/spanien/barcelona/forum/16304.aspx/spanien/barcelona/forum/16304.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2009-12-25 17:11
Nesto

Ryan Giggs är nog den enda som har haft en god form sen 2000 till idag. Han spelar fortfarande på en hög nivå och är än idag en världsspelare.
Min röst går till honom.
Barcelona Nesto
2009-12-25 17:06
Ämne: Gå in på ovanstående....
Varken Messi eller Ronaldo är värd priset.

Vem var de år 2002 t.ex jämfört med vem Nedved,Figo och Giggs var på den tiden..
Jag såg inte Messi som en superstjärna när vi vann CL 05/06 inte heller Ronaldo.
Så de har alltså "missat" ett helt decenium.

Fast Figo har ju inte vart så speciellt bra de sista åren heller ifs.
S3ad [ Raúl y Casillas ]
2009-12-25 17:06
Äsch, jag pallar inte & tjaffsa med er iallafall. Men jag tycker endast att Abdiii borde tänka sig för innan han skriver massa grejer, för alla här inne vet att Nani kan inte jämnföras med CR9, den enda som kan göra det är L.Messi ! Tack för mig.
2009-12-25 16:56
Ämne: Abdiii

Du måste ....Det finns ingenting roligare än att du skriver Valdes med ett Z.
Angående Nani diskussionen, vart dök den upp?
Vad har det med Barcelona och göra?

Om någon (i det här fallet Abdiii) tycker att Nani är bättre än CR9 så är det väl hans personliga åsikt.
Om jag skulle fråga en Madridista vem som är bättre mellan Cristiano och Messi så svarar de utan att tveka.

Men, för ett år sedan skulle de tänka över svaret lite grann men just pga att han spelar i Madrid så är han världsbäst.

En annan grej också, såg att en kille kom in ramblan och kritiserade Pep för att han var en dålig tränare och vem som helst skulle kunna klara sig med Barcas spelmaterial. Real Madrid har världsspelare på varje position.
Vi spelade CL-finalen med Sylvinho och Sergio Busquets från start. Det säger mycket.
Jag tar det som om han erkänner att Barcelona är världens bästa fotbollsklubb.

Skitsnack, Madrid har spelare som kostar dubbelt så mycket mer än våran. Man blir så trött på Madridistas.

Tack och lov att det är jul.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2009-12-25 16:48
Ämne: Abdiii

Du måste ....
Nej Valdez är inte bättre än Casillas men Valdes är det.

Problemet med Valdes är att så fort han gör en tabbe så pratar man om de i flera månader men när Casillas gör de så brukar man inte ens prata om det.

Valdes räddade oss flera gånger mot Chelsea om någon kommer ihåg.

Valdes är en sann hjälte!

Visca el Barca!

Mes Que Un Club!
Barcelona Barca4eva
2009-12-25 16:48
Abdiii vet nog själv hur dumt det låter heh =P men s3ad gör ingen stor grej över det ok... det kmr bara bli värre.
S3ad [ Raúl y Casillas ]
2009-12-25 16:40
Abdiii

Du måste skämta mig mig? Ärligt talat grabben?. Tycker du VERKLIGEN att Nani är bättre än CR9? Det är ungefär som att säga att " Valdez är bättre än Casillas om inte värre ". Hahahah gud va roliga människor det finns här på Ramblan !
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-12-25 16:31
ska åka ner till barcelona 15 januari och funderar på att åka till träningsänläggningen..och undra om det finns någon som har lite kunskap om detta, träningar, tider, bussar, etc.
har för mig att det funnits en guide men hittar inte den.

Tack på förhand..
Barcelona ExtraVaganza
2009-12-25 16:27
Gå in på ovanstående länk och RÖSTA på MESSI!

Cristina leder med en halv procent. Hjälp Lionel att vinna! FORCA BARCA! Man kan rösta till 27:e december men man måste bli medlem. ENKELT!

SPRID ORDET!
2009-12-25 16:26
Enligt Sport så kommer Laporta att sätta sig ner med Guardiola och erbjuda honom ett nytt kontrakt redan nu i Januari.
Redan när Barcelona var i Kuwait så gick Laporta fram till Pep och sa "vi måste prata".

Iniestas mål mot Chelsea förra säsongen förändrade hela fotbollsvärlden enligt Puyol. Det målet gav extra energi åt laget, säger han. Artikeln finns på Sport för er som är intresserade.

Okkapokka

2009 är ett år Culés runt om i världen aldrig glömmer, och vi har en man och tacka det för, Pep Guardiola.
Barcelona Okkapokka
2009-12-25 16:21
Om detta vore in cliché så skulle jag säga att jag sätt och grät igenom hela videon. Men dra mig baklänges och in i fågelholken, nog fan har jag aldrig sett något så vackert i hela mitt liv. Musiken, stämningen, allt. Tack Guardiola och FC Barcelona, ni har gjort 2009 till de bästa året någonsin.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-12-25 15:57
Ämne: Tror inte man ska ta....
Pedrito//

Helt rätt. Jag har tom hört i flertalet intervjuer där han proklamerar för att enbart hans egen hälsa kan stoppa honom från att fortsätta. Så såvida inte Feurguson lider av någon dödlig sjukdom som vi ej känner till. Så förväntar jag mig inget annat en att gubben sitter kvar ett par år till.
2009-12-25 15:51
Abdiii//

"får ta över platsen efter Thierry Henry. Han är liten,kvick,har bra skott,snabb vad mer krävs för en 22 åring?"

Att han är stor? Sen när blev det en styrka att vara liten? haha....:P
2009-12-25 15:49
Barcelonito / Lucho Enrique 21//

Sen när var Obertan en juniorspelare för United? Killen är inköpt från Bordeaux (där han va ordinarie) för offantliga summor.

Visst Nani är ingen värvning jag hade föredragit men det är ingen tvekoan om att killen besitter stor talang och att han i rätt miljö mycket väl kan få utlopp för all den talangen. Sen skall vi inte heller glömma att C.Ronaldos 2 första säsonger i united även dom var högst mediokra! Nani är fortfarande ung och kommer utvecklaS. Han är långt ifrån utdömd som fotbollspelare.
Barcelona Blaugrana83
2009-12-25 15:34
Ämne: Ett underbart år är ....
underbar video, satt och rös i hela kroppen.. tack så mkt
Barcelona Gio Style
2009-12-25 15:02
Nej Nani duger inte, han var en stor talang för några år sedan i Portugal. Men han har tyvärr stannat i utvecklingen och platsar absolut inte i ett storlag.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-25 15:00
Nani är bland dom sämsta spelarna som spelar i en storklubb. 18åringar från juniorlaget i United kommer före honom nuförtiden. Obertan, Gibson, Welbeck osv. Gud va dålig han e.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-12-25 14:48
Ämne: eller om jag fick vä....
Abdiii

Nej Tyvärr.

Feliz Navidad!
Barcelona Abdiii
2009-12-25 14:42
eller om jag fick välja så skulle det ha blivit Nani eller Pedro beronde på hur mycket Nani kostar. Jag tycker Nani är bättre än Cristiano nån som håller med mig ? :D
Barcelona Abdiii
2009-12-25 14:35
Pedro chockar hela fotbollsvärlden! Han kommer från ingenstans direkt till A-laget och han dominerar på planen. Han kan bli något riktigt stort om han får mer speltid, jag hoppas verkligen han får ta över platsen efter Thierry Henry. Han är liten,kvick,har bra skott,snabb vad mer krävs för en 22 åring?
2009-12-25 13:54
Tänk vad nära det var att vi köpte Garay för 14 milj. euro istället för Pique. Nu har killen blivit en av världens bästa mittbackar och är ovärderlig för moralen och lagandan vid sidan om planen.

Vilken framtid Pique har i Barcelona, fantastiskt.
ThierryHenry
2009-12-25 13:49
Ämne: Ett underbart år är ....
Underbar video!
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-12-25 13:19
årets julklapp: Barcelona resa..med matchbiljett till barca-sevilla;P..jag vet att många har tagit upp det tidigare men jag hittar det ingen annanstans så jag frågar här, kan någon förklara hur man tar sig till barcas träningar?
2009-12-25 13:17
Pep har alltid tagit rätta beslut. Vare sig om det gäller att sälja eller köpa spelare, eller det taktiska på plan, när han peppar laget, hans relation till spelarna osv.

Slutar han så vet jag att det är rätt beslut och bara önskar honom det bästa.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-12-25 13:10
Ett underbart år är snart slut. Ett år vi ALDRIG kommer att glömma.

Visca el Barça!
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-25 13:01
Har inte Pep sagt att han inte vill vara tränare mer än några år? Han sa väl att han lägger ner så mycket tid på jobbet att han inte hinner vara så mycket med familjen.

Så därför vill han också avvakta med att förlänga kontraktet.
Barcelona Pedrito
2009-12-25 12:31
Tror inte man ska ta de här uppgifterna för seriöst... Jag tror inte Sir Alex slutar efter denna säsong.. Mannen kan sitta 10 år till bara han vill och i och med rivalen Man citys nya pengar och utmaningen att vinna premier mot chelsea och så vidare tror jag han finner motivation.
Barcelona Pedrito
2009-12-25 12:28
Enda tänkbara för pep att lämna barca är ifall han tar över spanska landslaget om kanske 10-15 år. Om han vill ha nya utmaningar tror jag inte han söker sig till ett annat klubblag än sitt älskade barca.
Barcelona Barcadinho.
2009-12-25 10:53
På tal om Pep och United – om någon skulle fråga mig en sån fråga för typ tio år sen så skulle jag svara – är du galen?

Men nu är det andra tider båda i fotboll i allmänt och förstås PL med. Det är väldigt många utländska tränare i PL och den sista på listan är Mancini i City. Till och med Englands förbundskapten är en italienare. Så man kan väl lätt säga att PL lockar in inte bara utländska spelare utan också tränare. På så sätt kan jag tänka mig att Guardiola kan hamna där borta i framtiden. Han kommer inte att behöva känna sig "ovanlig eller tokig".

Om Pep söker nya utmaningar så kan han väl lätt hitta dem i PL. En av dem bästa ligor i världen om inte den bästa och konkurrensen är hård. Topplag som krigar om titlar på hemma plan och ut i Europa, samt många ”nya” lag som försöker utmana bakifrån. Den mediala uppvakningen är enormt i England. Och United är en institution i fotbolls England.

Italien kan också locka förstås pga språket, vädret, kulturen och allt det där som påminner Spanien. Och Guardiola har redan varit där som en spelare.

Men om det blir United har jag svårt att tro – han som ersätter Alex kommer att ha det mycket tufft. Det kommer att bli oerhört svårt för den nya att tangera det som mr Pergie har gjort. Det kommer att bli bland det tuffaste som finns nu inom tränare yrket - att ersätta Alex på ett smidigt och framgångsrikt sätt. Mannen kommer att lämna ett enormt stort tomt rum efter sig, oavsett vem som ersätter honom.

Och jag undrar om Pep är sugen på den här stressen och höga krav.
Jag gissar att han i så fall kommer att välja och bygga något nytt utan de omedelbara kraven på vinster och titlar. Sådana krav har han redan i Barca och han kommer att ha dem i United.
Mitt tips skulle vara Napoli, om han nu verkligen vill prova något annat i framtiden.
Där finns det båda pengar, ambitioner och traditioner.

Men helst ska han stanna kvar.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-25 03:01
Jag tycker att de är bättre att Pep går till Man Utd för nya utmaningar efter denna säsong. JAG VILL INTE SE HONOM MISSLYCKAS. Svårt att se denna man när han är ledsen.
Annons: