/spanien/barcelona/forum/16273.aspx/spanien/barcelona/forum/16273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-01-03 16:28
Pato vill spela för Madrid och Berlusconi har inte råd att tacka nej. Lägger Real verkligen sån stor summa så tror jag att han går dit på direkten.

Däremot så tror jag inte att Real vill eller behöver förstärka anfallet. Ett par backar och en mittfältare så är de helt kompletta. Anfallet med Raul, Benzema, Higuain, Ronaldo och Kaka behöver väl inte förstärkas.

Pratas mycket om Ribery också, men helt ärligt tycker jag inte han platsar i Madrid. Han har tappat en hel del i Tyskland på sistone.
Barcelona Maestro nr. 6
2010-01-03 16:26
Ämne: Madrid vill nu ha Pa....
Hehe, de ska ju ha alla. Cesc, Pato, Macion, Rooney. Cirkusen är igång.
Man undrar om inte Barcas sex titlar på ett år triggat igång Perez & Company att fördärva marknaden ännu mer, om inte i januari och kanske i nästa sommar.
Barcelona tarrak
2010-01-03 16:25
Rambla

Tre ÅR var det väl t o m, men fähunden Perez räknar väl efter hundår vilket är det samma som ett halvt människoår.
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-03 16:19
Madrid vill nu ha Pato också? Tror ni verkligen på det ryktet? När fan ska de bli nöjda, måste de ha allt eller vad handlar det om? Räcker inte värvningarna de gjorde i somras? Då hette det att de då värvade för 3 transferfönster framåt. Alltså ska de inte värva fler spelare på någon säsong. Mycket snack tydligen.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-03 16:18
Att jämföra Leeds med ALCORCON är skam. Leeds är Engalnds bästa lag i historien med Man Utd och Liverpool. De är dom mest klassiska lagen i England.
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-03 16:11
Jag såg också matchen. Vilken match! Leeds kämpade heroiskt. Med hjärta kommer man långt. Jag hoppas verkligen att de så snart som möjligt är tillbaka i PL. Med sin historia och alla fans de har ska de bara tillhöra PL. De är en storklubb.

Den där Beccio gör en grym match. Vilken smart spelare det är. Påminner en hel del om Obolo i AIK. Tar emot bollar, håller i vid rätt tillfälle eller skarvar vidare på en touch, har bra skarvar med huvudet också. Dessutom så jobbar han kopiöst i presspelet. En väldigt nyttig spelare att ha för lite mindre lag. Spelare som tänker fotboll.
Barcelona Pedrito
2010-01-03 16:05
Tycker inte det är en skräll i klass med Alcorcon för Leeds. I ett derby kan allt hända.
Barcelona Maestro nr. 6
2010-01-03 16:04
Vet inte om man kan jämföra Alcorcon med Leeds. Leeds är en klassisk engelsk storklubb med anor. Alcorcon känner ju inte många till. Inte ens i Spanien.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-01-03 16:01
hahahahaha Herregud Leeds slog ut Man United ur FA CUPEN på Old Trafford. HAHAHAHA

Alcorcón gjorde det och nu Leeds gjorde det.
Vilka skrällar. :S

Go Alcorcón och Leeds.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-01-03 16:00
Vilken jättematch av Leeds. Besegrar Man U på självaste Old Trafford med Rooney, Owen, Berba, Giggs, Neville, Anderson och Valencia på plan.

Vilket hjärta de visar och vad de kämpar. Vackert när sånt händer i fotbollen. Speciellt i England med Leeds supporter mot största rivalerna Man U.
Barcelona Trippeln
2010-01-03 15:43
Jag vet inte vad som väger mest i Chelsea matchen,att barca blir blåsta på 2 solklara straffar för att sedan få en man utvisad när man ligger under mot världens mest defensiva lag.Eller bli berövade på 2-3 solklara straffar som Chelsea?
Barcelona Hetfield
2010-01-03 15:42
Seriöst, varför måste ni alltid börja tjafsa med idioter som poppar upp här till höger och vänster?

Vill ni bli av med de, så svara inte, så enkelt är det.
Varje gång ni svarar så kommer de att återvända
Barcelona Gio Style
2010-01-03 15:39
Westinho//
Tror att det var i första mötet som Ballack tog med handen.

Royal Madrid//
A vi kanske borde värva en domare till vår stab, så kanske vi kan undvika sånt här...
Villarreal Grande Messi!
2010-01-03 15:01
Frustrerande att så fort någon spelare i Barca eller någon supporter här inne i Puertan klagar på domaren, så ska det alltid likt förbannat komma in någon supporter från ett annat lag och dra upp matchen mot Chelsea.. Minst sagt irriterande.

Domaren fullkomligt blåste sönder matchen igår för saker som verkligen inte skulle vara frispark. Och att han inte visar ut Zlatan på hans tackling i slutet tycker jag också är obegripligt, trots att jag är Barcasupporter. Det är såna grejer som vi måste få bort från fotbollen.

Over and out
Barcelona Abbe.
2010-01-03 14:44
Ämne: Hur kan Xavi gå emot....
Snälla du, börja inte nu igen. Så du skulle inte vara mer förvånad om Xavi gick ut och hyllade domarkåren istället? Du, liksom jag, vet hur katastrofal nivån är på spanska domare.
Barcelona westinho
2010-01-03 14:43
Royal Madrid

Så bara för att Barca hade tur med något/några domslut i en match för ett tag sen ska man aldrig få kritisera en domares insats?
Domaren var värdelös i gårdagens match, han ska få veta det också så att han höjer sin nivå i fortsättningen.

P.S.

I första mötet mot Chelsea skulle Barca haft straff när Henry (?) blev nerdragen. I andra mötet mot Chelsea skulle barca haft straff när Ballack tog med handen i straffområdet i första halvlek. Chelsea skulle haft straff när Piqué tog med handen och eventuellt en situation till. Abidal skulle inte blivit utvisad.
Barcelona malique
2010-01-03 14:42
vilket barnslig beteende att skriva om dani alves hår, men ännu barnsligare att skriva tillbaka om senna,,, dagis nivå på skribenter eller
Barcelona Barca08
2010-01-03 14:38
Äntligen tillbaka! =)
Var spärrad, för att en pajas från madrid forumet skrev massor med rasistiska saker om Eto'o, borta matchen mot Betis, förra säsongen. (jag vet att jag inte borde bli provocerad från madridistas, men kunde inte hantera mig själv, aja.. skit samma.
Skönt och vara tillbaka och kunna diskutera fotboll med er alla =)
Real Madrid Royal Madrid
2010-01-03 14:37
Hur kan Xavi gå emot domarkåren? Har han redan glömt att Övrebo gav er champions league titeln?
Barcelona Port Olímpic.
2010-01-03 14:21
Jag tycker fortfarande inte Busquets ska ha en plats i startelvan när Yaya är tillbaka. Busquets är ingen dålig fotbollsspelare, inte alls, men Yaya är en dimension bättre.
Barcelona Maestro nr. 6
2010-01-03 13:21
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-03 12:56
westinho

Om Pique och Busquets är korpenlirare, då är inte Pepe och Benezma fotbollsspelare. Tycker att dom borde lägga ner med fotbollen.
Barcelona Mojito
2010-01-03 11:43
Klart att världens bäste hade tillfört något i matchen igår, men frågan är i stället vilket mervärde hans extra ledighet får FRAMÖVER.

Innebär det att han kan spela merparten av alla minuter mot Sevilla (3 matcher) och bidrar till att vi går vidare i copa del rey så är det ju ett magnifikt beslut av Pep.

Skulle han däremot visa dålig form och inte prestera kan man ju ifrågasätta beslutet.

Det är alltid lätt att vara efterklok, jag står dock bakom Peps beslut, och gårdagens match kunde vi vunnit om de andra tagit ett större ansvar, och fokuserat mer på sin egen insats i stället för domarens.

el Flaco

Tack för uppdateringen ang Zlatans avstängning.
Barcelona ★Barca★
2010-01-03 11:15
Messi fick väl extra ledighet tror jag. Men skadad var han väl inte?

Tycker Messi borde spelat någon som håller med?

Barcelona Pep.G
2010-01-03 05:55
Ibra är inte avstängd mot Sevilla, han är det mot Tenrife. Hade han fått ett direkt rött kort så hade varit avstängd mot det förstnämnde laget, men annars nej.
Barcelona Koeman_4
2010-01-03 03:21
Ämne: var messi skadad ell....
länktips...
Real Madrid REAL MADRID!
2010-01-03 03:17
sry för dubbelinlägg!
Real Madrid REAL MADRID!
2010-01-03 03:17
var messi skadad eller varför var han inte med idag?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-03 01:36
el Flaco

Skönt och höra, tack! :)
Barcelona el Flaco
2010-01-03 01:26
Så här går det till i Spanien:

Samlar man på sig fem gula kort, eller om man blir utvisad i en match efter att ha fått sitt andra gula kort så blir man avstängd i den efterföljande ligamatchen.

Får man däremot ett rött kort direkt är man avstängd i nästa match, oavsett om det är en ligamatch eller en drabbning i Copa del Rey. Minns ni förra säsongen när Abidal blev direkt utvisad i matchen mot Villarreal på Camp Nou (3-3)? Han var därmed avstängd i nästa match, vilket var spanska cup finalen mot Athletic Bilbao.
Annons: