/spanien/barcelona/forum/16334.aspx/spanien/barcelona/forum/16334.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barça!
2010-03-30 14:51
Fabregas verkar missa matchen på onsdag. Han medverkade inte på dagens träning...
Barcelona westinho
2010-03-30 14:48
Mitt inlägg blev tydligen en blandning av Ramblas/el Flacos, inte meningen ;)
Barcelona westinho
2010-03-30 14:45
Håller med Rambla

Vill inte heller ha Cesc. Visst vattnas det i munnen lite när man tänker på att han ska springa runt på Camp Nou i den blåröda tröjan, men i dagsläget skulle han bara vara överflödig.

Hellre att man satsar på Thiago och J2S som har all potential att bli startspelare i framtiden, än att köpa tillbaka Fábregas för en enorm summa pengar.

Gudarna ska veta att Arsenal behöver honom bra mycket mer än vi gör.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-30 14:44
jag vill inte att Fabregas ska komma nästa sommar av två anledningar; det finns ingen plats för honom i startelvan och jag är emot att betala 40-50 miljoner euro för en egen produkt.
Barcelona Rambla~
2010-03-30 14:41
Personligen vill jag inte att Cesc kommer tillbaka. Vi behöver honom inte. Gudarna ska veta att Arsenal verkligen gör det. Han gör faktiskt bäst i att stanna där. Han har chansen att bli stor legend där och en Arsenals bästa spelare genom tiderna.
2010-03-30 14:39
Guardiola spelade mycket längre ner i banan än vad Fabregas har gjort i Arsenal. Även Xavi spelade i cuatro-rollen á la Pep, innan Rijkaard flyttade fram honom 15-20 meter längre upp i banan.
Barcelona ¡Barça!
2010-03-30 14:39
Edu90

Fan va du låter bitter när du skriver.. Skriv något konstruktivt eller låt bli, din bitterfi**a.. :)
Barcelona Rambla~
2010-03-30 14:37
Ämne: Ni alla som skriver ....Hå hå vilket billigt försök.

Om du tror att Cesc efterliknar Pep i sitt spel behöver du verkligen en reality check lille vän. Till skillnad mot dig så har jag sett Pep spela under sin storhetstid.

Och ja, Cesc var en av de stora talangerna från årgång -87, tillsammans med Messi och Piqué oavsett vad du inbillar dig.
Barcelona ¡Barça!
2010-03-30 14:37
Hetfield

Jag har för mig att Robben är skadad inför denna match och spelar inte ikväll
Valencia Edu90
2010-03-30 14:35
Ni alla som skriver här satt säkert och ryckte på axlarna 2003 och nu är ni här och påstår att fabregas var en av de stora talangerna i årgången 87-88. det är väl mer så det låter!
och ni alla som påstår att fabregas är lik xavi och iniesta i sin spelstil sover.
Pep var fabregas stora idol och efterliknar honom mycket men såklart vet ni ju inte hur pep brukade spela fotboll förutom några som 'youtubat' och blev barca fan för något säsong sedan
Barcelona Hetfield
2010-03-30 14:33
Spännande match idag, det är två lag som jag genuint ogillar, väldigt osympatiska lag på alla sätt

Ena sidan så har man Van Gaal (som jag har hatat sen "bråket" med Rivaldo), och sen har vi Robben som ska filma och gnälla hela tiden

Den andra sidan har vi Ferguson som leker offer efter varje match, trots att de får 700 extra tilläggsminuter varje match

Det är svårt att välja vilket lag man vill ska gå vidare, jag hoppas personligen på att det blir Man U , det är lättare att möta de om de går vidare
2010-03-30 14:29
Ämne: Ämne: Jag har....
Detta bevisar i sådan fall att man hade stora förhoppningar på Cesc inom Can Barça. Tror knappast att klubben och Rosell hade gått igenom all den mödan för en "medelmåtta". ;)
Barcelona el Maestro!
2010-03-30 14:27
Ämne: el Maestro!

Jag h....
Precis, låt dem tro på det. Han kommer ändå att sticka därfrån någon gång framöver...
Barcelona Criff
2010-03-30 14:25
Edu90, So? Dem snodde väl inte honom för det? Dem fick rejält med betalt.

Hade Arsenal betalat Barcelona 20 Miljoner Euro för Fabregas hade nog aldrig någon sagt att Wenger snott Fabregas.

Jag tycker dock inte Wenger snott Fabregas. Utan Fabregas valde själv var han kunde få A lagsfotboll.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.-Fuerza Chile.
2010-03-30 14:24
Rambla~

Sådana tider minns man väl..då var det panik, inlånade spelare osv..ni klättrade då många placeringar!
Fabregas har utvecklats i Arsenal, men talangen i han har det alltid funnits där, Då barca hade inte tid med sina egna talanger, men personligen tycker att han stack väldigt ung! för ung..
Utvecklingen i hans spel skulle ha kommit förr eller senare tycker jag, då en sådant talang skulle ha lyst igenom för mycket för att ej märka nåt, om inte Wenger hade upptäck det så hade nån annan gjort.

Vad hade hänt om han hade stannat? vem vet? kanske hade xavi varit andra hand spelare..vem vet?Nejj, man kan inte säga så pga Xavis talang ser man eller hur, man kan inte heller blunda för Fabregas, killen hade gjort succé var han än hade hamnat.
Barcelona Rambla~
2010-03-30 14:23
Ämne: Jag har för mig att ....
Det stämmer. Vi får se i framtiden om det verkligen är korrekt också.

Rosell flög i alla över till London och träffade Arsenals representanter.
Valencia Edu90
2010-03-30 14:23
Criff// efter att störd honom och klubben i mer än 2 år.

★Barca★//
hoppet är det sista som sviker;)
2010-03-30 14:22
Jag har för mig att innan Fabregas lämnade för Arsenal så hann Rosell förhandla fram en klausul som lydde att Barcelona ska ha en preferens för spelaren ifall någon annan klubb i framtiden skulle lägga ett bud på Cesc.
Barcelona Rambla~
2010-03-30 14:21
el Maestro!

Jag håller med om allt du just skrev. Kanske lika bra att lägga ner ytterligare diskussioner i ämnet? Låt Arsenals fans tro att Farbregas är fostrad enbart i London om de vill. Han är trots allt deras spelare och inte Barcelonas.
Barcelona ★Barca★
2010-03-30 14:20
Längtar tills Fabregas tar på den riktiga tröjan:)
Barcelona Criff
2010-03-30 14:20
Edu90, Är du helt ovetande? United köpte Rooney för 31 Miljoner Pund! hahahaha
Barcelona El Capitán
2010-03-30 14:18
Edu90//

Men varför inbillar ni er att Cesc var en medelmåtta under hans tid i La Masia?!
Barcelona Rambla~
Edu90

Du kommer fortfarande med helt felaktiga uppgifter. Gio kom in bilden först när Barcelona hotade med att ta Arsenal till domstol. Efter det kom man överens mellan klubbarna att Gio skulle ingå i ett slags byte.
Barcelona el Maestro!
Ämne: Criff

Mata är föd....Den där Elsa är bara ute efter att provocera. Hon verkar vara proffs på det.
Cesc har Barca i sin blod genom den utbildning han har fått i La Masia. Det är ingen som kan neka det. Inte ens Wenger själv.

Det är inte heller någon som kan neka att Wenger har gett honom möjlighet att etablera sig så snabbt som han har gjort. Han hade inte fått den möjligheten i Barca, inte lika snabbt. 7-6 år av speltid i A-laget i Arsenal, det är imponerande.
Barcelona ¡Barça!
Edu90

SÅ barcelona ansåg att Fabregas var en medelmåttig spelare och därför lät honom gå? Du är rolig.. Det var nog så att de tyckte han kude få mer erfarenhet och speltid någon annanstans vilket gynnade Fabregas,
Barcelona Criff
Pierre, Jo men det gäller ju också att man är i en bra ungdomsakademi, jag menar spelare som Messi & Ronaldo hade aldrig blivit så bra som dem är idag om dem spelar kvar i Rosario respektive CF Andorinha. För dem har ingen aning, eller chans att testa och utveckla spelare på den nivån som behövs för att bli en av världens bästa.

Det är en klubbs uppgift, så som t.ex i Fabregas fall, så att hans 6 år i Barcelonas ungdomslag inte ska ha lärt sig ett smack, utan enbart överlevde på sin talang är totalt skitsnack enligt mig.
Sen som redan är nämnt, det räcker att bara ta en titt på antingen Xavi eller Iniesta så vet man direkt var Fabregas har formats mest som spelare.
Barcelona Rambla~
2010-03-30 14:16
Ämne:
Fabregas är en Bar....
Mr Baloo

Det vet man aldrig. Fast med Rijkaard som tränare fick ju både Messi och Iniesta (även om han debuterade under van Gaal) chansen, så nog hade Cesc även han släppts fram. Fast det går inte att komma ifrån att han troligtvis slagit igenom mycket fortare i Arsenal trots allt.

Du som är lite äldre Mr Baloo, du minns vilket kaos Barcelona befann sig i precis innan Laporta vann presidentvalet. Fabregas stack till Arsenal precis innan under våren. I det kaotiska tilståndet klubben befann sig i är det inte så konstigt att han tog chansen i Arsenal. Då var det inte mycket som talade för att Barcelona skulle bli som idag.
Valencia Edu90
2010-03-30 14:14
Att sno en spelare är som man utd gjorde dvs snott Rooney från everton. Men att ta en medelmåttig( det var väl så barcelona såg det, när de gick med på att låta cesc ingå i köpet av Gio) 15 åring från barcelona och utveckla honom till en världsspelare det är inte att sno.
Real Madrid Pierre
2010-03-30 14:14
Criff

Djupare än sådär. En spelare med tallang kan bli bra nästan var som helst. Om han är bra nog. Gäller bara att få förutsättningarna. En klubb som tar hand om ungdommar bra osv. Vilket barcelona är duktiga på OCH Arsenal.
2010-03-30 14:13
Rambla/

Hehe, man får fan huvudvärk när okunniga människor ständigt ska komma med inlägg om att Fabregas inte är en Barça-produkt. Tydligen så slösade han bort sin tid under de sex åren han tillbringade i La Masia.

*Suck*

Annons: