/spanien/barcelona/forum/16292.aspx/spanien/barcelona/forum/16292.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pedrito
2009-12-27 17:15
Det är ändå knappast realistiskt att vi kan köpa fabregas innan han´s kontrakt går ut så ingen ide att ödsla för mycket energi på han. När går hans kontrakt ut? Är det efter VM?
Atlético Deion (red)
2009-12-27 16:58
DM1982// Du måste skoja? Cesc är nog den som har varit minst skadad i Arsenal de senaste 5 åren. Det var bara förra året han åkte på en rejäl, annars har han spela de flesta matcher under hösten. Och glöm ej att PL är flera nivåer fysiskt tuffare än Primera, så det är alltid en chansning att sätta in en halvskadad spelare i PL då tempot är furiöst och tacklingarna är hårda.

En spelare som Cesc skulle nog aldig bli skadad i Primera, han har dessutom blivit mycket snabbare och spänstigare, vilket han visade idag genom att mactha en löpning med Walcott vid andra målet. Han har blivit fyssitk mycket starkare nu också.
Barcelona DM1982
2009-12-27 16:37
Visst är Fabregas en mycket bra spelare men han är gjord av glas, skadad hela tiden. Det är verkligen inte värt att bygga upp Barca kring honom då han säkert kommer vara borta för mycket. Finns ingen anledning att slänga bort pengar på honom när det säkert finns unga killar i organisationen redan som kan bli minst lika bra.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-12-27 16:15
Synd Fabregas.
Inhoppare, avgjorde matchen, och uttbytt
Hoppas att det inte allvarligt skadan.
2009-12-27 16:12
Herregud Fabregas.
Vilken match grabben gör alltså.
Barcelona lameG^
2009-12-27 16:11
Fabregas 2-0.
Barcelona lameG^
2009-12-27 16:07
Nesto

Helst vill man ju lösa vänsterytter positionen och innermittfällts positionen på samma gång med en spelare. Det kan Silva och Cesc göra. Men köper man Ribery så har vi fortfarande ingen som ska backa upp xavi,iniesta. Thiago har potential och JDS med men dem e inte redo. Keita är inte den typen utan han är mer en bollvinnare och en tvåväggspelare.
Barcelona Nesto
2009-12-27 15:58
Jag skulle hellre vilja se en högerfotad kille på vänsterkanten så att de blir ungefär som på högerkanten där Messi viker in och kan avlossa skott på skott. Silva är väl vänsterfotad?
Skulle därför vilja se en Ribery typ hellre än Silva.

Där jag tror det kan brista lite i vårt spel är på högerkanten.. Pedro är ung och utvecklas snabbt nu men han saknar kanske lite erfarenhet.
Iniesta är bra på kanten men hur målfralig?
Henry? Vi delar nog samma tankar om grabben.

Så om ja måste välja någon som vi ska köpa så är det Ribery-om han kan komma upp i en riktigt bra form..
Han har erfarenhet,han är duktigt och kommer nog passa Barças spelstil. Dock är han väl inte så målfarlig kanske men vi såg hur han vred och vände på Barças försvar i CL.

Ett köpt av mittfältare (fab) skulle stoppa utvecklingen för de yngre och kanske så lämnar JdS eller Thiago,vilket vore riktigt tråkigt.
2009-12-27 15:57
Wooooooooow La Masia sonen kommer in och vänder på detta sätt for the Gunners wooooooow
Vilken spelare, Vilken frispark, vilket målgest
Det finns bara en Cesc och han är från La Masia
Xavis arvtagare.
Cesc du är mer än välkommen hem.
Canaletes
2009-12-27 15:56
På tal om Cesc

Fyfan vilket frisparksmål han gjorde :O
Barcelona lameG^
2009-12-27 15:55
VILKEN SPELARE CESC FABREGAS. 1-0 ARSENAL!!! FABREGAS PÅ FRISPARK
Barcelona lameG^
2009-12-27 15:43
Men om vi glömmer bort nu om vem som är svårast och värva och hur mycket dem kostar så vem tycker ni ska bli sommarens crack för barca.

Silva som vänsterytter och då får iniesta spela där han är bäst. Skadas någon av dessa kan ju Silva också flytta ner som innermitt. Det dåliga med silva är bara att han är skadad mycket.

Fabregas gör så att iniesta får spela vänsterytter och som många säger här så är fabregas lik xavi i sin spelstil. Men fördelen med han är att han har barca i sitt DNA.

Jag skulle nog välja cesc för han är bland mina favorit spelare. Men bäst för barca skulle nog bli Silva.

Vad tycker ni?
Barcelona Gio Style
2009-12-27 13:57
Hetfield/
Co-signar
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-27 13:33
Ämne: "Barcelona vinner oc....
Jag håller också med om att ligan är det viktigaste att vinna i år. Det känns liksom viktigt att vara bättre än Real. Jag tror inte att dom kommer gå så långt i CL. Dom kommer väl som vanligt åka ur i åttondelen eller kvarten.

-----------------------------------
Är det säkert att Villareal-matchen spelas den andra klockan 20:00?
Barcelona Hetfield
2009-12-27 13:21
lameG

Det är löjligt att du klankar ner på Aguero, hur lätt är det att vara på topp när man är ständigt småskadad, och när man spelar i ett lag som underpresterar ständigt. Jag hoppas att Aguero byter klubb

Nej, Aguero är en riktig klasslirare, det vore en dröm att se honom i Barca
Barcelona Maestro - L. M. 87
2009-12-27 13:15
"Barcelona vinner och Madrid får se sig om efter nya värvningar."

Det är klart att man vill tro på att Barca tar ligan igen men jag är inte så säkert på att det kommer att vara så lätt som i förra säsongen. Ligan kommer säkert att avgöras i de allra sista matcherna i maj. Så det kan alltså gå hur som helst. Det är 50/50 %, Real Madrid - Barca.
Då räknar jag med att Barca slipper skador på sina nyckelspelare. Man får tänka på att truppen består av 21 spelare. Den tunnaste truppen i ligan och kanske också i Europa. Man är med i Cdr och i Champions League och det betyder flera matcher och fullspäckad schema i vissa månader.

För mig är ligan det viktigaste. Vinner Barca ligan är jag väldig nöjd. Champions League blir jag nöjd med om Barca når semifinal. I CdR räcker det med 1/8:s final. Sevilla får gärna avancera vidare i januari.
Man kan inte skapa historia i varje säsong. Men inget skulle dock slå om Barca kunde försvara Champions League bucklan som den första klubben som gör det. Det vore mer än en dröm.
Barcelona lameG^
2009-12-27 13:15
När jag menar Stannat menar jag att han inte är samma Aguero som lekte med Puyol gång på gång.

Silva skulle nog vara bästa köpet men han är ju skadad hela tiden.
Barcelona Hetfield
2009-12-27 13:11
lameG

Stannat i utvecklingen? Du glömmer bort att Aguero är den enda spelaren i Atl.Madrid som presterar match efter match

Torres "stannade" också i utvecklingen, och man kan ju se hur bra han är i Liverpool
Barcelona lameG^
2009-12-27 12:31
Joan Gamper 1899

Aguero ska vi verkligen inte värva. En ung anfallare som har stannat i utvecklingen. Jag ser hellre att vi satsar på Bojan,Pedro,Gai,Rochina osv. Om vi ska värva någon kommer det vara en stjärna för talanger har vi gott om.

Det står nog mellan Cesc,Silva,Ribery. Vi måste nog lägga minst 500 miljoner för att få någon av dessa. Vi kommer ju också få in en hel del pengar på spelare som är utlånade osv. Räkna med att Milito,Henry lämnar och jag vill också att maxwell ska bort. Ser hellre någon yngre som backar upp abidal.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-27 11:21
Atl Madrid snälla ge oss Sergio "Kun" Agüero...

Barcelona ★Barca★
2009-12-27 11:17
Visca Barcaaa
Barcelona Viva barcaa
2009-12-27 11:11
Henry lämnar säkert i sommar. Då ska vi köpa in Silva.
Barcelona --Xavi--
2009-12-27 06:08
som ni säger, om nu henry lämnar så behövs självklart en ny spelare i hans kaliber, vf inte en spelare som robinhp, som enligt mig skulle passa in perfekt i ett lag som barcelona. Iniesta ska inte spela ute till vänster, utan i mitten med sin lekkamrat xavi, där de båda kan göra storverk tillsammans.
Barcelona Barcanist
2009-12-27 03:39
Laporta/Guardiola är bara dum om han låter Henry lämna utan att köpa in en eller ev. två nya spelare då.
Barcelona joninho__90
2009-12-27 01:41
Hetfield

Ja de enda som kan hända är att Henry lämnar och Iniesta tar hans plats på vänstern. Men det skulle ändå inte fungera eftersom Iniesta är som bäst när han spelar i mitten med Xavi
Barcelona Hetfield
2009-12-27 01:35
Jag förstår verkligen inte fascinationen med hela "Fabregas" grejen

Varför vill man köpa en La Masia produkt för 40 + miljoner, när vi har Thiago och JDS som bara väntar på att få chansen?
Även om vi skulle få Fabregas, vart ska han spela?
Finns ingen chans i världen att han petar Iniesta eller Xavi
Barcelona joninho__90
2009-12-27 01:31
Ämne: Årets video, magiskt....
Grym video! Stackars Puyol lär ha fått träningsvärk efter alla pokaler han har lyft :P
Barcelona BlueRed
2009-12-27 01:03
Enligt 'Sport' så har Laporta bett Pep om att få prata med honom om hans kontrakt. Pep ska ha svarat med att det får komma efter helgen.

"It would therefore be wise to give him some time to de-compress, to retreat from his usual routine and enjoy his accomplishments."

Taget från texten. Precis som det står där så bör man på något sätt få bort lite av stressen och alla krav som Pep har på sig. Men hur?
Barcelona donlobon
2009-12-26 23:14
PeP är magisk! han får inte försvinna från BARCA!
Barcelona tarrak
2009-12-26 22:09
Att klubbar uttrycker frustration över att andra klubbar visar intresse för deras spelare är mer regel än undantag, men att det ens leder till en fällande dom eller ens en anmälan, krävs något exceptionellt. Och dit hör inte några lösryckta kommentarer i media, utan direkta olovliga förhandlingar likt Chelseas förfarande med Ashley Cole.

Ända sedan Laporta började jaga Henry för ett antal år sedan har Arsenal klagat på Barcelonas agerande, men har samtidigt inte några problem att göra affärer. Den här senaste kommentaren är inget nytt i klubbarnas relationer.
Annons: