/spanien/barcelona/forum/16377.aspx/spanien/barcelona/forum/16377.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-12-19 12:54
Förresten, igår så rapporterade Gazzetta dello Sport att en italiensk toppklubb kontaktat Guardiola och meddelat sitt intresse i att få honom som en framtida tränare. Tidningen namngav inte klubben. De menade på att eftersom hans kontrakt går ut om 6 månader, så hörde sig klubben för om hans eventuella intresse.

Guardiola tackade för intresset och förtroendet men svarade att allt sådant måste gå vi officiella kanaler, dvs genom klubben.

Dags att fixa det där kontraktet nu. Det är ju knappast så att Pep saknar beundrare ute i Europa.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-19 12:49
Visst är vi bortskämda här i Sverige med att 4:an visar så gott som alla matcher med Barcelona, men är det inte lite förvånande att de inte köpt in rättigheterna inför dagens final? Jag menar, de brukar ju verkligen inte missa tillfället att visa allt Zlatan deltar i. Svensk media överhuvudtaget rapporterar ju till överdrift när det gäller honom. Därför är det förvånande att de struntar i den här matchen.
Barcelona Klint
2009-12-19 12:43
Pepe fick åtminstone en snygg pyjamas när han besökte sjukhuset...
Barcelona Saman.
2009-12-19 12:43
Haha varför sparkar dom varandra? För god tur eller fjantar dom sig som vanligt eller? :)
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2009-12-19 12:40
Rambla.

Jo, men jag har haft det problemet sen grundskola. Så fort texten är färdig i mitt huvud, så är den färdig att lämnas in. Jag vet, jag tackar för din konstruktiva kritik.

Jo, ska nog ta med det till de andra i redaktionen.
2009-12-19 12:37
Argentinho ; Animo Pepe

Du är välkommen. Det kommer inte bli en promenad. Det trodde jag 2006 också. Har spelarna rätt motivation och spelar som vi vet att de kan spela så är jag övertygad om att vi vinner.

Problemet med sydamerikanska lag är att de är så jäkla kvicka , tänker inte lika taktiskt som europeiska lag.

Det kommer bli en intressant match.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-19 12:37
Heywood

Som sagt, det var absolut inte menat som någon negativ kritik, snarare konstruktiv sådan. ;)

Jag vet själv hur lätt det är att glömma ord och stava fel när man skriver lite stressat. Speciellt när man skriver inlägg här på forumet. Det är i och för sig en viss skillnad på artiklar och inlägg på forumet. Artiklar ska ju vara lite mer "ordentliga" än vanliga inlägg. :)

Ett litet tips, om tid och möjlighet finns, är att alltid låta en redaktionskollega korrekturläsa en artikel ni har skrivit. Det är alltid lättare för en kollega att granska och rätta den skrift du själv har skrivit.
Real Madrid Argentinho ; Animo Pepe
2009-12-19 12:34

Tjena boys. Tänkte sticka in med lite "uppdateringar" kring mitt favoritlag i Argentina, er moståndare idag, Estudiantes. Bry er inte om min vita tröja, idag är jag här som Estudiantes supporter.

Ni kanske inte ens bryr er, men jag skriver ändå. :)
Estudiantes började den här säsongen, likt den tidigare där man vann Libertadores, strålande. Man var överlägset Argentinas bästa klubblag, men har nu tappat totalt mot slutet. Formen är inte den bästa, man vann knappt i semifinalen mot Pohang Steelers med 2-1, som på slutet hade hela 3 spelare utvisade.

Som i eran införraport så är de spelare ni ska akta er mest för Veron och Boselli. Veron tror man är en avdankad gammal skitspelare, men faktum är att han blev utsänd till hela Sydamerikas bästa fotbollsspelare 2008, och Liberadores bästa spelare 2009. Han springer nåt enormt hela tiden, och är i princip halva Estudiantes offensiv.

Med handen på hjärtat så kan jag inte se Estudiantes vinna, men det kommer inte bli en promenadseger för Blaugrana.
Aja, kan såklart inte säga lycka till, men väl mött. :)
2009-12-19 12:33
Rambla.

Jo, givetvis! Din önskan är min lag. Så ändrat.

Såna här matcher kommer Ibra att vara guld värd. Mot små teknik försvarare.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-19 12:26
Jag vill inte klaga men ett litet tips till de som skriver inför-rapporter. Varför inte inleda rapporten med något liknande:

CLUB ESTUDIANTES DE LA PLATA vs FC BARCELONA
Zayed Sports City (Abu Dhabi) | Sat, Dec 19 | 17:00 CET

Lagen som möts, tid och plats känns som självklar information i en sådan rapport. Dessutom Mohamed, det finns meningar som saknar ord. Lite för bråttom att få upp artikeln kanske? ;)

"Iniesta missar matchen, men annars så ställer Barca upp med en ganska startelva."

"...med en ganska startelva."? Det saknas något känns det som. Kan det vara "..så väntad"?
Barcelona AzizWaysi
2009-12-19 12:16
Foooball Master

Matchen börjar 17:00
Barcelona foooball master
2009-12-19 12:15
varför står det aldrig när matcherna börjar ny längre? vet nån när den börjar?
Barcelona barca kid
2009-12-19 12:02
Ronaldinhohoism

Real kanske fick Liverpool i åtondelen för att dom slutade två i sin grupp? Men dom hade ju Juventus i sin grupp. Men kanske för att dom ligger lägre ner på fifasrankning. Men visst har vi haft mer tur än dom. Dom fick ju Roma när dom slutade etta i sin grupp.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-12-19 11:55
Heywood Jablome - Piquénbauer

Glöm inte. Lättare att få ett långt och bra kontrakt i någon klubb :P

Men snacka om att bli bortgjord haha!
Barcelona Criff
2009-12-19 11:55
Ronaldinhoism, Skrev jag något annat eller? Bakis?
Jag skrev ju att för att vinna t.ex CL måste man vinna över de bästa lagen.
Vi tog Chelsea & United förra året. Som måste anses vara de 2 bästa lagen i världen med Barcelona.

Så man vinner ingen CL titel genom att ha tur med lottningen. Utan man måste spela bra.

Förra året fick vi Lyon i åttondelsfinal, sen Bayern, Chelsea & United.

Året innan hade vi en jävla tur med lottningen och fick Celtic & Shalke.

Året där innan fick vi Liverpool i åttondelsfinal och åkte ut.

Året där innan då vi vann CL, fick vi Chelsea i åttondelsfinal, sen Benfica, sen Milan och sen Arsenal i final.

så vad pratar du om inte svåra åttondeler? Vi har haft tur i år och sen då vi fick Celtic.

Annars har det varit Chelsea, Liverpool & Lyon.

2009-12-19 11:49
Haha! Ingen vet hur gammal Obamfemi är, det är allmänt känt. Han påstår det ena och det andra.

Ju yngre man är lättare kan då få resa från en kontinent till en annan.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-12-19 11:45
Heywood Jablome - Piquénbauer

Det må vara så att de är kraftigt byggda MEN.
När Martins skrev på för Newcastle sa Babayaro något i stil med "Kul att få spela ihop med Martins igen, jag minns när vi spelade ihop i u-21(?) (kan varit i något annat u lag). Det roliga med det hela att Martins ska vara född 87 och Babayaro 78!? Wtf lixom?
Barcelona Ronaldinhoism
2009-12-19 11:41
Criff

Hur menar du nu? Om man vinner en turnering så är det väl skrivet att man har slagit bra lag. Jag menar laget man slår i finalen måste väl vara ganska bra eftersom de har tagit sig dit?

Vi ska inte vara alltför kaxiga heller. Lyon är ett bättre lag än Stuttgart och vi har väl inte fått något allt för svårt lag i åttondelen på x antal år ?

Hade vi fått möte pool i åttondelen förra året kunde vi lika gärna ha åkt ur.

70-30 till real i svårighetsgrad jämfört med oss i åttondelen i år.

Dock inte sagt att Real kommer gå vidare i år Lyon va bra i gruppen.
Barcelona Criff
2009-12-19 10:51
Rätt kul hur Madridistas alltid ska ha en enkel lottning, jag menar man vinner inte några titlar över att vinna över dussinlag.
Dem åren vi vunnit har vi väl alltid fått möta bra motstånd?

Alla vet om att så fort Real möter ett lite mer skickligare lag så ryker dem.

50 - 50 mellan Real och Lyon säger jag.
Barcelona el Flaco
2009-12-19 10:50
Roliga bilder från gårdagens träning. Härlig stämning som vanligt.

*Länktips.
Barcelona Criff
2009-12-19 10:48
Matchen spelas 17.00, Och man kan ladda ner matchen från t.ex Rojadirecta.com..
Barcelona Joanilson
2009-12-19 10:40
jag missar matchen idag och undrar om det är nån som vet nån hemsida där man kan ladda ner matchen i efterhand ikväll? tack på förhand :)
Dragis
2009-12-19 10:37
Nån som kan svara på när matchen spelas idag?
Barcelona petersays
2009-12-19 10:24
Så som Henry spelat den här säsongen så tvekar jag över att ens använda ordet motivation i samma mening som hans namn.
Barcelona Maestro - La Masia, 87
2009-12-19 10:11
Titeln för VM för klubblag är väl den enda som Henry saknar i sitt skåp?
Tror att han kommer därför att vara motiverad att vinna den mer än någon annan. Han lär starta matchen.
Jämför med Xavi & övriga veteraner i tuppen som saknar en del andra stora titlar som VM. Förhoppningsvis så tar de väl den med i sommar med Spanien.
2009-12-19 02:41
Nigerianer och invånarna i central Afrika är byggda på ett helt annat sätt en vad resten av kontinenten är. De är mer kraftigt byggda.

Jag säger inte att det inte förekommer fusk med papper, men inte 10 år som du påstår. 1 eller 2 år, visst. Men 10 år? Kom igen... det hade visat sig under läkarundersökningen.
Real Madrid ##adidas##
2009-12-19 01:07
Barcelona Libaax
2009-12-19 00:34
Det där med Lukaku's ålder känns alltid som förklädd rasism.....

Nigerianer och vissa afrikaner ser grova ut i utseende,muskler okey.

Varje gång en afrikansk talang är hyped vid 16-18 är han typ 25-28 enligt....

Varför? förutom att han ser stor ut fysiskt och han är inte pytte liten pretty boy utseende mässigt som spanjorer som Bojan,Munain.....
Barcelona Abbe.
2009-12-19 00:08
Ämne: När spelas matchen i....17.00 börjar matchen. Av det jag har läst så är Estudiantes ett tufft spelande lag, jag hoppas verkligen att alla spelare går från den här matchen oskadda.

Inställningen ska det åtminstone inte vara något fel på. Det tidiga insläppta målet i semifinalen tror jag ses som en väckarklocka nu i finalen, det är vad jag hoppas på åtminstone.

Angående lottningen (länktips) så måste jag säga att det är klart jag är nöjd. På förhand är Stuttgart och Olympiakos helt klart drömmotståndarna. Men som sagt, det är bara på förhand, vem vet vad tyskarna kan ställa till med. Framförallt när vi spelar borta så kan det bli tufft. Men visst ska det bli avancemang från åttondelen.

Ska även bli intressant att se hur Pep mönstrar startelvan imorgon. Det finns gott om tid för vila efter matchen (bortsett från träningsmatchen den 21:a), så här kommer det nog inte sparas på krutet.
Barcelona Nesto
2009-12-18 23:57
LameG^
LÅter lysande :D
Speciellt med alla egna produkter, helt sjukt.
Annons: