/spanien/barcelona/forum/16342.aspx/spanien/barcelona/forum/16342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
El Corazon
2010-03-12 20:22
Abbe.

Ibra har svartbälte i taekwondo och hans största idol är K1 serben Cro Cop :)
adil [blaugrana]
2010-03-12 18:35
Abbe

Vad är det för boll de börjat träna med? Kommer den användas i ligaspel med tro? Under vintermånaderna brukar man ju spela med en gul boll. Tänkte om detta kanske är en ny variant..
Barcelona L.A.M. Nr 10 - ZN14
2010-03-12 18:35
Barcelona Abbe.
2010-03-12 18:33
Smidig är han åtminstone. Kolla den sista bilden i bildspelet.
Barcelona Pedrito
2010-03-12 18:09
Fattar inte varför klagar på ibra så förbannat.
Han gjorde en makalös höst men har varit i dåligg form efter vinteruppehållet, Ändå har målen kommit..
adil [blaugrana]
2010-03-12 18:09
Man får väl hoppas på en riktig styrkedemonstration från våra spelare på söndag mot Valencia. På hemmaplan har vi absolut inte råd med att tappa fler poäng. Här sitter man och drömmer om en matchbild likt förra året då vi vann med 4-0. En rejäl utskåpning där Thierry Henry var i storform och satte ett hattrick! Han lär få starta, och om inte leva upp till förra årets form så kan det vara bra för oss om man får igång Henry nu. Han visade sig vara vital mot de flesta storlag förra säsongen!

Sedan får vi hoppas att laget håller nollan också. Är det något man vill slippa är det samma hönsgård till försvar som i Almeria matchen. Dock kan man inte klaga på försvaret denna sösong. Vi har faktiskt hållit nollan i hela 15 matcher! Skulle kännas mäkta tryggt inför matchen mot Stuttgart om laget kan hålla tätt bakåt mot Valencia också, så man inte behöver tvivla på backarnas form. Stuttgart är ett bra kontringlag vilket innebär att vi kommer vara i ett utsatt läge, det är vi alltid mot kontringslag. Det sista man vill är att se snabbe Cacau med samma ytor som senast!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-12 17:58
Jag kommer att sakna Zlatan mot Valencia. Zlatan har ju en taskig historia mot Valencia efter bråket mellan dom när han spelade i Inter och sånt här har en tendens att höja hans spel. Han är fortfarande viktig i laget.

Att han inte spelar hjälper varken honom själv eller Barca. Han måste spela och komma igång om Barca ska ha en chans att vinna ligan eller CL. Jag saknar Zlatan, det är mycket viktigare att han är med än Pep för just den matchen.
Canaletes
2010-03-12 17:50
el Flaco

hahaha!
Det var så att jag glömde klistra in länken på klippet
Och länken du skrev var just den jag tänkte länka.. :S
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-12 17:36
Canaletes/

Antar att du syftar på Roncerdo-klippet längre ner. Och nej, jag har ingen bild för det, men däremot har jag ännu ett klipp för att föreviga hans allt mer växande Fail-lista.

Roncero stay losin'.
Barcelona Hetfield
2010-03-12 17:35
Intressant att ingen här inne snackar om Zlatans frånvaro, om Xavi eller Messi hade varit borta så hade de flesta varit rädda

Rätt så "kul" att Zlatan har fått så pass låg status att ingen verkar sakna honom, men ärligt talat så som han har spelet så behövs han inte, dessutom vore det kul om vi får se Henry spela centralt
Canaletes
2010-03-12 17:31
el Flaco

Kolla vad han sa inför säsongen.
Du kanske har en fail bild som passar in ;)
Barcelona el Maestro!
2010-03-12 17:23
Denna match bör vi titta på ikväll. Barcas kommande rivaler.

Fredag 12/3, 20:30
Eurosport 2 Schalke 04 - Stuttgart
Bundesliga.

Alltid något!
Barcelona el Maestro!
2010-03-12 17:10
Ämne: EMD skrev för några ....
Jag hoppas verkligen att Sandro Rosell inte vinner valet. Han verkar ha en del likheter med F. Perez.
Snabba och kortsiktiga framgång verkar vara hans melodi, känns det som. Jag vill ha fortsatt samma filosofi och den fasthet som råder i klubben nu.
Personligen kommer jag inte att rösta för honom, om jag får möjlighet att rösta valet.
Hellre en president med samma övertygelse och samma filosofi som den nuvarande framgångsrika ledningen. Varför ändra på en vinnande koncept? Hoppas att medlemmarna funderar igenom ordentlig vilka de ska välja innan de lägger in sina röster.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-12 16:59
EMD skrev för några dagar sen att hjälten från Paris Juliano Belletti stödjer Sandro Rosells kandidatur till president för FC Barcelona.

Belleti sade även att han har intentioner att bosätta sig i den katalanska huvudstaden efter att han har lagt skorna på hyllan.

Förra veckan läste jag på SPORT att Belletti hade sagt i en intervju med en brasiliansk webbsida att han hade gärna velat bli någon form av ambassadör för Barça i framtiden. Ska bli kul att följa den utvecklingen.
Barcelona Calavera
2010-03-12 16:43
Ämne: Ämne: Och den....
Hmmm... Har jag missat någonting eller håller inläggen på att sjunka till Bajennivå??
Barcelona Pedrito
2010-03-12 16:38
Ämne: Och denna gången sål....
Hahahahaha
Vitt pulver då..
Barcelona Calavera
2010-03-12 16:27
Zlatan för ganska exakt ett år sedan:

"Jag gillar tränare som behandlar mig illa ibland, som använder hårda, tunga ord, som säger 'Idag sög du verkligen'. Det har inträffat flera gånger i det förgångna, och med mig funkar sådant".

Vidarebefordras till Pep...
Barcelona westinho
2010-03-12 16:26
Och denna gången sålde de knark
Barcelona Pedrito
2010-03-12 16:19
Hur hade Florentino o real råd med spelarvärvningarna den här gången egentligen?
Förra gången sålde de väl mark eller?
Barcelona Pedrito
2010-03-12 16:18
Ämne: asså e det bara jag ....
Haha så ett övertidsmål räknas int egentligen eller vadå..
Haha UNited hade varit ett mittenlag isåffal
Barcelona Gabbe5000
2010-03-12 15:35
Lokmaninho ( Nr 1 )
Meh. Orka bry sej om alla som e avundsjuka.
El Flaco
Jag hade verkligen velat veta vad som sades i det programmet, jevlar va fired up snubben blir =) eller så får man helt enkelt lära sej spanska
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-12 15:14
asså e det bara jag som hatar när Alla säger att barca har tur?

Bara för att Barca gjorde mål i 92 minuten mot Chelski....
Barcelona Hyder
2010-03-12 15:05
David Villa rapporteras vara i osäkert spelskick till matchen mot oss på söndag. Han tampas med en axelskada som han fick i 1-1 matchen mot Werder Bremen igår. Visst brukar man alltid vilja möta ett topplag med en skadefri trupp för att få en så rolig match som möjligt men om nu spanjoren missar matchen måste jag säga att jag blir oerhört lättad och inget annat.
Barcelona Calavera
2010-03-12 14:32
Hetfield:
Naturligtvis bör Madrid behålla Pellegrini. Problemet är, att Florentino behöver en syndabock då han aldrig någonsin kommer att erkänna att hans framgångsrecept är misslyckat. Marca går lydigt i hans koppel, men det vita fotfolket har genomskådat bluffen.

Milan och Madrid är två intressanta case studies: Berlusconi förstår sig faktiskt på fotboll, men han har med åren fått så mkt problem med diverse mafia- och korruptionsanklagelser att han släppt Milan, som nu liknar en båt på drift i hög sjö. Galliani kläcker ur sig plattityder medan Leonardo försöker trolla med knäna.

Florentino engagerar sig så det räcker, men han begriper sig inte på spelet. Han har en hollywoodiensisk syn på saker och ting, och det tar sig uttryck i mäktiga spelarpresentationer inför ett fullsatt Bernabéu under pretemporadan. Och Alcorcón & Lyon under temporadan...
Barcelona westinho
2010-03-12 14:24
DressedInBlauGrana

HAHA! Inte omöjligt!! :)
2010-03-12 14:21
Hetfield

Jag vet inte om Barcelona funderar på att sälja Zlatan bara efter ett år, även om han inte skulle göra något mer mål den här säsongen. Däremot håller jag med dig om at de andra frågorna du ställde dig är intressanta.

För mig så är det 90 % säkert att Henry lämnar. Jag tror mycket väl att Pedro skulle kunna fylla den luckan, men jag kan säga att jag skulle gråta floder om t.ex Villa eller Aguero kom.
Barcelona DressedInBlauGrana
2010-03-12 14:16
El Flaco.

HAHA han Roncero kan inte ha alla hästar hemma. Otrevligare person finns inte.

Roligt när han (4.07) säger, nästa gång är det säkert Malmö från Sverige som slår ut oss i åttondelen.
2010-03-12 14:13
En rolig sak med Zlatan förresten är att han har vunnit ligan fem år i rad. Han vann två år med Juventus(den ena blev i och för sig borttagen, men han vann den ändå på planen) och vann sedan Serie A ytterliggare tre år med Inter.

Sen vet jag inte om han vann holländska sitt sista år med Ajax, i så fall har han vunnit ligan 6 år i rad!
Barcelona Hetfield
2010-03-12 14:06
el Flaco

Ah, spanjorer är så härligt hetlevrade, om en 1/10 av det hade hänt i viasatstudion så skulle aldrig aftonbladet och expressen släppa det, kan tänka mig rubrikerna "Kaos i Viasaststudion, Sladjan slängde bärbara datan och analyserade själv"
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-12 13:31
Zlatan är inte den typen av karaktär som sticker om han misslyckas. Han har vunnit titlar med alla lag han har spelat för och kom till Barcelona för att vinna ännu mer titlar. Zlatan lämnar aldrig Barcelona utan att ha vunnit något.

Om Henry lämnar eller stannar spelar ingen roll rent fotbollsmässigt. Hans plats ska ändå ersättas med någon ny spelare. Villa, Aguero, Suarez, Robinho, Ribery är heta namn som ersättare för Henry. Men även Silva eller Mata är också där nånstans och lurar tror jag.

Fabregas måste vinna något med Arsenal innan han lämnar dom känns det som. Annars känns det som att han har spelat där och varit kapten i onödan och att hans Englandskarriär varit totalt meningslöst. Tror faktiskt inte på Fabregas i sommar.
Annons: