/spanien/barcelona/forum/16365.aspx/spanien/barcelona/forum/16365.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-18 16:08
Pierre13#

Snälla gå tillbaka till puertan där du håller hus.
Real Madrid Pierre13#
2009-12-18 16:00
Trippeln
Reina är inte barcelona produkt.

Joan Gamper 1899
Ska vi prata "ren odlad" Så ta bort ett gäng ur Barcelonas start11 med.

"Real Madrid: 5 i det egna laget, 40 totalt (borta bäst…).

"Barcelona: 10 spelare i det egna laget, 21 totalt i ligan (snor gärna barn från grannen)."
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-12-18 15:49
Stackars Olympiakos, Bordeaux var det enda laget jag inte ville möta men dom kunde vi ju inte möta iomed 1st platsen. Dom har grymt försvar.
MF Doom
2009-12-18 15:47
Ämne: Matchen imon verkar ....
Det blir att streama igen då, fy fan.
Barcelona The Reporter
2009-12-18 15:45
Matchen imon verkar inte visas på Viasat fotboll?
Barcelona Jax12
2009-12-18 15:45
Appropå tur med lottningen utan att göra någon vidare research känns det som att Arsenal ofta får lätt motstånd i slutspelet. Sen finns kanske inga lätta motståndare i ett CL-slutspel men men.
Barcelona FattyHardy
2009-12-18 15:32
Med tanke på gnället om Barcas tur i mäktiga Madrids forum så kollade jag igenom 5 senaste säsongerna av CL lite snabbt för att se hur det låg till. Man kan ju säga som så att det inte är så konstigt att man får en svårare lottning om man kommer tvåa i gruppen hela tiden:) Rätt logiskt osv. Sen om lottningen verkligen varigt så orättvis kan man ju också ifrågasätta...

08/09
Barcelona
Sporting
Shaktar Donetsk
Basel

Åttondel:
Lyon av: Lyon, Chelsea, Inter, Arsenal

Kvart:
Bayern av: Bayern. Liverpool, Man United, Chelsea, Arsenal, Porto, Villareal

Semi:
Chelsea av: Chelsea, Man United, Arsenal

Final:
Man United

07/08
Barca
Lyon
Rangers
Stuttgart

Åttondel:
Celtic av: Celtic, Liverpool, Shalke 04, Olympiakos, Roma, Fenerbahce, Arsenal

Kvart:
Shalke 04 av; Shalke, Arsenal, Liverpool, Roma, Man United, Fenerbahce, Chelsea

Semi:
Man United(vinnare) av: Man United, Chelsea, Arsenal

06/07
Chelsea
Barca
W Bremen
Levski Sofia

Åttondel:
Liverpool(Ut i finalen) av: Liverpool, Milan, Arsenal, United, Bayern, Lyon

05/06

Barca
W Bremen
Udinese
Panathinaikos

Åttondel:
Chelsea av: Chelsea, Bayern, Ajax, Benfica, PSV, Rangers

Kvart:
Benfica av: Benfica, Arsenal, Juventus, Lyon, Milan, Inter, Villareal

Semi:
Milan av: Milan, Arsenal, Villareal

Final:
Arsenal

04/05

Milan
Barca
Shaktar Donetsk
Celtic

Åttondel:
Chelsea(ut i semi) av: Chelsea, Monaco, Juventus, Lyon, Arsenal, Inter, Leverkusen

Real Madrid

08/09
Juventus
Real Madrid
Zenit
BATE

Åttondel:
Liverpool(ut i kvarten) av: Roma, Panathinaikos, Man United, Bayern, Porto

07/08
Real Madrid
Olympiakos
W Bremen
Lazio

Åttondel:
Roma(ut i kvarten) av: Roma, Celtic, Liverpool, Shalke 04, Fenerbahce, Arsenal, Lyon

06/07
Lyon
Real Madrid
Steaua Bukarest
Dynamo Kiev

Åttondel:
Bayern(ut i kvarten) av: Bayern , Liverpool, Milan, Arsenal, United, Chelsea

05/06

Lyon
Real Madrid
Rosenborg
Olympiakos

Åttondel:
Arsenal(ut i finalen) av: Arsenal, Juventus, Milan, Liverpool, Inter,

04/05

Leverkusen
Real Madrid
Dynamo Kiev
Roma

Åttondel:
Juventus(ut i kvarten) av: Chelsea, Monaco, Juventus, Lyon, Arsenal, Inter, Milan

Barcelona --Xavi--
2009-12-18 15:30
Hej, nån som har någon aning om vad priset på biljetter kan ligga på mellan stuttgart-Barca om man har hyfsat bra platser. Samt en bra sida där man kan köpa biljetter.
Barcelona Maestro - La Masia, 87
2009-12-18 15:27
Borttaget
Barcelona Trippeln
2009-12-18 15:25
☆"PIPITA" HIGUAIN☆

Haha ja ni kanske har 5 spelare i landslaget,varav 3 inköpta under sommaren om jag inte har allt fel.
Ska barca göra samma sak så kan vi hämta Reina och Fabregas.Då har vi dessa produkter i landslaget.

Puyol
Pique
Xavi
Iniesta
Busquets
Fabregas
Reina
Bojan(som debuterat och pendlar lite)

Och alla är produkter till skillnad från er som endast har 2 produkter i landslaget.(varav en i oleguer klass)
Barcelona Jax12
2009-12-18 15:24
Frågan var inte vilka som hade flest spelare i landslaget utan vilka som har fostrat flest! Sen har Barca även de fem spelare och alla i startelvan om inte Senna tar Busquets plats. Vilka har Real förutom Casillas, Ramos och Alonso? Arbeloa och Albiol värmer väl mest bänken...
2009-12-18 15:23
☆"PIPITA" HIGUAIN☆

Tror du att jag är dum ? jag vet att ni har alla dessa spelare, men jag menade att ni hara bara EN ren odlad Real spelare och de är Sankt Iker.
Real Madrid ☆"PIPITA" HIGUAIN☆
2009-12-18 15:18
Real har Ramos, Arbeloa, Albiol, Casillas, Xabi Alonso i landslaget, tror det är flest om jag inte missminner mig.
Barcelona el Profete
2009-12-18 15:18
Efter en härlig lottning så står det tyvärr klart att Txiki lämnar sin post efter att hans kontrakt gått ut den 30 juni 2010. Han var tydligen inte intresserad av att jobba under den nästkommande presidenten. Inget är dock officiellt utan det är sport som går ut med dessa uppgifter.
MF Doom
2009-12-18 15:13
Kolla länktips, snygg t-shirt med Cruyff! Även en t-shirt med Barca färger och orden Ibra på framsidan:

http://tshirtstore.se/Images/product/503.jpg

PS: Detta är ingen reklam utan bara tips, handlade några julklappar där nyss och större på dessa 2 coola t-shirts. Kanske hat någon annan tips på snygga t-shirt som har något med Barca att göra?
Barcelona Jax12
2009-12-18 15:12
Det blev en ganska lyckosam lottning för samtliga spanska lag. Hur ser det ut i fall alla skulle gå vidare till säg en semifinal samtidigt som de spanska lagen går bra i Europa league? Finns det någon möjlighet att La Liga går om PL i rankingen.

Vi får hoppas att Hleb inte sänker Barca o visar att han förtjänade mer tid i klubben!
2009-12-18 15:10
Om du ändå ska räkna La Masia produkter blir det ännu fler.
Real har även tredje målvakten, D. Lopez som är från deras umgdomsakademi medan Pepe Reina och Cesc är från La Masia.
Barcelona tarrak
2009-12-18 14:52
Ämne: Joan Gamper 1899

....
Ramos gick rakt in i a-laget och har aldrig tillhört Madrids cantera.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-18 14:50
Saman.

Han menar att Madrid bara har en egen produkt i klubben som spelar för Spanska landslaget.
Barcelona Saman.
2009-12-18 14:47
Joan Gamper 1899

Real har Ramos också i landslaget.
2009-12-18 14:46
tarrak

Det är så det fungerar i Puertan :)
MF Doom
2009-12-18 14:46
Perfekt lottning för oss efter vårat grymmt svåra grupp i CL så är laget värd ett sådant motstånd. Samtidigt ska man inte underskatta något lag, vem vet hur det ser när mötet väl ska äga rum. Skador kan komma, formsvackor o.s.v
Barcelona tarrak
2009-12-18 14:42
H.Alavi

Tro mig, jag kunde inte bry mig mindre. Tyckte bara att det var roligt att de omedvetet anklagade en av Madrids största för att fuska i syfte att hjälpa Barcelona.
2009-12-18 14:42
Pedro är självklart landslags klass, killen är historia nu, en legend helt enkelt. Jag tror faktiskt att Del Bosque kallar Pedro till La Selecion, då har vi 6 canteranos i världens bästa landslag, medans Real har EN canteran i Casillas.

Pique

Puyol

Iniesta

Xavi

Busquets

Pedro

Valdes - Jag tycker att han bör vara med han förtjänar chansen. Visst är Casillas bäst, men när Valdes är i top form så är Casillas ett litet barn jämfört med Valdes.
2009-12-18 14:31
Maestro - La Masia, 87

Jag antar att Alcorcón spelarna läste "Akta er för el Madridismo" medans de var på toaletten.

Saman.

Efter åttondelsfinalen så kommer det att lottas en gång till, då kan alla möta alla.

tarrak

Äh, man bör inte lägga så mycket fokus på vad Madrid fansen tycker, lyssna bara på Kviborg så förstår du vad jag menar.
Man ska alltid skylla ifrån sig, nu var det lottningen som det var något fel på, och då ska man självklart skylla på att det är fusk.

Och jag tycker absolut inte att vi redan nu har en biljett till kvartsfinalen, även om det är en "drömlottning" så vet man aldrig vilka förutsättningar vi har inför matchen.

Om Madrid fansen tycker att de är bäst, så ska dom fan klara av stormatcher och inte gråta över det. Fotbollslivet är inte enkelt, man har tuffa matcher att gå igenom för att uppnå målet.
2009-12-18 14:14
Real Madrid redaktionen skriver att de klarar av att ta sig vidare mot Lyon. Det tror jag att de gör då Real spelar returmatchen hemma.

Men jag befarar redan nu om vilka slags artiklar som kommer att skrivas här på SF när Real går förbi åttondelen för första gången på sex år!

Det blir säkert en och annan artikel med rubriken "Chelsea och Barca: Akta er för el Madridismo"
Glädjen skulle jag kunna förstå men avsaknaden av ödmjukhet, den finns alltid där.
Dani Alves.
2009-12-18 14:02
Ursäkta mina stavfel ser det nu..
Dani Alves.
2009-12-18 14:01
Vad är det marängerna klagar så mycket på barcas lottningar? Vi har fan mött Chealse x2, Liverpool, Lycon och Celtic det senaste om ja inte har fel? Vad har dom mött ? Roma, Lyon och vilka fler? Dom har ju skämmt ut sig flera år i rad, så pinsamt haha
2009-12-18 13:47
Saman.

De blir lottningen, och vi kan få Real Madrid CF.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-18 13:43
Rambla-K9

Pratar du om säsongen 07-08 var det väl ändå Celtic vi mötte i åttåndelen och sedan Schalke i kvarten.

Annars var det en grym lottning vi fick.
Annons: