/spanien/barcelona/forum/16290.aspx/spanien/barcelona/forum/16290.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2010-01-01 18:50
Tack Rambla!

Jag håller på att ladda ner filen nu. Men för er som vill tjuvkika eller inte vill ladda ner så finns dokumentären också på youtube. I 8 delar. Första delen finns i länktipset.
Barcelona gerra
2010-01-01 18:37
Ämne: Obs!

Den är över ....
tack s mycket rambla:) du är kung!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-01 18:34
På tal om Gourcuff så är detta passningsspel mellan två spelare är de vackraste jag någonsin sett.

Gourcuff & Chamakh

*länk*
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-01 18:27
Real Zaragoza är ute efter våran utlånade brasse Keirrison. De låter intressant!
Barcelona joninho__90
2010-01-01 18:14
The Reporter

Här är ett till snyggt mål från samma position
Länktips
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-01 18:10
Ämne: Jag tror att det är ....
Hans spelstil påminner mig väldigt mycket om Zidane, grym fotbollsspelare.
Han lyckades inte så bra i Milan men i Ligue 1 visar han hur bra han är.

Det luktar Premier League/La Liga nästa säsong för honom.
Barcelona radovan
2010-01-01 17:42
I artikeln "Barcelonas 2009! (Lista)" så blir Zlatans mål mot Real Madrid utnämnt till Mål 1 och Iniestas mål på Stamford Bridge till Mål 2, alltså snäppet under Zlatans mål i betydelse(?). Detta är bland det mest pinsamma jag har sett. Tack
Barcelona The Reporter
2010-01-01 17:37
Jag tror att det är en av dem snyggaste målen jag skådat! Kolla bara på fotarbetet, sjukt!

Yoann Gourcuff, vilken kille. Jag skulle vilja ha honom i Barca ist för att köpa tillbaka Cesc som lämnade oss.

( Lyssna vid 0.47 på publiken " OHH"
ponta p
2010-01-01 17:33
barca - inter just nu på viasatfotboll för dom som har lite absti.
Barcelona Pedrito
2010-01-01 16:40
Ser gärna Maxwell få starta även om det nog inte är så troligt. Kan ha nytta av hans lite mer offensiva spel så vi får igång Henry.
Barcelona Allan14
2010-01-01 16:30
Aa det hoppas jag med skulle vara bra om vi hade den elvan med oss.
Barcelona Pedrito
2010-01-01 16:28
Hoppas på denna elva..

Valdes
Alves-Puyol-Pique-Maxwell
Iniesta-Busquets-Xavi
Pedro-Ibra-Henry

Bojan får komma in istället för henry omkring 60.
Han var ju fantastisk för katalonien mot Argentina.
Barcelona Allan14
2010-01-01 16:19
Jag tycker det är dumt att man får "extra ledigt" för att missa en match. Om jag hade varit Messi så hade inte jag velat missa en match, men men vi får se han kanske dyker upp en då.
Barcelona HugoBoss
2010-01-01 16:17
Ämne: Varför är Messi bort....
Han har fått extra ledighet till den 2 januari.
Barcelona Allan14
2010-01-01 16:14
//Sentuary

Jo de ryktas om att han har fått extra ledigt typ och därför ska han inte vara med.
Barcelona Sentuary
2010-01-01 16:05
Varför är Messi borta?
Barcelona Pedrito
2010-01-01 16:03
Rambla: Vet du inte någonstans man kan streama dokumentären?

Hoppas Pep väljer att starta Pique som vanligt. Han är ovärderlig i båda offensiven och defensiven. Han passar så bra in i barca, Bättre spelande back får man leta efter.

Ta en titt på Zlatans el classico mål tex. Följ Pique omkring 30 sek innan och framåt. Se hur han först bryter ronaldos passning precis utanför straffområdet, passar upp bollen till Xavi, rör sig framåt på plan och ger både Alves ett extra alternativ och drar på sig en mittbacks markering. Fantastiskt.
Barcelona Allan14
2010-01-01 15:21
Gud vad roligt att höra att dom är tillbaka så vi har med oss starkare trupp.
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-01 15:19
Obs!

Den är över en timme lång, men man vill aldrig att den ska ta slut. :)
Barcelona Barcadinho.
2010-01-01 15:17
Iniesta tränade igår med resten av truppen, vilket är ett bra tecken.
Men hans medverkan mot Villarreal kommer att bestämmas strax innan matchen.
Vi hoppas förstås att han är med. Han behövs på mittfältet särskilt nu när Keita o Yaya inte är med.
Iniesta har dock varit långt ifrån sin högsta kapacitet under hösten. Små skador hela tiden stör också.

Villarreal har fått fart på sitt spel och formkurvan är uppåt. Tre vinster i rad och bland dem den första vinsten på bortaplan den här säsongen mot At.Madrid.
Självförtroendet börjat komma tillbaka. Detta kan man se på Robert Pires sista intervju, då han talade om att Villarreal ska kämpa för att nå en CL-plats. Höga förväntningar alltså.

Det har varit ett långt uppehåll nu och som vanligt efter sådana avbröt så vet man inte riktigt vad man har sitt kära lag. Det är som en premiär ligamatch eller en match efter landslagsuppehåll. Vi hoppas på att laget hittar sin rätta form på en gång.

På ett sätt är det bra med Villarreal på Camp Nou. Det är ett spelande lag som inte brukar spela hårt och fullt. Deras försvar brister lite. Man kunde se det också på vinstmatchen mot Atletico. Atletico lyckades komma fram till några målchanser alldeles för lätt.
Jag tror inte att Barca kommer mållösa från den här matchen. Ett eller ett par mål bör vi sätta in, om vi inte slarvar för mycket. Vi får hoppas bara att försvaret inte slarvar för mycket.

Jag var jätte glad att se Alves tillbaka trots allt. Vi behöver hans offensiva kvaliteter nu när Messi är borta. Och med Alves tillbaka så kan Pique och Puyol spela centralt. Jag är inte så sugen att se Chyg från start den här matchen. Grabben har inte spelat en hel match på jätte länge (bortse från den meningslösa matchen i kuwait).

Madrid har Osasuna borta. Inte så stor chans för en skräll, men det är alltid jobbigt att spela på den kalla norra delen av Spanien. Vädret kan vara ett besvär och det kan öppna för en överraskning.

Kul att ligan är igång igen.
Och ha en bra dag.
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-01 15:17
Alltså, ni bara måste ladda ner den här dokumentären från katalanska Tv3.

TV3: El Barça de les 6 copes

Även om man inte förstår katalanska så är det så många underbara och helt fantastiska moments att man får svårt att hålla tårarna borta. Den inleds med en 5 min fantasisk video med musiken Viva la vida, där man har mixat/samplat in andra låtar så sången passar in till musiken på låten Viva la vida. Helt fantastisk bra.

Sen fortsätter dokumentären där man får följa laget under alla tunerneringar under säsongen. Underbar klipp när Pep snackar med spelarna samlade i en ring runt honom innan fölängningarna i Monte Carlo och Abu Dhabi startar.

Fantastisk dokumentär!
Barcelona Barcadinho.
2010-01-01 15:10
Det kommer att bli riktigt kul om K9 hamnar i Zaragoza. Jag är så nyfiken på att se honom spela fotboll. Vi fick ju knappt några chanser att se grabben i Benfica och att streama är alldrig så kul.
Barcelona Allan14
2010-01-01 15:06
Jag håller med er där nere, hoppas han drar till Zaragoza och får mycket mer speltid än vad han har fått i Benfica.

Ja grabbar är ni taggade tills immrn det är ju fan match. Längtar fett mycket hoppas vi får en bra start på det här året.
Barcelona petersays
2010-01-01 15:04
Alltså jag tänkte ju plugga imorgon, men jäklar vilka bra fotbollsmatcher det är i La Liga.
Barcelona petersays
2010-01-01 14:57
Ämne: Jag tror han skulle ....
Håller med er alla. Hoppas verkligen att Keirrison får tillbringa våren i Zaragoza. Xerez har jag läst lite rykten om också, men tycker nog ändå att Zaragoza vore det bästa alternativet. Särskilt om det är som du säger Nina, att han har stor möjlighet att komma direkt in i startelvan. Vore mycket kul att se honom spela spansk fotboll. Benfica-debaclet är nog något av det mest otaktiska jag sett i modern fotboll.
Barcelona Tan
2010-01-01 14:33
Låter som en bra möjlighet för K9 att utvecklas och vänja sig vid spansk ligafotboll. Dessutom kul att kunna följa honom på lite närmare håll. Vill gärna att han skall lyckas i klubben.

Håller också tummarna för att dealen bir av!
Barcelona el Flaco
2010-01-01 14:32
Ämne: Jag tror han skulle ....
Då får vi hoppas på Zaragoza för K9, då samtliga parter lär bli gynnade om det går igenom. Utlåningen till Benfica visade sig bli en Fail och det behöver rättas till nu inför våren.
Barcelona Pedrito
2010-01-01 14:30
Vad är det här med Barca och coldplay egentligen?? Spelades ju jämnt på Camp nou förra året. Är det Pep som är coldplay fan tro?
Hörde att de sydamerikanska spelarna kommer sent... Messi spelklar imorron eller?
Zaragoza Nina (Red.)
2010-01-01 14:26
Jag tror han skulle gå ganska rakt in i startelvan faktiskt.
Vi har enorma anfallsproblem, av de fyra vi har är Ewerthon allt som oftast bänkad på grund av kontraktsbråk och annat strul, Braulio (som inte är någon stor målskytt att tala om, än i alla fall) har varit skadad och kunde först göra ett inhopp i december. Arizmendi...ja. Han är i bästa fall halvdan, och Uche drabbades av en korsbandsskada redan i andra matchen och blir borta resten av säsongen.
Vi har spelat med mittfältare (Lafita och Jorge Lopez) på topp vid flera tillfällen under hösten och det är ingen jättehit.
Möjligheterna för Keirrison att ta plats och få speltid är med andra ord väldigt goda här.
Barcelona el Flaco
2010-01-01 14:21
Så länge Keirrison drar från Benfica till en annan klubb där han kan få speltid är jag nöjd.

Nina/

Vad säger du? Tror du att K9 kan få relativt med speltid i dagens Zaragoza (om han nu flyttar till er förstås)? Vem tror du han kan bänka eller rotera med?
Annons: