/spanien/barcelona/forum/16295.aspx/spanien/barcelona/forum/16295.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2009-12-28 23:16
När Ronaldo misslyckades att avgöra mot Barcelona så klev inte någon i Real Madrid fram.

Ni har inte så många matchvinnare som du påstår.
Real Madrid obbe
2009-12-28 23:11
H.Alavi - Triangulo Magico!//

M, precis. Vi har fler spelare som kan avvgöra, vilket gör oss till ett starkt lag, en maskin. När C.Ronaldo är borta, då kliver Higuian fram, när dem har en dålig dag, ja då kliver Benzema fram os.v.

Finns många som kan vara matchvinnare, Benzema,Raul,Higuian,C.Ronaldo,Lass,Xabi hela vårat lag består av matchvinnare, en bra sammansatt trupp, som håller på att sakta men säkert smälta tillsammans.

Men det är bara början. 6-0 vinsten mot Zaragoza är bara början, då Zara var mer dåliga än vi var bra. Dock start ändå att skapa så många chanser och vaa effektiva.
Barcelona Allan14
2009-12-28 23:07
Men det som är så dåligt är att jag ska på den matchen och då ska han ge dom extra ledigt så jävla surt. Men man vet aldrig dom kanske dyker upp!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2009-12-28 23:04
I och med Peps galna chansning så tror jag nog att han kommer satsa på ett ungt anfallsspel, dvs Jeffren Bojan och Pedro. Eller så hoppar Henry in där någonstans.
Intressant val från Pep, att inte kalla in dessa spelare. Men han har gjort galna grejer förut, och han har ändå lyckats med det!

In Pep we trust :)
Barcelona Ryberg!
2009-12-28 22:53
Om det är så så är det en helt galen chansning av pep, får vi bara 1 eller 0 poäng så är ju real ikapp, detta är en fruktansvärt viktig match för att få igång maskineriet redan första matchen! Det kommer behövas.
Barcelona Allan14
2009-12-28 22:50
Jo jag håller med dig om det Barcadinho. Men jag vet inte om han skulle ge dom extra ledigt. För att dom ska få gå runt på stan med sin tjej eller något sånt. Nu är Villareal i toppform och nu kan inte Barcelona tro att det är Villareal som dom var i början av säsongen. Nu ligger dom 9 och börjar gå upp i tabellen.
Barcelona HugoBoss
2009-12-28 21:57
Ämne: Och så nu så ligger ....
*Länktips
Barcelona Barcadinho.
2009-12-28 21:54
Jag är lite besviken på Peps beslut att låta de sydamerikanska ha längre ledighet så att de missar matchen mot Villarreal.
Jag menar man är redan utan Keita och Yaya, samt ett litet frågetecken kring Iniesta. Och nu är två extra ordinarier borta pga semester (Messi, Alves).

Valverde väljer helt annat sätt och alla de sydamerikanska som spelar i Villarreal ska vara på plats redan imorgon. Barca har många matcher i rad nu med Sevilla i CdR, men Villarreal har också ett tufft schema med två matcher i copan.

Ett märkligt beslut, tycker jag.
Barcelona Allan14
2009-12-28 21:51
Och så nu så ligger Real madrid endast 2 poäng bakom Barca. Så jag tror inte Pep G låter dom vara i sina hemland och fira nyår med sina familjer.

2009-12-28 21:45
obbe

Om det är någonting jag har lärt mig med att ha en brorsa som skriver för Madrid så är det ett nöje och se honom vara glad över att Madrid vinner en match med stora marginaler på ett år.
Det jag försöker säga är, att Madrid har oftast bara en "stor" match per säsong, ni avslutade med att krossa Zaragoza. Och så brukar det (som vanligt) bli ett stort fail i slutet av säsongen.

Ert beteende är ingenting som överraskar mig, visst ni tycker att ni är bäst i världen för att ni spelar så "fint" (C.Ronaldo).
Utan honom ser det ut som en svinstia där Kaká letar efter sin gamla form genom att försöka spela tillsammans med Gago.

Nu vet jag inte om det var Calderon som köpte Higuain, men om det var han ska ni vara oerhört tacksamma. Det är pga ni klarade er så långt (i ligan) förra säsongen, dvs innan ni mötte oss då ni vann över Getafe med 3-2.

Faktum är, att vi vann över er i El Clasico och ni misslyckades med att slå Alcrocon.
Världens bästa fotbollsklubb just nu är Barcelona.

Ska vi prata om det formstarkaste laget så är Madrid inte ens i närheten, då vi alla kan erkänna att Chelsea är på toppen just nu.
Barcelona Allan14
2009-12-28 21:43
Jag tror faktiskt inte att typ 5 av barcelonas viktigaste spelare kommer vara borta mot Villareal. Visst Yaya Toure och Keita är ju på afrikanska mästerskapen. Men varför skulle dom låta Messi till exempel vara i Argentina och fira nyår? Han blir betald för att spela fotboll och inte för att hoppa över en match och fira nyår.
Barcelona HugoBoss
2009-12-28 21:41
Ämne: Varför är alla borta....
Messi, Milito, Marquez, Alves och Maxwell får extra ledighet till 2 januari. Medans Keita och Iniesta är skadade. Yaya Toure förbereder sig inför Afrikanska mästerskapen.
Barcelona Maestro - L. M. 87
2009-12-28 21:28
Ämne: Roligt att Madridred....Hehe, så blir det antagligen när man saknar saker att glädjas över.
Om Barca-redaktion skulle skriva om allt positivt som skrivs om Barca dagligen så hade vi inte hunnit att göra annat än att läsa artiklar på hela dagarna!

Real Madrid må vara lika bra som Barca men vi får se om de håller i Europa under våren. Det ska bli intressant att se Madrid i en kvartsfinal mot ett starkt lag, som Chelsea, Inter, Milan, Man United, Barca, Sevilla eller Arsenal.
Barcelona Allan14
2009-12-28 21:26
Varför är alla borta för?
Barcelona Vampíro
2009-12-28 21:23
Ämne: Canaletes//

M lit....
På vilket sätt spelar ni bättre? Barcelona slog er med 1-0 och ni kunde ju inte ens styra matchen fast ni hade en man mer i 30 min.
Barcelona HugoBoss
2009-12-28 21:23
Ämne: Alltså vilka spelare....
Messi, Marquez, Milito, Alves, Maxwell, Keita, Yaya Toure och Iniesta. Tror det är alla.
Barcelona Allan14
2009-12-28 21:19
Alltså vilka spelare är borta på lördag?
Barcelona Mojito
2009-12-28 21:12
Förvånandsvärt att Madridredaktionen vaknat till liv nu när det är transfertider och det åter är dags för Peréz att öppna plånboken.... (Nej)

Obbe

Varken du eller Capello har rätt. Min åsikt.
Barcelona HugoBoss
2009-12-28 21:09
Ämne: Canaletes//

M lit....
Stämmer dock inte, Alorcon slog er med 4-0.
Barcelona Allan14
2009-12-28 21:03
Kommer Iniesta vara tillbaka innan Barcelona-Villareal? För jag ska på den matchen och ja skulle gärna vilja se alla stor stjärnor. Om någon vet de så svara gärna!
Real Madrid obbe
2009-12-28 21:00
Canaletes//

M lite onödigt att ta upp en sådan artikel. och vadå lika starka?, vad är det för hedersvärt i det. jag tycker vi spelar bättre för tillfället, och ingen i världen kan matcha vårat spel, min åsikt bara.
Canaletes
2009-12-28 20:54
Roligt att Madridredaktionen skriver en artikel om det Capello sa hahaha. Snacka om brist på självförtroende :P
Barcelona Allan14
2009-12-28 20:54
juvee//

Snälla nån det var ett riktigt snyggt mål. Det var hårt som satan och placerat rakt upp i krysset. Så målvakten var chanslös att antingen tippa den över ribban eller att boxa bort den.
Barcelona Abbe.
2009-12-28 20:15
Ämne: Haha Johnatan, fyfan....
Citerar Klint:

Till Jonathans försvar kan jag meddela att han missuppfattade frågan och således svarade utifrån höstens prestationer.
2009-12-28 20:13
barcetia

Vad har du med saken och göra? Om han tycker det så gör han det, du har ingenting med saken och göra. Det är ju hans personliga åsikt och inte din. Skärp dig, ska du bete dig på det sättet så kan du lika gärna avsluta ditt konto, för det beteendet leder ingen vart här i forumet. Det enda som är tragiskt i denna situation är du, och ingen annan.

juvee

Nja, det var ett riktigt hårt skott, man ser ju på målet att målvakten blev aningen chockad när bollen kom så fort, han hann inte reagera.
Alla målvakter kan inte rädda frisparkar som denna, även den store Buffon kan släppa in sådana.
Eddie Gustaffson vrickade sin hand tror jag på en träning, då han räddade ett skott som Zlatan avlossade.
Barcelona barcetia
2009-12-28 20:08
Haha Johnatan, fyfan asså såna "Culés" som dig borde inte finnas. Visst, klubben tjänar pengar på er men asså du borde ju inte finnas som skribent på en fotbollshemsida där det gäller Barcanyheter. Gå till justzlatan.com och sök "jobb" där. Hur kan du ens tycka att Zlatans klack var finare än Iniestas mål? Vet många, ink. mig som fick tårar av San Andrés mål... Tragiskt..
Barcelona DM1982
2009-12-28 20:00
Canaletes

Sådärja, jag lyckades lura dig. Ha ha. ; )

Wilshere#19

Jag har aldrig sagt att det var en ny skada, bara att blev skadad igen. Han var tillräckligt kry för att kunna hoppa in men skadade (förvärrade skadan) igen.

El Kaiser de Michoacán

Att gå långt tillbaka i tiden och titta på skador är meningslöst, det är nuet som gäller. Om vi backar en säsong och tittar på den här säsongen så ser vi tydligt att han har varit skadad mycket. Men nog om det nu, hoppas att han inte kommer till Barca ändå. Vi har yngre killar som kan skolas in i rollen och det känns onödigt att spendera mycket pengar på någon som borde ha varit gratis från början.

Valencia juvee
2009-12-28 19:56
Måste bara säga att Zlatans mål mot Zaragoza är riktigt överskattad. Det var förvisso snyggt, men en målvakten ska ta den, utan tvekan.

"Årets:Titel"

Haha, kaxigt. XD
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-28 19:48
När blev Toure skadad? I den senaste "Skador och avstängningar"artikeln så står det bara Jeffren, Iniesta och Keita.
Barcelona Klint
2009-12-28 19:09
V.Valdes (MQUC3)

Till Jonathans försvar kan jag meddela att han missuppfattade frågan och således svarade utifrån höstens prestationer.
Annons: