/spanien/barcelona/forum/16346.aspx/spanien/barcelona/forum/16346.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kev
2009-12-20 14:45
Har en fråga som inte har med Barca att göra

Är det någon som vet vad som har hänt med Guti? Är han skadad eller?
Barcelona Ronaldinhoism
2009-12-20 14:32
Messi är fotbollsgudens son

Pep kan ju dock bevisa att allt inte var tur eller en slump! Han kan bevisa världen att han kan vinna allt flera gånger?! Vi får hoppas att han tänker så istället för "jag har vunnit allt första året som tränare för ett a-lag jag slutar".

Pep andas Barca, vi vill ha han kvar - forever!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-20 14:32
el Flaco

Jag finner inga ord för dina krönikor, helt underbart och läsa på en söndagseftermiddag.
Jag tackar och hoppas på att du skriver mer i fortsättningen!

Yaya24

Busquets må vara en spelare som gör misstag, men han är fortfarande ung och det tar lite tid innan man fastnar i spelet och blir den riktiga pivoten som Barca kräver. Men jag tycker att Yaya just nu är 10 dinosaurie steg före Sergio.
Han är mycket säkrare och lugnare, men jag har ingenting emot Busquets. Ser han som en ungtalang som kommer vara en del av Barcas framtid.

Vem gör inte misstag? Vi alla är mänskliga, likaså Sergio. Han är klumpig i sina ageranden men när laget spelar som bäst, det är då Busquets känner den här säkerheten runt om sig och det gör honom till en bättre spelare. Det finns ingen mittfältare i världen som inte tabbar sig.

Jag måste säga att jag är väldigt överraskad över hur fort en spelare går från att vara älskad till "hatad" här i forumet.
Förra säsongen sågs han som ett framtidslöfte, nu vill de flesta att han ska bänkas.
Jag tror, och det här är vad jag ser och läser, att denna irritation som byggs upp runt Sergio är just pga att han har "tagit" Yayas plats för tillfället.
Barcelona Yaya24
2009-12-20 14:26
Ämne: Ämne: Busquet....
bla bla bla, låt mig inte räkna upp alla busquets misstag.
Barcelona barcelonafan
2009-12-20 14:26
En som har visat sig vara stabilast i backlinjen är Abidal.. Kung kung kung
Barcelona Nagalae
2009-12-20 14:25
vilka e de dyraste värvningarna barca gjorde senaste 4 åren?
Barcelona el Flaco
2009-12-20 14:20
Bluered & Gud är störst!/

Man tackar.

Och angående "Viva la vida" så föredrar även jag den före "Human", men så länge laget fortsätter att vinna och spela underhållande får de lyssna på vad fan de vill. :)
Barcelona el Flaco
2009-12-20 14:17
På grund av att en del spelare, som Messi, Xavi, Iniesta och Dani Alves, kommer åka till Zurich nu på måndag i samband med FIFA-galan kommer några killar från B-laget att kallas in för att spela vänskapsmatchen i Kuwait. De fem valda är Víctor Vázquez, Marc Bartra, Andreu Fontàs, Thiago Alcántara och Oriol Romeu.

*Länktips.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2009-12-20 14:16
Ämne: Öagunner (1886)

&....
får den känslan att de kommer att ta ett tag innan något annat lag tar 6 titlar under ett o samma år.. vilket jag dock tror kommer att ske nångång.. men vi var först o kommer alltid att vara laget som först tog 6 titlar! :))
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-12-20 14:15
el flaco

Dina krönikor är helt underbara, man vill bara läsa mer och mer. Sjukt bra!
Barcelona el Flaco
2009-12-20 14:11
Öagunner (1886)

"Det jag skulle fråga egentligen var om det är något lag någonsin som vunnit så många titlar som ni på ett år?"

Svar: Nej. Det laget som har varit närmast var Cruyffs Ajax från 1972. Det året vann de fem titlar totalt; ligan, cupen, Europacupen, europeiska supercupen och Interkontinentalcupen. På den tiden fanns det ingen holländsk supercup. Men annars har inget annat lag tidigare vunnit sex titlar under ett och samma år.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-12-20 14:07
el flaco

Jag som gillade Viva la vida så mycket, men den här är helt okej den med. Pep knows best. ;-)
Barcelona BlueRed
2009-12-20 14:02
el Flaco

Helt ok låt, växer på en. Kommer ihåg att den spelades på Camp Nou under firandet av ligatiteln (tror jag det var).

Tack förresten för ännu en fantastisk Pep krönika. Alltid lika trevligt och läsa om honom.
Elmor
2009-12-20 14:01
"Barcelona avslutar 2000-talets första årtionde som spaniens bästa lag genom alla tider. Historiskt har Real madrid varit det framgångsrikaste laget men under de två senaste årtiondena har Barcelona varit mer framgångsrikt med bred marginal."

Kan någon förklara hur detta går ihop?
Barcelona Öagunner (1886)
2009-12-20 14:01
Jag hoppas också vi får möta er någon gång under turneringens gång, vill ha revansch för 06.
tyckte faktiskt vi var värda att vinna då!
jävla Henke...;)

Jax12//
Roligt att du använder ordet tungviktare...
förlåt men det är inte ofta jag som Arsenalfan kan säga att mitt lag är större storleksmässigt än ett annat, får ta chansen när jag får den.;)

Det jag skulle fråga egentligen var om det är något lag någonsin som vunnit så många titlar som ni på ett år?

Barcelona el Flaco
2009-12-20 13:59
Minns ni "Viva la vida"? Förra säsongens inofficiella hymn som Pep valde ut? Nu ska laget tydligen ha valt ut en ny låt som man kommer lyssna på innan matcherna. Den utvalda är The Killers "Human". Igår spelades den bl.a. i bussen på vägen från hotellet till arenan.
Barcelona Jax12
2009-12-20 13:50
Jag hoppas också att vi får möta Arsenal i kvarten för semin lär ni inte gå till. Det är där tungviktarna gör upp!
Barcelona Rambla - K9
2009-12-20 13:33
Ämne: Hoppas vi får möta e....
Can't wait.
Spanien Arseenaal
2009-12-20 13:32
Hoppas vi får möta er i CL kvarten/semi, ska vi läxa upp er och visa vilket världens passningsskickligaste lag är. ;)
Barcelona El sextuplete
2009-12-20 13:22
Barcelona avslutar 2000-talets första årtionde som spaniens bästa lag genom alla tider. Historiskt har Real madrid varit det framgångsrikaste laget men under de två senaste årtiondena har Barcelona varit mer framgångsrikt med bred marginal.

Barcelona vs Real 90 och 2000-talet

Ligatitlar

9-6

Cuptitlar, copa del rey och supercupen
(finalförluster)

10(6)-8(5)

Internationella titlar

8(5)-6(3)

Totalt 27-20 i favör för Barcelona

Om vi räknar internatinella finaler med start 1979 när Barca van sin första europeiska cupfinal så leder vi med hästlängder över Real. Barca har sedan 1979 spelat 20 internationella finaler och vunnit 11 medan Real spelat 13 internationella finaler och vunnit 8.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-20 13:10
Yaya24

Bara föratt du tycker om Yaya behöver du inte säga nåt om hans konkurent. Själv så tycker jag att han (Busquets) varit bra under klubblags-VM, men jag vill helst se MONSTRET Yaya som defensiv mittfältare.

Jeffren va hur bra som helst igår och får han speltid då tror jag på succé.

Njut alla Culés av år 2009 då FC Barcelona erövra en hel värld med fotbollskonst och sjuka mål:)
Barcelona Rambla - K9
2009-12-20 13:01
Ämne: Busquet segar ner sp....
Precis vad även Yaya gör. Vem var det som tog en onödig frispark på Veron ute på kanten i slutsekunderna igår. Det var nära att de kvitterade på den frisparken.
Barcelona Yaya24
2009-12-20 12:49
Busquet segar ner spelet väldigt ofta, med sina klumpiga tacklingar och skapar oftast frisparkar för pch emot oss.
Barcelona Hetfield
2009-12-20 12:49
Petersays

Don't get me wrong, Jeffren kan bli hur bra som helst, men det som oroar mig är att han kan vara aningen för "one-note", dvs. att han kan bli lättläst mot bra motstånd då han viker mot kanterna hela tiden

Å andra sidan så var Silva likadan när han var yngre (när han var i Celta Vigo), men kolla hur han har blivit nu, så vi får se.
Vi får hoppas att han får chansen av Pep
Barcelona barca kid
2009-12-20 12:47
Är det någon som vet vilken tid fifa world player galan är imorgon?

Tacksam för svar.
Barcelona petersays
2009-12-20 12:38
Funderar lite på om Jeffren inte skulle välja att spela för Venezuela på internationell nivå? Har svårt att se honom få speltid i Spanien, men det känns som att han däremot skulle kunna bli ordinarie i ett landslag som Venezuelas.
Barcelona petersays
2009-12-20 12:36
Hetfield
Nu målar du väl ändå fan på väggen? Jag tror helt enkelt inte att vi sett tillräckligt av Jeffren för att avgöra vilken typ han är. Målen trillade ju trots allt in när han spelade i Atletic, och flera gånger när han har spelat har vi sett att han kan "göra sin gubbe" så jag ser ingen anledning till oro. Joaquin är en ganska bra parallell, men jag tycker att Jeffren är betydligt mer fysisk än t.ex. Navas som är alldeles för lätt i närkamperna. Jeffren är ganska tuff och hård, och det tycker jag behövs då många av de som ska ta över där framme (Gai, Bojan, Pedro) väger lätt.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-12-20 12:36
Jeffren är väldigt talangfull och har ett ryck och kvikheten som få. Jag tycker att han är näst intill identisk med Toni Calvo bara att Jeffren är vänsterfotad. Vi får hoppas att Pep och alla tränare jobbar med honom så att han kan bli en spelare som vi kan räkna med i alla matcher framöver.

På de andra målet så sträcker Jeffren upp armarna i luften långt innan bollen går in:)
Barcelona Cruyfffff
2009-12-20 12:15
Ämne: Sekvensen där Pep fa....
Haha fyfan, jag sitter och flinar från öra till öra, samtidigt som några glädjetårar tränger sig fram... Det där kan man leva på hur länge som helst!
Barcelona Hetfield
2009-12-20 12:09
Rambla

Även om Jeffren är min favoritspelare (bland ungdomarna) så vet jag inte om han är en startspelare

Han påminner väldigt mycket om Vicente, Joaquin, Navas, Riera osv. dvs. han går väldigt mycket på kanten föratt slå inlägg, han är inte den typen som kan vika in, den biten oroar mig oerhört, men den som lever får se
Annons: