/spanien/barcelona/forum/16261.aspx/spanien/barcelona/forum/16261.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-01-03 20:27
Ämne: Ämne: Se länk....
Hehe, ja om undrar 100 år vet jag kanske inte men grunden som finns just nu känns i alla fall som något FC Barcelona kan bygga vidare på.
Barcelona Pedrito
2010-01-03 20:25
Ämne: Bast pa plan var ver....
Men du håller väl åtminstonde med om att det var Henrys bästa insats denna säsong iallafall?
Äntligen var han på rätt sida offside linjen.
Barcelona Pedrito
2010-01-03 20:22
Ämne: Se länken, ett citat....
Tänker man efter är vi ju den ultimata klubben. Vi har den bästa ungdomsakademin i världen och som du säger kommmer det nya talanger hela tiden. Vi kommer att vara på topp om 100 år också då 90% av alla storklubbar ägs av Oljeshejker, Amerikanska finansiärer och andra rika män som vill ha en leksak.
Barcelona donlobon
2010-01-03 20:21
Bast pa plan var verkligen inte Henry. Det var Busquets.
Barcelona donlobon
2010-01-03 20:19
(AR UTOMLANDS, BARCA(L))
Barcelona donlobon
2010-01-03 20:18
Var pa plats i Barca och sag matchen live, sa jag haller fullstandigt med allan14 om Zlatan, busquets och resten av laget forutom pedro.

Ibra gjorde inte mal, nehe, men han stog for bra bolldriv, passningar samt narkamper. Vill ocksa saga det att media overdriver sa in i helvetee nar det galler Zlatan och barca.
Zlatan och hans barca lirade bra, men inte tillrackligt bra.
Pedro daremot borde ha fatt 4.5 i betyg. Han var grym! Iniesta borde inte ha fatt en fyra for han var inte inne tillrackligt lange, men om han hade spelat hela matchen och presterat sa bra som han gjorde sa hade han nog fatt en 5.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-01-03 20:18
Se länken, ett citat från vicepresident Alfons Godall. Godall har väldigt rätt i det han säger. Men det som imponerar allra mest är ändå La Masias centrala roll i detta projektet. Igår mot Villareal spelade t.ex. Valdés, Puyol, Piqué, Busquets, Xavi, Jonathan, Pedro från start och sen hoppade Bojan och Iniesta in. Samtliga från vår egen akademi. Det är makalöst egentligen om man tänker efter. Och ingenting talar för att detta kommer att upphöra då La Masia fullkomligen kryllar av nya talanger. Detta i kombination med den tydliga speliden som genomsyrar hela Barcelonas organisation samt Peps mod att våga släppa fram talanger talar för en mycket ljus framtid för Barcelona. Nu senast var det Jonathan (född -90) som fick chansen. I nästa årskull (födda -91) märks offensive mittfältaren Thiago Alcántara, yttern Gai Assulin, centern Rubén Rochina, defensive mittfältaren Oriol Romeu, mittbacken/ytterbacken Marc Bartra och högerbacken Martín Montoya. Bland 92orna finns många av spelarna som spelade för Spanien i U17-VM. Mittbackarna Marc Muniesa och Sergi Goméz, mittfältaren Sergi Roberto, offensive högerbacken Albert Dalmau och snabbe yttern Adrià Carmona representerade samtliga Spanien i denna turneringen. Och även om de är födda -93 så måste även Rafael Alcántara och Geal Etock nämnas då bägge dessa redan spelar i Juvenil A (spelare födda -91). Dessa är alltså bara några av alla talanger som utgör La Masía just nu.

Självklart kommer inte alla lyckas men ju några kommer gå hela vägen in i A-laget och några få ända in i startelvan. Att ha en sådan framgångsrik ungdomsakademi kan spara klubben otroligt mycket pengar samtidigt som truppen får en stark samhörighet och god klubbkänsla. Dessutom är det viktigt för just Barcelona att ha några katalaner i truppen hela tiden.

Håller med Godall, FC Barcelona är just nu mallen för hur en fotbollsklubb bör vara.
Barcelona Trippeln
2010-01-03 20:16
Herregud,nästan så man tycker synd om Sevilla.
Fan att vi möter de på hemmaplan,fan!
Barcelona Pedrito
2010-01-03 20:12
Ämne: Vi började matchen b....
Ibra gjorde ju tyvärr en av hans sämsta barca insatser så nån 4 ska han nog inte ha tyvärr.

Jag tyckte henry var bäst på plan igår med ett + för Jonathan.
Barcelona Trippeln
2010-01-03 20:11
Barcelona Trippeln
2010-01-03 20:09
Allan14

IBRA 4?!

Hur i ******* fick Henry 3 och pedro 3.5?!
Iniesta förtjänar minst 4.
Barcelona Allan14
2010-01-03 19:52
Vi började matchen bäst och sen efter att vi hade släppt in mål så tappade vi lite grann. Men i slutet ägde vi bollen hela tiden hade verkligen inte domaren med oss han var ur kass.

Ska bara betygsätta spelarna.

Valdes 3

Dani Alves 3

Pique 3,5

Puyol 5

Abidal 2,5

Busquets 4,5

Xavi 4

Jonathan 3

Iniesta 3,5

Henry 3

Ibra 4

Pedro 3,5

Bojan var inte inne så länge så kan inte betygsätta honom

Barcelona Allan14
2010-01-03 19:51
Vi började matchen bäst och sen efter att vi hade släppt in mål så tappade vi lite grann. Men i slutet ägde vi bollen hela tiden hade verkligen inte domaren med oss han var ur kass.

Ska bara betygsätta spelarna.

Valdes 3

Dani Alves 3

Pique 3,5

Puyol 5

Abidal 2,5

Busquets 4,5

Xavi 4

Jonathan 3

Iniesta 3,5

Henry 3

Ibra 4

Pedro 3,5

Bojan var inte inne så länge så kan inte betygsätta honom

Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-03 19:42
Trippeln

Den diskussionen dog för ett tag sedan, men om man är Madridista (brorsan) så måste man ta upp det igen, som om de inte har någonting annat för sig.
Barcelona el Flaco
Trippeln/

Say what? Ingen här inne har sagt något om att Xavi ska ha filmat mot Espanyol. Va har du läst det?
Canaletes
Trippeln

Lite sent att ta upp den nu men..
Baena sa att de inte va straff..
Barcelona Trippeln
2010-01-03 19:39
Inlägget är borttaget då jag i efterhand tycker att det var irrelevant.
Barcelona barca__elve
2010-01-03 19:38
Gonzalez_barca
haha joo, men nar jag kollar pa borta matchen mot malaga sa ser de helt rosa ut jamfort med den. Men nu nar jag kollar pa bilden som du skickade sa ar det den :D
Canaletes
2010-01-03 19:25
barca__elve

Antingen har du värre minne än en guldfisk eller så blandar du ihop orange med rosa.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-03 19:25
Ämne: har en fraga bara.......
Du fick rätt. Vi har haft den oranga tröjan i mer än 6 månader.
Barcelona Hetfield
2010-01-03 19:24
Rivaldo

Det argumentet håller inte riktigt, Ronaldinho var ingen vidare hit i PSG , det var när han väl kom till Barcelona som han blev en megastjärna

Om Fabregas ska nämnas i samma mening som Zidane så måste han hjälpa Spanien att vinna VM (som Zidane gjorde ྞ), och det finns en anledning till att Xavi blev vald som EM bästa spelare

Sen att han är lagkapten i Arsenal är bara tragiskt, det är sorgligt att Arsenal inte har några karaktärsspelare så man ger rollen till Cesc så att han ska stanna kvar i laget

Vad har hänt, de brukade ha karaktärslirare som Seaman, Campbell, Tony Adams, Bergkamp osv. Många höjer Wenger till skyarna, men jag har aldrig förstått varför. Han gjorde bra saker i Monaco och han har gjort bra saker för Arsenal, men de är lika långt ifrån att vinna CL och ligan som jag är ifrån månen, kanske dags för tränarbyte? Jag vet inte, det är bara tankar
Barcelona barca__elve
2010-01-03 19:09
har en fraga bara...

jag bestallde barcas bortatroja men fick den alltsa i orange, kan inte minnas att det spelade i oranga trojor??
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-01-03 18:58
The Reporter//

Xavi är fortfarande snäppet vassare en Fabregas. Men det råder dock inga tvivel om att Cesc snart är ikapp och förbi Xavi. Jag håller på både barca och arsenal så säger detta utan att ta parti då jag älskatr båda spelarna. Som förövrigt är snarlika i spelsättet. Cesc kommer nå en högre nivå en någon annan mittfältare i dagens fotboll. Och frågan är om ens Zidane kommer kunna hålla undan från ynglingen när väll historien skall summeras.´Han har varit ordinarie i arsenal i 5 säsonger snart men är endå bara 22 år gammal!
För tillfället är dock Xavi världens bästa mittfältare. Jämför Fabregas kapten i arsenal med Xavi som i den åldern 22. Knappt var ordinarie hos oss. Eller Zizou som spela i Bordeaux då och inte ens var i nivå med Gourchuff idag. Så ser man hur sjukt stor killen kommer bli.
Barcelona el Flaco
2010-01-03 18:49
Xavi och Cesc är ungefär lika bra och lika kompletta som fotbollsspelare. Skillnaden är att Xavi är hjärnan och navet i ett lag som under 2009 vann sex titlar, medan Fabregas är stjärnan i ett lag vars huvudprioritering är att hamna top 4 i tabellen för att på så sätt kunna spela i Champions League.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-01-03 18:42
The Reporter

Tycker att du ska råda honom att dricka mindre och ta tag i sitt liv.
Barcelona The Reporter
2010-01-03 18:35
jag har en bror som är en arsenal-fan och vi brukar oftast hamna i diskussion om Barca och Arsenal. Han påstår att vi bara lever på Messi o blablabla.

Men den värsta diskussionen är " Xavi-Fabregas"
Han säger att Cesc är mer komplett än Xavi, att han gör mål, utmanar och vänder matcher på egen hand m.m. Han säger också att Xavi inte springer i djupet vilket jag o alla här vet att han gör.

Men va tycker ni om det han säger?
Barcelona Trippeln
2010-01-03 18:29
Jag har en stark känsla av att Real inte kommer kamma hem alla poäng idag.

Min känsla ska man fan ta och lita på :P
Barcelona The Reporter
2010-01-03 18:18
Påminner om ronaldinho :)
Canaletes
2010-01-03 18:11
Kolla på den här programmet!!
Skönaste humorprogrammet i Barcelona :P

Samling av härliga Barcastunder..
Del 1 av 6.

EDIT: Spansk tal, och lite katalanska.
Barcelona Den vise
2010-01-03 18:03
Fick mig ett gott skratt så här på söndagsaftonen. Jag fick nämligen höra att "rit Ola" och sladjan var tämligen övertygade om att chelsea skulle vinna trippeln i år.

Hur kan man sitta i studion och tippa sådär när man sannerligen lär äta upp sina ord efter säsongen?

Horribelt.
Annons: