/spanien/barcelona/forum/16274.aspx/spanien/barcelona/forum/16274.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed
2010-01-03 01:24
el Flaco

Thank you. Good night.

Förresten, härliga fail bilder du bjöd på idag (igår). :)
Barcelona el Flaco
2010-01-03 01:21
Zlatan är avstängd i nästa ligamatch mot Tenerife, inte i cupmötet mot Sevilla.

Barcelona westinho
2010-01-03 01:19
Kan någon länka en video på Busquets sh0w mot Villarreal, om någon kan hitta..? Så sjukt teknisk han är, vilken lirare. Kommer ihåg förra säsongen när madridistas kallade Piqué och Busi för korpenlirare...jösses.
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-01-03 01:17
Går Real om oss imorgon ifall de vinner? Det är väl fortfarande inbördes som gäller?
Barcelona BlueRed
2010-01-03 01:15
Mojito

Sevilla ja, tänkte inte på den matchen. Zlatan har nu fått 5 gula kort i ligan samt 1 i CL - 6 totalt. CdR spelas väl under LFP också, så jag tror att Zlatan är avstängd i matchen mot Sevilla.

Skönt att matchen sänds på tv i alla fall.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-03 01:14
Neuthon

Pepe är den värste tillsammans med sin landsman och nollan Cristiano.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-03 00:54
Nesto

Nej, jag tror faktiskt att han är avstängd i cupen, eller?
Barcelona Nesto
2010-01-03 00:50
Får man 3(avstäning) gula kort i CL så drabbas man inte i ligan så jag tror att Ibra får vara med mot Sevilla eftersom det är i ett annat sammanhang än Ligan.
Barcelona Mojito
2010-01-03 00:41
Frågan är om inte Zlatan ändå blir avstängd i nästa match, alltså den på tisdag mot Sevilla i cupen?
Eller gäller avstängningen från ett visst datum?
Någon som kan bekräfta detta eller komma med korrekt uppgift så vore jag tacksam.
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-01-03 00:31
Braxingen

Man ska aldrig dömma en bok efter omslaget, det hela började om en diskussion härinne om att även om Real vinner imorogon så är det inbördesmöten som gäller, vilket jag bara ville rätta till det, men både du och jag vet att jag vill Real vinner ligan mer än vad du vill barca vinner ligan ;)
2010-01-03 00:30
Ämne: Hur många matchers a....
Ja om Pepe verkligen hade den tanken så är han nog den dummaste fotbollsspelaren någonsin, vem går runt och sparkar någon flera gånger i eget straffområde?

Jag kallar Zlatan för "odjuret" och inte "misshandlaren", synd om Pepe. Någon titel måste han ju ha.
Barcelona Braxingen
2010-01-03 00:29
Alfredo di Zidano,
Det roliga med hela ditt resonemang är att du med dina argument rättfärdigar serieledning i utbyte mot att vinna ligan, vilket känns väldigt lustigt. Jag tror du, liksom mig, aldrig skulle byta bort serieledning mot att vinna ligan.

Faktum - och det kan du inte ändra på - är att i kampen om ligan så går inbördesmöte framför målskillnad. Hur du än vrider och vänder på det så leder vi kampen om att ta hem ligan även imorgon.

Det här är inget jag hittar på, som Kåmark skulle säga...
Canaletes
2010-01-03 00:28
Neuthon

Det Pepe gjorde var misshandel/våldtäkt, inte tackling.
Barcelona Barca-nist
2010-01-03 00:27
dagens match resulterade mest av en usel domare , jag skyller sällan på en domare . men Den katastrofala domaren blåste mer av matchen än man gör i Amerikansk fotboll!

Man njöt aldrig av matchen.
Barcelona joninho__90
2010-01-03 00:27
Ja de kan man tro faktiskt...dom blir ju så glada när dom får "låna" serieledningen.
2010-01-03 00:26
joninho__90

Aja, om du kan se in i framtiden så måste du va ett mirakel, men jag tänker inte uttrycka mig om matchen i bernabeu senare iår, jag väntar tills den matchen är över innan jag kan säga mitt, men jag kan skryta om att målskillnadsregeln är med vår sida just nu och det är det som bara gäller just nu även om du vore nu ett mirakel :), tänka sig att en regel är mäktigare än ett mirakel... stort!
Barcelona Barca-nist
2010-01-03 00:25
jag trodde jag var inne på reals forum !!
Barcelona joninho__90
2010-01-03 00:24
Alfredo di Zidano

Haha bra nu har jag lärt mig något nytt tack snälla du. Då får vi vänta tills barca vinner på bernabeu (igen). Fortfarande lika många poäng right
Real Madrid Neuthon
2010-01-03 00:23
Hur många matchers avstänging tror ni Zlatan "Misshandlaren" Ibrahimovic får för sin tackling idag?
Det gör ganska ont när en två-meters-bosnier hoppar jämfota på ens fot, med dobbaskor på.

Tror ni Zlatan tänkte likadant som Pepe vid hans idiot tackling ifjol? "Vinner vi inte denna matchen är ligan körd" ;)
2010-01-03 00:23
joninho__90

Om du inte tror mig, gå in på LFP's hemsida och om du vill göra det lättare för dig ta reda på vad "inbördesmöten" betyder ;)
Real Madrid Sherko
2010-01-03 00:21
Ännu en gång skämmer spanska domarkåren ut sig, även om jag inte såg de omtalade (i puertan) straffsituationerna märkte jag direkt att linjedomarna blåste offside stundtals där det verkligen var på håret.

Personligen tycker jag att man ska avstå ifrån att vifta när sådana lägen uppkommer flera gånger.

Hursomhelst ska ni inte vara allt för besvikna, med tanke på uppehållet, ett relativt formstarkt Villarreal och Messis frånvaro.

Real blir serieledare om de vinner imorgon, om det inte var klart. Inbördesmöten räknas inte förren bägge matcherna spelats.

2010-01-03 00:21
joninho__90

Haha, synd att du inte vet att inbördesmöterna beräknas inte förräns båda lagen har mötts i sina respektiva hemmaplan ;) än sålänge så är det målskillnaden som räknas, haha känns roligt att jag behöver upprepa mig flertals gånger, jag trodde ramblan hade mer koll i fotbollen än bara zlatan :P

Men jag är dig tacksam för din önska av lycka till oss, synd att det behöver göra dig besviken att lyckan verkligen finns ;)
Barcelona joninho__90
2010-01-03 00:15
Barca har bättre inbördesmöte så lycka till att vara i serieledning
2010-01-03 00:14
aja, alcorson hit o dit, andra gången bla bla, grusas i cl och sånna härlgiheter för eran del, jag ville bara klargöra för dem som inte visste att Real är i serieledning imorgon :)

Shalom! :)
Barcelona Mojito
2010-01-03 00:10
Vad ska man säga om dagens match?

Skit.
En bättre start på året kunde man ju önska sig.
Men det kunde vart värre också. Inga nya skador.
Kryss mot spöklag är alltid ok.

Värre med Zlatan - vår mittnia måste vara i balans. Annars påverkar det vårt (nya) spel för mycket.
Smart(!) dock att "ta" en varning idag i alla fall. Finns värre matcher han kan missa än Tenerife(?). Psykbryt annars på den tacklingen.

Men Barca brukar komma igen, så det är bara att ta nya tag i morgon och blicka framåt.

Tyckte annars liksom de flesta att domaren förstörde vad som kunde blivit en riktigt bra match. Finns en anledning att han bara brukar döma 15 matcher per säsong...
Skulle aldrig ha googlat honom innan och fört honom på tal här innan matchen.....

Bona nit Culés y Visca el Barca!
Barcelona Maestro nr. 6
2010-01-03 00:02
Ämne: Maestro nr. 6

Rea....
Om Real Vinner imorgon så lånar dem väl ledningen, får man hoppas. Det har hänt förut vid två tillfällen under säsongen. Det höll en omgång sen togs ledningen tillbaks.

Och som sagt serieledning med målskillnad gör inte så mycket i det här skedet av säsongen. Serien vinner man om man är det jämnaste laget och ackumulerar flest poäng i slutet av säsongen i maj.
Barcelona Mojito
2010-01-03 00:02
Alfredo

3 mål är väl inget, Alcorcon lyckades ju till och med göra 4 på er.

Men visst ser det bra ut för er del inför i morgon, ni får ha serieledningen på lån under januari. Sen kommer verkligheten och Barca ikapp, förbi - och sen ser ni bara ryggen på oss :-)

Kul att ni har mycket att glädjas över nu;
Öppet transferfönster
Barca tappar poäng - möjlig serieledning
Ute ur cupen så att ni kan fokusera på ligan
Kaka tillbaka i träning

Hoppas på att glädjen grusas i CL som vanligt, om man nu får vara så ofin. Och det får jag ;-)
2010-01-02 23:58
Simao lovade en förbättring efter uppehållet och han var seriös, Lopez satte dit 2-1 i tilläggstid mot Sevilla.
Barca och Sevilla tappar poäng, undrar om Madrid inte gör det imorgon?
2010-01-02 23:55
Maestro nr. 6

Real Madrid måste släppa in 3 mål för att ha ett sämre målskillnad än barca, Real har gjort 3 mål mer än barca och släppt in 3 mål mer än barca. Real Madrid möter det sämsta offensiven i la liga imorgon, väldigt svårt och se att Osasuna ska kunna pumpa in 3 mål mot Real madrid. Men i samma skede, vinst, spelar ej roll reslutatmässigt så är man serieledare, ett 4-3 resultatvinst gör oss serieledare pga 1 mål mer än barca om man ser på målskillnaden. Vinst som vinst, serieledare som serieledare, spelar ingen roll om man släpper in nån mål.

Real - 40 gjorda mål
Barca - 37 gjorda mål

Real Madrid 13 insläppta mål

Barca 10 insläppta mål.

Som sagt, vinst som vinst, serieledare oavsett vad.
Barcelona Maestro nr. 6
2010-01-02 23:48
Ämne: Rivaldo_gudarnas gud....
Om Real inte släpper in mål, ja, det är målskillnaden som kan ge Real första platsen. Serieledning i det här skedet räknas egentligen inte så länge det inte handlar om ett glapp på poängförsprång.
Annons: