/spanien/barcelona/forum/16296.aspx/spanien/barcelona/forum/16296.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2009-12-29 23:35
Allan14

Finns ingen chans att Fabregas har sagt så, i så fall har du en länk på det?
Barcelona Allan14
2009-12-29 23:34
I början av säsongen sa Fabregas att om han vinner en titel med Arsenal så kommer han förmodligen att gå till Barcelona. Plus att jag inte tror han kommer få ta någon titel med Arsenal i år. Just därför skrev ja att vi kunde värva honom när Xavi är slutkörd. Och tills dess har vi fått ihop tillräckligt mycket med pengar.
Barcelona tarrak
2009-12-29 23:27
Saman

Jag vet inte om jag missar något, men vad skulle Villa vinna på att låna ut sin kanske bästa spelare mitt under en säsong?

Allan14

Arsenal släpper inte sin kapten mitt under säsongen och Barca kommer inte att braka loss med något halvmiljardsköp, det kan du vara helt sälker på. Och varför sitter du och spekulerar i en massa övergångar som du vet är omöjliga?
Barcelona Allan14
2009-12-29 23:24
Jo jag vet det. Men vi kan värva Fabregas. Iallafall om ett par år då Xavi inte är den Xavi han är nu. Och så Silva kanske nästa år för Henry är helt slukörd han har verkligen underpresterat i år.
Barcelona Saman.
2009-12-29 23:23
Bara lite spekulationer...

Skulle det inte vara möjligt att snatta Mascherano i januari? Dock vet jag inte om han duger för vårt mittfält och finns platsen kan man fråga sig.

Dessutom Aston Villas Ashley Young var ett bra då jag såg han för en rätt lång tid sen. Skulle ett lån fungera där fram tills sommaren? Dock kanske det inte är en bra idé då vi har Jeffren, Gai, Pedro som trycker på underifrån på samma position? Vill Aston Villa släppa han nu när det går så bra för dom? Duger han för oss?
Barcelona tarrak
2009-12-29 23:15
Ämne: Men vi får hoppas på....Inte för att något av dina önskemål känns speciellt realistiska inför det kommande transferfönstret, men samtliga spelare i den spanska ligan kan du glömma, eftersom de som gjort mer än fem matcher inte får gå till en annan spansk klubb under samma säsong.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-29 23:13
Jag tror absolut inte att Aguero kommer komma i januari. Jag hoppas det inte heller. Vi har redan Bojan och Pedro som framtidsmän på den positionen.

Vi behöver ingen sjärnvärvining nu eller i sommar. Köper vi så kommer inte våra talanger att få chansen. Vår trupp är tunn. Men vi har ju inte fått så många långtidsskador hittils. Det måste betyda att vårt läkarteam och våra massörer jobbar bra(:.

Barcelona Allan14
2009-12-29 23:07
Men vi får hoppas på Cesc Fabregas eller David Silva. 2 unga spelare som har en enormt stor framtid.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-29 23:07
Hur tror ni startelvan ser ut på lördag?
2009-12-29 23:04
Ämne: Damn, jag visste int....Haha! Även han själv tyckte att det började bli lite obehagligt :P
Crackovia slutar aldrig med att förvåna mig, deras humor är på toppen! :)
Och så blir han så arg när han förlorar den sista titeln till någon annan haha.

Edit: Peeeeeeeeeeeeeeeeedro!
Barcelona lameG^
2009-12-29 23:02
Aguero kommer verkligen inte i Januari. Det blir nog ingen värvning nu utan vi får vänta i sommar. Då lämnar nog Henry och en ersättare kommer definitivt värvas. Cesc och Silva favoriter till den platsen.

Känns som att om Aguero kommer så kommer Bojan verkligen förstöras. Han kan dessutom inte lösa vårt innermittfältsproblem men det kan cesc och silva göra.
Barcelona Allan14
2009-12-29 23:02
Canaletes//

För några månader sen sa Aguero att han ville till Barcelona. För att där har han sin landslags kamrat Leo Messi, vet att det förmodligen inte kommer bli så att han kommer till Barcelona men det var hans önskan.
Barcelona el Flaco
2009-12-29 23:00
Damn, jag visste inte att Messi vann så många individuella priser under FIFA-galan.

*Länktips.
Barcelona Allan14
2009-12-29 23:00
L.A.M Nr 10//

Fullt namn: Victor Vasquez Solsona

Född: 20 Januari 1987 22 år

Kommer från: Barcelona,Spanien

Längd: 178 cm

Position: Offensive Mittfältare
Canaletes
2009-12-29 22:54
Allan14

Kan du va seriös med dina inlägg.
Större chans jag vinner på lotto än att vi får Agüero, i januari!
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-29 22:51
Kan någon berätta lite om Victor Vasquez. Hur gammal han är, vilken position, vad han är bra på.

Jag har bara hört namnet förut.
2009-12-29 22:39
Och så gör Torres 0-1 till Liverpool i den absolut sista sekunden, det måste svida för Villa.
Barcelona Allan14
2009-12-29 22:38
Vilka tror ni vi kommer värva nu i Januari? Jag hoppas på Sergio "Kun" Aguero kanske någon som kan ersätta Henry även fast vi har Pedro, men vi behöver något större namn än så.
Barcelona Allan14
2009-12-29 22:34
Gud vad härlig låt njuter bara av att höra den.
Barcelona Maestro - L. M. 87
2009-12-29 22:11
Ämne: Kollar på Villa - Po....
Glöm inte att det hemska vädret ställer till det också.
2009-12-29 21:51
petersays

Aquilani bör man inte kritisera så mycket, han kom precis tillbaks från en långtidsskada så det kommer ta tid för honom och etablera sig till Liverpools spel också. Skulle kunna säga samma sak om Torres, inte om etableringen utan att han är ständigt småskadad tillsammans med Gerrard.

Vi snackar om 2 ikoner för dagens Liverpool, de behövs där ute. Är faktiskt inte förvånad över hur spelet ser ut idag.
Torres och Gerrard i storform, ja då skulle det se annorlunda ut i gruppspelet i CL och i Premier League.

Edit: Reinas makalösa räddning håller Liverpool kvar i matchen!
Barcelona petersays
2009-12-29 21:30
Kollar på Villa - Pool. Shit vad pool är usla denna säsong. Jag slutar inte förvånas. Aquilani och Benayoun underpresterar som fan, för att inte snacka om Torres. Men absolut sämst av alla är Dirk Kuyt. Han borde knappt få nöta bänk så usel som han är.
Barcelona petersays
2009-12-29 21:29
Kollar på Villa - Pool. Shit vad pool är usla denna säsong. Jag slutar inte förvånas. Aquilani och Benayoun underpresterar som fan, för att inte snacka om Torres. Men absolut sämst av alla är Dirk Kuyt. Han borde knappt få nöta bänk så usel som han är.
Barcelona el Profete
2009-12-29 20:57
Mycket härliga nyheter enligt mundodeportivo, Alves, Milito och Maxwell var på plats på den första träningen efter uppehållet. Så tre utav dessa som fick ledigt fram till 2:a januari är tillbaks medans Marquez och Messi är kvar.

I kvällens träning medverkade även ungtupparna Thiago, Jonathan, Gai Assulin och Victor Vazquez. Någon utav dessa kommer säkerligen att finnas med i truppen mot ubåtarna på lördag.
Barcelona Barcadinho.
2009-12-29 20:26
Ja, Keita och Yaya är hemma. Yaya åkte direkt efter matchen i Kuwait. De kommer inte tillbaka till Barcelona nu utan väntar fram till 3 jan för en landslag samling. Keita kommer event delta senare i turneringen.

petersays/
Ja, märkligt hur snabbt det svängde för honom. Jag förstår inte heller varför.

obbe/
För två kvällar sen satt folk här och diskuterade Fabregas. Och du kommer plötsligt och vrider alltihop till en madrid diskusion. Du tog upp saken om att Perez valde Alonso istället för Fab för att Alonso är mycket bättre blabla.
Kan du inte diskutera en annan spelare eller fotbollsklubb utan att nämna Madrid i sammanhanget? Varför? bli inte orolig. För eller senare kommer ni vinna en titel som du kan glädja över.

Nu är det dags för en lååång monopol match här hemma. ha en bra kväll.
Barcelona Barcadinho.
2009-12-29 20:11
Några ord om VM:

Brasilien är alltid bland favoriterna och de har haft nästan alltid stora profiler som kan avgöra en mach när som helst.
Italien och Tyskland ligger strax bakom enligt tidigare meriter. Men Italien har inte haft stora profiler a la Maradona i sitt landslag. Namn som Roberto Baggio och Paolo Rossi är stora namn från historian men som inte många (unga?) känner till. Till och med Tyskland med Beckenbauer eller Klinsmann är inte precis Pelés klass.
Men de har vunnit många gånger trots detta. De lyckades vinna eftersom de har spelat som en maskin eller ett lag. Det mest extrema fall är kanske Italien senast. De lyckades vinna med namn som Del Piero och Totti. Lite tur hade de också.

Vi glömmer inte turen. Tur spelar också en stor del i sådana turneringar. Samma sak med CL. Många landslag eller klubbar är tillräckligt starka att slå varandra. Turen och dagsformen kan avgöra till slut vem som tar hem bucklan.

Med det här i bakhuvud så vill jag inte räkna bort Argentina. Om de får det att funka bra just under den här perioden då VM ska spelas, så kan de gå hela vägen. Det spelar knappt roll hur det går i kvalet. Brasilien log illa till förut under kvalet eller Italien under gruppspelen, men i kvarten och vidare så föll allting på plats plötsligt. Maradona kommer kanske lyckas forma till slut ett LAG. Det är inte så lätt att vara förbundskapten där borta. Kraven är otroligt stora och man är mycket snabb med kritik.
Om Zlatan eller Lagerbäck upplevde att media är jobbigt och för kritiskt här i Sverige så är det ingenting jämfört med hur bevakningen är i sydligare grader.
Jag håller tummarna för dem.
Barcelona petersays
2009-12-29 19:58
Båda är nog i Afrika och Keita är dessutom skadad och beräknas hoppa in först i eventuellt slutspel.

Vad hände egentligen med Keita under hösten. En enorm inledning och hat-trick, till att sedan göra några mediokra matcher och bli placerad på bänken igen?
2009-12-29 19:20
Pedrito

Har för mig att de är i Afrika nu. Så nej, dom är inte tillgängliga till nästa match.
Barcelona Pedrito
2009-12-29 19:18
Sticker toure och keita till afrikanska mästerskapen redan nu eller är de tillgängliga någon match mer innan?
Barcelona Gio Style
2009-12-29 18:57
Ämne: Så som jag minns det....
Nu är det som det är. Man måste byta president regelbundet. Då kan det se helt annorlunda ut från ett år till ett annat. Det kan jag absolut hålla med om. Det Laporta sa var nog snarare en pik mot Perez.
Annons: