/spanien/barcelona/forum/16307.aspx/spanien/barcelona/forum/16307.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Reporter
2009-12-29 15:24
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jag har den som ringsingnal på mobilen :)
Canaletes
2009-12-29 15:24
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Kolla in Mundo Deportivos da om du inte hört deras XD
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-12-29 15:22
Maestro - L. M. 87 //

Ska Messi ens få medalj i vm så får han nog matcha Maradona 86 i fråga om prestation. För laget han har runt sig räcker helt enkelt inte till. Det är ingen skräll om dom inte tar sig vidare från gruppen ens.

Brasilien är bättre för att dom har en fysik som är överlägsen argentinas. Samtidigt som dom är minst lika skickliga och kvicka med boll. Knappt någon argentinare utgör ett hot 30 meter från mål för knappt någon har styrkan att kunna skjuta därifrån. Nästan alla i brasilien kan dra på från sådana avstånd och avgöra matcher. Sen att dom är minst 5 centimeter längre i snitt en argentinarna gör dom starkare på fasta också. Och närkamspelet skall vi inte ens prata om. Deras fysik gör dom överlägsna i avgörande lägen. Vilket ger dom mycket större chanser att döda sina matcher. Det är det som skiljer dom från argentina. Det samt att alla kliver fram och växer i takt med att matcherna gör det. Fysiken och och förmågan att växa i viktiga samanhang är förövrigt något brassarna delar med Italienarna och Tyskarna som inta alls är så skickliga spelare som argentina,spanien och brasilien. Argentinarna dock. Har en extraordinär förmåga att nästan alltid krympa när det börjar hetta till (Hur nu det är möjligt).
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-29 15:16
Vilka tror ni vinner VM?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-29 15:09
GOL DE LO PUTO CRACK. GOL DE LOS PUTOS CRACKS.

Hahaha, Underbar kommentator som inte kan kontrollera sig längre.

Vilken underbar känsla Iniestas mål ger.
2009-12-29 15:08
Suñol//

Det är just det jag menar. Italien har 4 vm guld och 2 silver. Så dom nationerna går inte att jämföra. Argentina är mer i nivå med Uruguay som också har 2 vm guld. Brasilien är i en klass för sig. Före Italien och Tyskland som kommer tätt där bakom. Sen kan man snacka nationer som Frankrike, Uruguay och Argentina.
Barcelona Maestro - L. M. 87
2009-12-29 15:06
Ämne: petersays//

Pasto....
Jag förstår din kritik mot Argentina men jag tror ändå att deras styrka i VM kommer att ligga i att de blir underskattade av många – de är nästan uträknade. Jag tror de kan gå som längst till en kvartsfinal. Det borde vara en bragd tycker man, då de inte riktigt har ett fungerande lag till skillnaden från bland annat Spanien, Brasilien, Tyskland och England.
Argentina har vissa individuellt skickliga spelare som kan avgöra matcher men de saknar det lagmaskin som exempelvis Brasilien har. Det blir deras fall i VM.
Men mirakler har hänt tidigare och visst vore det stort om Messi tar medalj i VM också. Hans medaljinsamling började ju som bekant i OS i China under hösten 2008.
Barcelona Suñol
2009-12-29 15:03
Rivaldo_gudarnas gud: Två VM-guld och två VM-silver talar väl sitt tydliga språk så du pratar ju bara en massa strunt om du menar att Argentina är överskattat, är Italien också överskattat i fotbollshistorien?
2009-12-29 14:47
petersays//

Pastore har väll inte gjort allt för stor succe i Palermo? För mig känns det som han är en i mängden av alla upphaussade argentinare.

Argentina måste vara det mest överskattade landslaget i världen. Och deras spelare likaså. Alla nya "Maradonas" brukar allt som oftast bara besitta en enda egenskap som betacknar storspelaren. "Längden". Saviola,Teves,Zarate,Palacio är några exempel. På andra possitiooner hittar vi Mascherano: världens mest överskattade medelmåtta? Sengångaren Riquelme. Coloccini och Gago. Samuel (Inter), Gonzalez (villareal) och Garay (real) har inte heller utvecklats till några hitts hitills. Det är en nation av mycket snack och liten verkstad. Som bara besitter 3 världesspelare på den absoluta toppnivån idag. Messi,Aguero och Cambiasso. Resten är spelare som bara kan hävda sig i lag precis under toppen i dom större ligorna, eller i topplagen i dom mindre ligorna. Nationer som Portugal och Elfenbenskusten har fullt jämförbara trupper om man ser till landslag.

Tror aldrig något landslag eller några andra spelare i fotbollsvärlden är så totalt berövade på vinnarinstinkt som dom argentinska är. Den mest överksattade nationen i fotbollshistorien! Och jag hoppas innerligt att vi slipper deras inkompetens här i katalonien. Messi är en vinnare för han har uppfostrats här på la masia i en konkurensinriktad miljö där han varje dag har matats in i en vinnande mentalitet. Något dom hemmfödda argentinska spelarna av någon anledning saknar. Annat är det i grannlandet Brasilien av någon annledning. Där alla verkar vara födda till att avgöra och vinna saker.
2009-12-29 14:28
Iom att Messi missar villareal matchen. Så borde Henry,Zlatan och Pedro börja i anfallet. Bojan i all ära men vi behöver ha inne det tyngsta artilleriet vi ha med allt manfall. Nu är verkligen inte tiden att rotera.
Barcelona petersays
2009-12-29 13:54
Var det förresten någon som såg Katalonien-matchen och kan berätta om/hur Pastore spelade för Argentina?

Edit: Såg nu att han inte bara spelade utan också nätade. Ska nog börja följa Palermo lite närmare under våren. En bekant har talat sig varm om den kvickfotade 20-åringen.

http://www.youtube.com/watch?v=2P8zkSy9GvE
Barcelona petersays
2009-12-29 13:48
"I och med Peps galna chansning så tror jag nog att han kommer satsa på ett ungt anfallsspel, dvs Jeffren Bojan och Pedro. Eller så hoppar Henry in där någonstans."

Jeffren är skadad.

---------------------

"Dock kan jag inte hitta samma uppgifter på den engelska versionen, vilket kan få en att tro att detta är ett skämt??? "

Den engelska sidan uppdateras alltid sist. Ibland upp till ett dygn efter den katalanska/spanska.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-29 13:23
Vilken tid spelas vår match ?
Barcelona ★Barca★
2009-12-29 13:07
Här har ni det.
Barcelona Mojito
2009-12-29 13:02
Donlobon

I länktipset som är från den officiella hemsidan står det (i den katalanska versionen) att sydamerikanerna kommer få extra ledigt.

Dock kan jag inte hitta samma uppgifter på den engelska versionen, vilket kan få en att tro att detta är ett skämt???
Där står att alla ska återvända till den första träningen som är idag.

Vi lär få veta vilket som gäller inom en snar framtid hur som helst.
Barcelona donlobon
2009-12-29 12:25
Ämne: Ämne: Varför ....
Amen, du tror ju verkligen på fullaste allvar att han ska ge messi o co. ledigt nu när dom ska möta villareal?
Barca ligger 2 poäng före real madrid.. hade förstått om det hade legat 22 poäng före, då hade jag förstått, men serri.. Vart har du fått hört det förresten?
Barcelona ★Barca★
2009-12-29 11:17
Hoppas vi köper han i sommar.
Barcelona Hetfield
2009-12-29 10:24
När Toure match efter match bänkades så blev till att börja med väldigt förvånad, sen så blev jag väldigt irriterad på Mister

Det är nu jag fattar varför Busquets fick så mycket speltid, det är just för att vi ska klara oss utan Toure, och att Busquets ska växa och bli en världsmittfältare. Det tog ett tag, men nu fattar jag ;)
Andreas-
2009-12-29 07:20
Någon som vet när dem som är medlemmar i Barcelona kan fixa biljett till CL-matchen mot Stuttgart via hemsidan som man kan göra till alla andra matcher?

Vet att man säkert fått mail om detta, men min mail strular tyvärr just nu. Tack på förhand!
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-29 06:37
Man blir så sur Villarreal är i form och de var inte dom mot antagonisterna Real.
Barcelona Allan14
2009-12-29 01:27
Lameg^

Jag håller med dig om de om Yaya Toure skulle vinna AF så skulle han säkert komma till Spanien med ett stort självförtroende och väldigt bra form. Jag hoppas verkligen att han får tillbaka den formen som han hade förra året skulle vara väldigt roligt att se när ingen kan komma förbi honom.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-12-29 00:44
Måste ändå beundra denna obbe för att ha psyket att återvända gång på gång trots att hans argumentationer motbevisas nästan varje gång. Det ska du ha cred för. ;)

Med tanke på risken att ämnet dras upp igen så ber jag om ursäkt!

Ännu ett test för Peps spelartrupp, nu är det viktigt att fortsätta ånga på och fortsätta ha båda fötterna nere på jorden. Det litar jag på att Pep sköter, han vet bäst hur man motiverar spelarna. Vore dock typiskt om Villarreal helt plötsligt skulle göra en dundermatch på camp nou efter en bedrövlig höstsäsong. Bara en tanke jag har men magkänslan säger att vi har så god harmoni inom laget så det kommmer gå vägen. :)
Barcelona lameG^
2009-12-29 00:17
Mojito

Jag hoppas verkligen att Yaya vinner Afrikanska Mästerskapen. Okej det är dåligt för oss om han är kvar där länge men tänk dig för honom. Det är hans land det handlar om och han har ju inte direkt spelat mycket i barca. Där kan han verkligen övertyga Pep om att han ska starta och komma tillbaks till den form han hade förra säsongen.

Detta ger spelare som thiago och jds chansen att spela A-lags fotboll och jag hoppas dessa grabbar tar vara på den chansen.
Barcelona Mojito
2009-12-29 00:09
Jag förstår nog hur Pep resonerar.

Laget har precis vunnit sin 6:e titel för året, i en period då spelarna eg skulle vara jullediga och få lite kvalitetstid med sina familjer.
Ladda batterierna hemma är det bästa som finns.

I förlängningen tror jag laget tjänar på att ha nöjda spelare på alla nivåer.
Här kommer människokännaren Pep in i bilden. Enigt mig är det hans starkaste sida, att spela på de andras känslor.
Precis som Gladiatorfilmen inför CL.
Pep kräver enormt mycket av sin trupp, men han har också förmågan att se förbi nuet och blicka framåt. Det gör honom till en stor tränare.

Dessutom ger det ungdomarna chansen att ta för sig, och det kan behövas inför resten av säsongen i allmänhet och i januari/februari i synnerhet.

Satt och tänkte på hur det skulle se ut i Elfenbenskusten om de vann AM... Yaya skulle inte få återvända - de skulle göra honom till gud och uppföra statyer över hela Yamasukkro (en stad som jag för övrigt varit i). Galet skulle det bli!!!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2009-12-28 23:36
el Flaco

Haha, den satt fint.

nemo

Finns alltid någon som säljer svart, tror knappast på att det kommer vara fullsatt, så det kommer nog finnas gott om folk utanför som säljer.
Barcelona lokmanoooo
2009-12-28 23:35
Äntligen kan jag skriva igen:D
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-12-28 23:34
obbe.

Hahaha har ni så många matchvinnare? visste ej.
Dock saknas Arbeleo och Mr den evige talangen Gago.

Om alla dessa ovannämnda spelare som du radade upp är matchvinnare ja då är T.O.M vår ledarstab matchvinnare då de har gjort riktigt riktigt bra ifrån sig i fjolåret.
Barcelona nemo
2009-12-28 23:34
Tja!

Jag har bokat flyg + boende till Barcelona för att se matchen mot Valencia med 4 polare i mars. Nu är det så att biljetterna på barcas hemsida är slutsålda. Finns det någon möjlighet att vi får tag på 5 biljetter när vi är där nere?
Barcelona el Flaco
2009-12-28 23:31
Nästan varje gång obbe kommer in i Les Rambles känns det oundvikligt att han kommer åka på en Fail förr eller senare.
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2009-12-28 23:16
När Ronaldo misslyckades att avgöra mot Barcelona så klev inte någon i Real Madrid fram.

Ni har inte så många matchvinnare som du påstår.
Annons: