/spanien/barcelona/forum/163.aspx/spanien/barcelona/forum/163.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemesis 10
2017-04-19 23:49
Reymar Håller med, Messi ska inte längre spela varenda minut i varenda match men våran bredd på truppen tillåter ju honom knappt vila för utan honom i ligan så hade vi slagits om CL plats. Han ser väldigt trött ut och nästa tränare måste verkligen fundera på hur han ska få ut max från Messi under våren. Neymar har så mycket energi i sig som en ung Messi hade en gång i tiden, Messi tar knappt några djupledslöpningar längre för den delen och ska alltid vara den som slår djupledsbollen vilket gör att han aldrig kommer till farliga målchanser längre eller en mot en situationer. Messi spelar mindre och mindre som en forward för varje säsong som går och bli mer och mer en mittfältare, kan ha att göra med att han helt enkelt inte orkar att löpa så ofta i djupet längre och börjar tappa sin explosivitet. Messi verkar ju vilja spela centralt men där har vi Suarez som tar löpningarna. När vi var som bäst och vann trippeln med Lucho så spelade Messi på högerkanten och befann sig inte alls lika mycket centralt som han gör idag. Det var ju därifrån han gjorde sina två magiska mål mot Bayern den säsongen. Finns mycket att fundera över men en sak tycker jag är ganska klart, vi har ingen på högerkanten som hotar längre nu när Messi inte utgår därifrån. Det känns som att Messi saknar sin falsk 9a roll som han hade under Pep men då kan vi inte ha kvar Suarez i laget för han är ingen naturlig kant springare då det krävs otroligt löp kapacitet och finess. Då skulle vi behöva en Dembele typ på höger kanten samtidigt som vi har kvar Neymar på vänstra kanten. Nästa tränare måste verkligen fundera över detta för alla lag vet att bollen kommer gå till Neymar eller Suarez i djupet, vi har inget hot i djupet på högerkanten och det är ett stort problem! Edit: Det är bara att kolla på Bayern igår som utnyttjade kanterna fint, Real hade stora problem att försvara förflyttningarna från kant till kant under andra halvlek och Robben gjorde livet surt för dem från sin högerkant, den rollen som Messi hade under Luchos första säsong.
Barcelona Skurhink
2017-04-19 23:46
T Henry : Där håller jag med dig till en viss del! Jag tror åxå det skulle se bättre ut med Thiago Veratti och Busquets bakom trion! Men den här säsongen så har det varit väldigt tydligt att spelet ska gå via Ney istället för Messi och det fungerar verkligen inte! Det kanske räcker med en ny tränare åxå, men jag tror och ser gärna några nya ansikten i truppen till hösten!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Treyh
2017-04-19 23:45
LE vill roterar. Det var Rakitic tur att testa på högerkanten. Vilket drag. Skål

@Skurhink:

Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-19 23:43
|| Barca Iniesta kommer aldrig komma i form ifall han aldrig har bollen! Han skall ha mest boll i laget då han oftast tar dom rätta besluten. Sen att vi tappar för mycket sista tredje delen när Messi sjunker ner är en desto större anledning till varför han inte skall falla ner. Ska vi få något mittfältsspel nästa säsong så måste MSN begränsas i uppbyggnaden. Dom skall ha bollen sista tredje delen och ska stå för det avgörande. Men det är mittfältet som ska sätta takten i matchen och dom som ska bygga upp spelet. Vår anfallare ska inte få friheten att styra spelet för då kommer det fortsätta så här. Dom vill hitta så fort som möjligt till målet och endast inkludera varandra.
Dalitis
2017-04-19 23:41
@Soko:

Det var PSGs uselhet att bevaka sin 4-0 ledning som möjliggjorde vår remontada, snarare än att vi själva faktiskt var bra.
Barcelona Skurhink
2017-04-19 23:36
Neymar JR/ Cilessen: Frågan är ju vad tanken är med Raketic på högerkanten? Skulle vara så sjukt roligt att få höra Lucho förklara idén och tankarna i spelet!
Barcelona Soda Popinski
2017-04-19 23:35
Man får tacka den gamla damen för dansen och lyfta på hatten. Hon förblir lika svårflörtad hon .. Nu håller man ett par tummar för att Buffon ska få lyfta pokalen. Samma sak med Dani Alves - kämparnas konung. Bra insats av domaren idag, styrde matchen med järnhand. Kul att vår gode vän den grålysande Lasse tillsammans med Trötter lyfte detta i halvtid.
Barcelona Thierry Henry
2017-04-19 23:35
@Skurhink:

Eller så köper vi bara in vettiga mittfältare så kan Messi och Neymar koncentrera sig på det dom borde. Anfalla.....
Barcelona II Barça II
2017-04-19 23:34
Är det verkligen så konstigt att Messi inte har mer förtroende för Iniesta på sistone? Det är ingen som förnekar att Iniesta är en klubb ikon, en legend osv, men man inte förneka Iniesta har varit bedrövlig på senare tid. Sen om det beror på att han inte tillräckligt bra kollegor i mittfältet, eller om det är någon skada som inte riktigt har släppt, eller kanske någon formsvacka, det vet jag inte. Men på senare tid går det inte att känna igen Iniesta.
Barcelona Cule4life
2017-04-19 23:33
När vi var som bäst var hela startelvan i sin prime. Från etoo längts upp till Valdes längst bak. Just nu är vi inte där truppmässigt. Juve och Real är där just nu. Ändå är dom inte tvär dominanta som vi var lr är i våra bästa stunder. Gör klubben några justeringar så är vi där igen. Självklart det inte bara truppen det handlar om. Det handlar om hela vårt spelsätt och hur klubben sköts. Nya tag grabbar. Det kmr nya CL matcher. Jag var förbannad under matchen men sen insåg man att det gick bara inte ikväll. Vi har firat många kvällar där vi skämt ut motståndare från höger till vänster. Nu får vi titta på från sidan och lära oss och låta andra fira. Sånt ät livet.
Forza Barca oavsett.
Barcelona Bollinnehavet
2017-04-19 23:31
Jag är helt likgiltig och det är nog det bästa möjliga tillståndet jag kan vara i just nu. Den här säsongen har jag gett upp. Under den här "eran" sedan trippeln 2015 som gav Bartomeu ytterligare en mandatperiod har jag inte haft samma känslor för mitt Barca. Jag älskar fortfarande klubben såklart och jag kommer aldrig att "byta" klubb. Men glöden är borta. Passionen för klubben är numera svag och mer riktad mot några enskilda spelare snarare än klubben FC Barcelona.

För att vi rent spelmässigt känna igen vårt lag så behöver vi en ny tränare. Förhoppningsvis kommer det en tränare som kan ge oss detta. Sedan behövs det ett par värvningar som kan höja själva kvalitén på spelet, det återstår att se om det blir så. Och sist men inte minst så behöver vi att gå tillbaka till "Mes que un club". Därför behöver vi en ny styrelse. Just därför har jag ytterst svårt att glädjas över vår trippel 2015. Den var dyrköpt. Riktigt jävla äckeldyrköpt!

Men vi är FC Barcelona och vi kommer alltid tillbaka. Frågan är bara när?
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-19 23:29
Jag blir sur på Messi, inte för att han var dålig utan tvärtom vår solklart bästa spelare under dubbelmötet. Men jag blir förbannad på att han inte visar större förtroende till iniesta och busken. Jag tycker absolut inte Messi ska falla ner så mycket och "sno" bollen från dessa herrar. Han behövs absolut inte så långt ner i banan, iniesta och busken ska sköta uppspelningsfasen och inte Messi. Varken han eller Neymar ska hämta boll. Mittfältet under el classico; Busken mascherano iniesta Rakitic har inget i startelvan att göra!
Barcelona IBRAHIMOVIC[9]
2017-04-19 23:27
Vi har inget jävla mittfält! Vi måste få in en tränare som vill spela boll och sluts värva gambaus till vårat lag
Barcelona wallmannen
2017-04-19 23:26
Messi avgjorde mot Atletico borta i ligan den här säsongen, om jag inte minns helt fel.
Barcelona Reymar
2017-04-19 23:22
@Rambla~:

Inte bara sista 25 utan han har varit otroligt blek under hela matchen. Han hade alltså elva mål i gruppspelet men när det verkligen gällde så var han helt osynlig. Att bara göra ett mål från straff i fyra matcher mot PSG och Juve är absolut inte godkänt. När var det senast Messi var bra mot ett storlag? Man får gå tillbaka till 2015 mot Bayern.

Skulle inte ens bli arg om Ronaldo vann guldbollen numera känns det som att dom har ombytta roller, Messi nätar mot smålag och vinner enbart guldskon Medans Ronaldo sänker Bayern och ser ut att vinna ligan och CL.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-04-19 23:18
Barca-nist Där måste man hylla Allegri. Även fast de är 2 minuter från en avancemang så står han och skriker, hoppar runt och drar sig i håret. Han tvingade Juventus att aldrig slappna av, vilket inte var fallet för PSG.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-04-19 23:15
Ni som kritiserar Neymar, tycker ni verkligen det är befogat? Visst han gör mycket felbeslut, skjuter i fel lägen dribblar när han borde ha skjutit etc. Men jävlar vad graciös han är, jävlar vad han dribblade på, jävlar vad han va lurig i många situationer och kom förbi värdens bästa defensiv. Visst, idag gav det ingen utdelning, men man måste ge grabben att han verkligen försökte. Sen vill jag belysa Umtiti. Holy mother of god vilken potential han har. Han är sjukt bra redan men tänk er när han är i sin prime. Han kommer vara betydelsefull för oss i framtiden.
Barcelona Barca-nist
2017-04-19 23:13
Juve lärde sig en läxa av PSG. De hade spelat annorlunda om det inte handlade om 3-0 . Förlusten borta får LE ta på sig. Men varföe ska hn bry sig , han ska bort om nåm mån.
Barcelona Soko
2017-04-19 23:10
När senast blev vi nollade i två matcher i en dubbelmöte?
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2017-04-19 23:09
Romelu Umtiti Tror inte Real slår ut Juve över två matcher, däremot större chans i en ev. final.
Barcelona the cameroonians
2017-04-19 23:08
[QUOTE=Josep Guardiola]Är det bara jag som är stolt över laget idag? Är nöjd och hade det inte varit för luchos imkompetens så hade detta dubbelmöte kunnat sluta annorlunda. [/QUOTE] Det är nog många som känner likadant, tyvärr är väl det också ett bevis på hur vi värderar ett 0-0 resultat nu för tiden. Hade detta varit under Peps sista säsong hade vi istället varit vansinniga. Det säger det mesta om hur prestationerna varit det senaste året.
Barcelona DM1982
2017-04-19 23:07
[QUOTE=Soko]Jag bara önskar att vi aldrig vann mot PSG. Den matchen blev bara en fälla och självmål som kostade oss ligan. Efter den matchen förlorade vi två matcher mot Deportivo och Malaga hela 6 poäng och åkte till Turin helt tröttkörda. Vi har helt enkelt inte lag att slås på flera fronter. [/QUOTE] Håller med. Visst var vändningen historisk men den kostade för mycket och i slutändan gav dem inget. Var lite som Atletico förra säsongen, hade vi slagit ut dem så hade vi tappat ligan i slutändan. Nu vann vi ligan ändå men det var på håret. Barça har en alldeles för tunn trupp, mycket måste hända i sommar.
Barcelona Soko
Messi har alltså aldrig gjort mål mot Buffon.
Barcelona Skurhink
Det talar vell sitt tydliga språk när Neymar sliter röven av sig och mycket av hans talang går till spillo långt ute på vänsterkanten, är så frustrerad besviken arg så han gråter efter matchen, och Messi är inte ens svettig! Det här laget behöver byggas om! Om Messi, vilket jag tror att även med en ny tränare kommer få din vilja igenom att spela centralt, så bör Neymar säljas! Spelet kan inte gå via Neymar från kanten med Messi stillastående utanför boxen, Messi tar 1 löpning i djupet på 180min mot Juve! Den här trion kommer aldrig fungera igen så länge spelet inte börjar gå via Messi igen istället för Neymar! Nu sist med Ney avstängd i ligan gick spelet via Messi och Paco och Suarez skapade oreda med löp!
Barcelona Soko
2017-04-19 23:03
Jag bara önskar att vi aldrig vann mot PSG. Den matchen blev bara en fälla och självmål som kostade oss ligan. Efter den matchen förlorade vi två matcher mot Deportivo och Malaga hela 6 poäng och åkte till Turin helt tröttkörda. Vi har helt enkelt inte lag att slås på flera fronter.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-04-19 23:03
Det känns otroligt tungt. Nästan lite märkligt då man hela andra halvlek bara väntade på att uttåget skulle bli ett faktum. Det man helt enkelt får konstatera efter idag är att det knappast är en slump att ingen innan den här säsongen vänt ett underläge större än 2-0. Prestationen mot PSG var med andra ord en fet engångsförseelse. Slutsatsen blir då naturligtvis att vi förlorar dubbelmötet i Turin. Man får inte förlora en bortamatch med mer än ett mål om man vill ha en rimlig chans att ta sig vidare. Fullständigt uselt att inte kunna lära sig det från åttondelen. Juventus har utvecklats och är enligt mig just nu Europas bästa lag. Om vi bortser från hur små marginaler det är i dessa sammanhang och att det bästa laget inte alltid går vidare så bör Juventus slå ut alla tre kvarvarande lag i en semifinal, även Real Madrid. Jag ser Juve som ett ganska mycket bättre lag än både oss, uppenbarligen, men även Real, Bayern och Atletico. Jag hoppas de möter Real redan i semifinalen då jag tror de har en större chans i ett dubbelmöte. Det är på något sätt skönt att matchen på söndag är så slutgiltig och avgörande. Vinner vi inte är säsongen över och då är det bara att börja planera och tänka över hur man ska göra i sommar och till nästa säsong. Med det sagt så ska vi bara vinna El Clasico. Real är givetvis i bra slag men har rätt uppenbara svagheter att utnyttja. Spelmässigt ser jag det som ganska jämnt, det som kommer avgöra är hur både Barca och Real reagerar på sina respektive CL-möten. Vi måste gå in i matchen med en enorm revanschlusta istället för uppgivenhet. Real Madrid har förhoppningsvis svårt att ställa till ligaspel när de har CL att tänka på. Sen är det alltid svårt när man går in i en match med inställningen att kryss räcker. Säsongen ser hittills ut att sluta i flopp men än är det inte över. Skulle vi exempelvis vinna ligan medan Real åker ut i semifinal känns det faktiskt som en bra säsong. Men då måste vi först vinna på söndag.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-04-19 23:02
Hur tror ni Semifinalerna kommer att se ut?? Vill man ha Juve - Real i final eller i semi?
Barcelona Nemesis 10
2017-04-19 23:00
@Treyh:

Självklart löser en klass mittfältare inte alla problem men kolla bara på Rakitic idag, han erbjuder inte mycket i offensiv väg. Sen ligger självklart största skulden hos tränaren vilket alla här inne håller med om och det är otroligt viktigt att vi sätter rätt tränare näste säsong för annars kommer Real bara dra ifrån oss ännu mer och börja plocka in liga titlar på löpande band.

Vi har en ganska stor förändring att göra för vi är inte det Barcelona vi var för 5 år sedan då generations växlingen var tvungen att göras förr eller senare. Vi sätter väldigt få värvningar och det är det som oroar mig mest, vi måste hitta tillbaka till våra rötter för det är det vi gör bäst, blir väldigt svårt dock för den här ledningen vill något helt annat.
Barcelona yeezus
2017-04-19 22:59
Vi kommer komma tillbaka. Vi har mycket som behöver rensas i sommar, och det ordentligt. En nystart med en kompetent tränare kommer att få igång den här maskinen igen. Får iaf hoppas...
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-04-19 22:57
[QUOTE=Legend Carles Puyol ]Det är bäst för alla att inte SE EL Clasico. Real kommer äta upp oss och nu är Neymar inte med. Jag vågar fan inte se den. De här laget har ingen vinnarmentalitet. Kolla på Real bara, Bayern gjorde mål sen började Real visa att dem spelar på hemma plan. Real har något som vi aldrig kommer komma nära, VINNARMENTALITET! Såå sorgligt men sant. Besviken och är så ledsen. [/QUOTE] Gå o lägg dig...
Annons: