/spanien/barcelona/forum/16382.aspx/spanien/barcelona/forum/16382.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona HugoBoss
2010-02-09 15:38
Ämne: Abidal borta? Skadad....
Glömde ju självklart bort länken...
Barcelona Pedrito
2010-02-09 15:38
Fast sport är väl en madrid tidning å andra sidan...
Barcelona ★Barca★
2010-02-09 15:37
HugoBoss

Shet det var inga bra nyheter. Undra hur vi kommer ställa upp på Söndag fi fan!
Barcelona Pedrito
2010-02-09 15:36
Abidal borta? Skadad på träning eller?
Det blir upp till bevis för maxwell nu medans alves och co är borta. Han såg väldigt bra ut mot getafe.
Barcelona HugoBoss
2010-02-09 15:35
Aj, Aj, Aj, inga bra nyheter. Enligt sport.es kommer Abidal vara borta i 2(!) månader. Nu är alltså Alves, Marquez, Pique och Abidal borta från spel. Inte bättre är det att Puyol kan missa matchen på söndag.

*Länktips
Barcelona ★Barca★
2010-02-09 15:32
Raul är en legend. Samma gäller Casillias. Det är dom två jag gillar i Real.
Barcelona Pedrito
2010-02-09 15:32
Ämne: Är det någon som vet....
Låter inte så bra då Wenger är och hugger i han..
Barcelona Pedrito
2010-02-09 15:30
Jag tror de flesta Katalaner och barca supportrar har respekt för Raul. Inte minst för sina landslags prestationer.
Barcelona Lokmaninho ( Namnet säger allt )
2010-02-09 15:19
Jag Hatar Real men jag har stor Respekt till Raul! han är en stjärna.
Barcelona Barcadinho.
2010-02-09 14:41
På tal om kamratskap mellan rivalerna.

Se bilden - som någon annan länkade för länge sen.
Det går alltså...
Barcelona lameG^
2010-02-09 14:39
Är det någon som vet varför Gai är petad i B-laget. Riktigt konstigt faktiskt ifall det stämmer att han är en av våra största talanger.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-09 14:34
Glömde länken.
2010-02-09 14:34
Rambla/

Lucho var verkligen "omtyckt" på Santiago Bernabéu back in the days, hehe (länktips).

"Jag får lust att spy varje gång Real Madrid nämns." Bara en av Hristos episka fraser...
Barcelona Rambla~
2010-02-09 14:28
Under sin första säsong blev Hristo utvisad i cupmatch mot Real Madrid. Då stampade han medvetet på domarens fot och blev avstängd i sex månader. Det säger allt om El Pistolero. :D
Barcelona Rambla~
2010-02-09 14:23
Ah Lucho ja, co-signar det också. :)

Hristo, älskad av alla culés för sin morbo och barcelonisme men hatad av alla andra. :D
2010-02-09 14:20
Rambla/

Hehe, tyvärr så missade jag Stoichkovs era i Barça, men jag känner väl till legenden om den galne bulgaren.

Om jag skulle få välja en spelartyp som jag saknar idag får det bli Luis Enrique. Den garra han visade upp och hans prestationer framförallt mot Real Madrid på Bernabéu var episka.
Barcelona Rambla~
2010-02-09 14:14
Dock saknar jag en Hristo i dagens Barcelona. Jag tror nog också el Flaco håller med mig. :D
2010-02-09 14:12
Hetfield/

Trots att Rivaldo var en av mina absoluta favoriter när jag var liten så rankar jag ändå Ronaldinho högre. Dinhos ankomst till Barça måste anses vara lika betydelsefull som värvningarna av Kubala och Cruyff en gång i tiden. Han ändrade bilden av klubben och tog oss till världstoppen på nytt. Den nivån Ronaldinho höll under nästan tre år i Barcelona var magiskt och han hade även en karisma och spred glädje till sina övriga lagkamrater som den mera introverta Rivaldo saknande.

När det gäller Guardiola och Xavi tror jag att vi har tagit upp det någon gång tidigare. Guardiola var the blueprint, men Xavi tog stafettpinnen och vidareutvecklade el cuatro-modellen till något ännu större. Han har en mer offensivare utgångsposition än vad Pep hade en gång i tiden och gör därmed fler assist och kommer till fler mållägen än sin mentor.
Barcelona Rambla~
2010-02-09 14:09
Hetfield

För mig personligen är det förbannat svårt att välja. Det är två skilda epoker men ändå inte tidsmässigt så långt ifrån varandra. Pep var underbar i sin roll precis framför backlinjen, oftast en trebackslinje med Koeman i mitten. Pep spelade väldigt enkelt, åtminstone såg det ut så, med sina one touch. Det var inte bara små korta one touch utan svåra kross ut på kanterna där Sergi eller Ferrer kom farande i väldig fart. :)

Xavi spelar ju ett svårare spel skulle jag vilja påstå. Han är den ultimata bollhållaren personifierad. Det går knappt att ta bollen ifrån honom utan att foula. Han snurrar runt med bollen vid fötterna, kroppsfintar med små rörelser, just för att behålla bollen inom laget så länge han anser att det behövs för att sedan leverera bollen i precis rätt ögonblick.

Rivaldo och Ronaldinho, två supertekniska och fantastiska spelare som hade sådana färdigheter att de kunde hitta på precis vad som helst. Bägge så oberäkneliga att det var fantastiskt. Jag kan ärligt inte välja den ena före den andra. Diplomatiskt svar, de var lika bra. :)
Barcelona Mrfaariis
2010-02-09 14:00
!!!
Barcelona Hetfield
2010-02-09 13:59
Jag har en fråga till er som har följt Barcelona under en längre period, om ni tänker er Ronaldinho (när han var som bäst) och Rivaldo (när han var som bäst), vem var bäst då? Samma sak mellan Xavi och Guardiola

Har alltid undrat över det, jag var aningen för ung då, så skulle vara skönt att få stilla nyfikenheten
Barcelona Rambla~
2010-02-09 13:40
Pep har kallat upp Fontàs och Bartra från Atlètic för att träna med truppen under veckan. De kan bli aktuella till matchen på söndag. Iniesta och Puyol dras med småskavanker och tränar inte för fullt.

Nu fattas det bara att även våra offensiva krafter ska gå och skada sig under veckan.
Barcelona Rambla~
2010-02-09 13:31
Nu är även Abidal tveksam till spel på söndag. Han lämnade träningen idag. All världens olyckor ska tydligen ske på en och samma gång.
Barcelona Hetfield
2010-02-09 13:23
Jag tycker att vi borde sluta om Villa, det är knappast aktuellt på något sätt då vi har betalat 70 miljoner för Zlatan, och jag tror knappast att Villa kommer att vara bra på kanten, lägg till att han fyller 29 år snart, så nej tack

Som jag har sagt 100 gånger, så säger jag det igen, köp Aguero! Makalös spelare på alla sätt
Barcelona Barcadinho.
2010-02-09 12:59
Rivaldo_gudarnas gud/

Nej, inte för det, utan för att med den formen (och magen) som de befinner sig nu så skulle de inte ösa in över 20 mål i vilken annan liga i Europa med en normal nivå, inte ens i typ Grekland, för att ta ett exempel.
2010-02-09 12:42
Pep the King/

Det var nära att Villa skrev på både Madrid och Barça förra sommaren, men Llorentes var ovilig att släppa ifrån sig el Guaje. Därmed gick vi efter Zlatan och los blancos tog Benzema. Så kan det gå.

Jag tror att Villas chans att spela för Barcelona gick i stöp där. Tror knappast att vi kommer köpa någon ny super 9:a på ett par år med tanke på att vi värvade Zlatan. Tror i så fall att det är en större chans att Madrid plockar honom nästa silly season, men det är bara en spekulering.
Barcelona Pep the King
2010-02-09 12:37
el Flaco

Barca var väl intresserade av David Villa i sommar. Han var väl nära på att bli en Barca spelare men Valencia släppte inte han synd:(

Läste nånstans att Villa gjorde allt för att komma till Barca och att han skulle sänka sin lön men vet inte hur mycket sanning det ligger i det.

Tror faktiskt Villa skulle göra succe i Barca. Men nu blir det väl ingen David Villa:(
2010-02-09 12:31
Ämne: Ämne: el Fla....
Som el Maestro är inne på så verkar det som att EMD är uttråkade och bara fick för sig att plocka fram ett känt namn för att sälja lite.

Kan inte se hur eller varför Barça ska vara ute efter Villa den kommande sommaren. Att ersätta Henry? Inte en chans!

Läste också den artikeln imorse och jag bara skakade på huvudet åt oseriösheten i det hela.
Barcelona el Maestro!
2010-02-09 12:22
Ämne: el Flaco

Hej är ....
Det är bara påhitt.
Vad ska Barca med Villa till?
Barca har Ibra. Bojan.
Barcelona Pep the King
2010-02-09 12:14
el Flaco

Hej är Barca instresserade av David Villa?
Annons: