/spanien/barcelona/forum/16376.aspx/spanien/barcelona/forum/16376.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
4/6/2010 23:43

Herregud va Inter fansen kör taktik snack om hur man raderar Messi, ju skada honom !??

Pratar folk fotboll eller MMA?
Hur tänker man när man uttalar sig att man borde ta in Matarazzi eller muntari och klippa av Messi bena. Lågt är förnamnet

Barcelona ¡Barça!
4/6/2010 23:42
VAMOS BARCAA!!!

Ser inte vad du har tippat men jag gissar på 2-6?
Barcelona tano
4/6/2010 23:42
Messi = fotbollsgud!

Men laget gjorde också en gedigen laginsats.

Men till helgen möter vi ett svårare lag (nu när arsenal hade så många skador).

Hoppas verkligen vi kan ställa upp med det bästa möjliga laget och att vi gör en lika bra insats där. Kvällens vinst gav hursomhelst en positiv känsla inför helgen.
Barcelona Abbe.
4/6/2010 23:41
Ämne: Vill även hylla en s....
Håller med. Klockrent inlägg, Hyder.
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
Blaugrana Es Mi Corazón

Aa jag vet spooky faktiskt :O

Jag hade det också :d
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
4/6/2010 23:40
Grabbar ser ni vad jag har tippat? Nån sóm tror att jag kan ha rätt?;)
Barcelona Blaugrana Es Mi Corazón
4/6/2010 23:38
FC Barcelona en Mi Corazón //

Haha, trodde det var jag som skrev först, läskigt lika namn ju :)
I had faith in Marquez!
Barcelona Hyder
Vill även hylla en spelare som Busquets. Hur mycket skit har inte han fått motstå? "Han räcker inte till i stora matcher", "Hans slarv i passningsspelet kommer att visa sig vara förödande" och "Han har för dålig fysik" är några exempel på saker man har menat på i bland annat detta forum.

Men killen gör två mycket bra matcher i en CL-kvartsfinal mot Arsenal. Han gör allt med bravur och elegans. One-touch och snabba passningar överlag öppnar ofta upp hela mitten för oss. Några av de chanserna Messí hade i den första matchen var exempelvis frukten av den smartness som Busi besitter.

Han är 22 år och får bara mer och mer kött på benen. Då snackar vi CL-final, El Clasico och allmänt CL-spel. Han är i mina ögon en perfekt byggsten i ett Barcelona byggt av La Masía -produkter som vet exakt vad han ska göra och vad som krävs av honom.

Därmed inte sagt att Yaya ska nöta bänk, han är en klasspelare han med. Lite andra egenskaper men likväl nyttig för laget.

Under halvtidsvilan konstaterade tjejen som var på plats på Camp Nou hur fansen hyllade Messí, Bojan och Busi. Med plakat som sa något i stil med "Tack Pep, för att du ger chansen till spealre som Bojan och Busi". En sådana här sak visar lite att vårt satsande på egna produkter är någonting som uppskattad väldigt mycket av människorna runt klubben och det ser jag som en unik sak inom världsfotbollen. En motsvarande Bojan i Real Madrid hade ALDRIG fått lika mycket stöd och support av fansen eller klubben.
Cesc kommer gå till Barcelona i sommar, vänta och se. Han vill fan inte bli pensionär utan titlar.

Vet inte ens om jag vill ha Cesc, jag tycker vi ska gå efter Torres :)
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
4/6/2010 23:37
Ganska roligt att ALLA här inne hade räknat ut Márquez, med det var faktiskt Milito som stod för tabben som ledde till Bendtners mål
Castefa //

Jag kan, jag kan!!

Svar: 1.
Valencia Mestalla Stadium
excellence//

We've got Cesc :D

Är inte 100 men tror Arsenal sitter på mer än vad Barca gör :O , vi tänker lite mer på lång sikt kanske ... vad vet jag, ni har ett bra lag och Pep har fått till det!

Edit: Eller var det omsättningen eller något i den stilen där Arsenal var top 3 minns ej.
Barcelona tarrak
Mestalla Stadium

Om vi nu ska tävla i att spendera lite pengar så kan jag meddela att eran startelva idag kostade mer pengar än de Barca-spelare som säkrade CL-titeln förra året. Men lycka till med eran strategi att spendera lite, spela som Hull och aldrig vinna någonting!
Barcelona Castefa
4/6/2010 23:36
Ämne: tarrak//

Ni spela....
Mestalla Stadium

Barcelona startade med 6 egna produkter, trots att ingen av Pique, Puyol och Iniesta startade. Hur många egna spelare hade Arsenal?

Noll koll
Real Madrid VJH
4/6/2010 23:36
grym berakning
4/6/2010 23:35
Mestalla din nöt, slå ut hela våran startelva..

Valdes - Vad kosta han?
Puyol - Vad kosta han?
Pique - 50 miljoner.
Abidal - 150 miljoner.
Alves - 300 miljoner
Xavi - Vad kosta han?
Iniesta - Vad kosta han?
Busquets - Vad kosta han?
Messi - Vad kosta han?
Pedro - Vad kosta han?
Bojan - Vad kosta han?

Sen har vi Zlatan, 500 miljoner + Etóo?

Vår startelva, drygt 1 miljard kronor. Är fan inte så mycket, det var ju vad Real betalade för C.Ronaldo.

Idag hade vi en liten annan femma men att säga att vi lägger stora pengar på spelarköp är fan ett skämt, om vi bortser från Zlatan och Chyg, lol
Barcelona Ordem e Progresso
4/6/2010 23:34
Blaugrana es mi corazón

Okej?
Barcelona ¡Barça!
4/6/2010 23:33
excellence

Han är bara bitter att dom blev utspelade och åkte ut..
Barcelona excellence
4/6/2010 23:31
Ämne: tarrak//

Ni spela....
"Zlatan kostar mer än vad vår preliminära startelva kostade att köpa..."

Å andra sidan så kan Barcelona kosta på sig att värva just Zlatan för stora pengar då majoriteten av lagets spelare i första elvan är egna produkter och 80 % av dessa tillhör dessutom värdsklass nivå inom fotbollen. Jag förstår inte hur du tänker när du anklagar Barcelona för att vara ett "köplag". Om man säger något sådant om Barcelona så är man verkligen ute och cyklar.

Barcelonas ynglingsproduktion är till och med en nivå över självaste Arsenal vars enda strategi är att skola fram talanger och satsa på de. Skillnaden mellan Arsenal och Barcelona är att Barcelona är klassen bättre på att få fram duktiga spelare samtidigt som dem har råd att köpa till sig stora namn. Er lagkapten är till och med skolad i Barcelona. Tänk till innan du lite för fan.
Real Madrid Madridistas AntiCules
4/6/2010 23:28
Barca-nist

okok ;)
4/6/2010 23:27
Jag skiter fullständigt i ligan och El Clasicó, låt Marängerna vinna någonting. CL är det alla lag vill vinna, wow vilken merit att vinna spanska ligan.

Det är CL som gäller, fokus mot Inter.
4/6/2010 23:26
Mestalla Stadium
Men snälla du, spelade Zlatan idag? nej. Det räckte med messi som bombade in 4 mål och han har vi inte köpt?

För övrigt så vill jag bara säga att arsenal ALDRIG kommer att vinna en stor titel ifall de fortsätter på det här sättet som de tänker på
Barcelona Cocco
Hej grabbar nån som har länk när real gör passtilo till oss om de nu stavas så.
Barcelona SaM__-
Rambla:

Men och andra sidan tycker jag fortfarande att Alves inställning var oerhört viktig. Det var en situation en bit in i andra när Barca slappnade av och Alves fullföljer sin press från sin högerbacks-position som slutar med Alumunia skickar upp bollen på läktaren. Hans engagemang väcker våra andra bolltrollare när vi ibland har en tendens att bli lite väl bekväma.

och busi må fått mycket skit och diskussionen om han och Yaya. Men han har gjort fantastiska 180 minuter.
Barcelona Barca4eva
4/6/2010 23:25
hala higuain #20#

Garanterar att inga tårar fälls för 1. vi vinner 2. vi vinner och 3. vi vinner

sen 4. det finns många matcher kvar efter El Clasico och 5. (LÄS NOGA) Vi spelar i CL medan era spelare sitter hemma och tittar på =)
Barcelona Barca-nist
4/6/2010 23:25
Madridistas AntiCules

De är väl portade sen länge sen. laporta har portat dem vad jag kommer ihåg i samarbete med gamla Real presidenten men nu släpper Real-ledningen in sina egna på Sin arena!
Barcelona Thierry14Henry
4/6/2010 23:24
Ämne: Ämne: tarrak ....
Håller med dig helt !Milito var grym och räddade oss många gånger mot bendtner, men 1a målet var lite av hans fel. men han gjorde grymt mycket bra saker i försvaret idag!
Valencia Mestalla Stadium
4/6/2010 23:23
tarrak//

Ni spelade ut oss riktigt hårt. Vi spelade med heder , vi har en tränare som i princip fått in mer pengar genom spelarförsäljningar än vad han spenderat och kan mäktas med 6-3 mot Barcelona. Vi står upp för vår klubb i närkamper så väl som efter sånna här matcher och våra fans kan inte annat än vara mer stolta över vårt lag än andra fans.

Vi behöver inte spendera stora pengar på spelare och i April är vi med i CL och PL-racet.

Zlatan kostar mer än vad vår preliminära startelva kostade att köpa...

Ha det gott alla och se till att ta er till final nu när ni har så lagt ut så mycket pengar på spelare så ni kan få någon sorts kompensation!
Pojetski_inter
4/6/2010 23:23
Grattis till avancemangen, nu väntar vi på er i San Siro.

Forza inter!
Annons: