/spanien/barcelona/forum/16286.aspx/spanien/barcelona/forum/16286.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-28 02:35
Pedrito

Är de inte han i Celtic ? vart ska vi ha honom när Pedro är bättre än honom (McGeady). Den ända Barcelona behöver är Agüero som jag har sagt tidigare.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-12-28 01:45
Messi vann omröstningen på Goal.com

Luis Figo 6.7%
Ryan Giggs 3.92%
Lionel Messi 42.86%
Pavel Nedved 4.15%
Cristiano Ronaldo 42.38%

Cristiano ledde tidigare idag men ser ut som att Messi gick förbi med minsta marginal :P
Barcelona lameG^
2009-12-28 00:59
vi har skrivit mycket om vår offensiv och om hur den ska se ut men hur tycker ni vi ska göra med defensiven då?

Spelare som verkligen inte lämnar är Alves,Puyol,Pique,Marquez,Abidal. 5 backar alltså.

Några frågetecken har vi och det är Chygrynski som inte visar vad han går för. Hoppas han visar nu resten av säsongen. Maxwell är också ett frågetecken och Milito såklart.

Skulle jag bestämma skulle vårt försvar se ut så här.

Alves----Puyol--Pique----Abidal
Caceres----Marquez--Chyg----Filipe

Jag tror på Chyg och ändå om han inte visat det än så länge så är han bara 87:a och han kan bilda mittbackslås tillsammans med Pique i framtiden. Caceres vill jag verkligen ha tillbaks. Han skulle tillföra bredd och som högerback skulle han kunna backa upp Alves.

Glöm inte att vi har Botía,Muniesa,Dalmau som är framtidsmän.
Barcelona Allan14
2009-12-28 00:41
Haha jag vet Puyol är en riktig lagkapten han är alltid först vid målskytten även fast han är mittback. Underbart att se.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2009-12-28 00:26
Ämne: Ämne: obbe

....Lika underbart och se Busquets plocka upp Messis sko för att titta på storleken haha!

Han skulle nog stjäla skon :P
Barcelona Blaugrana83
2009-12-28 00:22
Ämne: obbe

Det är lugnt....
kolla precis när messi gör mål hur puyol reagerar helt underbart att se
Barcelona Allan14
2009-12-27 23:53
Mojito//

Som sagt Barcelona är alltid 1 och Real Madrid kommer alltid att vara 2 i La Liga.
Canaletes
2009-12-27 23:52
petersays

haha!
Påminner mig o FIFA spelen när man mötte samma lag 3-4 gånger inom 7 matcher :P
Barcelona Mojito
2009-12-27 23:49
Obbe

Fråga;

Anser du att Peréz såg långsiktigt förra gången?
Grejen är att han bara sopar för sig själv, inte för de som kommer efter. Det är kortsiktighet.

Att han lyckas inom bygg är inte så konstigt då hela den branschen är korrupt. (skämt..)

Samma sak med Rosell känner jag.

Real är och förblir (tvåa),
i morgon är ff Barca och Messi nummer ett!

EDIT: De saker su nämner att Real står för - varför känner inte jag så?
Elegansen försvann med Zidane, kärleken har aldrig existerat och det enda ni har förståelse för är snabba cash...
Barcelona petersays
2009-12-27 23:46
Alltså hur udda är det inte att vi kommer möta Sevilla inte mindre än TRE gånger på 12 dagar?
Canaletes
2009-12-27 23:42
Heywood Jablome

Om det är så. Me dont like
Likson orka vänta en hel vecka...
Barcelona Pedrito
2009-12-27 23:35
Aiden Mcgeady till barca. Vad tro ni om det?
Barcelona Allan14
2009-12-27 23:14
Heywood Jablome//

Håller med dig till 99% han tabbar sig aldrig i dom viktiga matcherna.
Till exempel i El clasico så gjorde han ju flera kanon räddningar.

Visst kan han tabba sig en match men det gör alla målvakter till och med Iker Casillias. Jag har ett exempel på Joaquins mål när RMA mötte VAL så styrde han upp den med foten i högra hörnet.
Real Madrid obbe
2009-12-27 23:12
Mojito//

Perez behöver inte göra någonting för personlig vinning, han har redan ett byggföretag som genererar mängder pengar in på hans konto.

Jag tror han gör det för att han gillar klubben, han ville ta tillbaka the values. Som hela tiden har representerat klubben.

Jag tror han både ser kortsiktigt och långsiktigt. Hade han inte sett ur båda sidor, hur hade han kunnat byggt upp ett så stort byggföretag. Där man måste se kortsiktigt och långsiktigt.

Fotboll är mer än lag i dag, självklart är det ekonomi också, och sånt måste skötas, allt handlar om pengar, det mesta. det gäller att göra kortsiktiga och långsiktiga satsningar, jag hoppas att Perez är medveten vad han gör.

Annars får man som allting annat, se vad framtiden har att utvisa om det hela, bara gud vet.

Jag hoppas förstås Real Madrid det bästa, som står för elegans,ödmjukhet,förståelse,kärlek och glädje, men som vid för många tillfällen har befläckats fel av personer i media, som har fått oss att framstå som onda.

Real Madrid är och förblir, i morgon föds Solen på nytt.
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2009-12-27 23:11
Hoppas ni har sett förbättringen UEFA har gjort. I åttondelsfinalerna så spelas två matcher på tisdagen, två på onsdagen och resterande matcher spelas veckan därpå.

Väldigt smart av UEFA och det ska gubbarna där uppe har stor cred för. Även fall det i första hand handlar om pengar.
Barcelona Mojito
2009-12-27 23:07
Obbe

Casillas kunde agera korgnät för er, han verkar ju ha en hel del hål i sig nu för tiden...
2009-12-27 23:05
Kan myten om Valdés någon jävla gång dö ut eller?

Säg mig någon viktig match som har tabbat sig i? Istället har han i varenda avgörande match varit skillnaden mellan förlust och vinst. :-)

Visca Zamora!
Barcelona Mojito
2009-12-27 23:04
Obbe

Det handlar om kortsiktighet som jag grundar mina beslut på gällande dessa herrar.

Det är bara snabba cash som gäller, och när det inte längre säljer kastas handduken in. Fans blir förblindade av pengarna och de (eventuella) snabba framgångarna, men glömmer bort att personerna först och främst gör det för personlig vinning.
Inget fel med det, men det känns som att klubbens långsiktighet och ideal inte prioriteras.

Laporta har gjort ett förbaskat bra arbete med att säkra klubbens framtid på många plan, och jag hoppas styrelsen (även om det verkar kört) kan komma fram till en och samma person som kandidat.

Jag har eg ingen aning om Perez brinner för Real Madrid och långsiktighet, men vad händer om 2 år då Kaka och Ronaldo inte säljer tröjor längre, och när Raul nu ska säljas, och när talanger som Negredo åsidosätts för "stjärnor".
Vem kommer rensa upp i röran denna gången?
Jag gissar att det inte blir Peréz - den här gången heller...
Barcelona el Flaco
2009-12-27 23:03
Ville bara påminna alla här inne om att imorgon är det den 28:e december, vilket man i Spanien kallar för "Día de los inocentes". Det är Spaniens versionen på första april och då brukar de spanska och katalanska tidningarna skriva en massa löjliga nyheter bara för att lura folk för att skoja. Så ta alla nyheter ni läser imorgon på Sport, Mundo Deportivo och Marca med en större nypa salt än i vanliga fall. ;)
Real Madrid obbe
2009-12-27 23:00
kev//

A casillas skulle nog vara grym på basket, sen tror jag Ramos skulle vara rätt bra. C.Ronaldo kan nog också en del.

Tror vi har fördelen, Valdes skulle säkert bara tappa alla bollar, hah. Han får vara er mental-coach i stället eller nåt.
Real Madrid obbe
2009-12-27 22:57
Gud är störst! - Pep el rei!//

Hah låt basketlaget värva honom da. Inte mig emot.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-12-27 22:57
Heywood Jablome

Vi tänkte på samma sak ;)
Barcelona Mojito
2009-12-27 22:56
Messi är säkert en talang i basket också, han har ju Guds Hand som chef i landslaget!
Barcelona kev
Ämne: Kan Jan Koller spela....
hahhaha det skulle jag vilja se. Herregud vilken match det skulle har varit. hmm vill inte ens gå in på vilka som skulle har vunnit ifall matchen ägde rumm.
Messi spela basket? Låt inte hans längd lura dig. Han satte spiken i kistan med ett nickmål i Champions League-finalen, han hade säkert avgjort matchen med en dunk som hade fått NBA-stjärnor i USA att tappa hakan :-)
Real Madrid obbe
2009-12-27 22:55
Mojito//

Så vad är det du är emot, vad han gör?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-12-27 22:55
obbe

Det är lugnt, Messi kompenserar det med hans härliga spänst. Se länktips ;)
Barcelona Mojito
2009-12-27 22:52
Obbe

Japp, sj-klart förstod jag att du skämtade, DENNA gången ;-)

Galenskap kan verka som ett entuiasmerande ämne om man bara granskar den på ytan. Själv är jag inte förblindad av det han gör för klubben eftersom jag inte håller på den.

Av samma anledening kommer jag inte heller rösta på Rosell i valet, han gömmer också galenskap bakom ytan.

Ibland måste man bara inse... och acceptera...
Real Madrid obbe
2009-12-27 22:51
Kan Jan Koller spela fotboll, kan kanske messi lira basket. God knows..

Dock skulle vårat fotbollslag möta erat fotbollslag i basket, tror jag nog vi skulle vinna, vi har längden inne. mer..
Barcelona Allan14
2009-12-27 22:50
kev//

Haha det gör det säkert.
Annons: