/spanien/barcelona/forum/16299.aspx/spanien/barcelona/forum/16299.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abdiii
2009-12-25 14:42
eller om jag fick välja så skulle det ha blivit Nani eller Pedro beronde på hur mycket Nani kostar. Jag tycker Nani är bättre än Cristiano nån som håller med mig ? :D
Barcelona Abdiii
2009-12-25 14:35
Pedro chockar hela fotbollsvärlden! Han kommer från ingenstans direkt till A-laget och han dominerar på planen. Han kan bli något riktigt stort om han får mer speltid, jag hoppas verkligen han får ta över platsen efter Thierry Henry. Han är liten,kvick,har bra skott,snabb vad mer krävs för en 22 åring?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-25 13:54
Tänk vad nära det var att vi köpte Garay för 14 milj. euro istället för Pique. Nu har killen blivit en av världens bästa mittbackar och är ovärderlig för moralen och lagandan vid sidan om planen.

Vilken framtid Pique har i Barcelona, fantastiskt.
ThierryHenry
2009-12-25 13:49
Ämne: Ett underbart år är ....
Underbar video!
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-12-25 13:19
årets julklapp: Barcelona resa..med matchbiljett till barca-sevilla;P..jag vet att många har tagit upp det tidigare men jag hittar det ingen annanstans så jag frågar här, kan någon förklara hur man tar sig till barcas träningar?
2009-12-25 13:17
Pep har alltid tagit rätta beslut. Vare sig om det gäller att sälja eller köpa spelare, eller det taktiska på plan, när han peppar laget, hans relation till spelarna osv.

Slutar han så vet jag att det är rätt beslut och bara önskar honom det bästa.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-12-25 13:10
Ett underbart år är snart slut. Ett år vi ALDRIG kommer att glömma.

Visca el Barça!
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-25 13:01
Har inte Pep sagt att han inte vill vara tränare mer än några år? Han sa väl att han lägger ner så mycket tid på jobbet att han inte hinner vara så mycket med familjen.

Så därför vill han också avvakta med att förlänga kontraktet.
Barcelona Pedrito
2009-12-25 12:31
Tror inte man ska ta de här uppgifterna för seriöst... Jag tror inte Sir Alex slutar efter denna säsong.. Mannen kan sitta 10 år till bara han vill och i och med rivalen Man citys nya pengar och utmaningen att vinna premier mot chelsea och så vidare tror jag han finner motivation.
Barcelona Pedrito
2009-12-25 12:28
Enda tänkbara för pep att lämna barca är ifall han tar över spanska landslaget om kanske 10-15 år. Om han vill ha nya utmaningar tror jag inte han söker sig till ett annat klubblag än sitt älskade barca.
Barcelona Barcadinho.
2009-12-25 10:53
På tal om Pep och United – om någon skulle fråga mig en sån fråga för typ tio år sen så skulle jag svara – är du galen?

Men nu är det andra tider båda i fotboll i allmänt och förstås PL med. Det är väldigt många utländska tränare i PL och den sista på listan är Mancini i City. Till och med Englands förbundskapten är en italienare. Så man kan väl lätt säga att PL lockar in inte bara utländska spelare utan också tränare. På så sätt kan jag tänka mig att Guardiola kan hamna där borta i framtiden. Han kommer inte att behöva känna sig "ovanlig eller tokig".

Om Pep söker nya utmaningar så kan han väl lätt hitta dem i PL. En av dem bästa ligor i världen om inte den bästa och konkurrensen är hård. Topplag som krigar om titlar på hemma plan och ut i Europa, samt många ”nya” lag som försöker utmana bakifrån. Den mediala uppvakningen är enormt i England. Och United är en institution i fotbolls England.

Italien kan också locka förstås pga språket, vädret, kulturen och allt det där som påminner Spanien. Och Guardiola har redan varit där som en spelare.

Men om det blir United har jag svårt att tro – han som ersätter Alex kommer att ha det mycket tufft. Det kommer att bli oerhört svårt för den nya att tangera det som mr Pergie har gjort. Det kommer att bli bland det tuffaste som finns nu inom tränare yrket - att ersätta Alex på ett smidigt och framgångsrikt sätt. Mannen kommer att lämna ett enormt stort tomt rum efter sig, oavsett vem som ersätter honom.

Och jag undrar om Pep är sugen på den här stressen och höga krav.
Jag gissar att han i så fall kommer att välja och bygga något nytt utan de omedelbara kraven på vinster och titlar. Sådana krav har han redan i Barca och han kommer att ha dem i United.
Mitt tips skulle vara Napoli, om han nu verkligen vill prova något annat i framtiden.
Där finns det båda pengar, ambitioner och traditioner.

Men helst ska han stanna kvar.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-25 03:01
Jag tycker att de är bättre att Pep går till Man Utd för nya utmaningar efter denna säsong. JAG VILL INTE SE HONOM MISSLYCKAS. Svårt att se denna man när han är ledsen.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2009-12-25 01:51
Ämne: Är det sant att Ibra....
Haha, det inlägget måste utses till årets bästa.
Canaletes
2009-12-25 01:37
mrbambocha

Aa det sant. Messi ingår också i affären...
Barcelona mrbambocha
2009-12-25 01:37
Är det sant att Ibrahimovic förhandlar med Real för nästa säsong?
Barcelona Pedrito
2009-12-25 00:26
Ämne: Har inte sett Krkic ....
Nej inte skadad. Han spelade senast för katalonien och gjorde ett mål i veckan. Hård konkurrens just nu. Pedro står väl före honom så att säga.
Valencia Villa/Silva
2009-12-25 00:14
Ämne: Vem fan bryr sig om ....Inte nödvändigtvis. Kom ihåg att Rijkaards sista säsong i barca var riktigt dålig även om man kom till semi i CL. Då hade han även en bredare samt bättre trupp. Pep sålde vad många ansåg Barcas viktigaste spelare Dinho och Deco. Men ändå lyckades han få laget motiverad och spela bättre än någonsin.

Vem som helst kan inte leda ett lag som Barca oavsett hur bra spelare man har pappret. Det krävs någon riktig speciell som kan få laget att vara så motiverade som möjligt.
Även jag själv har blivit smått förälskad(inte på ett gay sätt) i hans sätt att styra Barca. Jag är helt säker på att Pep skulle kunna göra succe med vilket lag som helst. Barca har tur att man har tränare som Pep.
Valencia Villa/Silva
2009-12-24 23:50
Har inte sett Krkic på väldigt länge. Är han skadad eller får han helt enkelt inte spela?
Barcelona Pedrito
2009-12-24 23:05
Ämne: Kul o läsa att Jeffr....
På tal om det.. Här råder han fabregas... Haha
2009-12-24 21:40
Tänkte du nu på helt annan människa när jag stavade med o och inte med u? Tänkte du på en vit rödhårig människa i Karlstad kanske? Fantastiskt att det var det enda du kunde kommentera av hela inlägget. ;)
2009-12-24 21:30
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Robinho?

BlueRed

Skönt och höra, och tack för länken, behövde det verkligen :)
2009-12-24 21:25
Kul o läsa att Jeffren är mycket nära Henry i truppen. Frågar man Bojan och Pedro säger dom säkert samma sak. Han har sen tiden i Arsenal alltid varit en som har hjälpt ungdomar och lärt dom massor. En sådan sak kan man inte köpa för all pengar i världen. Henry är mycket viktig med hans rutin och personlighet.

Skulle Robinho göra samma sak? tror knappast det...

God Jul på dig Henry... :D
Barcelona Pedrito
2009-12-24 20:52
God jul cules!
El mundo deportivo gjord en stor jul intevju med ibra. Undrar om han är bra på pianot haha.
Barcelona BlueRed
2009-12-24 20:29
H.Alavi

Jag finns här då och då. Gäller och komma undan släkten, låtsa-toalett-besök tricket funkar alltid. Ateist som man är så tar man inte allt detta på allvar, förutom då att det är kul och få träffa nära och kära. :)

Lite och läsa? Se länktips. :) Första utav sex delar.
2009-12-24 20:28
Ämne: Ämne: Det fin....
You lost me, hänger inte med riktigt :)
Ktoor^,^
2009-12-24 20:25
Hur laddar ni upp innan en barca match ??
Jag laddar som vanligt upp med hardstyle

*Länk
Barcelona Abbe.
2009-12-24 20:25
Ämne: Det finns både förde....
Konvertera då ;-).
2009-12-24 20:22
Det finns både fördelar och nackdelar med julen här i Sverige.

Fördelen: Det är trevligt runt om i landet, mysigt ja ni vet hur det går till.

Nackdelen: När man verkligen har tråkigt och känner sig för att prata lite om Barca och det runt omkring klubben osv så besöker man Ramblan och.. det är TOMT!

Haha, god jul till er alla.
Canaletes
2009-12-24 19:10
Bon Nadal a Tutom!! :D
Ktoor^,^
2009-12-24 18:25
God Jul!

Visca el Barca
Annons: