/spanien/barcelona/forum/16337.aspx/spanien/barcelona/forum/16337.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-02-15 15:43
Kan nån svara på några fråger! Jag kunde inte se match ,För jag spela sm igår!

Så jag undrar om Vrf inte henry spela?

Blev Xavi skadat?

Real Madrid Ronaldo-TheKing
2010-02-15 15:42
Vilka svåra bortamatcer har ni kvar?
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-02-15 15:33
Det är tur att vi inte har så svåra matcher nu när många saknas. Det man blir lite oroad för är att vissa spelare blir utbrända i slutet av säsongen också eftersom dem blir tvungna o spela hela tiden pga alla skador. Vissa spelare som kanske inte är 100% också som blir tvungna att spela hela tiden.

Man kan ju enkelt konstatera att truppen tyvärr är lite tunn och att vi skulle behövt några spelare till.

Det blir intressant att se vem som spelar på mitten istället för Xavi nu när Keita också är skadad.
Barcelona Rambla~
2010-02-15 15:25
Ämne: Andreas (Aris/Brasil....
Keita är tidigast tillbaka till returmötet mot Stuttgart i CL. Abidal till bortamatchen mot Mallorca.
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-02-15 15:23
Hur länge är Xavi skadad?
Barcelona Trippeln
2010-02-15 15:19
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Vårt spelchema ser bra ut.

Barca-Racing
Barca-malaga
Almeria-Barca

SEN KOMMER Barca-VALENCIA.Då har vi Xavi,Keita(?),Alves,Chyg,Abidal(?) och Toure tillbaka.
2010-02-15 15:18
Ämne: Ronaldo-TheKing

....Som jag sagt innan, när Real mötte Lyon kunde Lyon t.om slå Barca. Vet du ens vilka spelare dem hade? Alla framtida storstjärnor, Reals trupp var inte heller så bra. Något att tänka på

Lyon var som Porto 2004, Monaco osv.. Nästan alla i laget blev storstjärnor
Barcelona Trippeln
2010-02-15 15:14
Ronaldo-TheKing

Lyons statistik mot er senaste åren:

2 KRYSS Och 2 Vinste för Lyon.
2010-02-15 15:13
För er som tror att Real floppar mot Lyon, dem slog Marseille som i nuläget är bättre än Lyon. Något att tänka på.
Barcelona messi el maestro ©
2010-02-15 15:12
Hej.

Jag har just köpt ett par fotbollsskor där det följde med tre par dobb-sett.
Eftersom detta är mina första skor man kan byta dobbar på så undrar jag om ni har några tips om vilka dobbar som är bäst på olika underlag.
De olika dobb-setten är: hard ground, soft ground och firm ground.
Jag vet att det här inte borde tas upp här så jag förvantar mig egentligen inga svar, men är väldigt tacksam om jag får några.
2010-02-15 15:10
Jag hoppas verkligen inte att det kostar oss några poäng att inte Xavi är med. Nu måste övriga spelare ta ett större ansvar. Våra offensiva spelare måste spela betydligt bättre än igår men det lär dem nog göra.

En vinst hemma mot Racing kan ge tillbaka själförtroendet.
Barcelona Rambla~
2010-02-15 15:07
Gonzalez_Barca

Jag kan bara instämma. Atléti-fansen ska inte behöva höra från svensk media att det var Barca som var dåliga och ingenting mer.

Som tröst kan de istället läsa om Peps första ord vid presskonferensen. Han hyllade direkt Atlético och kom inte med några ursäkter trots avsaknaden av en massa spelare. Pep, en sann gentleman.
Barcelona Rambla~
2010-02-15 15:04
Andreas:

Dessa spelare från Atlètic är registrerade för CL.

Målvakt: Rubén
Försvarare: Muniesa, Marc Bartra, Fontàs, Oriol
Mittfältare: Dos Santos, Thiago
Anfallare: Gai Assulin, Jonathan Soriano
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-15 14:56
Jag håller med fullständigt på Atleticos senaste krönika. ÄVen fast det mest är bara gnäll, men vi Barca fans vet exakt hur dom känner sig.

Efter CL-finalen förra året var det inte vi som var bra, det var Man U som var dåliga och inte kom upp till den förväntade nivån, eller ja enligt svenska anglofilerna.. Trots att vi lekte ut Man U ut ur Rom så sa dom ingenting om hur bra vi spelade, hur Xavi styrde spelet med sin kortpassningspel. Eller hur Guardiola outshinade Ferguson i vad som sågs på förhand vara tidernas final. Nej det var bara snack om hur dåliga ManU spelade..
Men nu när Zlatan har kommit har det hela vänt, det värsta är att vi VISSTE att det skulle bli såhär, men vi visste inte att det skulle vara såhär illa.

Jag ogillar det exakt lika mycket som Real, Atletico och resten av spanien fansen gör. Men vi är inte det enda landet som är så, tro det eller ej. I Kamerun så firar de med fyrverkerier varje gång Eto'o gör mål. I Tjeckien såg dom Nedved som gud. Troligen fanns det några Real Madrid fans i Kamerun, eller Inter fans i Tjeckien som störde sig grovt på det. Men det är så det är, när ett litet land får fram en sån stor megastjärna som Zlatan är, så är det svårt att inte snacka om honom..
2010-02-15 14:55
Är Bartra registrerad i CL-truppen? Vilka spelare från b-laget blev registrerade i CL-truppen?
Barcelona Trippeln
2010-02-15 14:51
Hetfield

Jag kan ha missförstått,men när han upprepar ordet Snorunge ett x antal gånger för att jag är 16 år.

För att sedan avsluta sitt pm med att jag är mongolid så kvittar det vad han försökte säga.
Barcelona Rambla~
2010-02-15 14:48
Pedrito

Alves var och tränade idag på gräs igen och trixade även lite med boll. Visserligen så tränade han vid sidan om resten av gruppen men det går i alla fall framåt. De har stora förhoppningar om att han ska hinna bli klar för Stuttgart nästa vecka.
Barcelona Hetfield
2010-02-15 14:47
Som någon nämnde tidigare så vore det kul att få se Messi spela centralt (även om jag har lite allergisk mot tanken) men vore spännande och se Messi ta över Iniesta rollen, samtidigt som Iniesta tar över Xavi rollen

Är man desperat så är man :)

Trippeln

Du missuppfattade nog vad killen sa, han är nog ingen rasist, han försökte bara säga att du ska inte uttala dig om någonting som tillhör den spanska kulturen

Förövrigt så förstår jag inte varför marängarna idag ska behöva be om ursäkt för något en idiot gjorde för flera år sen?

Nästan samma princip som att tyskarna ska behöva be om ursäkt för Hitler?
Barcelonistas
2010-02-15 14:46
en fråga varför spelar inte barca cl i vecka som dom andra lagen?
Barcelona Trippeln
2010-02-15 14:46
Rambla~

Tack :D
Barcelona Rambla~
2010-02-15 14:44
Trippeln

Titta, du ser. Du kan faktiskt skriva bra och givande inlägg när du inte är upprörd och låter känslorna styra. :P
Barcelona Gonzalez_Barca
Ämne: Jag tycker att vi sk....
Tycker exakt som dig, enda rimliga startelvan. Om inte Alvés är tillbaka före helgen ska han starta istället för Milito och Puyol tillbaka till mitten.
Barcelona Trippeln
Ber om ursäkt grabbar,tar bort inlägget.
Barcelona Pedrito
När är alves tillbaka?
Barcelona Trippeln
2010-02-15 14:43
Jag tycker att vi ska spela på det här viset mot Racing:

Valdes
Puyol-pique-Milito-Maxwell
Busquets-Marquez-Iniesta
Messi-Ibra-Henry

Messi ska gå ner och hjälpa mittfältet och samspelet mellan han och Puyol.

Iniesta agerar Xavi och styr temport,inga räder.

Zlatan blir viktigt som center då vårt mittfält inte är kapabla nog för att ge honom tillräckligt med stöd,han får ta med löpningar för att skapa ytor för sina medspelare och dra isär backlinjen.

Pique tillbaka innbebär ett bra samspel mellan backlinje och mittfält,mycket bra.

Henry tillbaka för att vi behöver pumpa lite form i honom inför de viktiga matcherna.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-15 14:41
Ämne: Hetfield

Jag kan ....
Mannen tagga ner lite. Orka va sur över en förlust, visar bara hur bortskämda vi Barca fans är. Tänk hur Juve fansen känner sig tex. Förlust varje vecka förens igår..
Plus ser jag inte någonstans där han har kränkt dig och din nationalitet, han mena bara att det var konstigt att du som svensk inte ska snacka något om Franco då du inte vet exakt hur det var.
Barcelona Rambla~
2010-02-15 14:40
Trippeln

Jag förstår om du blir upprörd och arg, men saker blir inte bättre av att klistra in det på forumet. Ta istället upp det med centralred som Hetfield föreslog. Du kan faktiskt anmäla honom med ett litet klick och få honom spärrad.
Barcelona The Reporter
2010-02-15 14:39
Barcelona The Reporter
Barcelona The Reporter
Trippeln

Du behöver inte skriva "GÅ TILLBAKS TILL DITT LAND OM DU INTE ÄR NÖJD!!!"
Annons: