/spanien/barcelona/forum/16301.aspx/spanien/barcelona/forum/16301.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-12-23 21:21
Kolla länktips en lite rolig intervju med Sylvinho när Robinho plötsligt försöker pussa honom heheh
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-23 21:21
Ämne: El Flaco

Det är ....
Tror inte på att Laporta gått bakom ryggen på Guardiola och köpt en spelare utan att fråga, löjligt.
Pep byggde upp det här laget, tillsammans med Laporta som har gett honom de material som krävs.

Har aldrig hört talas om att en president köper en spelare utan att tränaren vet om det, Pep måste ha varit medveten om att Laporta sklulle köpa honom och gick med på det.
Barcelona Hetfield
2009-12-23 21:14
El Flaco

Det är samma princip, men helt annan gradskillnad

Jag säger bara, att vi tog ju tillbaka Pique, så om man vill ha hem Cesc så kan man vinkla argumentet åt det hållet

H.Alavi

Det var inte Pep som värvade Pique, utan det var Laporta som pratade med Piques mamma, and the rest is history
2009-12-23 21:14
el Flaco

Det här är inte första gången Marca skriver en massa skitsnack, *länk*.
Man börjar bli riktigt trött på hur de beter sig där, verkar som om det är krig mellan Madrid tidningarna och Katalanska tidningarna.

Sen att man hittar på egna rykten bara för att sabba för klubbarna är mer pinsamt än Ekwalls rosa kavaj och Kåmarks "källor".
Barcelona el Flaco
2009-12-23 21:10
En potentiell och eventuell värvning av Fabregas kan nog inte riktigt jämföras med fallet Piqué. Piqué var långt ifrån en stjärna och ännu längre ifrån en plats i startelvan för United och Ferguson hade nog inga störra problem med att sälja honom när Barça kom och frågade efter mittbacken.

Cesc däremot är Arsenals lagkapten och har en crack-status som gör att han har en enorm prislapp. Jämför det med hur mycket Piqué kostade, vilket var ungefär 5-6 miljoner euro. Att betala 35-40 miljoner för Cesc är i mina ögon oerhört märkligt med tanke på att han petar varken Xavi eller Iniesta i dagsläget, samtidigt som Fabregas är för bra för att sitta på bänken.

Angående den där artikeln publicerad av Marca är det inget man bör hänga upp sig på. Medierna i Madrid försöker uppenbarligen göra vad som helst för att öka uppmärksamheten kring C. Ronaldo. AS gav ju honom dessutom ett pris för den bästa fotbolls/idrottsmannen i Spanien under 2009, vilket är en solklar Epic Fail. Det kan inte vara lätt för folk i Madrid att inse att de befinner i passagerarsätet för tillfället, medan Pep sitter vid förarsättet.
Barcelona westinho
2009-12-23 21:07
Rivaldo_gudarnas gud

Piqué kostade 5 miljoner, var på bänken i united och visade öppet att han ville tillbaka till barcelona. Cesc kostar 40 miljoner, är lagapten för arsenal och har flera gånger sagt att han har hjärta för arsenal och att han bara tänker på dom.

Varför kan du inte bara lyssna på vad han säger? Han vill inte till Barcelona nu. Sen besitter han inte allt som Xavi har. Xavi tar rätt beslut nästan alltid, Cesc chansar betydligt mer med sina passningar och sitt spel.

Jag tycker bara det är onödigt att köpa honom nu när vi inte behöver honom. Jag tror inte vi kan köpa honom heller. Bara för att han kommer från Barcelona betyder inte det att han inte kan älska Arsenal. Tror han har mer hjärta för Arsenal än han har för Barcelona.
Barcelona BlueRed
2009-12-23 21:04
Luis Suarez gjorde 6 mål idag mot WHC Wezep, i den holländska cupen. Ajax vann givetvis matchen, 1-14 blev slutresultatet.(..)
2009-12-23 20:49
Ämne: H.Alavi

Vad ska h....Hetfield

"Sen så köpte vi faktiskt Pique, så om man köper Pique så borde väl köpet av Cesc vara lika rätt?"

Anledningen till att vi fick Pique så enkelt var pga att han var ständigt på bänken och var inte alls lycklig i United. Det var Guardiola som köpte tillbaks Pique för att han visste att Pique är en framtidsspelare. Just därför köpte Pep honom.
Situationen är inte alls densamma med Fabregas, han är lagkapten, han är lagets spelmotor och han är den enda länken som gör Arsenals mittfält till ett bra mittfält.

Så jag väljer att tro vad Fabregas säger, och ta allt skriverier om honom med en nypa salt.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-12-23 20:47
westinho//

Snälla någon. Han va 15 år! Komma krypandes? vi tog tillbaks Pique? Fabregas är en spelare infödd i vårat system med ett hjärta för våran klubb. Det går inte att köpa det för pengar. Och att Xavi och Iniesta skulle vara bättre en honom ligger i betraktarens ögon. Han är yngre en båda dom killarna och leder en av världens bästa klubbar på sina axlar. Tvekar inte en sekund på att han kommer bli mycket bättre en Xavi någonsin kommer bli. han har alla kvaliteerna förutom snabbheten då. För att kunna bli världens bäste. Det är förmodligen med storheter som Zidane man kommer jämföra honom när han väll lägger skorna på hyllan. Han besitter alla kvaliteer som Xavi och Iniesta har tsm. Hade inte barca försökt värva honom så hade det varit en av klubbens sämsta beslut i mannaminne. Jag skulle hellre se honom här en någon annan spelare i hela världen.
Barcelona Maestro - L. M. 87
2009-12-23 20:47
Robben var också bättre än Messi enligt Marca, när han spelade i Real.

"...Spanish daily Marca proclaimed that 'Cristiano Ronaldo is more complete than Messi'.

Hehe, det är färgade slutsatser!
Barcelona kev
2009-12-23 20:46
Herregud, marca never stops to amaze me. Lol, förväntade mig inte så mycket från *undersökningen*
Barcelona Sentuary
2009-12-23 20:45
Ämne: Sentuary

Vad hade....
Haha tja, håller med dig förvisso, dessutom är den saxat från kalleankaforumet, så jag förstår, roligt att jag blev så .. ja haha.
Canaletes
2009-12-23 20:44
Sentuary

Och på SPORT står de att Messi är 3 gåner bättre XD
Barcelona westinho
2009-12-23 20:41
Sentuary

Vad hade du förväntat dig? Det är MARCA.
Barcelona Sentuary
2009-12-23 20:37
Är det här ett j*vla skämt?
Barcelona westinho
2009-12-23 20:28
Rivaldo_gudarnas gud

Han valde att lämna Barcelona, då ska vi inte komma krypandes på knäna och be honom att komma hem igen. Vi klarar oss bra utan honom.

Han skulle inte platsat i vår startelva ens, för där har vi Xavi och Iniesta, två andra la masía spelare som är bättre än honom. Bättre att satsa på våra unga oslipade diamanter istället för att betala flera hundra miljoner för att få tillbaka en spelare som vände oss ryggen en gång.

Vi behöver ingen "crack" på mittfältet, det vi behöver är utfyllnadsspelare som kan göra ett bra jobb när de spelar.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-12-23 20:22
Gabbe5000

Matchen slutade tom 1-14 till Ajax, Suarez 6 mål.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-12-23 20:19
westinho//

På dom senaste 20 åren så har la massia kanske producerat en handfull spelare som ens är i närheten av Cesc kaliber. Han är en speciell talang långt utöver det vanliga. Killen har mer eller mindre vart ordinarie i arsenal sen han va 17 och blir bara bättre och bättre för var år som går. Visst vi kan få fram bra talanger ur la masia. Men jag tvekar starkt på att någon av dom kommer matcha Fabregas.Han är katalan och en cule i hjärtat. Vrf skulle inte folk vilja ha hem honom?
Barcelona Gabbe5000
2009-12-23 20:07
Ajax leder med 1-10 efter 80min i den holländska cupen. Suarez har gjort tre mål, men det är väl svårt att inte göra tre mål som anfallare när laget har gjort 10
Barcelona westinho
2009-12-23 19:50
Alla i Barcelona döör för Cesc "den förlorade sonen". Varför? La masía producerar flera spelare som kan bli lika bra. Satsa på thiago och J2S istället så har vi två världsklassmittfältare om 3 år. Tålamod please.
Barcelona Hetfield
2009-12-23 19:45
H.Alavi

Vad ska han annars säga? Han är ju trots allt lagkapten, så det är klart att han måste dementera ständiga rykten

Sen så köpte vi faktiskt Pique, så om man köper Pique så borde väl köpet av Cesc vara lika rätt?

MEN, jag är inte särskilt förtjust i Cesc, och jag ser inte hur han ska peta Xavi eller Iniesta, så han får stanna kvar i Arsenal, de behöver honom

Som sagt, om man köper Aguero, Gourcuff, Moutinho eller Lavezzi så skulle jag vara nöjd och belåten!
Suarez är visserligen bra, men jag är rädd att han kommer att misslyckas i Barcelona, vet inte varför
Barcelona Pep.G
2009-12-23 19:17
L.A.M. Nr 10

Ditt mittälft kan jag förstå, men varför är inte Messi med din anfallstrio ? Han är lika gammal som Pedro och endast ett år äldre än Jeffren.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-23 19:08
Håller helt med H.Alavi. Varför försöka köpa Cesc när vi har Jonathan Dos Santos och Thiago. Dom två herrarna är snart redo att bli rotationspelare(för dom ska väl inte kunna peta Xavi eller Iniesta?) och starta flera matcher per säsong.

Dessutom, som många redan har sagt, så finns det inte plats för Cesc. Vi har redan dom två bästa mittfältarna i världen. Och nej, jag vill inte se Iniesta på vänsterkanten. Han är mycket bättre på sin favoritposition, innermitt.

Mem tänk er ett framtida mittfält med Sergio, Jonathan och Thiago. Och tänk er ett framtida anfall med Bojan, Pedro och Jeffren/Gai.
2009-12-23 18:53
Ämne: Ämne: Skippa ....
Visst är han bra och kanske är ett av Premier Leagues bästa mittfältare, men frågan är om han verkligen har en hemlängtan till Camp Nou?
Han har gått ut och sagt flera gånger att han tänker stanna i Arsenal, därför tycker jag att vi inte behöver lägga extra krut på det och istället lägga det åt sidan.

Fabregas i Barcelona känns just nu lite orealistiskt.
Vi borde satsa på JDS istället för att köpa tillbaks "gamla" produkter, vi har flera spelare som snart är redo för att ta det stora steget ut på Camp Nous gräsmatta.
Barcelona Pedrito
2009-12-23 18:17
Ämne: Tycker ni att vi ska....
Kan vi få fabregas till en realistisk summa redan nu så är han ju självklart det perfekta. Luis suarez vore också ett bra köp tror jag, han har sagt att han vill till barca. Han blir nog inte så värst dyr heller då han har utgående kontrakt i sommar.
Fast egentligen behöver vi inte värva någonting...
Barcelona Pedrito
2009-12-23 18:15
Ämne: Skippa Fabregas och ....
Fabregas är förmodligen premier leagues bästa mittfälltare. Dessutom är han barca till hjärtat. Han är det ultimata köpet!
Barcelona Hetfield
2009-12-23 17:03
Skippa Fabregas och satsa på Moutinho istället, han är en yngre version av Deco

Sist vi köpte en lirare från Portugal så gick det väl rätt så bra ;)
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-23 17:00
Tycker ni att vi ska köpa någon spelare i vinter, i så fall vem?
2009-12-23 16:32
Ämne: Minns att det var nå....
Underbara nyheter!
Det sista Barca behöver nu är skador :)
Barcelona Pedrito
2009-12-23 16:02
Snygga tröjor katalonien har. Hade varit ännu snyggare i barcelona stil med katalanska ränder istället. Har inte barca en gång haft de katalanska ränderna som 3e ställ?
Annons: