/spanien/barcelona/forum/16287.aspx/spanien/barcelona/forum/16287.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maestro nr. 6
2010-01-02 19:13
Ajaj, dos Santos från start. Jag måste säga att jag älskar Pep än en gång. Vilken tro han har på ungdomarna. Listan på startelvan finns på hemsidan.
Barcelona HugoBoss
2010-01-02 19:13
Kommer bli riktigt roligt och se på Jonathan idag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-02 19:12
Startelvan
Valdés, Alves, Pique, Puyol, Abidal, Sergio, Xavi, JDS, Pedro, Henry i Ibrahimovic

Bänken:
Pinto, Maxwell, Chygrynskiy, Milito, Thiago, Iniesta y Bojan.
Barcelona Abbe.
2010-01-02 19:12
Valdes; Alves, Piqué, Puyol, Abidal; Busquets, Xavi, Jonathan; Pedro, Henry, Ibra.

Fan så roligt med Jonathan, jag är säker på att han kommer göra bra ifrån sig.
Barcelona Feedriik
2010-01-02 19:00
Ämne: Fedrik

Den enda s....
jaha så för att google finns så kan vi nöja oss med en hemsida som visar felaktig information. Jag är mkt medveten om när matchen spelas men det gör mig verkligen inte nöjd med den här sidan.

Och varför ska vi inte kunna ge negativ feedback utan att idioter ska kommentera om google, det hjälper ju inte direkt små ungar som ni sitter och försvarar en sida som visar fel bara för att ni gillar att skriva på forumet.
Barcelona Barcelona!!
2010-01-02 19:00
hoppas på följande startelva idag:
Valdes
Alves-Puyol-Pique-Abidal
Xavi-Busquets-Iniesta
Bojan-Ibrahimovic-Pedro

Tycker Bojan ska få chansen att spela istället för Henry, Henry har inte varit alls bra dom matcherna han har spelat så jag tycker Bojan ska få spela nu när Messi inte är med.
Barcelona BlueRed
2010-01-02 18:43
Tråkigt att Chori inte fick delta i matchen - Valencia - Espanyol. Rubin Kazan hade tydligen inte skickat in alla papper som behövs för att övergången ska gälla.

För övrigt så är det ingen vidare match, julbordet som har satt sina spår? :)
Barcelona HugoBoss
2010-01-02 18:33
Ämne:
Resultaten är väl ....
Jo, det är inte det jag syftar på. Utan att det finns fler matcher i PL som slutar i en större målskillnad.
Canaletes
2010-01-02 18:09
Piqué kommer spela som pivote ikväll.
Som han gjorde i Zaragoza..

Enligt AS då, men det låter väl troligt med spelarna vi har borta
Barcelona kallesiete
2010-01-02 17:55

Resultaten är väl ganska snarlika som jag kan se det?
Barcelona HugoBoss
2010-01-02 15:51
Har La Liga blivit jämnare än PL?

Tottenham-Wigan 9-1
Man U-Wigan 5-0
Chelsea-Blackburn 5-0
Wigan-Man U 0-5
Everton-Arsenal 1-6
Arsenal-Blackburn 6-2
Tottenham-Burnley 5-0
Aston Villa-Bolton 5-1
Liverpool-Hull 6-1
Hull-Tottenham 1-5

Taget från lagen: Chelsea, Man U, Man C, Tottenham, Aston Villa, Liverpool och Arsenal.

Vs.
Barcelona-Zaragoza 6-1
Barcelona-Atl Madrid 5-2
Real Madrid-Zaragoza 6-0
Real Madrid-Xerez 5-0
Villareal-Tenerife 5-0

Taget från lagen: Real Madrid, Barca, Mallorca, Valencia, Deportivo, Villareal och Sevilla.
Barcelona HugoBoss
2010-01-02 15:50
Du kan läsa på införrapporten. Där står det mesta inför dagens match.

*Länktips
Barcelona petersays
2010-01-02 15:50
Återigen. Allt står i införrapporten.
Barcelona kallesiete
2010-01-02 15:31

Är det "bara" Messi som inte ska vara med ikväll?
Barcelona HugoBoss
2010-01-02 15:25
Ämne: Har jag missat något....
Messi har fått extra ledighet. Dvs till idag, så Messi anländer till Barcelona idag och kommer inte hinna att förbereda sig inför matchen idag.
Barcelona petersays
2010-01-02 15:25
Creus
För att han beviljat ledigt för att fira nyår med familjen.

------------------

Alltså no pun men en uppmaning till alla som kommer med frågor. Svaren finns oftast väldigt nära till hands. Det står i införrapporten, det står på klubbens hemsida, det står inte alltför många meddeleanden bak i forumet, det står på t.ex. totalbarca.com. Absolut inget emot nåt särskild forumskribent, bara det att frågan dykt upp 7-8 gånger de senaste dagarna. Just google it! :P
Deportivo Creus
2010-01-02 14:49
Har jag missat något nu? Varför spelar inte Messi?
Barcelona ★Barca★
2010-01-02 14:31
Match idag fan va sköntttt!!
El_Capitano
2010-01-02 13:44
Äntligen är man hemma igen :)
Gott nytt år önskar jag er alla cules.

Spännande match ikväll, Villarreal är ett riktigt bra lag så det blir inga lätt match men har vi en bra dag så tar vi dom lätt på hemmaplan.

För er som har iPhone, ladda hem FC Barcelona appen. En app som har allt från bilder till video, nyheter och en massa annat godis.
Den hämtar all info från officiella sajten och BarcaTV. Jag köpte den för 22kr.
Barcelona Mojito
2010-01-02 13:34
Petersays

Akta dig för att underskatta Cazorla.
Han är precis en sån spelare som alltid ger hundra procent och är ettrig som en terrier i 90 minuter. Bra teknik och bra passningsspelare.

Annars håller jag med dig, kommer bli en mycket spännade match.
Barca har sänkt slagskepp förut, så en ubåt ska väl inte vara så svårt, bara man får pelj på den. Då kommer våra sjunkbomber göra slarvsylta av dem!

Visca Barca!
Barcelona Barcadinho.
2010-01-02 13:33
Det är kanske dags för en del här att förstå att svenskafans är ett komplement till andra sidor.
Det går inte att följa laget bara genom att läsa här. Det finns många andra sidor som följer Barca och intressanta bloggar.
Lägg till på favoriterna en lista med 10-15 sådana sidor, kanske på olika språk om ni kan. Då får ni mer information, samt extra intressanta artiklar.

Det finns andra redaktioner här på SF som nog är mer flitiga på att producera artiklar. Men oftast är det så att de översätter eller tar fram artiklar från andra sidor. Det blir inte precis nyheter. Vad är meningen med att skriva här på SF samma artiklar som skrivs i t ex fotbollskanalen? Jag personligt behöver inte massa med upprepningar i alla fall.
Det är därför jag gillar mest de artiklarna som är mer personliga, så länge de inte går över gränsen med en dålig smak.

Barcelona petersays
2010-01-02 13:21
Sjukt spännande match ikväll. Vi måste verkligen höja oss ett snäpp. Trots att Villareal inledde svagt så har man kommit igång nu, och när väl maskineriet fungerar bakom dom så är Llorente och Rossi ytterst målfarliga. Dessutom har man brasilianska landslagsmannen Nilmar (8 mål på 9 matcheri landslaget) på bänken som enligt min åsikt fått alldeles för lite speltid under hösten. Om jag ändå får inta en objektiv synvinkel på det hela så ser jag hellre Nilmar än Llorente från start. Tror han är mycket farligare i en sån här match.

Cazorla ger jag, ärligt talat, inte så mycket för och är ganska färsk från skada. Han är snabb och kvick, men enligt mig ganska överskattad. Bruno och Senna däremot kommer sätta stenhård press på vårt mittfält, så jag hoppas verkligen att Iniesta kan spela från start.

Pedro kommer sättas på riktigt prov mot Capdevilla, och vi får hoppas att Henry har form nog att utmana Venta/Godin.

Sjukt spännande hur som! Ubåten har fått oss på fall flera gånger förr, men i egenskap av hemmaplan tror jag att vi tar det här. Men det kommer bli hård kamp och matchen avgörs först i slutminutrarna av någon av lagets talanger. Pedro? Bojan? Kanske en inhoppande Gai om han får chansen? Tror det är just i en sådan här stor match som sånt där händer.
Barcelona Pedrito
2010-01-02 12:53
Ämne: Pedrito

De har ju....
Stora tjocka släkten är väl kvar?
Barcelona Hetfield
2010-01-02 12:46
Fedrik

Den enda som är lat och slö är du..har du inte hört talas om google?

Jisses...
Barcelona kallesiete
2010-01-02 11:15

tarrak
En ansökan blir inte besvarad ens. :)
Barcelona tarrak
2010-01-02 09:50
Feedriik

Om du känner att du kan göra det bättre, så är det väl bara att skicka en ansökan till redaktionen. Att totalsåga människor som offrar tid och energi utan att få något tillbaka, samtidigt som du själv inte gör någonting är bara oförskämt.

I länken finns Barcelonas hemsida som alltid är först ut med matchtider. Istället för att sitta här och gnälla, kan fu väl gå in där och titta. Det går både snabbare samtidigt vi andra slipper läsa din skit. Gott nytt år!
Barcelona Feedriik
2010-01-02 09:33
Fan vad sämst den här sidan har blivit, barca redaktionen är slöa och lata, matchen spelas idag inte imorgon, varför kan ni inte visa vilka tider matcherna liras?

Skärp till er förfan
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-02 09:32
Vi måste vinna idag!

Kom igen Barcelona!
Barcelona Makaveli
2010-01-02 03:06
Tack Rambla för länken till dokumentären. Det bästa med dokumentären är att se hur ett madridfan reagerar på Puyols mål
Barcelona Trippeln
2010-01-02 01:43
D. López
J. Venta - Godín - Marcano - Capdevila
Cani - Senna - Bruno - Cazorla
Llorente - Ross

Denna startelva tog jag från Villareal's artikel.

Som vi ser så har de 3 väldigt spelskickliga mittfältare och ingen traditionell ytter,lite som oss kan man säga.De har också 1 väldigt teknisk ytter som man måste ha ständigt koll på.

Det barca måste göra är att sätta ständig press på deras relativt dåliga backlinje och försöka göra så att de tvingas till långbollar,ingen bolljävel får komma fram till Marcos Senna.
Kommer bollen till M.Senna då fördelas den kvickt till cazorla/Cani och det sätts fart direkt mot 2 djupledsvilliga anfallare,något jag är orolig för.

Det är vad jag tror om Villareals taktik,jag tror knappast att de kommer köra Real madrid/Chelsea taktik och spela med 12 försvare.
Annons: