/spanien/barcelona/forum/16302.aspx/spanien/barcelona/forum/16302.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2009-12-31 13:51
Rivaldo_gudarnas gud

Vi har redan en ny Torres och det är Rochina. Han är född 91 och ni såg säkert honom mot Tottenham. Jag vill att han ska bli vår framtida centrala anfallare samtidigt som Bojan får agera som ytteranfallare och ibland centralanfallare.

Vad händer med K9?
Jag tycker vi ska låna ut honom en säsong till en spansk klubb. Presterar han så ta tillbaks honom om inte så sälj.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-31 13:20
Om Bojan utvecklas rätt ser jag ingen anledning att köpa en ny anfallare. Tänk också på att vi har Keirrison. De här två spelarna tror jag väldigt mycket på.

Sen tror jag att Zlatan kommer att stanna ganska länge. Säkert minst tre säsonger. Jag hoppas han avslutar sin karriär hos oss för en bättre forward går i dagsläget inte att få!

Men som sagt, när Zltan lämnar så får vi se vem som utvecklas bäst av Bojan och K9.
Dom två kan dela på anfallsplatsen och den som är bäst för stunden spelar.
Barcelona Maestron
2009-12-31 13:02
Ämne: Kanske en onödig dis....Barca kommer alltid att behöva ha två rena anfallare. Den ena är Bojan som lär färdig utvecklas om 1-2 säsonger. När Ibra flytter på sig kommer Barca troligen att köpa en ny färdigutvecklad anfallare. Jag tror inte att Torres blir aktuell då eftersom det handlar kanske om fyra/fem år framöver. Då är Torres för gammal för att kunna prestera lika bra som idag.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-12-31 12:54
Kanske en onödig diskusion just nu. Men vem tror ni skulle passa bäst som Zlatans ersättare i barca?

Bojan vill nog många här inne. Men han är på tok för för liten och svag fysiskt för att agera targetplayer och det är ju det vi vill ha som splutspets längst fram. En stor stark targetspelare som kan variera spelet.

Enligt mig så är Torres det naturliga alternativet i dagens läge. En spelare som redan nu hade gjort bättre ifrån sig och varit mer lämpad en Zlatan på top. Vrf? Jo han är snabb och minst lika bra i djupled som Etóo men samtidigt stor och stark (även om zlatan givetvis är starkare) och kan med lätthet hålla undan backar. Dock förstrår jag att vi gick efter Zlatan i sommras då Torres i dagsläget hade blivit svår att flytta på från anfield.

Annars skall det bli en glädje att följa utveckligen hos Anderlecht 16 årige supertalang Lukaku 192cm lång! Han har redan gjort 9 mål denna säsongen i belgien och bessiter en snabbhet och tecknik som inte är utav denna värd med tanke på hans längd. Den kille kommer förmodligen bli en starkare, snabbare, större och en mer kraftfull version av Drogba. Och det säger inte lite! Den klubb som lyckas locka över denna spelaren kommer det kommande deceniet vara välsignat med världens bästa anfallare.

Sista kandidaten är Llorente I Bilbao. Dock ser jag inte samma kraft i honom som i dom två föregåeende alternativen. Även om han troligtvis kommer bli en världsspelare även han i framtiden. Dock kommer han nog bli mer utav en klassisk centertank ala Vieri.

Som sagt. Måhända en onödig diskussion just nu. Men Zlatan stannar nog bara max 2 säsonger till. Alternativt bara tills vi vinner cl som han eftertraktar så mycket. Sen kommer han ta sitt pick och pack och sticka till england för att erövra allt där. För det är sån spelare han är. Inget ont i det.

Så min rankning på ersättare till Zlatan lyder
1.Lukaku
2.Torres
3.Llorente
Barcelona Maestron
2009-12-31 12:54
Ämne: En underbar video-tr....
Grym video-trailer. Otrologt bra sammanfattning av framgången i år 2009. Tack. Den sparas i hårddisken.
Barcelona Maestron
2009-12-31 11:48
Villarreal är i bra form. De har vunnit fyra av de senaste fem matcherna. En förlust. Barca har vunnit fyra av sina fem senaste matcher och kryssat en match på bortaplan. Inga förluster på hemmaplan ännu.

Jag tror att Barca tar sin femte raka vinst men det blir inga målkalas att räkna med.
Troligen kommer det att bli en vinst med udda målsseger. Låt säg med 1-0, 2-1, 3-2.

Real Madrid kommer att ta hem tre pinnar mot Osasuna.

Gott nytt år!
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2009-12-31 11:46
En underbar video-trailer som summerar det gågna året.

El Barça de les 6 copes!
Barcelona Mojito
2009-12-31 10:32
Villarreal har varit lite av ett spöklag för oss.

Kommer ihåg förra säsongen då vi skulle spela hem ligan på hemmaplan, men ubåtarna gjorde 3-3(?) i slutminuterna...

Men nu har de inte Pellegrini vid rodret, och deras säsongstart är väl inget att hänga i julgranen. Men spöklag har den förmågan att vara som bäst när man inte förväntar sig det.

Vi får hoppas på ett snabbt ledningsmål och ett stabilt försvarsspel, då ska det nog ordna sig trots allt.
Barcelona westinho
2009-12-31 01:13
Jag är säker på att vi vinner över Villarreal, även utan de sydamerikanska spelarna. Hoppas man får se mycket av Thiago eller Dos Santos under Januari.
Barcelona Pedrito
2009-12-31 00:37
Varför kommer de sydamerikanska spelarna så sent? Villareal är en grymt viktig ligamatch.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2009-12-30 23:24
Holländarna(L)

Ditt inlägg kommer nog bli borttagen då du bryter mot reglerna. Reklam är alltså förbjudet.
Barcelona Holländarna(L)
2009-12-30 23:23
Spärrad pga reklam
2009-12-30 23:08
Jag har för mig att jag läste en grej här i forumet för ett tag sedan, det var någonting om hur mycket Barca och Reals lag kostar sammanlagt.

Är det någon som har länken till sajten? Tack i förhand. :)
Canaletes
2009-12-30 22:46
Alla spelare är tillgängliga förutom Messi, Touré y Keita och Iniesta

Har dem ens medlemmar på SF? :S
Aja... 08-09 11:e plats o 07-08 8:e plats
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-30 22:44
BlueRed

Tack så jättemycket!
Barcelona BlueRed
2009-12-30 22:42
L.A.M. Nr 10

Säsong 07/08 - 8.e plats. Säsong 08/09 - 11.e plats.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-30 22:30
En fråga, vilka tre av fem sydamerikanska spelare var det som var spelklara i helgen? Det var någon som sa de för några dagar sen men jag kommer inte ihåg(:

Och en annan fråga. Eftersom att det inte är någon inloggad på Almerias forum just nu. Är det någon som kan säga deras placeringar säsongerna 07-08 och 08-09?
Barcelona kev
2009-12-30 22:22
hahhahah och så gör de mål. hahah Kanske är de inte så dåliga som jag trodde
Barcelona HugoBoss
2009-12-30 22:22
Ämne: Pep - El Míster

Z....
Det stämmer, även Marquez har återvänt tidigare ifrån sin ledighet.
Barcelona kev
2009-12-30 22:21
Det går rätt bra för Arsenal också. Portsmouth är rätt dåliga, herregud!
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-30 22:05
Rooney vilken lirare!

Han öser in mål för tillfället, han är en av dom bästa spelarna i världen.
Canaletes
2009-12-30 21:43
Oj, blev fel i förra.
Länk ;)
Canaletes
2009-12-30 21:41
Länk.
Från träningen idag
2009-12-30 21:39
Pep - El Míster

Zlatan var med på gårdagens träning.

*Länk!
Barcelona Pep - El Míster
2009-12-30 21:36
Har Zlatan kommit tillbaka till Barcelona idag eller? Han syns inte på träningsbilderna från idag på hemsidan och mina vänner i Åre säger att han är kvar i fjällen.
Barcelona Pep - El Míster
2009-12-30 21:36
Har Zlatan kommit tillbaka till Barcelona idag eller? Han syns inte på träningsbilderna från idag på hemsidan och mina vänner i Åre säger att han är kvar i fjällen.
2009-12-30 21:34
Om min spanska är så bra som jag tror, så kommer Marquez också att spela mot Villarreal då han nu har anslutit sig till truppen, goda nyheter.
Canaletes
2009-12-30 21:29
Innan matchen mot Villareal spelas
Barcelona Allan14
2009-12-30 21:10
Canaletes//

När ska dom fira?
Canaletes
2009-12-30 21:09
Barca inbjuder Eto'o, Gudjohnsen, Sylvinho och Jorquera. (Cáceres o Hleb vet jag inte)
Att fira titlarna med laget tillsammans på Camp Nou

Fin gest :)
Annons: