/spanien/barcelona/forum/16308.aspx/spanien/barcelona/forum/16308.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ihefsu
2009-12-26 13:08
Ämne: Joan Gamper 1899

....
Jag hade föredragit Rooney i Barcelona framför Ronaldo, men det har i det snaraste att göra med spelstil tror jag... Rooney har så mycket glöd, passion så att det är knasigt. Det behöver alla lag, särskilt lag som redan har "övrig spets".
Barcelona el Flaco
2009-12-26 12:58
Saker jag lärde mig under 2009:

Boluda är inte den skarpaste kniven i lådan.

Varken Kviborg eller Marcelo är vidare bra på att förutspå hur en ligasäsong ska sluta.

Juande Ramos hade uppenbarligen inte särskilt bra koll på Barcelonas spel som han trodde inför el Clásico.

Messi är inte lika blyg när han är full.

Den som inte hoppar är en madridista.

Pinto är snabbare än Guardiola.

Även om man värvar spelare för 250 miljoner euro är detta ingen som helst garanti för att besegra allsmäktiga Segunda B laget Alcorcón.

Trots två banklån och en enorm sportslig satsning, där man bl.a. värvar de två senaste Guldbollen-vinnarna, anser Florentino Peréz att det INTE vore ett misslyckande om Madrid inte vinner några titlar denna säsong.

Messi och Zlatan gillar tydligen inte varandra. Försök inte motbevisa detta. ”Det är bara så” helt enkelt.

Fortsätt.
RMCF.
2009-12-26 12:49
Joan Gamper 1899

Du är ett stort skämt, sluta va så enögd, du jämför spelare som Rooney med Ronaldo, en fråga till dig då när vann Ronney priset som världens bästa spelare? Var det Rooney som var med i Fifas dröm elva eller var det Ronaldo?. Jag behöver inte ens egentligen säga något, Ronaldos meriter talar för sig själv.
Barcelona Hetfield
2009-12-26 12:31
Barcadinho

Ingen av de är fysiska spelare, så tappet av Toure och Keita kommer att påverka oss, men vi såg att Pique hanterar rollen som pivote, så varför inte testa Milito nu? Vore kul för honom
Barcelona Barcadinho.
2009-12-26 12:01
Victor Vazquez, Alcantara och JDS kommer att ersätta Keita och Yaya under AM, enligt EMD.

Hmmm, intressant.
Jag tror att de klarar sig den svåra uppgiften.
Barcelona Mrfaariis
2009-12-26 03:10
Ursäkta är det någon som kan hjälpa mig. Jag vill se hela matchen mellan Barca och United ? var kan jag göra det?
Barcelona Pep.G
2009-12-26 01:18
Kom igen nu grabbar, varför är alla så bittra för ? Lägg ner tjaffset fan och njut av det som är kvar på julen ! :D
Barcelona BlueRed
2009-12-26 00:54
The Reporter

Läs igenom alla inlägg innan du yttrar dig. Jag varnade honom efter att han länkade till samma sida två gånger. Samtidigt så försöker han få fram att dem som inte röstar på Messi är tydligen inte riktiga supportrar.
Är det något jag verkligen inte orkar med så är det diskussionen om medgångssupportrar och hur trogna Barça - resten av folket är. Jag brukar vanligtvis gå hårdare åt dem som håller på och få liv i den diskussionen igen, jul som det är så var jag snällare denna gång.

God natt. :)
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2009-12-26 00:38
Ämne: Ämne: Varför ....
Precis. Det är precis därför han fick en varning.
Barcelona tarrak
2009-12-26 00:36
Ämne: Varför är alla emot ....
Jag vet inte om jag missat något, men diskussionen handlar väl knappast om att redaktionen inte tål kritik eller att han förvägrats uttrycka sin åsikt, utan att han spammar en och samma länk gång på gång?
Barcelona The Reporter
2009-12-26 00:08
Varför är alla emot honom? Bara för att han vågar stå för sin åsikt. Han får säga vad han tycker, red måste ta lite kritik !

ExtraVaganza jag är på din sida !
Barcelona BlueRed
2009-12-25 23:10
ExtraVaganza

Som sagt, du tjänar knappast på att tjafsa emot. Lägg ner, du har blivit varnad. Skaffa dig ett nytt konto kommer inte och hjälpa dig, vare sig du byter nick eller behåller din nuvarande. Folk såg ditt första inlägg, du behöver inte posta om ett likadant.
2009-12-25 23:07
Ämne: ExtraVaganza

Gör ....
Någon har vaknat på fel sida idag, du förtjänar verkligen en spärr.

Saman.

Onödigt och lägga extra krut på det hela, ignorera bara.
Barcelona ExtraVaganza
2009-12-25 22:51
Måste man alltid "tjäna" på något ?

"tjafsa emot" ?

Jag säger bara som det är och min åsikt är starkare, min kärlek till Barca är större och för att detta är en plats där man får uttrycka sig som man vill så kan jag visa ett oändligt antal gånger varför jag inte ska "lägga ner skiten" som du naivt uttrycker det.
Barcelona Saman.
2009-12-25 22:49
ExtraVaganza

Gör du det, åk på en ip-spärr så lär du väl aldrig sätta din fot här igen eller? Har du dynamisk IP, inga problem din internetleverantör kommer nog kontaktas då, gissar jag på.
2009-12-25 22:31
Ämne: "Lägg ner attit....
Vad tjänar du på att tjafsa emot?
Lägg ner skiten istället och lägg av.
Barcelona ExtraVaganza
2009-12-25 22:26
"Lägg ner attityden också. Du är varnad. /Mod"

Vilken attityd ? Antigen är du blind eller så tror du att du känner folk genom att sitta bakom ett tangentbord och en skärm. Spärra mig ?

Här kan man skaffa ett nytt konto hursomhelst så det att spärra mig eller någon annan från denna sida är decenniets största skämt =) Jag kan komma tillbaka i en annat namn och bevisa gång på gång att din lilla makt är extrem begränsad. =)
Barcelona donlobon
2009-12-25 21:26
Messi och Zlatan är ju trots allt europas hetaste anfalls duo.. Så det är inte så konstigt att dom spottar in mål för barcelona och även spelar fram, precis som nån här nere nämde..

MES QUE UN CLUB, BARCA(L)
Barcelona donlobon
2009-12-25 21:26
Messi och Zlatan är ju trots allt europas hetaste anfalls duo.. Så det är inte så konstigt att dom spottar in mål för barcelona och även spelar fram, precis som nån här nere nämde..

MES QUE UN CLUB, BARCA(L)
Canaletes
2009-12-25 20:35
Maestro - L. M. 87

Zlatan har spelat mindre minuter också! :O
Impad!
2009-12-25 20:30
Ämne: VAD FAN! Svik inte M....Vi förstod första gången du länkade sidan till oss, en gång räcker.
Dock röstade jag på Ryan Giggs, jag tvekade inte en sekund.

Maestro - L. M. 87

Mycket intressant, ser bra ut! :)
Barcelona Maestro - L. M. 87
2009-12-25 20:25
Lite intressant statistik. Det gäller toppmålgörarna i La Liga.

1. David Villa, 12 mål, assist 1, poäng 13
2. Ibra 11 mål, assist 5, poäng 16
3. Soldado 10 mål, assist 2, poäng 12
3. Higuaín 10 mål, assist 1, poäng 11
4. Messi 9 mål, assist 5, poäng 14
5. Fabiano 8 mål, assist 0, poäng 8

Slutsatsen är om man tittar på toppanfallarna som gör flest mål i ligan så är Messi och Ibra mer än bara målgörare. De är även "playmakers". De petar alltså inte bara in mål utan de är även bra på att assistera medspelare att göra mål.

Hoppas att denna trend fortsätter. För i längden är det en egenskap som kan ge mer värde.
Barcelona ExtraVaganza
2009-12-25 20:21
Länka samma sida igen och du blir spärrad! Lägg ner attityden också. Du är varnad. /Mod
Canaletes
2009-12-25 19:59
VizzlA^^H-Z-M

Länk! ;)
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-12-25 19:24
ska åka ner till barcelona 15 januari och funderar på att åka till träningsanläggningen..och undra om det finns någon som har lite kunskap om detta, träningar, tider, bussar, etc.
har för mig att det funnits en guide men hittar inte den.

Tack på förhand..
2009-12-25 18:35
Ämne: Att det ska vara så ....
Tyvärr så finns det väldigt många som är enögda och tycker att Messi är en dimension bättre än C.Ronaldo.
Vi ska inte glömma att han bar United på sina axlar.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-25 18:10
ursäkta!
Ursäkta!
Canaletes

Alltså han fick sitt genombrott då med straff mål och och några frisparkar. Jag vet att han blev lite känd under EM 2004, men han var en medioker spelare.
Barcelona BlueRed
2009-12-25 18:07
Att det ska vara så svårt och förstå Ronaldos storhet. Killen kan spela fotboll, bättre än dem flesta. Snabb, teknisk, skrämmande frisparkar, otroligt bra skott och ett huvudspel av världsklass. Jag tycker inte om honom, men fotboll kan han spela, vad ni än säger.
Annons: