
2015-11-22 10:41
Jag är faktiskt lite besviken, efter 0-3 höll spelarna igen. Dem inköpta stjärnorna borde veta att man verkligen ska se till att dräpa "mini-Draken" från Madrid som cule Vi kunde utan problem vunnit med 0-6,7,8,9 med tanke på att bravo gjorde sitt jobb Oh vad Messi såg rädd ut för att slå upp skadan, han kommer troligtvis inte vara i form förrän efter jul. Hoppas han inte startar cl matchen heller, för det är han inte redo för Vi ge klagat mycket på vårt mittfält men så fort det vankas stormatcher ryker dom upp sig 3 nivåer.
Barcelona enkos
2015-11-22 10:23
@Mido:

Tror du verkligen på det? Tror du vi hade spelat så utan Messis närvaro på bänken som gav spelarna trygghet och moral? Vi må ha vunnit i alla matchen förutom Sevilla men vi såg också att spelet inte alls funkat så bra som när Messi är med. Messi kommer igår in och ligger direkt efter det sista målet. Utan Messi kan vi vinna enskilda matcher men utan honom är jag mycket tveksam om vi kunde vinna någon titel... Messi är Messi och höjer vårt lag till en annan nivå samtidigt som hans närvaro på plan eller på bänken skapar rädsla i motståndarna
Barcelona enkos
2015-11-22 10:05
Ni som inte har fått nog av utskåpningen igår så finns repris idag kl. 14 på Viasat fotboll.
Barcelona Barcadinho.
2015-11-22 09:26
Igår såg vi filmen "Återkomsten av Tikitaka".
Även om det bara var för en kort stund.

Det finns något graciös med att vinna med tikitaka, särskilt mot svåra motstånd Det är så totalt förolämpade, det är så totalt markant, knockout.

Det är som tjurfäktning, när tjuren har ingen chans. Striden blir blodig men graciös och elegant. Vi FC Barcelona var igår matadoren och picadoren, Real var tjuren. De älskar tjurfäktning i Madrid, det är därför de applåderar motståndaren när de skådar en sån strid, De applåderar till matadoren.

Det var en fotboll poesi igår och jag kommer suga på den här matchen med glädje många gånger framöver. Alla, varenda en hade en briljant kväll (utom Munir men strut samma). Det är kallt ute men varmt i hjärtat.

Barcelona MrKnowledge
2015-11-22 08:43
Nu måste väl Roberto spelat till sig en landslagsplats? En dröm för alla tränare att ha en så mångsidig spelare i truppen. Forca Barca Forca Roberto!
Barcelona Nemesis 10
2015-11-22 08:38
Mido Angående Messi, här är litet klipp på det fjärde målet och det är Messi som skapar hela läget. Som vanligt plockar han boll i mitten, leker lite med Alves och Roberto på kanten för att dra uppmärksamhet från Real spelarna. När han sedan får tillbaka bollen från Alves så har han redan upptäckt Alba och Suarez positioner men han väljer att vänta lite med passen, han håller i bollen istället och dribblar lite för att dra till sig ännu fler Real spelare runt sig för att sedan slå en otroligt precis passning som skär rakt igenom Reals mittfält. Det är sånt här som gör Messi till historiens bästa spelare, han har en vision och spelförståelse som dom absolut bästa mittfältarna i gamet samtidigt som han har visat hur dödlig han är som anfallare och målgörare. Så skönt att se Kungen tillbaka på planen!
Barcelona Mido
2015-11-22 08:24
Igår bekräftade vi slutligen att fc barcelona kan klara sig utan Messi. Mina ord är till de som tjatade om att Barça är inget utan Messi. Men den killen måste ha grönt blod i sig, så fort han kom in då passade han till ett mål.. #pray4madrid
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-11-22 08:22
Från och med nu kommer jag kalla Sergi Roberto för "Madrid-dräparen"
Barcelona Nemesis 10
2015-11-22 07:57
Hahahaha det här måste nog vart det bästa på länge, Neymar vs Ronaldo i en rap battle från Eminems film 8 mile. Döööör av garv, njut min kära vänner!! Kolla länktips!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2015-11-22 07:52
Vilken match vi bjöds på. Femman låg i luften och den hade betytt så mycket och framför allt om Piqué hade fått sätta kniven i hjärtat på Madrid. Men man kan inte få allt i livet.

Vad ville Benitez med matchen igår? Madrid varken pressade på offensiv planhalva eller ens på egen planhalva. Hur ofta kunde inte Bravo få pricka sina passningar? Han kunde ha spelat matchen med ögonbindlar för han hade hittat Busquets ändå

Har ni märkt hur intelligenta spelare vi har? Madrid kan inte skylla på att vara ur form eller allt för mycket på Benitez. De hade 12 dagar tillsammans med nästan full trupp och sista dagarna hade de fullt lag på träningarna.

Våra intelligenta spelare är varför vi vann. Jordi Alba har inte förlorat en enda duell mot Gareth Bale sedan Bale kom till Spanien, Suarez gör som han vill, Iniesta läxar upp Modric, Piqué håller Ronaldo i sin ficka.

Neymar kan man alltid lita på.

Njut culés. Vi har sett mer fotbollshistoria senaste åtta åren än vad vi förtjänar. :)
Barcelona Xaviesta
2015-11-22 07:09
Canaletes 4 milfs som svalkar dig en het sommarkväll med palmblad och matar dig med vindruvor till Barry White music eller 4-0 vinsten igår? ;)
Barcelona Canaletes
2015-11-22 06:55
Vaknar upp till tonerna av Bohemian Rhapsody i huvudet, det känns bra.

"Is this the real life?
Is this just fantasy?"
Barcelona Júnior.
2015-11-22 03:19
Highlights i länktips med Ray och Phil för de intresserade.
Barcelona S.Eto'o
2015-11-22 03:14
Barcelona är i fin from och allt med klubben är perfekt just nu!!! Real Madrid blev förödmjukad. Marca Extra: Mathieu och Sergi Roberto anhållna för skattefusk..... If you know what i mean.
Barcelona Xaviesta
2015-11-22 01:51
Börjar med att ge en eloge till Drilon på andra sidan gräset för en bra och rättvis efter-rapport där han, som sig bör, tagit av sig sina vita glasögon och gjort en objektiv analys av både det egna laget såväl som motståndarlaget. Härlig kontrast till skillnad mot Kaljic-eran som vi andra tyvärr haft missnöjet att bevittna. Tack. Vilken briljant match vi gjorde ikväll! Varenda spelare var taggad till tusen och gav allt i 90 minuter plus tillägg. Presspelet var klockrent synkad och rörde sig som en enhet över hela planen och våra anfallare jobbade kopiöst mycket i spelet utan boll till skillnad mot marängerna topptrio. Tycker att Benitez startade med fel elva, och precis som Niva säger kände jag direkt när elvorna släpptes innan match att det här inte var en Benitez-elva. Alldeles för framtung och offensivt driven vilket öppnar för alla sorters konspiratoriska tankar. Hur många käppar i hjulet för laget satte Perez ikväll? Benitez (Perez?) borde startat med Casemiro och valet att sätta Danilo i elvan istället för Carvajal som är en sann madridista är helt enkelt tjänstefel om ni frågar mig. Benzema borde aldrig ha startat med tanke på att han knappast var matchfit men ändå förståeligt då han är den enda riktiga anfallaren som Real har i sin toolbox. Igen är det Perez inkompetens som lett till att Benzema numera har skaffat sig monopol på den positionen. Han sitter där med sin Centrum och sin Norrmalmstorg som ensam herre på täppan och det fick man sota för ikväll då han inte hade en enda rätt första touch under hela matchen, och när ett jätteläge helt random väl dök upp så var han helt enkelt inte på plats. Navas gick ner alldeles för tidigt och billigt vid Suàrez andra mål och Cristiano Ronaldo stod för en underligt dålig insats. Han spelar i år samma lunkar-fotboll som Messi spelade under Tata Martino och den där viljelösa utstrålningen match efter match avslöjar klart och tydligt en spelare som saknar lusten att kriga då han inte tror på titlar under den här tränaren. Samtliga mittfältare hos Real spelade var och en för sig själva under matchen utan att en enda gång lyckas bilda ett kreativt uppspel ihop, även om James gjorde det individuellt sett mycket bättre än både Kroos och Modric. Nej, det här var inte Real Madrids kväll för fem öre ens. Barca då? Jag orkar inte dra en massa klyschiga superlativ åt höger och vänster, alla som såg matchen och kan sin fotboll kunde klart och tydligt se hur överdrivet överlägsna vi var under den här kampen. Vi åkte ner till Bernabeu med elva uppslängda långfingrar och efterfest-bussade oss ut ur arenan med 3 oerhört viktiga poäng. Man kan inte vara annat än stolt över den här fantastiska gruppen vi har, helt otroligt vilken sammanhållning. En för alla, alla för en - vi pekar mot varandra vid mål och firar som grupp istället för att fira individuellt och peka mot våra lårmuskler, vi visar en sammansvetsning som inte kan hittas någon annanstans på fotbollskartan där spelare som Roberto och Douglas syns arm i arm med storstjärnorna på bilder i omklädningsrum osv. Vi blir inte alls oroliga eller skakade av Reals inledning på andra halvlek utan tar direkt och resolut tillbaka taktpinnen och dirigerar spelet åter igen med en alldeles mästerlig Iniesta tillbaka i allvarlig form och det är med ett ordentligt hög decibelgrad jag vrålade rätt ut i vardagsrummet när vampyren hästvristade upp 3-0 i krysset utan att ens tänka twice! Det är då man vet att han är tillbaka i form den bleke fan. Han har en alldeles speciell plats i mitt hjärta för evigt tillsammans med sin forna vapenbroder Xavi. Unnar Iniesta målet ikväll, speciellt att han får starta och avsluta mästerverket själv. Neymar, Neymar, Neymar.. mycket snack om att Roberto fullkomligt exploderat i år, och det med all rätt! Men herregud, what about Neymar? Han utmanar ju på allvar om Ballon d'Or redan i Januari och Messi känner nog flåset i nacken. Folk minns som sagt början men framför allt slutet av en linje mellan två punkter. Human nature det där helt enkelt och även om Messi var mästerlig i våras kommer folk framförallt minnas hösten och vintern av detta kalenderår och på den fronten har Neymar varit odiskutabelt världsbäst utan någon som helst competition. Vilken löjligt fantastisk fotbollsspelare med mästerlig spelförståelse, innovativa in-the-moment finter hämtade från gatorna i Brasilien samt en overkligt lekfull och avslappnad spelstil med blixtsnabba tempoväxlingar. Älskar man inte att titta på Neymar med en boll på fötterna så råder jag dig/er att följa curling eller badminton istället. Jordi Alba, en Barca spelare som inte får hälften av alla hyllningar han förtjänar för sina uppoffrande löpningar upp och ner i banan, match efter annan - oavsett motståndare. Ettrig jävel som är i ryggen på dig konstant och skyddar borgen mot all sorts hot med livet som insats. Tack för att du finns Jordi! Pique, underbart twitterinlägg som dödade alla möjliga rykten om dålig stämning mellan honom och Munir direkt efter matchen. Gerry vet hur media fungerar helt enkelt så han beslutade sig för att inte bjuda dom på den ikväll. Men visst fan borde Munir släppt den till sin blonda kalufs till kollega? Busquets, inga kommentarer. Suàrez, världens jobbigaste anfallare att möta som back helt enkelt. Ger dig inte chansen att hämta andan för en enda sekund. Giftigaste spjutspetsen som finns, konstant liggande runtomkring offsidelinjen och när han väl slår den och kommer fri missar han inte nätmaskorna. Tja.. sålänge det är en stormatch förstås. Nästa vecka mot Sociedad missar han sjuttioelva chanser i vanlig ordning men det är lugnt, Messi är tillbaka i målprotokollet då. Lucho då? Utmanövrerade ut Benitez på ett imponerande enkelt sätt. Helt rätt beslut att bänka Messi och det tyckte vi (dom flesta) redan innan match. Helt riktigt att spela pjäser i form som Roberto från start. Att vi hade friheten att byta mellan 4-3-3 och 4-4-2 inför match borta på Bernabeu var en extremt bra förutsättning att möjliggöra en vinst. Bytena var korrekta med reservation för Munir kanske, men allvarligt talat, lämna grabben ifred. Ingen förväntade sig ett mål av honom ändå. Låt honom få spela när matcherna redan är avgjorda så han kan få återbygga sitt självförtroende. Leave the kid alone så kanske han blommar ut som Roberto har gjort. Patience, grasshoppers. Piques hands och Ramos junior-fälleben borde lett till varsin straff för blancos och blaugrana. Utan att räkna med dessa borde matchen slutat 3-9 om alla aktörer satt sina jättelägen under matchen. Med en sommarglad lycka och en pippifågels barca-bultande hjärta vaggar jag mig själv till sömns samtidigt som jag registrerar ännu ett overkligt el Clàsico resultat i minnet: Real Madrid - Barcelona 0 - 4 Smakar mumma!
Barcelona Junta Dimision
2015-11-22 01:42
@Vampíro:

Michael's secret stuff var ju dock bara vatten, kanske Roberto har varit uttorkad de tre senaste åren :)
Annons: