/spanien/barcelona/forum/16270.aspx/spanien/barcelona/forum/16270.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2010-01-04 09:38
Förövrigt så är Miguel Velosos pappa António Veloso. En institution i Benficas backlinje på 80- och 90-talet. 419 ligamatcher och 40 för Portugisiska landslaget.
Länktips: e
Barcelona petersays
2010-01-04 09:34
Som vanligt var Keirrison utanför truppen i gårdagens match. Ny adress NU tack, så att han kan spela in sig i vilket det nya laget nu än blir.
Barcelona petersays
2010-01-04 09:28
Rambla & Mojito
Visst, jag har haft ögonen på Veloso den här säsongen (och även tidigare säsonger). Sett några matcher, läst redaktionens kommentarer osv. Och under hela hösten när Sporting krisat så har det nästan varit Veloso som burit laget på sina axlar. Sportig har bytt tränare och Veloso har spelat på i princip varenda position som finns - och lyckats väl med det. Nya tränaren envisas med att spela honom som vänsterytter på mittfältet trots att han vanligt vis är vänsterback eller pivoté. Men det verkar ju funka. Att han har en rejäl bössa har vi fått se flera gånger, inte minst avgörande målet i cupmatchen mot Braga igår (se länktips).

Men jag tror inte han kommer lämna nu. Om sportingredaktionens info stämmer så funkar bara utköpsklauselen för Veloso (och Moutinho) 13 maj-13 juni. För att klubben ska släppa honom ändå krävs alltså säkert en rejäl summa, eller att Veloso själv uttalat säger sig vilja lämna. Nu har uppenbarligen hans pappa gått ut i pressen och sagt att han kan lämna under januarifönstret, men det kan lika gärna vara rykten. Likaså sägs Tottenham ha optionsrätt på honom, men jag förstår inte varför Miguel skulle vilja lämna för ett lag som på sin höjd kämpar om en plats i Euro League.
Xavi+Iniesta+Messi+Ibra+Henry=Magi
2010-01-04 09:14
Även om Kanoute var med tror jag att de bara skulle ställa uppp med en av dem (han och Negredo)
å topp, jag har hört att dem inte kompletterat varann så bra hitills till skilldnad från radaaråaret Fabiano - Kanoute.
Xavi+Iniesta+Messi+Ibra+Henry=Magi
2010-01-04 09:12
Dem här spelarna kommer troligtvis missa cupmatchen mot oss:

Lautaro Acosta
Är borta: Obestämd tid.
Roll: Lovande mittfältare, med en beundransvärd inställning på planen. Tyvärr borde han heta

Lautaro "SkadorFörstörMinKarriär" Acosta.
Saknad i procent: 15%

Frederico Fazio
Är borta: Ingen vet exakt. Ena veckan är han spelklar inför helgen, andra veckan är han borta lika länge som Acosta brukar vara.
Roll: Lovande spelare. Var eftertraktad av Arsenal för två säsonger sedan, men med tanke på hur ofta argentinaren har skadat sig sen dess, så lär det inte finnas intresse för honom. Kan bli hur grym som helst om han håller sig borta från skador och får speltid för att utvecklas vidare.
Saknad i procent: 80%

Julien Escudé
Är borta: Är svårt sjuk, har hög feber. Vet inte när han blir frisk, men det är redan för sent för Barcamatchen.
Roll: Ordinarie mittback i laget.
Saknad i procent: 100%

Sebastien Squillaci
Är borta: En match eller mer, beror på vad efterföljande undersökningar visar. Missar matchen mot Barca.
Roll: Också ordinarie mittback i laget.
Saknad i procent: 100% (trots att han tabbat sig på sistone, men Sevilla har ju ingen bättre?!)

Adriano
Är borta: En match eller mer, beror på vad efterföljande tester säger. Han missar mötet mot Barca. Har skadat vristen.
Roll: Mycket viktig a-lagsspelare.När han är i form så är han en av de bästa i ligan! (vilket han bevisade i början av säsongen).

Sergio Sanchez
Är borta: Under obestämd tid.
Roll: Lovande back. Behövs mer än någonsin idag, då backlinjen kommer att domineras av Drago.
Saknad i procent: 90%

Didier Zokora
Är borta: En månad i Afrika, ungefär.
Roll: Är lagets motor.

Frederic Kanouté
Är borta: Samma som Zokora.
Roll: Är lagets legend.

Luis Fabiano
Är borta: Resten av januari, missade matchen mot Atletico pga. skada.
Roll: Viktigaste anfallaren i laget, lagets stjärna. Går i angermanagement-terapi numera, därför han var bättre än någonsin innan skadan.

Javi Varas
Är borta: 2 veckor.

Roll: Palop fick spela skadad i lördags, och tredje&fjärdemålvakten var inte tillgängliga. Javi Varas är en hyfsad backup till Palop i vanliga fall.
Saknad i procent: 80% (beroende på hur Palop mår).

Aldo Duscher
Är borta: en ligamatch. Två gula kort.
Roll: Tar bara plats i laget.
Saknad i procent: - 100%
Källa: Sevillas sida på SF
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-01-04 08:25
Nån som kan länka till den där Barça dokumentären om 6 titlarna som Rambla Länkade här inne för ett tag sen?
Skulle vara jätte tacksam.
Barcelona DressedInBlauGrana
2010-01-04 02:37
Kom hem nyss och ser att madrid tappa, UNDERBART.
Ser också att Mallorca klättrat upp till 4:e plats, mycket imponerande.

Visca Barca
Barcelona lameG^
2010-01-04 01:26
Pinto
Alves Chyg Marquez Maxwell
Iniesta Busquets JDS
Messi Ibra Bojan

Hoppas på den. Farligt med Chyg Marquez men hoppas dessa tar för sig och tar vara på chanserna de får speciellt chyg.
Barcelona Trippeln
2010-01-04 01:13
BlaugranaBarcelona

Jag tycker att vi ska köra för fullt då Iniesta är tillbaka från skadan,messi har fått sin vila samt Zlatan avstängd mot Tenerife.
Barcelona Trippeln
2010-01-04 01:12
Canalates

Jag väljer att göra det,känns som du har varit på mig och mina inlägg hela dagen.
Canaletes
2010-01-04 01:10
Man behöver inte kalla Tenerife för skitlag.

BlaugranaBarcelona
Vad är det som alar för att han inte kommer starta? :S
Och såklart det är bra om han startar, självklart
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-01-04 01:06
Hur tycker ni vi ska ställa upp mot Sevilla då (när ni inte svarar på min fråga angående Zlatan i CDR på tisdag) ?
Barcelona Pedrito
2010-01-04 00:39
Ämne: Sergio the machine
....
Aldrig lätt att komma till öarna och spela glöm inte det. Tror Ibra var väldigt sugen på att spela den matchen då det är såna matcher som gör att man vinner skytteligan
Barcelona Trippeln
2010-01-04 00:36
Sergio the machine

Han är endast avstängd mot skitlaget Tenerife,och därför disponibel till spel mot Sevilla.
Real Madrid Sergio the machine
2010-01-04 00:35
sorry om jag stör bara en fråga nu när ibra är avstängd räknas de som att han blir avstängd mot sevilla eller teneriffe?
Barcelona Pedrito
2010-01-04 00:32
Ämne: Pedrito

Kanoute m....
Oj kanoute med! Escude, Fazio, Det är ju nästan så man får medlidande. Bättre utgångsläge får vi inte.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-01-04 00:22
Tjena grabbar, tror inte ni att det skulle vara bra om Zlatan fick starta mot Sevilla?

Han kommer ju inte få spela mot Tenerife efter att ha fått ett gult kort mot Villareal så han skulle ju väl kunna spela Copa del Rey sen vila Tenerife-matchen.

PS: lol, några har börjat med sina drömelvor i Puertan som någon här sa...
Barcelona Barcadinho.
2010-01-04 00:14
Jag gick en kväll sväng till en restaurang för att slippa se Madrid (jag skulle nog inte hålla mig annars om jag var hemma) och nu ser jag att skräll nummer två för den här helgen (efter Leeds) är ett faktum.

Visca el Osasuna –
Det går att köpa många spelare men matcherna måste man vinna på plan.

Asi Asi Asi gana el madrid – hehehe, inte i Osasuna

Jädra va gött att sova nu.
Barcelona Trippeln
2010-01-03 23:55
Pedrito

Kanoute missar också,Afrikanska mästerskapet.

Skickar en länk på alla skadade spelare,det är itne bara de 2.
Barcelona Pedrito
2010-01-03 23:53
Skönt för oss att slippa Fabiano. Men Negredo och Kanoute är ju ruggigt bra med. Sevilla verkar ha tappat formen ganska lagom inför trippelmötena.
Barcelona Trippeln
2010-01-03 23:48
Pedrito

Fabiano missar med största säkerhet hela Januari.
Barcelona Pedrito
2010-01-03 23:47
Florentino Perez? (Kolla länktips)

Det har spekulerats i att luis Fabiano missar alla 3 barca möten. Nån som vet mer?
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-03 23:45
Barça Atlètic vinner igen. Detta trots att man saknade nyckelspelare som Ruben Miño, Jonathan Dos Santos, Thiago, Gai och Víctor Vázquez. Dessa tränar fortfarande med a-truppen. Det är faktiskt riktigt starkt.
Barcelona Trippeln
2010-01-03 23:42
H.Alavi - Triangulo Magico!

Absolut :)
Barcelona Abbe.
2010-01-03 23:40
Ämne: Donde esta obbe?....
Ge han lite tid ;-).
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-03 23:38
Anmärkningsvärt är att i och med Madrids kryss borta mot Osasuna så har inget bortalag vunnit den här omgången. Antingen vinst för hemmalaget eller kryss.

Trippeln

Fotboll när den är som bäst, i Katalonien, i Camp Nou.
Barcelona Trippeln
2010-01-03 23:36
H.Alavi - Triangulo Magico!

Var också nöjd med han,lugnet besatt han och ''xavi passningar'' hade han också,sekvensen när han frispelar Henry.
Barcelona Cruyfffff
2010-01-03 23:36
OT;
Är Robert Johansson Barca-supporter ? Hade för mig att han var Màlagafan ,,,

God fortsättning!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-03 23:32
För övrigt så är jag väldigt nöjd med JDS igår, även om han inte syntes så mycket.

Grym Alcorcón halsduk visades upp på De Navarra!
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-03 23:28
Ämne: Av ren nyfikenhet:
....
Ja! Han skulle självklart klara det, precis som Iniesta flera gånger klarat av det, men det är slöseri på talang anser jag.

Fast varför spekulera i det, Cesc kommer inte till Barca den här säsongen ändå.
Annons: