/spanien/barcelona/forum/16325.aspx/spanien/barcelona/forum/16325.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-07 23:51
Ho ho, Billy Jean, vilket dansnummer. Fy fan vad mäktigt. Pupliken i helt extas och många gråter av glädje.

Vilket dansnummer säger jag bara!
Barcelona Hetfield
2010-01-07 23:49
Rambla

Visste inte att du gillade MJ? Han är min husgud...

Jag är otroligt stolt över Busquets, även om han är oslipad i vissa lägen så är han fortfarande väldigt bra
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-01-07 23:45
Pau, förra säsongen minns jag Y.Toure var en riktig grym spelare, skulle aldrig ana att han skulle sjunka för den kapaciteten han visade förra året, jag trodde han skulle bli bättre och bättre, men det har vart helt tvärtom, vad har hänt med honom? Kanske är det så att han är psykiskt svag, blir bänkad 3 matcher så tappar han lusten, kan det vara så?
Barcelona Pep.G
2010-01-07 23:44
Pau

Pep var min favoritspelare i "Dream Team" upplagan av Barca. Jag som fotbollsspelare har alltid haft den positionen han och Xavi har/hade i laget. Pep är min kung när det gäller fotboll, och Sergi har inte alls varit bättre än Yaya. Yaya har inte ens spelat. Yaya är bättre så enkelt är det. Du kan fråga vilket fotbollsfan som helst. Finns nog ingenting Busquets är bättre än Yaya på, inget alls.
2010-01-07 23:41
Rambla

Det är helt otroligt, den underhållningen som håller i samma tempo i sina scener och energin och inte nog med det så gör han grym musik, han får alla att dansa och sjunga med, det känns så lätt och sjunga med honom. Helt otroligt så stor han vekligen är som du säger, all respekt för honom.

haha Slash kan man inte heller ogilla, en riktig sköning.
Barcelona Pau
2010-01-07 23:40
Busquets har varit bättre än Yaya Toure i år, så enkelt är det. Bosquets besitter ett tempo som bara Xavi, Iniesta och Messi kan hantera. Missta det inte för snabbhet.

Att vissa här inne tror sig veta mer än självaste Pep är vansinnigt pinsamt.
Barcelona Pep.G
2010-01-07 23:39
MJ i all ära, men Barry White gubbar, där har ni en musiker.
2010-01-07 23:37
Ämne: Rambla - El Barça de....
Alltså, helt enormt. Hade nästan glömt bort hur jävla bra och stor han är. Fantastisk show!

..och där dök Slash upp på gitarr också.
2010-01-07 23:36
Rambla - El Barça de les Sis Copes!

länge leve, kungen av alla tiders musikshistoria, Michael jackson the king of Pop.
2010-01-07 23:34
Ok, helt OT nu, men ser ni på Michael Jacksons 30-års jubileum som artist på SVT1 nu? Helt sanslöst bra alltså!
Barcelona Pep.G
2010-01-07 23:30
Barcadinho.

Jag var inte särkillt gammal när Pep spelade på sin toppnivå, men av dem matcherna jag har sett så påminner inte Sergi så mycket om Pep. T.ex Pep hade ett spelförstående som typ bara Xavi har idag.
Barcelona Barcadinho.
2010-01-07 23:02
Cruyff efter Busquets debuttmatch mot Racing förra säsongen

"Technically superior to Toure and Keita. Positionally, he seems like a veteran. With or without the ball. With the ball he made what is difficult look easy: he disposes of the ball with one or two touches. Without the ball, he gives us another lesson: that of being in the right place to intercept and running just to recover the ball. And all that while being young and inexperienced. The same sins of his coach".

Och ni vet att Pep lyssnar på vad holländaren tycker.
Busquets påminner mycket Pep när han själv var en spelare...
Barcelona Pep.G
2010-01-07 22:54
Vissa här inne verkar inte förstå hur viktig Yaya Toure är för det här laget. Han är inte bara bättre än Sergi deffensivt, han är mycket, notera MYCKET bättre än honom offensivt. Han kan fan t.o.m agera spelfördelare. Hans assist till Henry mot Valencia kommer jag aldrig att glömma. Jag hoppas verkligen Pep förstår vikten av Yaya, det gör jag verkligen. Vi vinner mycket på att ha honom med i startelvan. Vem kommer ihåg när han slaktade Mikel och Essien tillsamans på Camp Nou ?

Visca el Barca y Yaya Toure !
Barcelona BlueRed
2010-01-07 22:45
OT: Jag vill bara påminna er om att idag är sista dagen som man kan rösta på sina favoriter till Guldskölden. Om ni inte har röstat så kan ni se länk och rösta fram dem ni tycker förtjänar en Guldsköld.
Canaletes
2010-01-07 22:43
CuléAK

Många här har börjat kalla Busquets Pep's son.. :S
För att han föredrar honom istället för Touré
Barcelona Hetfield
2010-01-07 22:43
CuleAK

Det är bara ett dåligt skämt som vissa inte kan släppa, det var roligt första gången, men nåja
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-01-07 22:24
Ämne: Alavi

Jag hade oc....
Vadå sin egna son?

Busquets är inte Guardiolas son!
Barcelona Den vise
2010-01-07 22:15
Alavi

Jag hade också låtit min egen son spela istället , där är jag och pep överens. Dessutom så tycker jag att sergio är snäppet bättre passningsspelare än yaya. Men han kanske inte har de bästa defensiva egenskaperna.

Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-07 22:07
Jag förstår inte varför ni är så frustrerade, jag kan förstå att ni är lite arga på Pep för att han bänkar Yaya. Men han ersätter ju honom med en lovande talang, han är inte lika bra men skicklighet har han. Han har flera gånger bevisat att han är en bra spelare.
Barcelona ★Barca★
2010-01-07 22:05
Yaya toure har fått chansen men knappt tagit den. Men när Busqets får chansen då tar han den och får starta matchen.

Jag håller med att Toure borde starta men han har inte varit bra och tagit chansen.

Pep föredrar Busqets så är det bara.
Barcelona Barcanist
2010-01-07 21:49
Rivaldo_gudarnas gud

Pep kollar inte på förra säsongens prestationer.
Yaya har fått chansen ett antal gånger den här säsongen från start, men inte förvaltat den chansen på samma sätt som han gjorde förra säsongen. Samma sak gäller Henry.
Busquets samt Pedro har fått chanserna på Yayas resp. Henrys platser och gjort det bättre den här säsongen.
DET är skillnaden. DET är därför Pep Guardiola väljer att starta med Busquets före än Yaya Touré.

Du kan ju inte t.ex. kasta in Maradona i ett lag nu och säga nej men han gjorde de ju så bra för 20 år sen så han ska starta! Det går bara inte.
PEP.
2010-01-07 21:35
Rivaldo_gudarnas gud

Du är ett stort skämt, vet du de? Hur fan kan du kalla Pep för hycklare? Han ledde laget till 6titlar, de här Barca är en av dem bästa någonsin, och du kallar Pep för hycklare, om jag va du så skulle jag gömma mig under soffan och skämmas för det jag sa.
Barcelona Den vise
2010-01-07 21:23
Det sjuka är att man nästan har glömt känslan av att åka ur en turnering. Man kan nästan inte föreställa sig att barca ska få en svacka eller för den delen bli titellösa i år.

Det är en helt sjuk känsla, jag kan verkligen inte se en CL final i år där barca inte är ett av de 2 lagen.

Men man kanske ska börja inse att de man åstadkom 09 inte kan överträffas.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-01-07 21:10
Den vise//

Haha...Specielt mycket var orden. Det hade inte gott specielt mycket sämre med Etóo på plan ist för Ibra eller. Men bytet skedde trots allt. Pep är en grov hycklare om han inte ger Yaya den speltid han förtjänar. Dom bästa skall spela. Busquets får för eget bevåg spela upp sig så han förtjänar att väljas framför Yaya. Allt annat är båg. Han har fått tillräkligt med chanser men har ändå inte varit närheten av vad Yaya visa upp förra säsongen.
2010-01-07 21:06
Kom att tänka på det föresten. Om vi Skulle gå ut å ta trippeln i vår igen. Är det ens värt att följa fotboll något mer då? En sån grej finns ju inte. En sån euofori man hade vart i då hade ju varit pinsamt sjuk. Vi har ju alla möjligheter att göra det också. Det är ju det som är sså grymt. Lyckas vi bara vända mo sevilla nu i returen i copan så är det ju rena motorvägen till guldet på pappret iaf. Och i ligan så är bara ett mindre samspelt real ända hotet som vi ska hålla undan för. Cl är vi ju i kvarten redan. Allt annat är ju otänkbart. Då är det alltså 3 lag som vi ska piska där. En fullt möjlig uppgift att ta 3 nya titlar alltså. Specielt cupen och ligan anser jag ligga bra till. Cl hde blivit svårt. Dock ingen utopi. Men då måste alla vakna och kämpa igen. Hoppas Pep får fart på gubbara nu. Visca barca!
Barcelona Den vise
2010-01-07 20:54
Rivaldo_

Du kan inte på allvar mena att pep ska peta sin egen son sergio? Han föredrar honom alla dagar iveckan verkar det som och det har inte gått speciellt mycket sämre med honom på plan.
2010-01-07 20:49
Angående Zlatan.

Är det inte typiskt att folk ska ge sig på nyförvärven såfort det börjar gå dåligt. Kom ihåg efter vi vunnit dubbeln och gick sämre året efter. Tydligen var det Thuram,Gudjhonsen och Zambrotta som alla var floppar och gjorde oss dåliga. Året efter det så va det Henrys fel. För han va ju slut! Och nu när det går lite dåligt såhär mitt i säsongen vrf inte passa på att skylla på Zlatan. Inte ett knyst om att han förmodligen är enda stjärnan som presterat på normal nivå tsm med Xavi. Dom andra spelarna skall inte beskyllas för hur dom spelar. Ist är det ZLatan. Enda spelaren som presterat som man kan förvänta sig av honom. Som gör dom andra spelarna dåliga! Applåder!!!! Vad gör han då som inte Etóo gjorde? Han gör lika många mål. Han hotar (likt Etóó) ständigt i djupet. Han tom jagar boll å pressar. Tilldet så bidrar han med utmärkt targespel. Zlatans insats såhär långt är klanderfri. Kolla ist Messi som inte alls nått upp till någon vidare standard (med hans mått mätt). Henry som är i sitt sämsta slag sen han spela i juve fören 10 år sen (visa dock glöd mot villareal). Iniesta som varit skadad och inte hittat formen riktigt än. D.Alves har även han vart skadad stora delar men iof levererat direkt när han kom tillbaka. Yaya har inte ens getts en värdig chans att komma upp i fjolårets nivåer då han ständigt förbisetts pga Busquets!?! Pique är inte heller han i närheten av förra säsongens form. Dock är Skillnaden från förra säsongen först och främst mättnaden. Sen prestationerna på herrar Henry,Messi,Iniesta,Pique och Yaya.

Zlatan skall ni alla ge fan i dock. Han är den främsta anledningen till att vi inte ligger bakom real i ligan och redan är ute ur cupen!

Vidare så måste Yaya få förtroeendet nu när han kommer tbx från afrikanska. Ett skämt att Busqets prioriteras framför honom. Något varenda fotbollsknännare värden över är fullt medvetna om. Yaya är bättre på varje punkt som fobollspelare.Det får va slut med daddandet från Peps sida. Lite jädra eld måste in i laget i fortsättningen. Det finns trots allt 3 titlar kvar som skall erövras!

Barcelona Xaviii
2010-01-07 19:57
Ämne: Fan vad tröjan passa....
Behövs ingen photoshop för att se Ribery i Barca tröjan.

Barcelona ★Barca★
2010-01-07 19:44
Fan vad tröjan passar han:)
Barcelona Pedrito
2010-01-07 19:07
Håller inte med gästkrönikören. Låter som han menar att Zlatan gör de andra spelarns sämre. DE anpassar sig ju fortfarande till varann och knappast zlatans fel att Iniesta och xavi inte fått upp formen på topp. Dessutom har ju skador och formsvackor fått resultatet att iniesta fått spela en del som ytterforward.
Annons: