/spanien/barcelona/forum/16279.aspx/spanien/barcelona/forum/16279.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-02-05 18:58
Cristocea

Det handlar inte enbart om intelligens, det handlar om motivation, jag tror verkligen att Chyg ser det som en ära att få spela i Barca, därför vill han absorbera så mycket han kan av den spanska/katalanska kulturen, det är bara plus

Jag ogillade honom innan, men enbart detta har höjt honom i mina ögon, fixar han till spelet så kan han växa ännu mer i mina ögon.
Han är ju enbart 22 år, folk verkar glömma bort det när man pissar på honom. Han är kanske inte så bra nu, men om Pep satsar på honom så kan han växa till, liknar Vidic i spelstilen
Barcelona Criff
2010-02-05 18:47
Cristocea, Men samtidigt måste man ändå ge beröm, för det är inte många som tar sig tiden till att verkligen lära sig det.
Kolla bara på Keita som var ganska kass på spanska när han kom till Barca, och då hade han varit i Sevilla ett år också.

Sen finns det dem som verkligen vill lära sig som t.ex Gudjohnsen & Chimi-churry.
Barcelona lameG^
2010-02-05 18:35
Hoppas också på att Chyg startar imorn. Vill att han ska få fler chanser att visa vad han går för.

Dalmau/Alves---Pique---Chyg---Abidal
Barcelona Pedrito
2010-02-05 18:18
Verkar som Chyg får starta imorrn.
Kan inte katalanska men det var han som fick snacka på presskonferensen.
Barcelona Cristocea
2010-02-05 18:15
Hetfield//

Spanska är inget relativt svårt språk. Det är ett monofoniskt språk. Du läser såväl som du talar. Och Chyg är en intelligent person, som har bland annat absolverat stipendium i psykologi.
Barcelona Sempre Culé
2010-02-05 18:11
Ämne: Haha har ni hört att....
De får ju bara ha 11 man på planen, så givetvis finns det fler som tvingas att vila. Jag nämnde Touré eftersom han diskuterats ganska mycket här...
Barcelona Pedrito
2010-02-05 18:05
Gerard pique verkar gilla kex!?

Helt rätt att Terry tapade bindeln, Skönt att vi slipper såna skandaler.
Barcelona Allan14
2010-02-05 17:59
Haha har ni hört att John Terry har förlorat sin lagkaptens roll i det engelska landslaget.

Sempre Culé//

Varför bara vila Toure nästa match? Jag tycker att Busi har skött sig bättre än Toure den här säsongen. Även fast Yaya inte har fått så mkt speltid. Busi var lite tveksam i början av säsongen, men nu är det ju näst intill världsklass på honom.
Barcelona Rambla~
2010-02-05 17:51
Jag läste idag att Juventus har fått för sig att de ska försöka värva Cáceres efter säsongen. De har ju en köpoption där allt mellan 11m till 13m har nämts. Så långt allt okej, lägger de upp summan som är överenskommen så är det inget att göra. Nu har de dock fått för sig att de bara ska betala 6m för honom. Vad har man en köpoption till med en bestämd summa om klubben som lånat spelaren får för sig att de köpa spelaren för halva priset helt plötsligt?
Barcelona Rambla~
2010-02-05 17:41
Hetfield

Jag kan bara hålla med om Dima. Han verkar ha en skön personlighet. Dessutom så gillar jag hans beslutsamhet att verkligen ta till sig allt nytt så som språk, kultur och jobba på att verkligen integrera sig med resten av gruppen. Hoppas att hans anpassning går bra och att hans spel blir bättre med tiden.
Barcelona Abbe.
2010-02-05 17:39
Ämne: Jag tycker att det ä....Håller med dig helt och hållet. Jag minns en intervju Chyg gjorde med Barça TV några få månader efter att han kommit till klubben, minns tyvärr inte exakt efter hur många, och då gjorde han intervjun på spanska. Naturligtvis använde han inte så stort vokabulär men han fick ut det han ville.

Det är imponerande och väldigt ambitiöst. På det planet imponeras jag av Chyg och förhoppningsvis kommer jag även göra det när han spelar fotboll också.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-05 17:24
LÄNKTIPS: Zlatan mot Sporting Gijon.

Kolla hur högt upp snubben hoppar!
Barcelona Hetfield
2010-02-05 16:59
Jag tycker att det är beundransvärt att Chyg snackar så bra spanska efter så kort tid, det visar väl att han är här för att stanna, och att han verkligen bryr sig om laget , till skillnad från vissa "host" Hleb...

I min bok är det bara att respektera Chyg, men tiden så kan han bli riktigt bra

Blaugrana

Om jag skulle tjäna över 100 miljoner kroner varje år, och spela i världens bästa lag så skulle jag också vara glad :)
2010-02-05 16:20
LÄNKTIPS: Träningen från igår.

Zlatan verkar vara på bra humör. 00:14-00:18.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-05 16:13
Dani Alves tränade imorse för första gången denna vecka med resten av laget.

Abidal däremot deltog både i den gemensamma träningen med sina övriga lagkamrater och sedan utförde han ett enskilt träningspass.

Albert Dalmau tränade även han med A-laget både igår och idag.
Barcelona Sempre Culé
2010-02-05 15:40
Ämne: Körde precis FIFA oc....
Nej, det skulle vara jä..igt fint!
Barcelona Sempre Culé
2010-02-05 15:38
Ämne: Så här vill jag att ....
Tycker fortfarande att Busi skall starta. Vila Touré till nästa match mot Atlético och låt honom komma hungrig som ett lejon då! Men visst. Det är inget fel på din laguppställning alls. Och jag tycker också jättemycket om Touré. Det är alltid svårt när man har en hel Alladinask med godbitar att välja från...
Barcelona Lokmaninho ( Namnet säger allt )
2010-02-05 15:24
asså Toure måste starta imorn!! Hur länge sen var det han spela? mot Xerex tror jag det var:S
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-05 15:16
Barcaholic

Det kanske är lite för ofensivt, ja. Men jag tror det kan funka. Chygrynskiy är i och för sig en säkerhetsrisk, och jag tror inte att Pep chansar med honom från start. Jag tror det blir Marquez.

Hur som helst tycker jag det skulle vara lite kul för Chyg att någongång få speltid.
2010-02-05 15:03
Körde precis FIFA och besegrade Getafe med 6-1. Vi får hoppas på liknande siffror imorgon!

Målskyttar:
Zlatan x2
Iniesta x2
Henry
Messi

Soldado

Detta skulle väl vara fint? :D
Real Madrid Sherko
2010-02-05 15:03
Barcaholic

Så sant, Getafe är ruskigt giftiga på sina kontringar. Skulle det vara så att varken Abidal eller Alves inte kan medverka i matchen tror jag att det kan bli riktigt svårt för er.

Men blir det så att ni får in ett tidigt mål kan det lika gärna bli målkalas för eran del.

Ganska svårt att förutse matcher mot mindre lag som då och då snäpper till storlagen. Hursomhelst blir det en intressant runda.

Barcelona Barcaholic
2010-02-05 14:57
L.A.M. Nr 10:

Alves - offensiv
Maxwell - offensiv
Chygrynskiy - seg och dålig.

Hur har du tänkt att det ska funka mot getafe som är riktigt bra på att kontra och har farliga spelare där uppe? Hellre Toure som mittback än Chygrynskiy. Och hoppas verkligen Abidal spelar, han gör så mycket nytta för laget.
2010-02-05 14:54
Ämne: Så här vill jag att ....
Det var en bra startelva. Hoppas bara Abidal och Alves är spelklara imorgon.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-05 14:17
Så här vill jag att vi ställer upp imorgon:

------------Valdes-------------
Alves-Pique-Chygrynskiy-Maxwell
-----------Toure---------------
---Xavi--------------Iniesta---
Messi------Ibrahimovic----Henry

Jag har inte följt hur det går med ytterbackarna Alves och Abidal. Men jag räknar med att Dani kan spela matchen. Troligen Abidal också, men den här matchen tycker jag att Maxwell ska få chansen. Abidal får vila.

Sen är det väl upp till Pep om Chyg eller Marquez ska spela. Jag väljer Chyg, men jag tror tyvärr att Pep väljer att strta med mexikanen. Sedan hoppas jag verkligen att Yaya får starta den här matchen. Visst. Busquets är bra, men jag vill defenivt att Toure ska spela de stora matcherna.

I anfallet så måste Zlatan och Henry fortsätta få mycket speltid. Snart kommer det säkert lossna för dem, i alla fall Ibra. Xavi, Iniesta, Messi, Valdes och Pique är de enda som känns riktigt givna imorgon.

Sen har jag en fråga: Hur stor chans är det att Dani Alves och Abidal kan spela matchen?

Kommentarer på min elva?
Barcelona Cristocea
2010-02-05 12:29
Idag så fyller Hagi 45 år gammal. La multi ani. Grattis.

Tycker vi borde gratta alla ex-barca spelare som har tillfört med glädje för katalanska själen.
Barcelona ★Barca★
2010-02-05 12:09
Hoppas verkligen Toure startar imorn!

Kung är han.
2010-02-05 10:45
Eller, som vissa här sagt, så kan man spela med Chygryinskiy mot Getafe.

Men, då vill jag helst se Toure i pivote-rollen. Han måste komma igång och jag tror inte vi kan klara oss mot tuffa lag i CL med Busquets som blomstrar till under vissa tillfällen men tabbar sig grovt i andra.

En stor anledning till att vi vann trippeln var ju bland annat Yaya Toure och jag tycker att det är fel av Pep att bänka honom, om han nu gör det mot Getafe.

Getafes president har sagt att han tror att vissa av Getafes spelare vilas för enligt honom har de haft det tufft med många matcher senaste tiden. Getafe förlorade även 2-0 mot Sevilla i onsdags och kanske väljer att vila spelare inför Copa del Rey-returen nästa vecka? Varför inte då låta Chygryinskiy få lite speltid? Varför inte då låta Henry och Toure komma igång? För jag tror inte att vi klarar oss mot exempel ett fysiskt lag som Chelsea med Busquets och Pedro.

Hoppas på en seger, 3 poäng och fint spel.
Barcelona Sempre Culé
2010-02-05 09:57
Till den som frågade om Barcelonas match mot Atl. Madrid kommer att spelas på måndagen kan jag säga, om nu ingen annan redan gjort det, att den inte gör det! Det är Tenerifen match som spelas då. Sedan är det för bedrövligt att splittra upp omgångarna på tre dagar! Det förbundet har inte mycket bakom pannloben!
Barcelona Sempre Culé
2010-02-05 09:32
Jag ser egentligen bara en anledning att ha med Touré. Och det är om Busi drar på sig kort, vilket han gör ibland, och matchen hettar till. Då kan det vara läge att byta in honom. Men han skall inte vara med bara för att det så skall vara!
Barcelona Sempre Culé
2010-02-05 09:07
Ämne: Hoppas att Chyg star....C. Andrés;

Jag håller med dig. Jag hoppas också att han får vara med från start imorgon. Lagom match att låta honom bli varm i kläderna i.
Se även länktipset.
Annons: