/spanien/barcelona/forum/16305.aspx/spanien/barcelona/forum/16305.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2009-12-27 18:48
Ämne: Canaletes//

MM jo....
Du kanske inte visste att Drenthe inte blev U21-VMs bästa spelare, utan det var i U21-EM som han fick det priset.

Men det gör inget, man kan inte lyckas med allt.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2009-12-27 18:47
obbe

Jag tog upp pengar för både du och jag vet att det är pengar som styr just nu i fotbollsvärlden, om man nu inte har ett hjärta för den klubben man vill gå till.

Den enda anledningen till att Fabregas skulle lämna Arsenal för Madrid är just för pengarna.
Ingenting annat, han växte upp i La Masia.
Spelare som kommer därifrån gör inga a lá Saviola och Figo.
Barcelona Essienesque
2009-12-27 18:47
Haha, om Fabregas skulle lämna Arsenal för Real skulle det BARA handla om pengarna =).
Real Madrid obbe
2009-12-27 18:44
H.Alavi - Triangulo Magico!//

Ja men du tog upp pengar, inte jag.

du sa att i många fall är det för pengar en spelare lämnar sin andra klubb. Så var det inte för Pepe, han fick ganska så mycket mindre i lön, när han lämnade porto för oss.

Visst Porto är inte arsenal. Men lämnar Fab arsenal för oss, så tror jag inte det är pengar, det är för klubben, tror inte han svälter.
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2009-12-27 18:44
Canaletes//

MM jo vi värvade Drenthe genom youtube.

Du kanske inte visste att han blev u-21 Vms bästa spelare? Men jag tror nog ändå att du har rätt! vi värvade honom genom youtube!

Eller inte
2009-12-27 18:43
Ämne: Abbe.//

Förmodlig....
Svårt och ha ärligt och gott samtal med dig när du kommer med grejer som "Messi kommer närmare C.Ronaldo".
Canaletes
Ännu en diskussion som slutade utan nån som håller med med den andra.

2435453 and still counting..
Barcelona donlobon
ajoo, håller med er om att ronaldo har en del egenskaper som inte messi har men snlla.. messi är världens bästa bolldrivare, och är kvickast i världen.. Borde inte det göra honom till årets spelare? han kan avgöra matcher på egen hand, kan spela fram på väldigt eleganta sätt osv, han e bara bäst för tillfället, men det finns många som nosar på den titeln.. Ronaldo då, tex.
Barcelona Abbe.
2009-12-27 18:42
Ämne: Cesc är playmaker, X....
Xabi Alonso är en defensiv mittfältare som behöver en hårt jobbande medspelare för att han ska kunna leverera på hög nivå. Han klarar inte pivote-jobbet på egen hand i la Selección, i Liverpool hade han Mascherano och i Real Madrid har han Lass.
Real Madrid obbe
2009-12-27 18:42
Abbe.//

Förmodligen vill jag, att ni alla ska ha ett öppet hjärta. Ni får diskutera fritt och tycka som ni vill, även jag tycker som jag vill.

Dock kan ni i bland vara för insnöade för att faktiskt se sanningens ljus.

Cesc och Xabi är båda riktigt bra fotbollspelare, låt oss stanna diskussionen där, då det knappast komemr någonstanns.
2009-12-27 18:40
obbe

Pinsamt av dig och jämföra Porto med Real Madrid.
Vem skulle inte gå från Porto till Madrid?

Abbe.

Ser att du hann före ;)
Barcelona Essienesque
Ämne: Det är El Clasico ik....
Tack för infon! Kommer bli en bra match. =)
Real Madrid obbe
Cesc är playmaker, Xabi är playmaker. De har liknande kvaliteter, därav jämförelsen, egenskaperna emellan.
Barcelona Abbe.
2009-12-27 18:39
Ämne: H.Alavi - Triangulo ....Pepe exemplet kan vara det sämsta. Vem skulle inte byta den portugisiska ligan mot spel i en av världens bästa? Det är ju knappast så att han svälter i Madrid på grund av brist på pengar.

Förresten, vart vill du komma med dina predikningar här inne på Les Rambles?
Real Madrid obbe
2009-12-27 18:37
H.Alavi - Triangulo Magico!//

Pengar styr mycket tyvärr.

Dock ska du veta att många spelare också kommer till Madrid, för äran att vara i den bästa klubben i världen, det är något unikt för en spelare att få uppleva.

Pepe gick ju ner med sin lön i från Porto, för att komma till oss.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-12-27 18:36
Riktigt riktigt bra diskussion ser jag här.
Men det som känns tråkigt i denna diskussion är att Xabi Alonso jämförs med en av världens top 3 bästa mittfältare i form av Cesc Fabregas.

Snälla sluta jämföra Alonso med Fabregas.
Det finns bara inte i denna värld, om man inte är enögd förstås
Barcelona BlueRed
obbe

Frågan är vem du jämför Xabi med? För Cesc spelar inte ens på samma position. Och ska man jämföra deras betydelse för sina respektive lag så är Cesc bra mycket mer viktig och tillför mer för Arsenal än vad Xabi gör för Real.

Xabi jämför jag med Essien, och där har inte Xabi en chans. Hans passningsspel är bättre än Essiens, men allt annat ligger han ett steg efter, om inte två.

Messi börjar komma närmare Ronaldo? All right...
Ämne: donlobon//

M Mess....
Tillåt mig och skratta, Haha!
Messi kommer närmare C.Ronaldo?
Canaletes
| IKER | CASILLAS |

Det var ju så ni värvade Youtube-Drenthe.
Pedja blev förälskad!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-12-27 18:34
Nä jag håller med om att Cesc inte är ikon som tex Gerrard och Totti som du nämner. Dock så är han ÖVERLÄGSET Arsenals viktigaste och bästa spelare samt deras lagkaten. Dessutom mår Arsenal ganska bra ekonomiskt trots det nuvarande svåra ekonomiska klimatet så dom behöver inte sälja av den anledningen heller Tror faktiskt inte Perez hade speciellt stor chans att värva honom i sommras.

Känns som om det ska bli ett klubbyte för Cesc så måste han nog själv driva på en hel del då Arsenal har som enda mål att behålla honom så länge dom bara kan. Och jag tror faktiskt att Barcelona är den enda klubben som Cesc är beredd att göra den anstängningen för. Dessutom finns då klausulen som Heywood Jablome nämnde. Som sagt OM Cesc byter klubb så tror jag att den klubben kommer att heta FC Barcelona.
Real Madrid obbe
donlobon//

M Messi fick vara helt skadefri i stort sett hela året, sånt spelar in. C.Ronaldo drogs med en del skador föregående säsong, och även nu i Real, så då är det svårt att göra något åt.

Totalt sätt, om man går in för egenskaper en och en, så har C.Ronaldo fler kvaliteter, vilket gör honom mer andvändbar i flera olika lägen, vilken gör honom till en något mer komplett spelare, men visst är det jämnt.

Messi har steg för steg kommit närmre C.Ronaldo.
obbe

"Perez har någonting Laporta inte har, en av många saker, och det är bättre övertalningsförmåga."

Den här övertalningsförmågan som du pratar om, resulterar sig i en stor säck med pengar?
Det är pengarna som lockar, inte "övertalandet".
Visst, jag håller med om att det finns en pytte liten chans om att Fabregas kan lämna Arsenal för Madrid. Men som sagt, då är det pengarna som styr och ingenting annat.

Så funkar det inte i Madrid och kommer aldrig att göra det, pengar styr där borta, trist men sant.

| IKER | CASILLAS |

"ALDRIG!"

Vi har förstått att du menar att Alonso är en grym spelare och sånt, men vad jag har förstått så höjer du honom till skyarna. Visst jämför honom med Fabregas, men när det kommer till att jämföra honom med "the big boys" så finns inte han på kartan.
Real Madrid obbe
2009-12-27 18:30
Maestro - L. M. 87//

Hah sluta driv nu. ursäkta om det låter så, för det är verkligen inte meningen. Jag säger bara som det är. Hur ska jag annars uttala mig, ska jag kalla perez för Mr Y.

Perez gick för Xabi före Cesc för att han ansåg honom bättre lämpad.

Ja att Xabi Alonso är bäst i världen för stå för mig, men jag har en rad med folk bakom mig som håller med. Dock inte de mest insnöade barcelona-fans som är försjunkna i stolthet för att kunna erkänna något annat.
Barcelona donlobon
2009-12-27 18:29
nemen, vem är årets bästa spelare då?=D (MESSI)
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2009-12-27 18:28
Heywood Jablome - Piquénbauer //

Youtube är så överskattat att det inte går. Jag ska visa dig en Quaresma video. Han är bättre än alla Messi och Ronaldo videos där!
Barcelona Maestro - L. M. 87
2009-12-27 18:25
Ämne: Maestro - L. M. 87//....
Du låter nästan som om du är religiöst förälskat i Perez. Det är inte bra för hälsan.

Att Xabi är bäst i sin position i Real Madrid kan jag hålla med dig om men att han skulle vara numero uno i världen i sin postion, det får stå för dig.
Real Madrid obbe
2009-12-27 18:22
El Kaiser de Michoacán//

Det är svårt. Men inte Gerrard,Totti,Del piero svårt, ikoner som varit länge i sitt lag, är alltid svåra att värva.

Men visst, det är lika svårt att värva Cesc i från arsenal som det är att värva Torres i från pool, det kan jag köpa.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-12-27 18:22
det finns två spelare som jag kan tänka mig ta över henrys position och det är ribery och aguero, väljer bort silva då jag tycker att han inte är en målgörare + är han väldigt klen (alldeles för lik iniesta).
Mittfältet ser bra ut som det ser ut nu och när xavi tappar, och jds eller thiago inte lever upp till förväntningarna då kan man börja tänka fabregas.
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2009-12-27 18:20
obbe.

Cesc passningar är out of this world. Han kan slå längre passningar bättre än Xabi. Välj valfri film från Youtube och se hans passningar. Han sätter bollen perfekt på fötterna.

Att värva någon från Pool kan väl inte vara särskilt svårt? Deras egen kapten ville ju spela för Chelsea. :-)

Xabi är en bra spelare, tro mig inget fel. Han har andra egenskaper som inte Cesc har. Men passningspelet är Cesc bättre på.
Real Madrid obbe
2009-12-27 18:20
Maestro - L. M. 87//

Heh ne det är jag inte, säger bara som det är. Han ville ha den bäste på den positionen, och fick han, that's it.
Annons: